| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-04-07 10:22:43 Lexus LX 570. Premiera na NAIAS
Na rozpoczynającym się 6 kwietnia salonie samochodowym NAIAS, Lexus zaprezentuje zupełnie nową generację SUV-a oznaczonego LX 570 ... Liczba 570 oznacza pojemność silnika. Amerykanie uwielbiają mocne silniki w dużych autach. Szczególnie jeśli są to silniki V8, a auta są ogromne. Jednostka napędzająca nowego Lexusa dysponuje mocą 381 KM, uzyskiwanych z 5,7 litrowej pojemności.
Nowy Lexus jest większy, mocniejszy, lepszy w terenie i jeszcze bardziej luksusowo wyposażony, niż poprzednik LX 470. Na wyposażeniu seryjnym znajdzie się zawieszenie elektrohydrauliczne zwiększające prześwit nadwozia, jeśli akurat właściciel zjedzie z utwardzonych dróg, co raczej nie zdarza się często. Na pokładzie również układ zapobiegający blokowaniu kół podczas podjazdów i zjazdów ze wzniesień. Nowy Lexus LX 570 wejdzie do sprzedaży za oceanem za rok. A jeszcze w 2007 roku Toyota zaprezentuje w Europie nową odmianę modelu Land Cruiser 100, który będzie podobny do swojego luksusowego brata Lexusa. |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2007-04-09 22:37:22 Najlepszy samochód świata 2007
Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku 50 jurorów z 22 państw, w tym i Polski, uznało za najlepszy samochód tego roku Lexusa LS 460. Do tytułu "najlepszego" zgłoszono 28 aut. Najwięcej pochwał zebrał jednak właśnie Lexus. Oficjalne uzasadnienie nagrody brzmi "za ciągłe dążenie do doskonałości". Ale model ten chwalono także za rzeczy konkretne - najnowocześniejszy system wspomagania parkowania, najlepszy system samochodowego audio (blisko ideału), czy 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Słów pochwały nie szczędzono też stylistyce, poziomowi bezpieczeństwa, jakości wykonania, elegancji i odpowiedniemu poziomowi mocy. Z 28 aut w II etapie wybrano 10, a w finale liczyły się już tylko 3. Były to, poza Lexusem, Audi TT i Mini. |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-04-13 13:27:32 Za dwa lata z linii montażowych Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu schodzić będzie ponad milion silników i skrzyń biegów rocznie. To spodziewany efekt planów rozbudowy fabryki, w którą już od 2002 r. Japończycy zainwestowali 400 mln euro.
Firma zatrudniająca 2 tys. pracowników jest dziś największym centrum produkcji podzespołów samochodowych Toyoty poza Japonią. Druga wybudowana za 200 mln euro fabryka koncernu -Toyota Motor Industries w Jelczu-Laskowicach, która robi silniki Diesla, zatrudnia 110 pracowników. |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2007-04-14 11:52:30 Toyota patrzy na rynek chiński
Firma poprze chiński rządowy program kształcenia mechaników samochodowych.Toyota wesprze budowę 12 szkół, które mają przygotować kadry dla szybko rozwijającej się chińskiej motoryzacji. Toyota dostarczy m.in. materiały pomocnicze, wyposażenie warsztatów, pomoce naukowe. Jest to kolejny krok w japońskich inwestycjach w Państwie Środka. Toyota jest jednym z najpoważniejszych inwestorów w chińskiej branży motoryzacyjnej i detronizacja GM jest tu podobno tylko kwestią czasu. W ubiegłym roku Toyota sprzedała w Chinach 308 tysięcy aut. Tegoroczne plany mówią o 430 tys. samochodów. Toyota ma w Chinach 12 zakładów produkcyjnych. Montuje się tam m.in. Priusa z napędem hybrydowym. Koncern naraża się też jednak na różnego typu oskarżenia. Swego czasu świat obiegła wieść o tym, że busy Toyoty wykorzystywane są jako mobilne miejsca wykonywania kary śmierci. Firma nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności, ale ciarki po plecach przechodzą. Inwestowanie w szkolnictwo to z pewnością milsza część chińskiego wizerunku Toyoty. |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-04-16 19:09:09 Polsko-niemieckie kuszenie Toyoty
