MotoNews.pl
  

Kultowe Auta PRL-u i Złota Kolekcja - archiwum 2015 - Strona 69

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a na stronie nowe modele:

Fiat 600 - nie wiem po jaką cholerę


Opel Corsa - auto raczej poPRLowskie, trochę dziwna decyzja


Syrena 102S - wreszcie polskie auto w serii


Fiat 1500 - widywany na ulicach PRL, sam czekam na niego od dawna
  
 
a gdzie jest stary, poczciwy Żuk?
  
 
Czyli co, to już koniec kolekcji? Modele łącznie z nr. 192 już ujawnione. Co dalej?
Szkoda, że sroczka się już nie odzywa.
  
 
Cytat:
2015-11-02 13:04:06, cichy_555 pisze:
a na stronie nowe modele: Opel Corsa - auto raczej poPRLowskie, trochę dziwna decyzja

...ale okres produkcji "wbija się" w lata PRL-u (1982-93)
  
 
Nowa aktualizacja - a gdzie w takim razie podział się biały trabant, którego kiedyś obiecał Sroczka? Czyż nie on miał właśnie zamykać kolekcję?

Tymczasem pracuję nad następnym modelem Jelcza.











Co myślicie o wykonaniu?
  
 
U mnie na półce Fiat 1500 będzie robił za Zastave...
  
 
Cytat:
2015-11-02 17:37:37, Piotr1-60 pisze:
...ale okres produkcji "wbija się" w lata PRL-u (1982-93)



ja wiem, tylko chodziło mi oto, że w PRL to raczej ich na ulicach nie widywałem. I tym sposobem w naszej kolekcji będzie np. Corsa, a nie np. Kadett E. Zwłaszcza, że podobno nr 192 jest definitywnie ostatni.
  
 
A ja myślę, ze jednak dociągną do 200
  
 





Eeeeaaktualizacja chyba je... co nie? xD Niezla Voldzia... podobuje mnie sie bajdzo!!!

Uwielbiam dwukolorowe malowania


[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2015-11-03 19:17:25 ]
  
 
Będę marudny i powiem, że gdyby tej Wołdze zamienić kolory na opak, to byłaby super, z jasnym spodem i dachem.
Tak wygląda ponuro i dziwacznie, niezgodnie z modą. No ale w CCCP może właśnie tak było.
 
 
Nabyłem dziś Fiata 126 BIS. Kolor ładny, lepiej wygląda w realu niż na zdjęciach na stronie wydawnictwa - tam wyglądał na matowy. Pojawiła się Warszawa Milicja. Oba modele bez wad, choć Warszawy nie kupowałem - kupiłem swego czasu na allegro, nim jeszcze policyjne pojawiły się u nas.
  
 
Ciekawe czy na stronie pojawi się informacja o końcu kolekcji. Na przykład w Czechach i na Węgrzech taka informacja pojawiła się obok/pod zdjęciem ostatniego numeru:



A to że jeszcze nie wydano wszystkich modeli z listy sroczki to jeszcze nic straconego Jest przecież "Złota kolekcja" w której mogą się one pojawić
  
 
Kolega Sroczka to mógłby się odezwać z jakimiś wieściami, ale pewnie ich nie ma albo nie są dobre.
ZK nie kupuję ale ostatnio skusiłem się na Syrenę Bosto gdyż kolor jest dużo bardziej właściwy niż ten z KAPu no i to koło zapasowe, natomiast KAPową zrobię z pełnym przeszkleniem.
Dodam że gazetki z KAPu jakoś bardziej do mnie przemawiają.
Z przeróbkami Jelczy ugrzązłem z braku czasu a mam ich chyba z 11 sztuk.
No i też zdecydowałem się części drukować w 3d a dziś się dowiedziałem że dostęp do drukarki będzie utrudniony przez miesiąc, z drugiej strony będzie czas na przygotowanie plików.

Dawno nic nie pisałem to sobie odbiję
  
 
co do Syrenki 102S - JUPI!!! Nawet nie wiecie jak się cieszę - zawsze chciałem mieć "Syrenkę - volksdeutschkę" - jak to nazywano w żargonie kierowców Syreny z silnikami Wartburga
...a do Syrenki 102 to już nie muszę pisać, że mam szczególny sentyment (mam takową w garażu )

Co do Ziła 130 - kojarzę model jakiejś wywrotki Ził 130, który chyba był w DDR Trucks, ale nie jestem pewien na 100% czy był akurat w tej serii - fakt, że jakieś foto przewinęło mi się przed oczami...

Co do Jelcza M11 od Artura...

Model całkiem ładny, ale co to za kolor tych siedzeń? Bo jakoś nie mogę go skojarzyć. Ten kolor tapicerki kojarzę głównie z tapicerki w Nysach ambulans...

W "ławkach" z "małpimi uszami" w Jelczach M11, L11, Pr110, Pr100, 080... kojarzę głównie kolory tapicerki - czerwony, brązowy, wiśniowy, czarny. Przy czym najczęściej były czerwone, rzadziej brązowe, a wiśniowe i czarne to już raczej w sztukowanych pojedynczych egzemplarzach siedzeń lub oparć - nie wiem czy to nie było załatanie doraźne uszkodzonej tapicerki tym, co było pod ręką...
Turkus w tych fotelach - pierwszy raz widzę...


