[Centralny zamek] - drzwi - bagażnik - Strona 8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ehm właśnie jestem po montażu CZ - udało mi się w ciągu 5 godzin (to faktycznie czasochłonne) rozprowadzić instalację i zamontować go w przednich drzwiach - chodzi bez zarzutu - do wszystkich chcących zamontować CZ i którzy to będą robić po raz pierwszy(tak jak ja dzisiaj) - najważniejsze jest osiowe zamontowanie siłownika! nie ma co się czszypać z gięciem i profilowaniem drutu - inaczej siłowniki mają problem z domykaniem i otwieraniem. Zgodnie z radą zrezygnowałem z mocowania dołączonych do zestawu płaskowników
  
 
Panowie, mam ostatnio ochotę na zamontaż centralnego w pomarańczu, i mam w związku z tym parę pytań...
Nie mam alarmu, więc sterowanie zamkiem przez moduł / "centralkę" od alarmu odpada. Czy są moduły obsługujące tylko centralny zamek sterowane pilotem? Jakie są ceny takiego sprzętu?
Mogę mieć tanio (bardzo) używane siłowniki z poloneza plusa - warto brac? Będą działać w DFie? Czy będą działać jeśli podłączę je pod inny moduł niż taki pod jakim były fabrycznie?
I ostatnie pytanie - do ludzi z Poznania i okolic - o dobry acz niekoniecznie drogi sklep, gdzie mozna kupić sprzęt z centralnymi zamkami związany.
Dzięki z góry.
Pozdrawiam.
  
 
Jacek_s, ja właśnie mam coś takiego w swoim autku - sam centralny zamek, bez alarmu, aczkolwiek z możliwością rozbudowy Miejsce zakupu - masz dwie możliwości, Allegro lub sklep, jednak w sklepie raczej będzie drożej. Zapomniałem już nicka osoby, od której kupiłem CZ, jednak jeśli będziesz chciał, mogę podesłać Ci jego numer telefonu - długo nie czekałem, otrzymałem towar zgodny z zamówieniem, wszystko działa od zeszłej jesieni itd.

Same siłowniki mogą być i od Kamaza byleby sygnały w kabelkach dochodziły Montaż w DFie, z tego, co mi wiadomo, nie sprawia kłopotów, aczkolwiek montaż siłowników w drzwiach tylnych może zająć trochę więcej czasu

W razie kłopotów pisz na gg.

Pozdrawiam
  
 
Zatem czy warto kupować na Allegro centralny do Poloneza? Dziś gadałem z takim jednym kolegą, który twierdzi, że te tanie to badziewie (szczególnie siłowniki). Mnie jednak w Nubirze oryginalnie zamontowano jakiś centralny na siłownikach z Tajwanu i do tej pory wymieniałem tylko jeden (w drzwiach kierowcy). Czy polecacie jakichś producentów centralnych zamków z własnych doświadczeń?
  
 
siłowniki mozna kupić oddzielnie od centralnego.
  
 
No niby tak, ale wtedy to już się robi inwestycja. I kombinowanie. Generalnie chciałbym się dowiedzieć, czy te centralne zamki jakie są na Allegro są w stanie pochodzić (mówię o siłownikach) chociaż ze 3 latka. Pytam bardziej doświadczonych.
  
 
kpl na allegro kosztuje ok 60zł nawet jak ci padnie jeden to sobie go wymienisz. w mojej karierze raz tylko padł mi jeden slave. (na 5 posiadanych kompletów centralnego)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Tak wygląda chiński centralny po 1-2 sezonach
A sprawa trwałości wygląda tak po roku rozsypują się gumy i w zależności od ich usytuowania lubią zamarzać druga rzecz to czesto padaja styki w masterach jeżeli mamy na pilota odcinamy trzy druty i chodzi dalej ale tylko z pilota natomiast inne uszkodzenia nie są zbyt czeste silniki, mechanika chodzi spokojnie 5-6lat (o ile wcześniej nie zgnije od wody).
Trwalsze sa polskie centralne z mera-błonie, styki mastera na mikrostyku, trwałe gumy ale niestety cene razy trzy (sam mastrer około 45-50zł w zależności od sklepu), jeżeli ma działać z klucza to warto zainwestowac takiego mastera.
  
 
To może warto po prostu "pozyskać" gumy z innego siłownika?
  
 
a jak podłączyć sam centralny zamek+ pilot ale bez alarmu tak żeby po zamknięciu zamka była sygnalizacja kierunkami na zew. tzn. pod co się podłączyć/wpiąć ??
  
 
Może moje pytania wielu z Was wydadzą się dziecinne i głupie , ale jednak muszę je zadać, gdyż elektronikiem jakoś nigdy nie byłem i specjalnie mnie jak dotąd do tego nie ciągnęło. Dopiero teraz...