Piękne zamki i pałace, wkład w dzieło integracji europejskiej oraz hasło "pracuj tam, gdzie inni spędzają urlop", mają skusić Toyotę do wybudowania fabryki pod Szczecinem. To główne elementy wspólnej, polsko-niemieckiej oferty, przygotowywanej dla koncernu Toyota, która zaprezentowana została w piątek w Szczecinie. Japończycy szukają we wschodnich Niemczech miejsca pod montownię aut luksusowej marki koncernu - Lexusa. Jedną z potencjalnych lokalizacji jest 150-hektarowa działka koło Pasewalku - 40 km od Szczecina. Niemieccy samorządowcy uznali, że sami nie są w stanie przygotować kuszącej oferty, więc zaprosili do współpracy Szczecin. Wczoraj w szczecińskim Centrum Integracji Europejskiej niemiecka firma Iner Consult przedstawiła prezentację, która ma przekonać Japończyków. - Dla Toyoty bardzo istotne jest to, by poprzez lokalizację montowni Lexusa w Europie zwiększyć na naszym kontynencie sprzedaż aut tej marki - tłumaczył przedstawicielom Szczecina oraz Pasewalku, Anklam, Prenzlau i Neubrandenburga Markus Reich z Iner Consult Gmgh. - Musimy pokazać, że lokalizacja w naszym regionie pomoże zrealizować ten cel najlepiej. Japończyków kusić więc będziemy tym, że ich zaangażowanie we wspólny, ponadgraniczny projekt z pewnością odbije się w Europie szerokim echem i może zostać marketingowo wykorzystany. - Japończycy będą mogli powiedzieć: "my jako Toyota przyłączamy się do wspólnego dzieła integracji europejskiej" - mówił Markus Reich. Kusić też będziemy malowniczymi zamkami i pałacami, które znajdują się po niemieckiej i polskiej stronie granicy. To w nich może być ulokowane centrum dystrybucji, gdzie swoje luksusowe auta będą mogli odebrać klienci. - A ponieważ takie osoby łączą odbiór auta z kilkudniowym urlopem chcemy pokazać, że są w naszym regionie miejsca, gdzie można wspaniale spędzić czas - tłumaczył Reich. Te miejsce to np. pola golfowe po polskiej stronie granicy (np. w Binowie), turystyka wodna, miejscowości nadmorskie. Hasłem podsumowującym tę część prezentacji ma być "pracuj tam, gdzie inni spędzają urlop". W ofercie znajdą się też informacje o niskich (w porównaniu z innymi częściami Niemiec) kosztami pracy, doskonałych połączeniach drogowych i kolejowych oraz szczecińskim porcie świetnie nadającym się do transportu gotowych aut w dowolne miejsce w Europie. Oferta ma być jeszcze przedyskutowana. |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-04-17 22:56:25 Król Karol kupił królowej Karolinie corollę koloru koralowego. Król wiedział, co robi, bo znana i lubiana karoca urosła do królewskich rozmiarów.
Zaraz, zaraz - ktoś powie - przecież nazwa "corolla" miała odejść do lamusa! To prawda, ale tylko w przypadku modelu hatchback, który przechrzczono na auris. Sedan pozostaje przy legendarnym imieniu, które od 1966 roku elektryzuje wszystkich wielbicieli pojazdów klasy kompaktowej. Sprawdziliśmy najbogatszą wersję! Przez 40 lat Toyota sprzedała ponad 31 milionów egzemplarzy tego modelu. Rezygnacja z najbardziej rozpoznawalnej nazwy na świecie byłaby godna syna marnotrawnego! Nie dziwi więc fakt, że szukając zmian, włodarze japońskiego koncernu nie chcieli ich za dużo. Dziwią natomiast ceny! Każdego trzeźwo myślącego kierowcę 100 tys. zł za auto kompaktowe wpędzi do grobu. I co z tego, że jest ono bogato wyposażone, skoro za taką kasę można sobie w salonach przebierać. Bardziej jeszcze przeraża fakt, że np. w USA za takie pieniądze wyjeżdża się terenówką, autem sportowym lub czym sobie stryjenka winszuje! Ale świat nie jest sprawiedliwy! Toshi Ezaki, szef inżynierów zajmujących się corollą, mówi, że nowy model dostarczy kierowcy moc ekscytujących i pełnych uniesień chwil. Cokolwiek miał na myśli, jedno jest pewne: auto wygląda jak taksówka dla emeryta, w której będzie można z nudów umrzeć.
