Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2010-03-23 07:39:58
no to może "zimny kark" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() zajebista robota... wielki szacun za zaparcie, chęci i wykonanie |
![]() kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2010-03-23 09:46:57 Tak to jest jak boczne szyby są wielkości otworów strzelniczych
p.s. Walezy tak oglądam sobie te zdjęcia i się zastanawiam czy jeśli kolumna jest mocowana do dolnego wahacza, to końcówka tego wahacza nie powinna wchodzi w zwrotnice od góry? Zapobiegało by to "wyrywaniu" części sferycznej końcówki z panwi. Po za tym to szacun i powodzenia. [ wiadomość edytowana przez: kania_ dnia 2010-03-23 10:17:01 ] |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2010-03-23 22:47:19 Hmmm, nie bardzo zrozumialem o co chodzi z ta kolumna i wyrywaniem ale jesli mowisz o glace z ukladu kierowniczego to tak bylo to w fordzie sierra wiec tak to zostawiam i przy okazji zauwazylem ze jesli punkt obrotu galki ukl kierowniczego jest na poziomie dolnego sworznia to jest mniejszy tzw "bump steer" chyba ze zaprojektuje sie lepiej zawieszenie ale to niestety wyzsza szkola jazdy i poki co nie znam sie na tym za dobrze ale podejzewam ze jakis autocad by pomogl na pewno. |
![]() kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2010-03-24 01:21:22 "kolumna" to zintegrowany amortyzator ze sprężyną śrubową.
Przy najeżdżaniu na nierówność (z dużą prędkością na poprzeczna nierówność lub lądowanie po "hopie"). Reakcja od podłoża ma kierunek w górę, a ty przeciwdziałasz jej kolumna i siłą skierowaną w dół. Problem w tym że końcówka dolnego wahacza w twoim układzie pracuje na rozciąganie, a nie na ściskanie. ![]() Jak przeniesiesz siły na jedna oś symetrii sworznia (zielona linia) to rozkminisz o czym mowie. p.s. Zwróć uwagę na skierowanie stożka końcówki dolnego wahacza w obu przypadkach. Sorrki za jakość moich szkiców. [ wiadomość edytowana przez: kania_ dnia 2010-03-24 01:25:47 ] |
Piotrek42gv 125p/126p Nałęczów k/Lublina | 2010-03-24 03:19:45 No ale kania wiekszśoć aut ma to tak rozwiązane. Praktycznie każde FWD ze względu na to że nad końcówką jest przegub i po prostu zbrakło by miejsca. Moim zdaniem siły tam występujące nie powinny nic zrobić. Do tego trzeba wziąć pod uwagę że będzie to dosyć lekkie auto a przez co siły działające na cały układ zawieszenia będą mniejsze. |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2010-03-24 07:12:41 Dobra sugestia, nie pomyslalem o tym ale nie powinno byc problemu bo w lotusach 7( raczej w replikach) dokladnie takie samo rozwiazanie na tej samej zwrotnicy jest uzywane. mam nadzieje ze to wystarczy bo ciezko dostac zwrotnice z auta ktore ma z przodu listwe i mozniwosc zrobienia dwoch swozni. zdaje sie ze bmw e36 ma tak ale nie wiem jak tam jest ze swozniem. |
![]() kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2010-03-24 07:51:32 Piotrek42gv Pierdzielisz...
