DZIAŁ ---- SENATOR - Strona 8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2003-05-29 09:33:27, HEVA pisze:
W profilu są trzy nowe fotki mojego Senia - zapraszam chętnych.

-----> "HEVA" ADAM <-----
"Niech moc będzie z WAMI"

[ wiadomość edytowana przez: HEVA dnia 2003-05-29 09:44:11 ]


Heva - a powiedz mi czy masz seryjny wydech czy cos kombinowales
  
 
Cytat:
Heva - a powiedz mi czy masz seryjny wydech czy cos kombinowales



Wydech jak widać na focie - jak najbardziej seryjny od początku do końca. Jeśli zastanawia Cię końcówka to tylko 3.0 24V miały podwójną, prostokątną końcówkę wydechu, wyróżniającą tylko tą wersję auta z tłumu To samo tyczy się Omegi A 3.024V
  
 
Cytat:
2003-05-29 10:02:34, HEVA pisze:
Cytat:
Heva - a powiedz mi czy masz seryjny wydech czy cos kombinowales



Wydech jak widać na focie - jak najbardziej seryjny od początku do końca. Jeśli zastanawia Cię końcówka to tylko 3.0 24V miały podwójną, prostokątną końcówkę wydechu, wyróżniającą tylko tą wersję auta z tłumu To samo tyczy się Omegi A 3.024V



to ze 3.0 24 maja podwojna prostokatna to wiem - pytam bo na zdjeciu widac jakby sie swiecila - a z tego co pamietam raczej nie byly chromowane
  
 
Cytat:
pytam bo na zdjeciu widac jakby sie swiecila - a z tego co pamietam raczej nie byly chromowane



Spostrzegawczyś!!!! Koncówka jest pomalowana, bo była już nieładna Jest fabryczna, ma 10 lat!!!!!
Ale niebawem tłumiki ulegną zmianie Oczywiście wszystko oryginalne - to znaczy produkowane przez firmę wg. oryginałów
  
 
Kurcze, powinienem sie trzymac blizej z Seniorami niz Omesiarzami, jak tak sobie czytam to najwiecej rzeczy o moim silniku doczytuje sie tutaj....

Od razu pytanko: jaka jest procedura serwisu lancucha rozrzadu w 30NE? Czy wogóle się tym przejmować: Dobiegamy 200 tys km przebiegu.
  
 
Cytat:
2003-05-29 10:45:32, Cooba pisze:
Kurcze, powinienem sie trzymac blizej z Seniorami niz Omesiarzami, jak tak sobie czytam to najwiecej rzeczy o moim silniku doczytuje sie tutaj....

Od razu pytanko: jaka jest procedura serwisu lancucha rozrzadu w 30NE? Czy wogóle się tym przejmować: Dobiegamy 200 tys km przebiegu.



Łańcucha nie wymienia się teoretycznie, ale są one takiej kontrukcji, że brzęczą po jakimś czasie. Mam w formacie .doc dokładny opis co i jak z łańcuchem, ale po niemiecku - nic mi to nie daje niestety....
  
 
Wymiana płynu chłodzącego i termostatu w silniku C30-SE - porada

Użytkownicy innych silników, np. C30-NE, C26-NE spokojnie mogą robić tak samo. Tylko tersmostat będzie w innym miejscu. Zasada identyczna.

Udało mi się spuścić 9 litrów płynu - więc mogę uznać to za sukces. Termostat jest dokładnie w miejscu zaznaczonym na fotce, więc dostęp do niego jest wyśmienicie prosty. Pokrywka jest przykręcona 4 śrubami na klucz 10 mm.
Zdemontowałem i dokładnie umyłem zbiornik wyrównawczy, odkręciłem czujnik w dole chłodnicy w celu spuszczenia płynu (zaworu spustowego nie znalazłem). Po samoistnym opadnięciu płynu zatkałem rękoma niektóre weże i płyn z bloku silnika... wydmuchałem Oczywiście metodą usta-wąż (czyt. wąż gumowy od układu chłodzenia silnika C30-SE). Nie wiem, gdzie jest śruba spuszczająca płyn z bloku, więc stąd moje boje, ale 9 z 10 litrów to nieźle.
Termostat zamontowałem, wszystko uszczelniłem czerwonym silikonem +350 stopni - ale delikatnie, aby nie napchać go do układu chłodzenia! Wymieniłem niektóre opaski zaciskowe. Po podokręcaniu wszystkiego zalałem płyn (Petrygo), odpaliłem auto (samo się odpowietrzy) pojeździłem do pełnego otwarca termostatu i znów dolałem do pełna (lać tylko na zupełnie zimnym silniku, najlepiej na drugi dzień!!!).
To tyle