Samochód nie jest jednak przeznaczony dla ognistokrwistych kierowców, lecz dla tych, którzy cenią wygodę i komfort podróżowania. A tego tu nie brakuje. W testowanej przez nas wersji połowa bajerów pochodzi od ekskluzywnego lexusa. Mamy tu system, który pozwala na otwieranie i zamykanie samochodu bez wyciągania z kieszeni kluczyka. Wieczorem wystarczy zbliżyć się do samochodu, żeby w środku zapaliło się światło - tym auto wita swego pana jak uradowany pies merdaniem ogona! Żywcem z "leksia" przejęto też nawigację satelitarną z ekranem dotykowym, którą wyposażono nawet w mapę Polski. Corolla zachwyca królewskimi rozmiarami wnętrza, jakością materiałów i starannością wykończenia. Aż strach się bać, do czego dojdą producenci samochodów, jeżeli każdy następny model będzie większy i bardziej komfortowy. Tylko kogo będzie na to wszystko stać? Wożenie powietrza Podchodzisz do auta, wyciągasz rękę, stuk zamka i otwarte! Dzięki systemowi bezkluczykowemu nie ma też stacyjki, tylko guzik "start/stop". Po odpaleniu w ogóle nie słychać silnika, a w czasie jazdy do uszu pasażerów dochodzą jedynie szumy powietrza. Przyspieszenie jest tak dobre, że moim zdaniem wystarczyłby tutaj podstawowy silnik Diesla 1.4 90 KM. Z dwójki nowych produktów Toyoty wybrałbym jednak aurisa, bo nie potrzebuję tak dużego bagażnika. Na co dzień woziłbym tylko powietrze! Plusy: - łatwość prowadzenia samochodu, - ładna stylizacja nadwozia - auto jest bardzo eleganckie, - dynamiczny silnik, który idzie na każdym biegu. Minusy: - tylny podłokietnik opuszcza się za nisko, - ładna kabina, ale za dużo w niej plastikowych wykończeń, - zbyt duża dopłata za nawigację - prawie 10 tys. zł! OCENA: Wygląd: 5 pkt Kabina: 4 pkt Za kierownicą: 5 pkt Silnik: 6 pkt Zawieszenie: 5 pkt Za te pieniądze: 4 pkt Elegancja dla rodziny Moim zdaniem oddzielenie hatchbacka od sedana wyjdzie Toyocie na dobre. Teraz z nazwą corolla będzie się kojarzyła luksusowa, rodzinna limuzyna. Sedan prezentuje się bardzo elegancko - zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Jedyny minus to ilość miejsca z tyłu - piąta osoba z pewnością się nie zmieści, a pozostałej dwójce i tak nie będzie wcale za luźno. Z kolei na największe brawa zasługuje silnik, który zachwyca elastycznością - z każdego biegu rwie jak szalony. A przy tym jeździ na powietrze. Poza miastem spala poniżej 5 litrów. Plusy: - bajery rodem z lexusa - w tej klasie to rzadkość, - niesamowity diesel - dynamiczny, a zarazem oszczędny, - lekko i precyzyjnie pracująca skrzynia biegów. Minusy: - tylne pasy są za wysoko poprowadzone i uwierają w szyję, - brak polskiego menu w komputerze i nawigacji, - nie podoba mi się tył samochodu, który nie pasuje do całości. OCENA: Wygląd: 4 pkt Kabina: 5 pkt Za kierownicą: 6 pkt Silnik: 5 pkt Zawieszenie: 4 pkt Za te pieniądze: 4 pkt |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-04-21 10:31:23 Największy salon Lexusa w Polsce
19 kwietnia nastąpiło oficjalne otwarcie salonu Lexus Warszawa - Wola, mieszczącego się przy ul. Połczyńskiej 32. Miłośnicy samochodów Lexus mają teraz do dyspozycji kolejny, największy w Polsce salon i serwis tej marki. Spotkanie zaszczycił swoją obecnością prezydent Toyota Motor Poland, Pan Hiroshi Kono Obecny salon to kontynuacja działań firmy i odpowiedź na potrzeby klientów z całej Polski. Jest on usytuowany w bardzo dobrej lokalizacji, w pobliżu głównej arterii w kierunku na Poznań, przy ul. Połczyńskiej i Powstańców Śląskich. Powierzchnia całego obiektu to 2918 m. kw., klienci mają do dyspozycji aż 40 miejsc parkingowych. Sprzedaż samochodów w nowym, największym salonie Lexusa w Polsce - Lexus Warszawa - Wola, będzie odbywać się na powierzchni 486 m. kw., co pozwoli na ekspozycję 6 modeli. Do jazd testowych przeznaczono 7 samochodów w tym: IS 220, IS 