D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak będziesz miał tester to porób dokładne testy drogowe i zapisz je do pliku - niech gościu Ci to przekopiuje na komputer w postaci plików CLM_01MY_1.dm - potem można to na spokojnie analizować (przetransferować do Excel'a) i porównamy to do mnie i kolegi Ruccio, któremu robiłem test drogowy i będziemy mieli 3 zestawy danych do porównań i dla potomnych z naszej walki.
Poza tym porób testy aktywne - u mnie przy n-tym teście Fuel Leak na jednym zaworku SCV - zielonym wywalił błąd - a do tej pory na trasie nigdy mi nie wywalił check engine.

Właśnie kupiłem odpowiednie narzędzia i dzisiaj jeszcze raz będę się przymierzał do czyszczenia zaworków.
  
 
dzisiaj pojeździłem sobie trochę km obwodnicą i jest wszystko w porządku, dławień ani śladu . po prostu przedwczoraj wróciłem z trasy gdzie audi A4 1.9tdi zasuwałem 170km/h i po prostu po 7godz jeździe przesiadłem się do swojego i spanikowałem bo na 5-ce po prostu d4d 116KM od 3tys obr. zbiera się jak muł , a mozg mój przyzwyczaił się że audik ciągnął na 6-ce bez problemu.

tak więc reasumując, wymiana zaworu regulacyjnego na sekcji wstępnej (ssącej) spowodowała likwidację pterodaktyla i brak mocy w zakresie 3-4tys. także polecam taki zabeg jak nie wiadomo o co biega, a pół auta już wymienione
  
 
zostało jeszcze zdiagnozować źródło/przyczynę tego durnego dźwięku turbiny turbawka d4d - dźwięk
  
 
wtom - a czy możesz opisać proces wymiany tego zaworka?
Czy trzeba wymontowywać pompę z silnika?
Ja właśnie też zamówiłem ten zaworek o nr katalogowym: 22180-27010 - nie jest drogi, a jak już będę czyścił zaworki SCV to i go wymienię.

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-04-04 17:56:38 ]
  
 
nic nie trzeba demontować
robimy tak:
- odkręcamy osłone plastikową silnika i odsuwamy do tyłu
- wypinamy 3 spinki wiązki z miejsc mocowania i odsuwamy wiązkę do siebie
- odkręcamy wspornik pod spinke wiązki ten nad pompą
- myjemy górę pompy benzyną ekstarkcyjną za pomocą pędzelka (wymagana czystość aby pompy nie nakarmić paprochami i piaskiem , bo będzie kuku )
- odkręcamy przewód zasilający pompę w paliwo i odsuwamy na prawo
- wykręcamy zaworek
- wkręcamy nowy i robimy wszystko na odwrót, dając nowe podkładki miedziane (w zestawie zaworka) pod przyłacze paliwa
- pompujemy pompką na filtrze paliwo
- odpalamy i jedziemy
  
 
wtom - dobra wiadomość, że można ten zaworek wymienić na pompie bez demontażu.
A jakie narzędzia są potrzebne - czy wystarczy grzechotka z nasadkami o rozmiarze 12 - 16, czy jakieś specjalistyczne klucze?
Czy masz jakieś dodatkowe porady co do przygotowania się do wymiany? Zastanawia mnie jak mam odkręcić przewód paliwowy idący do tego zaworka - tak wynika z obrazka.
Ostatnio nie mogłem odkręcić zaworków zwykłymi kluczami imbulsowymi i teraz kupiłem sobie specjalną grzechotkę 3/8'' z obrotową głowicą i nasadki z imbulsami - potrzebna jest 5 do odkręcania zaworków SCV.

