Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() mi5i3k Fiat 126p 650E Pionki / Warszawa | 2009-08-25 16:03:48
1. tak, po wyschnięciu - poczekaj najbidniej 24godz a czasem (jak zimno) 48 godz 2. 15-20minut, do 12 godz po nalozeniu podkladu epoxydowego mozesz lakierowac bez matowania/szlifowania tu masz karte techniczna podkladu epoxydowego od novola http://www.novol.pl/att/1/karty_techniczne/LT-02-09_PROTECT_360.pdf [ wiadomość edytowana przez: mi5i3k dnia 2009-08-25 16:08:16 ] [ wiadomość edytowana przez: mi5i3k dnia 2009-08-25 16:08:52 ] |
stachu_poznan Prawie jak diesel... ... poznan | 2009-08-25 16:04:28 radziłbym dać najpierw podkład, poźniej szpachle, epoksyd po 24 godzinach w temp 20 i powyżej nadaje sie do lakierowania |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-08-25 16:09:13
chyba ze mokro na mokro ale tak generalnie polecam czytac karte techniczna produktu, duzo fajnych info tam jest ![]() |
stachu_poznan Prawie jak diesel... ... poznan | 2009-08-25 16:11:46 powiedzmy, ze do okolo 12 godzin po nałożeniu epoksydu nie trzeba go szlifować przed nałożeniem lakieru, prawie jak m/m ![]() |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-08-25 16:21:44
z tym ze ja po paru godzinach epoksydu bym bez szlifowania nie pomalowal, moj byl twardy i śliski jak cholera po 2-3 godzinach. Ale teoretycznie mozna |
![]() waco DF Mikstat | 2009-08-25 22:34:22 A czy epoksyd jest bardzo chwytny do podłoża?
mam bardzo nierówną powierzchnię do pomalowania - przestrzeń pod deską rodzdzielczą - część jest wyczyszczona do go łej blachy - ale są zakamarki które ciężko nawet zmatowić dokładnie - czy to się udał? co sądzicie? a może zwykłym podkładem to potraktować? proszę o poradę jak do tego podejść? pacjent to bardzo stary opel z metalową deską - przestrzen za nią jest widoczna, i chce ładnie pomalować. |
![]() mi5i3k Fiat 126p 650E Pionki / Warszawa | 2009-08-25 22:46:36
dobrze sie trzyma testowo wymalowałem świeży ocynk (garaż) i trzyma. Spróbuj może matowić scierką matującą zawsze jakos tam podejdziesz |
rosck Z Poznań | 2009-09-28 22:40:08 a można szpachel kłaść bezpośrednio na podkład epoksydowy? |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2009-09-28 23:14:48 jak można lakierować bez innego podkładu to szpachel tez, tylko szpachel trzeba potem podkładem najlepiej juz akrylowym malnać |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-09-28 23:23:15 mozna, tylko zmatowac trzeba [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-09-28 23:23:26 ] |
rosck Z Poznań | 2009-09-28 23:38:46 chce zrobić tak:
goła blacha - epoksyd- szpachel- szpachlówka natryskowa- epoksyd baza i klar - nie chce mi się kupować osobnej puszki zwykłego podkładu akrylowego bo mam do polakierowania jeden element a mniejszych puszek jak 0,8l chyba nie ma? Może tak być? |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2009-09-28 23:48:35 epoksyd raczej się kładzie na gołą blachę, a nie wiem czy na samą szpachlówke nie da się bazy położyć |
![]() 34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2010-08-17 14:11:07 Znowu odkopię bo już nie pamiętam jak to robiłem w swoim dupowozie.
Podkład epoksydowy i mokre na mokre od razu lakier? Czy:
A może:
Lub:
Bo co kolejny post to inna technika. |
![]() 34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2011-02-18 02:11:16 Znowu pozwolę sobie odkopać kotleta.
Jak to jest przy malowaniu kompletnie całego auta. Chciał bym je prysnąć na raz - mokre na mokre. Tylko to strasznie dużo czasowo wychodzi (chyba). Zdążę pomalować wnętrze + komorę silnika + z zewnątrz aby do położenia kolejnej warstwy nie było za puźno? Czy lepiej podzielić to na dwa etapy i pomalować wnętrze + komrę silnika a budę z zewnątrz zostawić na drugi raz? Sprawa dość pilna bo do malowania zostało parę dni. Głównie rozchodzi się to jaki może być maksymalny czas pomiędzy jedną a drugą warstwą przy kładzeniu mokre na mokre. [ wiadomość edytowana przez: 34 dnia 2011-02-18 02:14:06 ] |
![]() Maliniak 126p 125p Tarn-Gory | 2011-02-18 08:33:06 zalezy jaki lakier i w jakich warunkach jak cieplo bedzie przy lakierowaniu |
![]() 34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2011-02-18 11:21:47 Akrylowy, temperatura około 20 st. |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2011-02-18 19:17:03 możesz użyć wolniejszego rozpuszczalnika stosuje się go przy wysokich temperaturach ale łatwiej zrobić zacieki i ogólnie trudniej się maluje.
Takie malowanie robi się raz na jakiś czas i ja osobiście malował bym osobno choć by z tego powodu że gdy będziesz malować środek był będzie leciał na zewnątrz więc ciężej będzie uzyskać ładny lakier na zewnątrz |
![]() mateuszc F&F MEMBER 126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2011-02-18 19:43:10 maluj na 2 razy bo nie zdążysz za nic inaczej , będzie Ci sie zapylaó wszystko |
![]() 34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2011-03-14 21:01:19 Popryskałem na 2 etapy i dobrze bo strasznie długo to trwało.
Do tego ciasno mam w garażu i ledwo da się z pistoletem auto obejść (albo jestem takim partaczem) więc zrobiłem 4 niezby duże zacieki, złapałem jedną małą muszkę i kilka drobinek pyłku. Jak teraz się do tego zabrać i po jakim czasie? Na w miarę świeży(jutro) lakier czy po kilku dniach dopiero przeszlifować i spolerować? |