250, GS 300, GS 450h, RX 350, RX 400h, LS 460 a w przyszłości także LS 600h long. "Zauważamy coraz większe zainteresowanie klientów samochodami marki Lexus. To właśnie dla nich postanowiliśmy zbudować jeszcze większy i lepszy salon, aby w pełni zaspokajać ich potrzeby. Indywidualne podejście do klientów, wieloletnie doświadczenie i rodzinna atmosfera panująca w naszym salonie - to recepta naszego sukcesu." - Powiedział Witold Wiśniewski, Prezes Lexus Warszawa - Wola. -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- W obecnej chwili o jak najlepszą obsługę klientów dba 6 doświadczonych doradców handlowych. Klienci Lexus mogą także korzystać z największego serwisu w kraju, jedynego autoryzowanego serwisu w Warszawie. Lexus Warszawa - Wola oddaje do ich dyspozycji powierzchnię 267 m. kw., w tym 9 stanowisk serwisowych i kadrę 13 wykwalifikowanych pracowników (zgodnie z wysokimi standardami firmowymi, jakie oferuje Lexus) Serwis obejmuje wszystkie naprawy, w tym usługi diagnostyczne oraz serwis ogumienia. "Zdajemy sobie stawę z tego, jak ważna jest obsługa posprzedażna, w tym bardzo dobry serwis. Jesteśmy przygotowani do obsługi 800 serwisów rocznie. W sytuacjach awaryjnych proponujemy naszym klientom samochody zastępcze: 2 modele IS oraz w model RX, ale już niedługo będziemy mieli w swojej ofercie dodatkowe 4 modele." - Dodaje Witold Wiśniewski. |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-04-26 10:22:36 Toyota największym koncernem samochodowym świata
Największym koncernem motoryzacyjnym świata została Toyota. Japoński koncern sprzedał i wyprodukował więcej samochodów niż General Motors, który był liderem światowej motoryzacji przez 76 lat To prawdziwa rewolucja w branży motoryzacyjnej prawie od wieku zdominowanej przez koncerny z USA. W pierwszym kwartale tego roku Toyota sprzedała 2 mln 348 tys. aut, o 90 tys. więcej niż GM - dotychczasowy lider branży. Z fabryk Toyoty wyjechało też o 30 tys. aut więcej niż z zakładów GM. Nie ma wątpliwości, że do końca roku japoński koncern umocni się na pozycji lidera, bo amerykańskie koncerny są w głębokiej defensywie. Do końca przyszłego roku GM ma zamknąć dziewięć fabryk w Ameryce Północnej i zwolnić 30 tys. pracowników. Ford w tym czasie zamknie 14 fabryk w USA i zwolni 45 tys. pracowników. A Toyota dopiero co położyła kamień węgielny pod ósmą już fabrykę w USA i buduje nowe zakłady na całym świecie - od Chin po Sankt Petersburg.
Amerykańskie koncerny nie mają też pieniędzy na rywalizację z Toyotą. W zeszłym roku GM miał 2 mld dol. strat, po stracie 10,6 mld dol. w 2005 r. A Ford w zeszłym roku zaksięgował aż 12,7 mld dol. strat. Tymczasem Toyota to prawdziwa maszynka do robienia pieniędzy. Od siedmiu lat koncern notuje rekordowe zyski i poprawia je co rok. W zakończonym w marcu roku obrotowym japoński koncern zdaniem analityków zarobił na czysto ponad 13 mld dol. Giełdowa wartość japońskiego koncernu przekracza 200 miliardów dolarów i jest większa niż łączna kapitalizacja kilku kolejnych gigantów światowej motoryzacji. Toyota wstrzemięźliwie przyjmuje doniesienia, że jest największym na świecie producentem aut. - W wielu regionach świata dopiero się rozwijamy, więc nie traktuję tego jeszcze jako sukces - stwierdził prezes Toyoty Katsuaki Watanabe. A wiceprezes Akio Toyoda, potomek założycieli firmy, podkreślał niedawno, że tytuł największego producenta na świecie nie ma znaczenia, jeśli kierowcy nie mają zaufania do jakości pojazdów takiej firmy. - Jeden dentysta wywiesił szyld, że jest najlepszy na świecie. Drugi twierdził, że jest najlepszym w kraju. Trzeci, że jest najlepszy w mieście i pacjenci wybierali tego właśnie dentystę. Ja też ciągle powtarzam: bądźmy najlepszym producentem aut w mieście - stwierdził Toyoda. Część analityków sądzi, że japoński koncern