Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
t_kucyk Miłośnik FSO Peugeot 406 Toruń | 2003-12-30 18:33:39
Oj... to dlatego ma kolega teraz DOHC? ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-12-31 15:20:35 mam wrażenie że mój bardziej pluł do filtra... ![]() ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-12-31 21:15:32
Być i sie nie pochwalić.... ![]() |
t_kucyk Miłośnik FSO Peugeot 406 Toruń | 2004-01-01 17:47:44
Nie było info o spocie w tym okresie czasu więc nie chciałem sie narzucać ![]() W ferie chyba wybiore się do Krakowa! ![]() Tylko będe musiał najpierw znaleźć niedrogi nocleg dla dwóch osób ![]() |
![]() Maciek_938 Bydgoszcz | 2004-01-01 20:30:26
W Krakowie może spotkasz naszego dobrego znajomego Wagę... Jeżeli faktycznie go spotkasz to pozdrów go odpowiednio od Leona i ode mnie ![]() |
![]() Gsi_Rulez łódź | 2004-12-03 17:11:50 A jakbym do plusa wrzucil tlumik od Caro jak niektorzy pisza to wieszaki i wszytsko bedzie pasowac, a moze jedna kupic orginalny? |
![]() wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2004-12-03 19:29:29 według mnie do plusa i do caro jest ten sam tłumik |
![]() CAr Ford Focus 1.4 16V Silniczek śmiga po lesie :) | 2004-12-03 19:36:19 A gdzie można dostać końcówke tłumika ale chromowaną? I w jakiej cenie? |
Lajkonik Kraków | 2006-08-31 19:54:16 Nie wiem czy był poruszany ten temat ( w każdym razie szukałem ) ale chciałbym zapytać czy są Wam znane jakieś patenty na uzyskanie charakterystycznego gwizdu które wydawały kanty produkowane ze starym układem wydechowym? Każdy chyba wie o co chodzi.
Ja ostatnio dowiedziałem się (od starszego kolegi ![]() |
![]() Janisz1990 Miłośnik FSO W-wa | 2006-08-31 20:09:01 Ja się przyznam, że nie do konca wiem o co ci biega, tzn. kojarzę o co chodzi z ,,gwizdaniem", ale nie wiedziałem, że rozróżnia sie jego dwa rodzaje ![]() ![]() Tu masz taki, co podobno śwista ![]() ![]() |
Lajkonik Kraków | 2006-08-31 20:13:44 Właśnie niedawno załozyłem nowiutki tylny tłumik fabryczny. Nawet miał metkę POLMO. Chodzi ładnie ale nie gwiżdże. |
![]() Janisz1990 Miłośnik FSO W-wa | 2006-08-31 20:17:23 No to zwróć do sklepu/do sprzedającego, skoro ten tłumik nie gwiżdże, to znaczy, że jest wadliwy ![]() ![]() ![]() |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2006-08-31 20:20:52 jeśli tłumi fabrycznie nie gwiźdze to trzeba mu żyletki w rure wspawać ![]() |
![]() berek33 Miłośnik FSO Poldi 1.6 GLE+LPG Świdnica i Wrocław | 2006-08-31 20:34:11 a ja kiedys miałem polda MR87 i gwizdał jak cholera , jak tylko mu uruchomic 2 przelot powyzej 3000rpm to sfist straszny,,, i co ciekawe na kazdym tłumiku... oczywoscie przelotwym |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-08-31 21:46:12 Szukaj tłumika po szrotach. Nowe np z Brodnicy nie mają już takiego fajnego dźwięku. W poprzednim PN (OLOnez evo IV) miałem tłumik wytargany z piwnicy - oryginał z lat 80tych. Gwizdał ślicznie, ale po 2 latach z rury i z niego obierałem płaty rdzy.
Jak ktoś nie kojarzy tego dźwięku znaczy że jest za młody ![]() Fiat 125p na IV biegu, ok 90 kmh otwiera sie drugi przelot i słyszymy wźźźzziiiiii ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() santi Miłośnik FSO polonez caro 1,6 gle Lanckorona/Kraków | 2006-08-31 21:49:10
juz nie ma takich tłumików jak przedtem, wystarczy posłuchać jakiś borków, odgłos zupełnie inny |
KR Kraków | 2006-08-31 22:22:38 u mnie tez nie gwizdal prawie caly swoj zywot az tu nagle zaczal ![]() |
![]() MacioBA Miłośnik FSO Fiat 125p Rybnik | 2006-09-01 07:26:22 NIe wiem czy to prawda, bo nie miałem okazji sprawdzić, w każdym razie znajomy taryfiarz twierdzi, że gwizd w Polskim Fiacie uzyskiwał poprzez ulokowanie w końcowym tłumiku kuleczek GROCHU ![]() Nie wiem, nie wiem, ale może coś w tym jest... Ja mam natomiast inny problem. Tłumiki ZSM Polmo Brodnica, są nie wymiarowe do Klasyka... Po primo, II tłumik ma za krótką rurę wylotową, po secondo, rura ta nie trafia idealnie w wyprofilowanie nadwozia... 2 godziny to ustawiałem i nie ustawiłem tak jak być powinno, pomimo manipulacji I i II tłumikiem oraz wieszakiem. |
automatic | 2006-09-01 09:50:24 o 'rany ale dywagacje nad piedo-świstem tłumika 125p/polonez
cała tajemnica tych tłumików z lat 80' była z .... kryzysu ustroju ![]() Gdzie tkwi haczyk ? jak w zwykle w szczegółach - 1-mały szczegół to końcówka wydechu - pierwej była ,,korba'' to lekko moderowało dodatkowe odgłosy wydechu. 2.- duży szczegół to właśnie wnętrze tłumika – wcześniej wypełniane było w części wełną mineralną aby miękko wytłumiać rezonanse własne objętości tłumika (jak w kolumnach głośnikowych ),oraz inne drgania własne zawirowanych spalin . ,,Kryzys można znieść –ja nie muszę jeść’’ i zabrakło też wełny mineralnej w kraju (powód ? prosty : był odbiorca na każdą ilość w II strefie płatniczej – a montowanie jej w tłumikach uznano za bezzasadne marnotrawstwo (jak papieru na toaletowy ) . Oczywiście odbyło się to w glorii i chwale ,,polskiej myśli technicznej’’ Były wnioski racjonalizatorskie , badanie pi-motu /obr-u , oraz wdrożenie do produkcji tłumików soft (Light) – zaowocowało to przypadkową kakofonią drgań własnych i rezonansów układu wydechu –niczym piszczałki organowe , a że cały wydech był fabrycznie dobierany/liczony na moc max ponad 5000rpm to wtedy pojawiał się piękny rezonans całego układu wydechu – i to brzmienie zwłaszcza nowiutkich wydechów prosto z fabryki. Teraz powrócono do ,,klasycznej’’ konstrukcji tłumików i brzmią one…. Klasycznie! A opowieści o grochu i drucikach – to przypominają mi jak wysyłano młodego po fazę do elektryków z wiaderkiem |