1. W instrukcji montażu centralnego piszą mi, że należy podłączyć kabel zasilający pod bezpiecznik. W skrzynce bezpieczników są wolne miejsca (zgodnie z książką WKiŁ). Jednak mam pytanie. Jak rozumiem te miejsca nie są do niczego podłączone. Zatem skąd podciągnąć zasilanie do tego gniazda bezpiecznika i jak potem podłączyć zasilanie do centralnego?

2. Piszą też o tym, żeby kabel czarny podłączyć do masy, co jest oczywiste. Jak rozumiem wystarczy połączyć go trwale np z nadwoziem?

3. Którędy podciągnąć przewody do centralnego do tylnych drzwi? Pomiędzysłupkami a drzwiami są jakieś takie małe i wąskie przelotki, ale nie wiem czy tamtędy przejdą dwa kable. Poza tym druga sprawa: którędy kable pociągnąć po wpuszczeniu w słupek? Czy żeby puścić je dalej pod tapicerką podłogi wzdłuż progu trzeba zdjąć plastik z słupka środkowego czy są jakieś inne sposoby? Nie ukrywam, że wolałbym uniknąć ściągania tego plastiku.

Czekam na wszelkie sugestie, a za trywialność niektórych pytań z góry przepraszam. Jest to mój debiut w montażu centralnego w jakimkolwiek samochodzie.
  
 
Ad.1. np. z gniazda zapalniczki
Ad.2. tak
Ad.3. Nie trzeba, wystarczy ten z nawijacza pasów.
  
 
1. proponuję bezpiecznik od św. awaryjnych - ma on dodatkowe wyprowadzenie z końcówką męską - przewód fioletowy.
2. j.w.
3. Jak chcesz zrobić porządnie to zdejmij obicie słupka - nie warto sie jebać i odwalać kaszany. Innym sposobem jest puszczenie kabli wierzchem Więc klucz 17 i śrubokręt. jak odkręcisz pas bezp. i wkręt na samej górze to przesuwasz obicie do góry i samo schodzi. Przed zwijaczem pasa zobaczysz mały otwór którym przechodzi przewód do włacznika oświetlenia wnętrza. To tamtedy. do samych drzwi przekłądasz przewody właśnie tymi gumowymi przelotkami. U mnie w tej chwili jest tam 5 szt i jeszcze jest miejsce na 3. Takzę te 2 do centralnego spokojnie sie zmieszczą.

P.S. Jak przymknęoczy to odtworzę elektrykę polda z pamięci - 2 z kolei weekend grzebania w elektryce robi swoje...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Mam pytanie zamki w tylnich dzrwiach w 125p chodza bardzo cięzko siłownik 6kg nieradzi sobie z otwarciem ale sie zamykaja. Smarowałem już róznymi smarami itp i nic niedaje co zrobić??? Może jest tam jakas sróbka do poluzowania czy cos takiego??? Pomóżcie
  
 
6 kilo nie radzi sobie ???
niemożliwe. może masz pogięte dzwignie
  
 
Mam z przodu 3kg i wszystko jest ok a styłu zamontowałem 6kg drzwi sie zamykaja ale otwierac musze recznie ale chodza naprawde ciezkooo trzeba uzyc duzej siły aby je otworzyć.
  
 
ja mam na przodzie 3 kg a na tył chciałem kupic 6 kg ale jak usłyszalem że 6kg kosztują 30 -35 zł za sztukę to podziekowałem. Tył otwieram rzadko, czasami jak jade po zakupy...

Moj kumpel montował do poldasa i mówił że 6 kg radzi sobie z małym zapasem siły , sam widziałem, a konstrukcja zamka jest zblizona...

przesmaruj zamek i elementy które o siebie ocierają...
  
 
Witam. Mam problem z podłączeniem centralnego zamka do centralki alarmu .Centralny ma 1 mastera .Prosze o pomoc!!!centralny to terminator az3 a alarm legendford f14.
  
 
Podłączenie jest banalnie proste w instrukcji od centralnego zamka jest napisane które dwa kable są do sterowania przez alarm (ja miałem kolor brązowy i biały ale może być inny trzeba sprawdzić) gdy już będziesz to wiedział weś instrukcje od alarmu tam jest napisane pod który wtyk podłączyć te dwa kabelki i tyle i bedzie chodziło.
  
 
Dokładnie u mnie też sterowanie centalnego zamka przez alarm jest przez dwa przewody brązowy i biały (chyba taki standard albo wszystkie alarmy i c.z. wyjeżdżają z tej samej fabryki) Poszukaj w instrukcji które kabelki od alarmu do tego służą (możliwe że kolory te same) i podłącz.
Jeżeli dobrze pamiętam to ten alarm ma wbudowane sterowanie siłownikami od c.z. ale na 100% pewien nie jestem