minimalizuje swoje sukcesy, by nie ściągnąć odwetu zazdrosnych rywali. Ale zdaniem analityków jakość to podstawa sukcesów firmy z Nagoi. - Sprzedaż Toyoty rozkwita, bo ma na całym świecie wizerunek producenta niezawodnych i ekologicznych samochodów - ocenia Koji Endo z banku Credit Suisse w Tokio. Jest ironią losu, że na taką opinię Toyota zapracowała, doskonaląc amerykańskie wzory. Pierwszy samochód Toyoty był kopią Chevroleta, auta jednej z marek GM. Kopia była tak kiepskiej jakości, że Japończycy chcieli sprzedać firmę Fordowi. Wybuch II wojny światowej położył kres negocjacjom w tej sprawie. W 1949 r. Toyota po raz drugi znalazła się na krawędzi bankructwa i Ford kolejny raz odrzucił wtedy propozycję inwestycji w japoński koncern. Z kryzysu Toyota musiała wyjść na własną rękę. Od tego czasu koncern popadł w manię perfekcjonizmu. Jedna z główny zasad Toyoty to "kaizen" - stałe doskonalenie. Japoński koncern zachęca pracowników do proponowania zmian służących poprawie jakości i korzysta z takich pomysłów, projektując np. urządzenia, które już na taśmie montażowej eliminują defekty. - Oni codziennie coś poprawiają - mówił nam menedżer, który pracował w spółce Toyoty. Od zarania japońskiej branży samochodowej tamtejsze koncerny musiały też projektować auta, które zużywają mało paliwa, bo Kraj Kwitnącej Wiśni jest całkowicie zależny od importu surowców. Strategii wymuszona przez niedostatek zaczęła przynosić największe korzyści po kryzysie paliwowym w latach 70., kiedy kierowcy na całym świecie rezygnowali z paliwożernych krążowników szos. A dziesięć lat temu jako pierwszy koncern świata Toyota zaczęła seryjną produkcję aut o napędzie hybrydowym, czyli spalinowo-elektrycznym. Zużywają mało paliwa, bo silnik spalinowy służy tylko do podładowania akumulatorów i dodania mocy. Polska ma też wkład do sukcesu Toyoty. Japoński koncern jest jednym z największym inwestorów w polskiej branży samochodowej. Zakłady w Jelczu-Laskowicach są jedynym w Europie producentem najnowocześniejszych, oszczędnych diesli japońskiej firmy. W Wałbrzychu Toyota ma zaś największą w Europie fabrykę skrzyń biegów i małolitrażowych silników benzynowych. Sukcesy Toyoty były wzorem dla innych koncernów samochodowych w Azji. Koreański koncern Hyundai buduje fabryki w USA, Indiach, Chinach, Słowacji, Czechach i Brazylii, aby stać się jedną z pięciu największych firm motoryzacyjnych świata. A do walki o portfele kierowców świata szykują się już koncerny z Chin. gazeta.pl |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-05-07 19:42:04 Toyota ruszyła z nową kampanią "Engines of Change", w której promuje samochody z hybrydowym układem napędowym. Kampania prowadzona jest przy okazji sponsorowanych przez producenta zawodów triathlonowych USA Swimming i Toyota-United Pro Cycling Team. Toyota angażuje do niej sportowców i kibiców zachęcając ich do odwiedzenia strony internetowej, która prezentuje szczegóły dotyczące stworzonego przez Toyotę systemu hybrydowego oraz informacje o pierwszym samochodzie osobowym z napędem hybrydowym Toyoty o nazwie Prius. Strona ta ma służyć jako internetowa społeczność dla zawodników i kibiców uczestniczących we wszystkich rywalizacjach. ![]() |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-05-09 17:05:43 Toyota z fabryki Subaru
W amerykańskich zakładach Subaru of Indiana Automotive rozpoczęto produkcję Toyoty Camry. To efekt porozumienia między Toyota Motor Corporation, a koncernem Fuji Heavy Industries, do którego należy fabryka. Decyzja o rozpoczęciu przedsięwzięcia została ostatecznie podjęta w marcu 2006 r. Wytwarzana z myślą o klientach z USA Camry będzie dostarczana w ilości 100 tys. sztuk rocznie, podczas gdy na drugiej linii montażowej kontynuowana będzie produkcja modeli Subaru Legacy, Outback oraz Tribeca.