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-04-04 20:59:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-04-04 21:18:56 ]
  
 
A mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zaworków-śrub na pompie, który służy dokładnie do czego (link do diagramu poniżej) - jaką pełnią rolę w całym procesie podawania paliwa?
Diagram pompy
W moim przypadku, który zaworek-śrubę powinienem wymienić 22569-20710, czy 22569-1C170, a może oba?

wtom - Ty wcześniej wklejałeś zdjęcia śruby o nr 22180-27010, które oznaczenie jest prawidłowe: 22569-20710, czy 22180-27010?
  
 
http://w344.wrzuta.pl/obraz/powieksz/6D1Rc8ZCSpn
ten zawór to jest śruba pod przewodem doprowadzającym paliwo do pompy,na obrazku zaznaczony w czerwonym kółku.Pierwotnie ta śruba była niewymienna dlatego nie występuje na obrazku jako część wymienna,dziwne by było wymieniać całą pompę z kuli jednej śruby więc puścili w obieg śrubę,ta sama sytuacja jest z zaworami scv.
  
 
Wymieniłem śrubę-zaworek na pompie paliwowej i niestety nie odczuwam poprawy z dławieniem
Wtom - czy jak pojeździłeś dłużej, to nadal masz pozytywne odczucia, czy to było tylko pierwsze wrażenie, że jest lepiej.
Niestety nie udało mi się odkręcić zaworków SCV - kupiłem za krótki klucz imbusowy - nasadkę na grzechotkę. Dostęp do dolnej śruby czerwonego zaworka jest b. ograniczony przez rozrusznik i wymaga długiego cienkiego klucza imbusowego-nasadki.
Poza tym zobaczyłem, że coś było kombinowane z zaworkiem, bo jedna z śrub jest odkręcana na płaski wkrętak, a nie na imbus.
  
 
po wymianie zaworka wkręca mi się ok! .
wiesz, wiele rzeczy daje podobne objawy. wymieniając zaworek nie masz gwarancji, że akurat to on świrował. przynajmniej na zaś usmierciłeś pterodaktyla . jeżeli scv masz dobre to może przyczyna nie leży po stronie ukł. paliwowego tylko turbiny. ona ogólnie ci nie doładowuje, więc błąd nie wystąpi a dławienia moga być. zrób porządek z turbiną.

[ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2011-04-09 21:15:34 ]
  
 
Wtom - czy możesz mi podać długość klucza-nasadki imbusowego nr 5 do odkręcenia zaworków SCV (jak możesz to podeślij zdjęcie na priv'a)?
Przez ten klucz stoję z robotą - już 2 raz wszystko rozkręciłem i nie mogłem odkręcić tych śrub (chyba mam zapieczone).
Czy Ty rozkręcałeś rozrusznik, aby odkręcić zaworki SCV?
  
 
Cytat:
2011-04-09 23:01:07, Alien_Obcy pisze:
Wtom - czy możesz mi podać długość klucza-nasadki imbusowego nr 5 do odkręcenia zaworków SCV (jak możesz to podeślij zdjęcie na priv'a)? Przez ten klucz stoję z robotą - już 2 raz wszystko rozkręciłem i nie mogłem odkręcić tych śrub (chyba mam zapieczone). Czy Ty rozkręcałeś rozrusznik, aby odkręcić zaworki SCV?


Alien zlituj sie bierzesz imbusa wygietego w L i odkrecasz tym krotszym koncem jaki kurde problem???
Gorzej jak sie objedzie gniazdo na klucz ,to wtedy trzeba odkrecac punktakiem i malym mlotkiem.
  
 
Już to próbowałem - jakby to było takie proste to bym już to zrobił.
W AV nie ma miejsca na ruch - ogranicza mnie rozrusznik i rura do chłodnicy.
Czy można odpiąć rurę gumową od chłodnicy, czy nie wyleci mi płyn?
  
 
nic nie trzeba wielkiego robić. miejsca mało ale spokojnie to zrobisz. odpinasz cienką rurkę od zbiornika wyrównawczego i zaślepasz ją. zbiornik odchylasz na pompę wspomagania. pokrywę silnika plastikową odsuwasz do tyłu, wypinasz wtyczkę czujnika cisnienia w CR-e, odkręcasz śrubę trzymającą wiązkę na środku, odpinasz wtyczki z SCV i masz już dostęp do nich. odkręcasz je inbusem wygiętym, jak nie da rady to długim inbusem nasadkowym na łamańcu kluczem na małaej grzechotce. jak to nie pomoże to trzeba pomóc sobie młoteczkiem i małym przecinaczkiem po śrubkach . mi wymiana zajmuje ok 40min

zaworki "wyrywasz do tyłu" bo siedzą na zatrzask. nowe wsadzasz i wciskasz aż "klikną"

[ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2011-04-10 18:44:32 ]
  
 
wtom - dokładnie tak robię jak napisałeś.
Widocznie mam zapieczone - spróbuję przecinakiem i młoteczkiem rozruszać.
A czy można odczepić grubą rurę od chłodnicy?
  
 
Cytat:
2011-04-10 20:06:30, Alien_Obcy pisze:
wtom - dokładnie tak robię jak napisałeś. Widocznie mam zapieczone - spróbuję przecinakiem i młoteczkiem rozruszać. A czy można odczepić grubą rurę od chłodnicy?



a po co? nie trzeba chyba, że chcesz sobie roboty dołożyć.
  
 
Cytat:
2011-04-10 16:35:58, Alien_Obcy pisze:
Już to próbowałem - jakby to było takie proste to bym już to zrobił. W AV nie ma miejsca na ruch - ogranicza mnie rozrusznik i rura do chłodnicy. Czy można odpiąć rurę gumową od chłodnicy, czy nie wyleci mi płyn?


No costy jakos wyciagam te zaworki bez problemu.
  
 
no więc dzielę się informacjami po pewnym czasie użytkowania. i dławienia niestety są ale inaczej. tzn. auto dławi się przeważnie z rana gdy temp. zewnętrzna jest ok 5-7*C, za to w czasie dnia przy temp >10*C nijak dławienia nie mogę uzyskać . teraz to już całkowicie zgłupiałem. był kolega z testerem ale kicha, bo okazało się że jest tylko pod benzyniaki (toyota/lexus). więc nic nie zobaczyłem, nawet nie połaczył się z moim . zostaje przymierzyć się do dmuchania przewdów paliwowych i rewizji baku. Bogelektron - czy duże znaczenie ma czujnik temperatury paliwa w pompie? może świruje czujnik temperatury powietrza doładowanego?
  
 
Cytat:
2011-04-15 19:22:36, wtom pisze:
no więc dzielę się informacjami po pewnym czasie użytkowania. i dławienia niestety są ale inaczej. tzn. auto dławi się przeważnie z rana gdy temp. zewnętrzna jest ok 5-7*C, za to w czasie dnia przy temp >10*C nijak dławienia nie mogę uzyskać . teraz to już całkowicie zgłupiałem. był kolega z testerem ale kicha, bo okazało się że jest tylko pod benzyniaki (toyota/lexus). więc nic nie zobaczyłem, nawet nie połaczył się z moim . zostaje przymierzyć się do dmuchania przewdów paliwowych i rewizji baku. Bogelektron - czy duże znaczenie ma czujnik temperatury paliwa w pompie? może świruje czujnik temperatury powietrza doładowanego?


Te czujniki nie maja wiekszego wplywu na moc sa tylko wartosciami korygujacymi.Po co chcesz dmuchac do wezykow?
Zaloz wezyk przezroczystypomiedzy filtr a pompe czy nie leci powietrze z paliwem,a gdyby byly duze opory na ssaniu to ci sie wezyk zaklesnie.
  
 
Witam, wymoczyłem zaworki w nafcie i nic - żadnych zmian. Niestety. Ale wczoraj się wkurzyłem i dałem mu w po garach i zaobserwowałem ciekawe rezultaty.
Zacząłem od 1 i ciągnąłem go do około 4500 i więcej. Następny bieg i dalej do 4500 obr. i tak dojechałem do 3 i niestety prosta droga mi się skończyła. Po przekroczeniu 3600 obr dostawał mocy! Od zera do 3600 jednostajnie przyśpiesza a powyżej idzie znacznie lepiej.
Pytanie co to może znaczyć?