-----> "HEVA" ADAM <-----
"Niech moc będzie z WAMI"

[ wiadomość edytowana przez: HEVA dnia 2003-05-29 13:16:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: HEVA dnia 2003-05-29 13:22:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: HEVA dnia 2003-05-29 13:23:07 ]
  
 
moze ktos se skuuuusi

aukcja
  
 
a ja będę nadal monotematyczny.

znalazłem jeszcze jednego senatorka:
'90, wersja po liftingu, silnik wymieniony na 3.0 24V
przebieg 300tys (silnik 150tyś)
full wersja bez skóry
automat (4 biegowa)
plus:
-wymieniony silnik (i to jaki)
-zrobione nadkola (brak rdzy itp.)
-kolor czarny grafit
- podobno całkiem zadbany
minusy:
-skrzynia do wymiany (podobno koleś ma za 700 zł na wymianę)
-klima do dobicia.
-czasami ma problem z ABS
-brak alufelg

Oczywiście jak zwykle stan idealny (poza powyzszymi).
aha nie ma gazu.

Cena ok 9,5 tyś.

Co wy na to?
Warto brac jeżeli okaże się faktycznie, że nic więcej nie ma poza i wymianą skrzyni, naprawą ABSu.

pozdrawiam i z góry dziekuje za konstruktywną krytykę?
  
 
szkoda że nie mam senatorka ...... widze HEVA że znasz się na rzeczy to miałbym sie kogo poradzić gdzieś w mojej asterce uciekami płyn chłodzący ,..... nie mogę namierzyć tego wycieku a na naprawę w warsztacie nie mam narazie kasiaczków ....... więc pozostają dolewki niestety
  
 
Cytat:
gdzieś w mojej asterce uciekami płyn chłodzący



Czasami rzeczywiście kłopotliwe jest namierzenie, gdzie ulatnia się płyn. Spadać on może na bardzo gorące miejsce i natychmiast paruje. Poszukaj lekko okamienionych miejsc w okolicach węży itd. Jeśli nie uda Ci się zlokalizować wycieku, to podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Nie musi płyn uciekać do układu smarowania, zresztą jakby tak było - oleju by przybywało, a na korku wlewu oliwy powstawała by biała maź. Chłodnica Ci nie cieknie? Nie jest mokra w żadnym miejscu?
  
 
Heva jesteś istną skarbnicą wiedzy o silniku C30SE serdeczne dzieki za opis kontrolek i sposób wymiany termostatu jutro będe miał czesci więc bez problemu sobie z tym poradze

POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
Heva jesteś istną skarbnicą wiedzy o silniku C30SE serdeczne dzieki.....



Trza se pomagać ile wlezie Też nie wiem jeszcze baaaaardzo wiele. Nawet prostych rzeczy. Pytajmy się siebie, kolegów, a wiele się razem nauczymy

Za parę dni dokładny opis wymiany przewodów, świec, kopułki i palca WN. A to wcale nie takie łatwe



-----> "HEVA" ADAM <-----
"Niech moc będzie z WAMI"

[ wiadomość edytowana przez: HEVA dnia 2003-05-29 15:36:05 ]
  
 
Cytat:

Trza se pomagać ile wlezie Też nie wiem jeszcze baaaaardzo wiele. Nawet prostych rzeczy. Pytajmy się siebie, kolegów, a wiele się razem nauczymy



Heva, kiedy zakładasz gaz? i co chcesz założyć (z kompem, czy bez, firma)? Masz juz jakiś upatrzony zakład gaz. w Bydgoszczy? (troche znam Bydgoszcz - pochodzę spod B-szczy).

aha, ja na twoim miejscu też zostawiłbym sobie olej syntetyk (jezeli tak jak napisałeś silnik masz suchy). Ja ostatnio (wprawdzie w moim sportingu) zmianiłem z Mobil1 na Quker State i po 10tyś nie widzę różnicy (cenowo trochę tańszy a mechanior bardzo go zachwalał).