Produkcja Toyoty w zakładach Subaru to kolejny z przykładów współpracy koncernów motoryzacyjnych. Np. w zakładach Suzuki na Węgrzech wytwarzane są Fiaty (Sedici), a w Kolinie powstają „trojaczki” – Citroen C1, Toyota Aygo i Peugeot 107. Różnica polega na tym, że wymienione samochody są wspólnymi konstrukcjami firm, a w przypadku Camry i modeli Subaru jest inaczej. Źródło: Samar, Fuji Heavy Industries |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-05-09 17:08:35 Toyota Corolla Verso po liftingu
Już na przełomie czerwca i lipca w sprzedaży pojawi się lekko zmodernizowana Toyota Corolla Verso. Główne zmiany stylistyczne objęły przednią część auta, nowością będzie też silnik 2,2 D-4D 136 w standardzie z filtrem cząstek stałych. Od początku obecności na rynku, tj. od 2004 roku, Corolla Verso należy do liderów europejskiego segmentu kompaktowych minivanów. W ubiegłym roku sprzedaż tego modelu wyniosła niecałe 95,5 tys. sztuk i była o 3% wyższa niż rok wcześniej. W tym, władze Toyoty liczą na sprzedaż na poziomie 93 tys. egzemplarzy. Zaprojektowana w Europie, Corolla verso wytwarzana jest w tureckiej fabryce Toyoty w Adapazari. O przeprowadzonych zmianach stylistycznych można powiedzieć, iż są co najwyżej nieznaczne. Nowy zderzak, atrapa chłodnicy czy przednie światła to tak naprawdę jedyne zauważalne oznaki przeprowadzonych zmian. Zmodyfikowany zderzak spowodował, iż całe auto, podobnie jak i przedni zwis są teraz o 10 mm dłuższe (odpowiednio 4,36 m i 880 mm).
Mając na uwadze względy ochrony środowiska, Toyota, aspirująca do miana jednego z najbardziej proekologicznych producentów motoryzacyjnych, wprowadziła do oferty jednostkę wysokoprężną 2,2 D-4D z filtrem cząstek stałych w standardzie. Jednostka ta o mocy 136 koni mechanicznych i maksymalnym momencie 310 Nm nie będzie się jednak różniła pod względem uzyskiwanych osiągów. Wzbogacono także nieznacznie listę wyposażenia m.in. o dwustrefową klimatyzację czy o lepszej jakości sprzęt audio. Dostępne będą również nowe kolory nadwozia oraz materiały użyte wewnątrz kabiny.
Toyotę Corolla Verso po liftingu po raz pierwszy będzie można zobaczyć na targach w Barcelonie, które rozpoczną się 7 czerwca br. Źródło: Toyota |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-05-10 10:22:19 Zyski Toyoty rosną jak na drożdżach
Japoński koncern Toyota potwierdził swoją reputację najbardziej rentownego producenta aut na świecie. W ostatnim roku zarobił na czysto 13,7 mld dolarów W tym roku Toyota będzie świętować 70. rocznicę utworzenia firmy. Na dobry początek jubileuszu koncern ogłosił o rekordowych zyskach - już siódmy rok z rzędu. W zakończonym w marcu roku obrotowym 2006/2007 gigant japońskiej motoryzacji zaksięgował 199,5 mld dolarów ze sprzedaży samochodów, o 14 proc. poprawiając wynik z poprzedniego roku.
Jeszcze bardziej koncern może się chwalić zyskami. Zysk operacyjny ze sprzedaży aut Toyoty wyniósł 2,24 bln jenów (blisko 19 mld dolarów). W ten sposób Toyota jako pierwsza japońska firma może się pochwalić, że przekroczyła próg 2 bln jenów zysku operacyjnego. Toyota jest też jedynym koncernem samochodowym świata, który ma najwyższe oceny zdolności do spłaty kredytów od wszystkich agencji ratingowej. Koncern ma nawet wyższy rating od Japonii! A jest to wyjątkową sytuacją, bo z reguły nie daje się firmom ratingów wyższych niż ich ojczyznom. Na czysto w roku obrotowym 2006/2007 japoński koncern zarobił 13,7 mld dolarów, o jedną piątą poprawiając rekordowe wyniki finansowe z poprzedniego roku obrotowego. Nic dziwnego, że przy takich wynikach inwestorów ciągnie do akcji koncernu jak misia do miodu. Obecnie wartość giełdowa firmy jest szacowana na 216 mld dolarów. To 12 razy więcej niż wartość giełdowa General Motors - dotychczasowego lidera światowej branży samochodowej. Właściwie nikt nie ma wątpliwości, że era dominacji amerykańskich koncernów w światowej motoryzacji dobiega końca. W 2004 r. Toyota zepchnęła Forda z pozycji drugiego producenta aut świata, którą