Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Redarrow Miłośnik FSO Polonez 1.6 SLE Gdańsk | 2005-03-13 10:10:21 A na benzynie trzyma Ci normalnie obroty?? |
luk_M Kraków | 2005-03-13 13:13:25 Na benzynie trzyma normalnie wolne obroty a na gazie nie ma wolnych obrotów.Pomocy. ![]() |
![]() Redarrow Miłośnik FSO Polonez 1.6 SLE Gdańsk | 2005-03-13 16:02:30 I regulacja śrubą na parowniku nic nie daje?? A z podciśnieniem wszystko gra (wężyk jest itp. - chociaż głowy nie dam że coś z tym.Tak spekuluje).A może Ci po prostu śruba ta na parowniku nie trzyma i spadają obroty?? ![]() |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-13 17:28:45
Zobacz czy nie pękła lub nie spadła rurka od wolnych obrotów idąca od parownika do kolektora ssacego taka cieniutka (fi ok 5 mm). ta rurka podtrzymuje niskie obroty korzystając z podcisnienia w kolektorze ssacym |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-03-13 20:55:33 Ta rurka odpowiada za odblokowanie membrany II stopnia regulacji. Nie ma nic wspólnego z wolnymi obrotami ani regulacja - to jest w sumie właczenie reduktora. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2005-03-13 20:58:53
Ale tak po prostu to jak już spadnie to nie ma wolnych obrotów. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-13 21:00:53
OLO nie mów takich rzeczy ktoś gotów uwierzyć... Jak ją zdejmiesz z kolektora to nie masz wogole jałowych obrotów... |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-13 21:17:51
Ale ta rurka jest cieniutka i nie ma zadnej śróbki do regulacji |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-03-13 21:56:54 Jak mówiłem ta cienka rurka do reduktora jest odpowiedzialna za właczenie go do pracy. Powinna być podpięta za przepustnicą - do kolektora. Jeśli jest do aparatu zapłonowego to nie ma stałego podciśnienia. Na wolnych obrotach regulator podciśnieniowy nie działa - bo nie ma podciśnienia. Ten kto to tak zamontował powinien dostać po łapach. I nie tłumacz sie ze "Działało" - ale teraz nie działa. Mozłiwe że mała membranka jak nei dostaje podciśnienia to nie pozwala sie uchylić duzej i dlatego masz wykrecone na maxa śruby regulacyjne - aby duża dostawała "mocniejszy sygnał sterujący"
Juz kiedyś o tym pisałem - jeśli do tej pory nie przełożyłeś rurki to Twój błąd. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-14 15:11:53
popieram |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2005-03-14 21:37:44 no wiec zacznijmy od poczatku tj, nie wiem od kiedy ale bedzie duzo, i ktos moze sie nie zgadzac ale to jest moja metoda oparta na wlasnych doswiadczenicah:
jak gasnie to moga byc takie powody: 1) ja tak mam jak mi nie dogrzewa parownika [czyt. chlodzenie silnika GLE (fso tt)] i wtedy jak zimny to gasnie 2)właśnie może membrana nie pracuje jak nalezy a jest to spowodowane wlasnie jezdzeniem na gazie w niskich temp, tj, jak parownik ma mniej niz 40,50st. gaz przymarza i niszczy membrany dlatego odradzam tak jezdzic bo niszczy parownik [trzeba grzac na benie] co do ustawien jak u mnie: ustawiam najpierw na sprawnym gazniku [mam od nysy/zuka prawie nowke, ciekawe ma nastawy] benzynke, ok. 1000obr/min, itd, analizatora spalin nie uzywam bo jest to w fso totalna porazka, sprawdza sie on tylko w superszczelnych ukl, wydechowych bo fala podcisnienia lapie falszywe powietrze nawet z najmniejszych szczelin i kantuje wyniki. oczywiscie dzialamy na zagrzanym silniku. Ja mam dwie srubki do mixera, gdy juz mam obroty beny na cieplym to ustawiam skladem mieszanki tak zeby mial tyle samo czyli bedzie skalad odpowiedni co do benzyny [ale inny proporcjonalnie bo gaz ma inny ciezar itd]. Nastepnie zakrecam [troszke zostawiam, tak pol, cwiec obrotu]srubke II gardzieli i reguluje I, ustawiam tak zeby jechal dobrze na obrotach do otwarcia II przelotu. Nastepnie ruszam, probuje dac dwojke, jak nie idzie to odkrecam troche II, nastepnie znow I aby nie szedl az tak dobrze ale dalo sie jezdzic [czyt. ekonomic], potem rozkrecam tak II, aby sie dobrze krecil do 6,5 tyś i dobrze ciagnmal i tyle, wynik: przy normalnej jezdzie pali: 9-11 l, 100km, przy wdepnieciu na max pedal nawet z dolu nic nie buczy tylko idzie, inni uzytkownicy zdziwieni ze jest mocny jak na taki silnik, chodzi mi lepiej niz na benie [ale tak zawsze bylo bo mam glowice splanowana 4 mm ![]() Zastanawiam sie czy nie byl by lepszy ten gaznik z otwieraniem II podcisnieniowym [od obrotow], po prostu na normalnych bylby eko, a na wyzszych pow, 3,5 - 4 tys. zamienialby sie w diabla ![]() dziekuje o wyczytanie tych wymiocin [uuups.. przepraszam - wypocin], prosze o wyrozumialosc, to co jest opisane zastosowalem u siebie wlasnymi probami no i tak wyszlo Dziekuję. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-14 21:56:58 splanowana głowiczk na 4mm ciekawa koncepcja, tez o tym myslalem zeby tak zrobic jak bede wymieniał uszczelke pod glowicą, warto? |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2005-03-14 22:26:17 czlowieku nie poznasz silnika, ale uwazaj czy sie zaworki z tlokami nie spotkaja bo to juz granica,
wada taka ze na benie ma malo mocy i sie na dluzsza mete nie da na niej jezdzic, zagrzany pow 5tys obr napieprza w tlumik i ma bardzo malo mocy, przy normalnych jest spoko tylko trzeba dobrze zaplon bo lubi podzwonic zaworkami, no ale na lpg jakbys wsiadl do jakiegos z innym silnikiem |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-14 23:23:37
to moze zdjac ze 2 - 3mm materiału aby było po środku |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-03-14 23:26:58 Pominę początek bo sie jeszcze obrazisz...
Zrozum ze na wolnych obrotach podciśnienie w króćcu do regulatora jest baaardzo małe - dużo mniejsze niz ZA przepustnicą, gdzie powinien być podłaczony reduktor. Powiedzmy żę przez 3 lata mała membranka była w miare wiotka i wystarczało jej to minimalne podciśnienie. Teraz juz nie jest i instalacja nie działa prawidłowo. Znaczy nie działa - a co do prawidłowości przez 3 lata to też nie jest przesądzone. Jak jeszcze raz napiszesz ze nie masz wolnych obrotów i wężyk jest wciaż podłaczony pod regulator to mnie chyba kurwica strzeli! ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-14 23:30:56
Zrób tak: Odepnij tę rurke cieniutką, wez do ust i sprobuj pociągnąć (zassać)powietrze z niej (wyczujesz jak mocno). Jesli bedzie trzymał obroty jak bedziesz te powietrze zasysał to znaczy ze jest wszystko ok i bedziesz musiał pojechać do gazownika w celu wywiercenia miejsca w kolektorze na krociec na który sie wkłada rurkę. Ja tak robiłem jak sie zasysa z niej powietrze to utrzymuje obroty im mocniej tym wyższe obroty utrzymuje |