Pozdrawiam,
  
 
Waldun spod Bydgoszczy? Super
A co do gazu, to upatrzyłem firmę na ul. Czerwonego Krzyża na Błoniu
Wersja gazu z kompem. A zakładał będę gdzieś za miesiąc.
  
 
Witam! Adam, masz ładne cacko . Poprosiłbym bardzo o rozpiskę digitala Pozdrawiam Kamil
  
 
Dziś wkońcu wymieniłem szpilki i mogłem założyć na tył nowe aluchy. Ależ jestem zadowolniony. Okzało się że zdejmowanie piasty niebyło konieczne i jestem 600 do przodu zaoszczędzone na łożyskach które podczas takich operacji zazwyczaj ulegają zniszczeniu... fart, byłem załamany. No i przyokazji dorobiłem styki na kablu podzczas gdy chłopaki walczyli ze szpilkami. Wszystkie wiatraki działają pełną parą. Za miesiąc reanimacja klimy. Fotki Senia zapodam w profilu w weekend.

3majcie się bratnie dusze.

P.S. Nasz wątek rozrasta się w niespotykanym tempie. A ja się obawiałem że przyszłe forum Senatorowe będzie świecić pustkami... tak trzymać
  
 
Witam! Mam małe pytanko, zawiesił mi się komp pokładowy iii nijak nie idzie przestawiać funkcji. Odcinałem go na bezpieczniku, na akumulatorze, rozebrałem przełącznik przy ręcznym (wygląda ok) i na końcu sam komputer. Rozpołowiłem go, zresetowałem wyświetlacz i nic nie pomogło Czy koledzy mają może jakieś sugestie? Pozdrawiam, Kamil
  
 
Waldun: zobacz tutaj Giełda samochodowa
Zaznacz żeby szukało od jak najstarszego numeru no i co chcesz szukać.

Albo tutaj

Senator B

Ja się zakochałem. Ech te ceny na zachodzie. Dziwna analogia, biedny Polak-drogi samochód , bogatszy Niemiec-niskie ceny.
.



[ wiadomość edytowana przez: GregD dnia 2003-05-29 21:56:04 ]
  
 
Cytat:
2003-05-29 21:39:59, GregD pisze:
Waldun: zobacz tutaj Giełda samochodowa
Zaznacz żeby szukało od jak najstarszego numeru no i co chcesz szukać.

Albo tutaj

Senator B

Ja się zakochałem. Ech te ceny na zachodzie. Dziwna analogia, biedny Polak-drogi samochód , bogatszy Niemiec-niskie ceny.
.



[ wiadomość edytowana przez: GregD dnia 2003-05-29 21:56:04 ]



widziałem już i jedno i drugie.

ten na ebay jest świetny, tyllko po sprowadzeniu, opłaceniu akcycy i VATu wyjdzie ok 15000 PLN.

"giełdę samochodową" też sprawdzałem, dzwoniłem, itp, itd.

nie chiałbym jeżdzić po całej Polsce, bo już raz byłem pod Łodzią obejrzeć niby taką okazję (stan idealny ) . Na miejscu okazała się to zwykła padaka . Pół polski przejechałem, straciłem czas, kasę na paliwo, dostałem mandat i 5 pkt, a na koniec jak już wracałem to jakiś Tranzit wyprzedzał na zakręcie, pod górkę mnie, astrę i tico; pojawiłe się coś z naprzeciw i się wpieprzył pomiedzy tico a astrę. Astra po hamulcach, ja po hamulcach i w ostatniej chwili zatrzymałem się na zderzaku opelka (dobrze, że mielismy małą predkość i poszło mi tylko szkło od reflektora)
Teraz szukam czegoś w obrębie 3miasta (tak do stu km). Mam dwa senatorki na oku i chciałbym się umówić z gośćmi w przyszłym tygodniu. Zobaczymy co z tego wyjdzie.