amerykańska firma zajmowała ponad siedem dekad. A w pierwszym kwartale tego roku japoński gigant wyprodukował i sprzedał więcej samochodów niż General Motors, który królował w branży motoryzacyjnej świata od 76 lat. Na dodatek GM do końca przyszłego roku ma w ramach restrukturyzacji zamykać fabryki w USA. Natomiast Toyota w tym roku otworzy fabrykę w Sankt Petersburgu i szykuje się do ekspansji w Chinach i Indiach. Jednak nie wszystkim japońskim koncernom wiedzie się tak dobrze jak Toyocie. Po pięciu latach rekordowych zysków w ostatnim roku obrotowym Honda - drugi co do wielkości japoński gigant motoryzacji - po raz pierwszy zanotowała spadek zysku netto. Co prawda był to spadek tylko o 0,8 proc. w stosunku do poprzedniego roku, do 5 mld dolarów. Wyraźnie spadły natomiast profity Nissana związanego kapitałowo z francuskim Renault. Ten koncern miał 3,98 mld dolarów czystego zysku, o 11 proc. mniej niż rok wcześniej. Był to pierwszy spadek zysków Nissana od początku dekady, kiedy firmą zaczął rządzić Carlos Ghosn, obecny prezes Renault. Największym problemem japońskich koncernów - także Toyoty - jest spadek sprzedaży na rodzimym rynku, zwłaszcza dla młodych nabywców. Źródło: Gazeta Wyborcza [ wiadomość edytowana przez: Suchy dnia 2007-05-10 10:22:50 ] |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2007-05-10 12:34:09 Lexus LF-A będzie hybrydą
Najszybszy Lexus z silnikiem elektrycznym. Japończycy kończą już prace nad najnowszym sportowym modelem, który został pokazany jako concept car LF-A i wzbudzał sporo emocji podczas targów motoryzacyjnych na całym świecie. Najpewniej pod jego maską znajdzie się 5-litrowy silnik V10 o mocy 500 KM, ale później do oferty dołączy jeszcze mocniejsza wersja z silnikiem hybrydowym, który będzie współpracować z motorem V8 znanym z Lexusa IS-F. Czy to dobry pomysł? Przekonamy się wkrótce. A tym, którzy są nastawieni do sportowych hybryd sceptycznie, przypomnę, że jeszcze niedawno wydawało się, iż pod maskę sportowego auta nie może trafić silnik diesla. Teraz takie połączenie nikogo już nie szokuje. |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2007-05-18 09:16:52 Yarisy do naprawy
Producent poinformował, że niektóre egzemplarze Toyoty Yaris mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia i życia ich użytkowników. Podczas kolizji może dojść bowiem do całkowitego wysunięcia zagłówka z oparcia tylnego lub przedniego fotela, a poduszka powietrzna może nie napełnić się prawidłowo w odpowiednio krótkim czasie. Programem napraw objęte są Yarisy wyprodukowane we Francji od 4 listopada 2005 do 31 lipca 2006 roku. Jak to z reguły bywa, firma Toyota Motor Poland zobowiązała się do usunięcia wad na własny koszt oraz do wcześniejszego listownego powiadomienia właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności stawienia się w serwisie. |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-05-18 23:51:21 Toyota stawia na napęd hybrydowy
Dla dbających o przyrodę krezusów Toyota przygotowała specjalną odmianę swojego luksusowego auta Lexus LS 600 z hybrydowym, elektryczno-spalinowym napędem Hybrydowy Lexus LS 600h dorównuje mocą i przyspieszeniem autom z sześciolitrowym silnikiem, ale z jego rury wydechowej wydostaje się o połowę mniej dwutlenku węgla. Limuzyna wyposażona w ośmiocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 5 l i wydajny silnik elektryczny rozpędza się do setki w 5,5 s i zużywa ok. 8,5 l benzyny na 100 km. Samochód ma też system ładowania akumulatorów w czasie hamowania i automat, który wyręczy kierowcę przy równoległym parkowaniu. W Japonii najtańsza wersja nowego Lexusa kosztuje 80,3 tys. dol. Toyota jako pierwszy koncern na świecie zaczęła seryjną produkcję aut z ekonomicznym napędem elektryczno-spalinowym. W zeszłym roku koncern sprzedał 300 tys. takich aut, a po 2010 r. chce ich sprzedawać co najmniej 1 mln sztuk rocznie. Źródło: Gazeta Wyborcza |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2007-05-21 12:23:34 Satysfakcjonujący Lexus