Masz narysowane schematy i nie chciało Ci się przeanalizować tego. Nie myl proszę zawieszenia z dwoma wahaczami z tym z kolumną McPhersona. (to dwa odmienne zawieszenia pod względem prowadzenia elementów, działania wszystkich sił, sztywności elementów, itd). Nawet jakbyś chciał sprowadzić wielowahaczowe zawieszenie do układu McPherson. To siła od nadwozia była by przyłożona do górnego wahacza i wypadkowa tych sił działała by na końcówkę górnego wahacza ("mocowanie kolumna zwrotnica"),wiec dolny byłby tylko prowadzącym (tak jak w F125p). Są FWD z dolnym sworzniem wsadzanym od góry np. stara dobra Regata i Ritmo. Pioptrek42gv twoje stwierdzenie: "Moim zdaniem siły tam występujące nie powinny nic zrobić. Do tego trzeba wziąć pod uwagę że będzie to dosyć lekkie auto a przez co siły działające na cały układ zawieszenia będą mniejsze." Siły działające na zawieszenie nie są statyczne, są wprost proporcjonalne do wymuszeń działających na nie, a te zależne od masy pojazdu i dynamiki układu. Co do masy to zgodzę się że jest relatywnie niska, ale około 800-900 kilo to nie jest mało jeśli zakładasz ostrą rajdową jazdę. Przemyśl swojego posta gwarantujesz komuś, że element wpływający bezpośrednio na bezpieczeństwo tego kogoś będzie działać. Nie przeliczałeś, nawet nie testowałeś takich elementów (modeli funkcjonalnych). Więc skąd twoja taka pewność? Walezy ma dość sporą wiedzę na ten temat i jak uzna ze tak może być to ja nie boje się oglądać go w akcji czy jechać za nim (może dlatego że marna szanse na dojechanie mu na ogon ![]() p.s. Ja nie mówię ze nie będzie działać, tylko mówię że może wystąpić zjawisko zmniejszonej żywotności tego elementu Walezy Lotus 7 jest raczej torowym pojazdem więc weź na to poprawkę, choć pewnie już to mocno przeliczyłeś. Lancia pewnie też będzie głównie na asfalty. Trzymam kciuki za szybkie dokończenie projektu. W twoim wypadku zaprojektowanie układu wiąże się z dostępnością istniejących części, zdaje sobie z tego sprawę. ![]() |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2010-03-24 08:43:23 Swoznie dolne i gorne sa z poloneza i wygladaja dosc masywnie( korpus swoznia dolnego jest zrobiony z grubego materialu a nie tylko kapsla zamykajacego galke) wiec raczej nie boje sie takiego rozwiazania a lancia faktycznie wiekszosc bedzie jezdzila na asfalcie wiec nie powinno byc klopotu. I tak auto musi przejsc dosc ciezkie testy na jakims bardzo nierownym terenie(takiech jest u nas wiele) i jak nic nie pourywam to bedzie ok(przelot ze 100kmh po serii dziur czy jakos tak ![]() Dzis postaram sie zrobic reszte podlogi i moze cos jeszcze wydumam ale to zalezy od czasu. |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2010-03-24 09:59:12 chyba nie pomyllilem bo wyglada naprawde masywnie i powinien byc odporny na sily dzialajace w dol na sworzen. blacha ma na oko z 3mm grubosci w tym miejscu. gorna galka to element ukladu kierowniczego z poldka, ma ttaki sam sworzen jak dolna galka a mozna regulowac negatyw bez problemu, mozna bylo zrobic to inaczej uzywajac np gornej galki z poldka ale wtedy trzeba by regulowac negatyw na 2 unibolach na raz a tak moge w pewnym zakresie regulowac wyprzedzenie swoznia i negatyw bez wiekszych problemow. |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2010-04-07 21:59:11 Troche postepow w pracach.
|
![]() Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2010-04-07 22:30:43 Tabaka obowiązkowo leży ![]() |
![]() Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2010-04-20 21:53:30 ciasne toto. a tabakowiec z Walezego juz chyba zaawansowany, bo dzis wciagnal taka scieche jakiej ja bialego na oczy nie widzialem ![]() |
Polon2000DOHC fso polonez katowice | 2010-04-29 20:21:47 nonono niezle ta lancia wyglada, ale jak ida postepy dalej i nad czym teraz dumasz??????????? |
![]() Bubu125 VW Golf III Fiat 125 Nowy Wiśnicz | 2010-07-27 17:14:17 Hej jak tam temat umarl jakies postepy w pracy?? |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2010-07-27 22:57:58 na razie prace z formami wiec nie ma postepu odnosnie samego auta wiec nic nie zamieszczam. mam chwilowo troche inne zajecie wiec nawet nie dalbym rady stratoski teraz robic. |
4xtrim SEICENTO rybnik | 2010-07-28 09:24:44 No może nowy watek?? ![]() Stare baby w ciąży na miescie gadaly ze zanga sie buduje ![]() [ wiadomość edytowana przez: 4xtrim dnia 2010-07-28 09:25:58 ] |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2010-08-01 22:09:13 cos tam w garazu sie dzieje ale na watek jeszcze trzeba poczekac... |
![]() KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2010-08-24 23:18:38 odkopuje, bo tak sobie czytalem, ogladalem i wydaje mi sie ze walezy jednak pomylil sworznie. Jako dolny jest użyty górny.
Dolny jest masywniejszy i ma inny rozstaw otworów. Obudowa gałki jest nawet 3mm wiekszej srednicy niz w gornym, pomierzylem bo mam tu na biurku takie ![]() Co prawda w poldku to górny wachacz naciska sprezyne i amorek ale sila nie rozciaga sworznia tylko sciska (po za tlumieniem powrotnym), a na dolny dziala (tylko) sila rozciagajaca tworzona przez stabilizator. po lewej górny po prawej dolny sworzeń a tu jeszcze schemacik ![]() |