...moje Jelcze M11 i L11 też właśnie powstają

...tak, że możesz się niebawem spodziewać małego gratisa jeśli chodzi o części do konwersji tego modelu


EDIT

o rzesz! nie wiedziałem o istnieniu takiej wersji Jelcza M11:

http://phototrans.pl/14,18425,0,Jelcz_M11_CEG_3529.html

Myślałem do niedawna, że taki układ drzwi to miały tylko Jelcze Pr100

...a tu proszę - ciekawe perełki miał w swoim taborze PKS Częstochowa

[ wiadomość edytowana przez: Historyk1985 dnia 2015-11-04 21:28:15 ]
  
 
Sorki za drugi post pod rząd, ale udało mi się już dzisiaj skończyć kreślenie tego modelu i wrzucam rysunki jeszcze "gorące" nie wydrukowane nawet...

Opracowałem taki mały zestaw paru części do waloryzacji modelu Jelcza M11 wydanego w skali 1:43 przez "Orlika" (ten sam model, którego parę postów niżej skleja Artur)

Pewnie będzie sporo błędów wymagających poprawek na bieżąco po wydrukowaniu, jeśli chodzi o przedni zderzak (za błędy więc z góry przepraszam - jeśli ktoś by chciał skorzystać z tego, a bryła z rysunku obok się nie złoży i trzeba będzie tu i ówdzie coś poprawiać...

Przednia ściana choć sporo przy niej kreśliłem, to kształt jej powinien na 100% pasować do reszty modelu - rysowałem wszystko, ale sylwetkę oryginału - poprawnie pasującą do reszty modelu zachowałem...

fotki ze sklejania tego modelu mam nadzieję, umieszczę w przyszłości...





...tak im dłużej się przyglądam, to tym bardziej widzę, że coś trzeba będzie poprawić ale dla chcącego nic trudnego Wystarczy wzorować się na zdjęciu i coś w końcu wyjdzie

...może ktoś jeszcze spróbuje sił z taką wersją Jelcza
  
 

Co do autobusów.
Było chyba kiedyś coś takiego jak Jelcze na podwoziu Ikarusów?
Niech ktoś się wypowie.
Czyli normalny Jelcz był "niskopodogowy", a były też takie na kratownicy z Ikarusów.
Dobrze kojarzę?
 
 
Co do miejskich jelczy z tzw budą berlietowską:

PR-100 2-2-0 (montaż)
PR-110U 2-2-2
PR-110L 2-0-2
PR-110 1-2-1 (podwozie ramowe JZS - prototyp)
PR-110U 4D 2-2-2-2 (prototyp)
PR-110 2-2-1 (CNG-DIESEL)


ponadto: 081 0-2-2 (podwozie Skoda RTO - prototyp)

M-11 2-2-2 (podwozie Csepel - nie Ikarus)
L-11 2-0-2 (podwozie Csepel)
L-11 2-2-0 (podwozie Csepel)

oraz, nie pamiętam typu, parę prototypów we współpracy z Autosanem
Długi i krotki, układ drzwi 2-2-0

tyle, z tego co pamiętam


  
 
Nabyłem wczoraj w Empiku model Fiata 126p Bis i muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony.
Wszystko poprawnie zmontowane i pomalowane. Tył prezentuje się jeszcze lepiej niż na fotach Piotr1-60 - lepiej spasowany i prosty tylny zderzak. Wielki plus za pomalowane ramki okien ( czego nie był w KAP) i są zrobione bardzo starannie, tak samo jak kierunkowskazy - porównując to co było w Fiat 126p z ZK w białym modelu. Jak dla mnie nie ma się do czego doczepić.
W Empiku miałem do wyboru 2 modele i każdy był poprawny ( drugi miał tylko lekko krzywy kierunkowskaz z przodu). O dziwo teraz modele trzymają przy kasie razem z gazetkami, a nie na sklepie, jak było dawniej - to jakby ktoś szukał po sklepie i nie mógł znaleźć ( jak ja )
Kolor czerwony - standard. Na stronie ZK zawsze te kolory są za bardzo jasne niż w realu.
Tylko do poprawki światła z tyłu i boki pomalować na czerwono ( tam gdzie metal) i model ładnie stanie obok "zwykłej" wersji Maluszka.
  
 
To jednak mi się nic nie przyśniło z tym Jelczo-Ikarusem.

Czyli silnik podpodłogowy między osiami, zamiast za tylną osią.
Tu jest opracowanie
Wikipedia - Jelcz M-11

Chyba zresztą takie były bardziej popularne w WPK Katowice, niż oryginalne Berliety
 
 
Cytat:
2015-11-05 17:03:13, Meduza pisze:
To jednak mi się nic nie przyśniło z tym Jelczo-Ikarusem. Czyli silnik podpodłogowy między osiami, zamiast za tylną osią. Tu jest opracowanie Wikipedia - Jelcz M-11 Chyba zresztą takie były bardziej popularne w WPK Katowice, niż oryginalne Berliety

...tzw. "JELCZORUSY" zaczęto produkować w 1983 roku... taki mezalians z węgierskim Ikarusem 260 (podwozie).

A tak przy okazji, może to nie miejsce na tą serię, ale pozwolę sobie wrzucić WYJĄTKOWO polską, milicyjną Warszawę z serii KWP

Kultowe Wozy Policyjne Nr 21

WARSZAWA 223