Brytyjska firma analityczna J.D. Power przebadała 18 tysięcy właścicieli aut, by ocenić stopień ich zadowolenia z posiadanej marki. Najbardziej usatysfakcjonowani swoim wyborem okazali się, zresztą po raz siódmy z rzędu, nabywcy Lexusów. Lexus zdobył 862 punkty na 1000 możliwych. W czołówce tego rankingu uplasowały się głównie auta japońskie i... Skoda. Czeska firma znalazła się ex-equo na drugiej pozycji razem z Hondą. Dalej jest Toyota, Daihatsu, Jaguar, Audi, Mazda i Mini. Brytyjskich kierowców zapytano też, jaki model auta najbardziej by ich satysfakcjonował, czyli po prostu czym chcieliby jeździć. Tutaj znowu wygrał Lexus i model IS, przed Toyotą Prius, Hondą Jazz, Lexusem RX i Skodą Octavią. |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-05-24 22:28:29 Toyota zaoferuje w Brazylii auta w 100 proc. napędzane etanolem
Toyota Motor zapowiedziała wprowadzenie na brazylijski rynek dwóch modeli aut napędzanych jedynie etanolem. Dotychczas auta japońskiej spółki mogły być napędzane paliwem z 10 proc. dodatkiem etanolu. Sprzedaż toyoty corolla flex i corolla fielder flex ruszy już w najbliższy piątek. Japoński koncern prognozuje, że miesięczna sprzedaż pierwszego modelu sięgnie 2,5 tys. sztuk, a drugiego750 sztuk. Toyota nie planuje sprzedaży obu aut na innych rynkach. |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2007-05-24 22:31:31 Wszystkie Toyoty do 2020 roku będą hybrydami
Masatami Takimoto, jeden z dyrektorów Toyoty ujawnił, iż do 2020 roku wszystkie modele Toyoty będą posiadały napędy hybrydowe. Takimoto dodaje, iż koncern do 2010 roku będzie notował przychody ze sprzedaży pojazdów hybrydowych ... Masatami Takimoto, jeden z dyrektorów Toyoty ujawnił, iż do 2020 roku wszystkie modele Toyoty będą posiadały napędy hybrydowe. Takimoto dodaje, iż koncern do 2010 roku będzie notował przychody ze sprzedaży pojazdów hybrydowych na poziomie zysków uzyskiwanych przez konwencjonalne samochody. Obecnie, koncern posiada w ofercie hybrydową Toyotę Prius oraz luksusowe modele marki Lexus oznaczone jako RX, GS i LS. Toyota planuje zwiększyć produkcję Priusa o 40% - do 280 000 rocznie, więc przewidywania Takimoto są jak najbardziej realne, tym bardziej, że Prius - rozpoznawalny dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii, mocy i osiągom - został nagrodzony tytułem Samochodu Roku 2005. Silnik hybrydowy Hybrid Synergy Drive zapewnia mu wydajność, styl i komfort rodzinnego pokoju gościnnego z wpływem na środowisko podobnym do wywieranego przez mały miejski samochód. |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2007-05-26 13:38:14 Marketingowa zagrywka
Szef marketingu Chevroleta zalecił dealerom tej marki eksponowanie w salonach sprzedaży nowego modelu Malibu 2008 na tle Toyoty Camry. Nowy model Chevroleta Malibu pojawi się w sprzedaży w październiku tego roku. Wybór "tła" w postaci Toyoty nie jest przypadkowy. Camry jest najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie w Ameryce Północnej z wynikiem 450 tysięcy nowych aut rocznie. Malibu zajmował daleką, 11. pozycję. Chevrolet uważa, że nowy Malibu nie ma powodu obawiać się konkurencji i postanowił równać do najlepszych. |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2007-05-30 09:08:56 Walka o klientów Volkswagena
Jak donosi "Automobilwoche", VW traci najwięcej klientów na rzecz takich marek jak BMW i Toyota. Gazeta donosi, że na niemieckim rynku 35 600 kierowców, którzy do tej pory jeździli Volkswagenami, przesiadło się do japońskich Toyot. Do Volkswagena z Toyoty przeszło zaledwie 9 700 osób, co oznacza utratę niemal 26 000 klientów. Około 14 000 klientów więcej stracił producent z Wolfsburga na rzecz BMW. Najwięcej z nich przesiadło się z Golfów do BMW serii 1. Co ciekawe, VW stracił także klientów na rzecz Skody i Audi, co jest swego rodzaju kanibalizmem, bowiem te dwie marki należą do tego samego koncernu. Dodatni bilans przechodzenia klientów Volkswagen odnotował wobec takich marek jak Opel, Renault, Ford czy Fiat. |