Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Rucioo ->Toyota Parking Only<- Toyota Previa II Lublin | 2011-04-22 09:47:06
Na początku maja spróbuję wybrać się do Wawy to zobaczymy. Ale mam do ciebie pytanie: czy zaworki SCV w Toyocie pracują równolegle (razem), czy jednak najpierw 1 otwiera się na full i dopiero drugi zaczyna pracę? Bo jakby było zgodnie z wariantem 2 to może wystarczyłaby wymiana 1 zaworka tego od niższego zakresu obrotów?. Bo nie wiem czy się mylę - proszę się nie śmiać ![]() Dobrze myślę? I jeszcze jedno pytanie czy wężyk do gruchy turbo walić na opaski? Bo dostęp jest tam przewalony ale czego się nie robi dla dobrego samopoczucia Właściciela i auta. Pytanie do wtom - z tą jazdą 50 km/h przez 5 min to ściema czy prawda - bo już kombinuję gdzie tu znaleźć taki kawałek trasy bez świateł i ruchu. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-04-22 10:55:03
Sa 2 sekcje rownolegle przestawione w fazach tak aby niwelowac pulsacje,i kazdy scv reguluje ilosc naplywajacego paliwa do swojej sekcji.reszta to nieprawda. Mozna oczywiscie wymienic na uzywke tylko ten ktory sie blokuje,mozna tez sciac zabek na gniezdzie wtyczki i zalozyc 2 takie same zaworki i tez bedzie jezdzic,ale to juz partyzantka po calosci ![]() Powinno sie wymienic obydwa na nowe. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-04-24 23:16:10
Na razie jeżdżę nie przekraczając 2000 rpm - kupiłem turbo po regeneracji za 800 PLN (nie ma żadnych luzów) i po świętach będę je zakładał. Co mam zrobić, aby zapobiec szybkiemu zużyciu następnego turbo? Chcę palnikiem przepalić katalizator, czy coś jeszcze powinienem zrobić, aby zapobiec wyrobieniu się wirnika? Czy padnięty VRV może powodować luz poosiowy wirnika? Co jest tego przyczyną? Na innym forum znalazłem taki wpis:
[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-04-24 23:25:41 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-04-25 11:37:57
A co za roznica na jakich obrotach jezdzisz kiedy wywali olej z silnika/?? ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-04-25 20:38:38 Staram się nie forsować samochodu, aby dotrzymał do czwartku - planowanej wymiany turbiny.
Poza tym sprawdziłem stan oleju i jest OK. Przed wymianą poprzedniej jeździłem samochodem prawie do końca (stracił kompletnie moc - miałem 79 KM) i mam nadzieję, że i tym razem dotrwam jeszcze parę dni. Jak odpalam silnik to mam przez chwilkę lekki biały dymek, a potem jest czysto nie dymi na czarno i słychać ten świst (przy mniejszych obrotach jest mniej słyszalny, dlatego nie cisnę go do wysokich obrotów). |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-04-26 20:15:28
Bigelektron - w jaki sposób turbina odprowadza ciepło do wydechu? Czy turbo nie jest chłodzone cieczą? Czy ten katalizator mogę wypalić, czy lepiej wybić? |
wtom wrocław | 2011-04-27 16:36:11 lepiej wybić nienaruszając puszki (kwasówki), bo jak potniesz i pospawasz to masz rudego na bank i dziury później. |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-04-27 17:43:38 wtom - czy możesz doprecyzować jak się usuwa resztki po katcie?
Ja mam wyobrażenie, że nie odkręcam całego kata, tylko dostaję się do niego od strony turbo? Jak ściągnę turbo to co muszę odkręcić, żeby wybić tego kata? Czy możesz opisać to obrazowo? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-04-27 18:59:11
Ciecza to jest chlodzone lozyskowanie wirnika,a wirnik jest grzany i chlodzony tym co w niego dmucha. Jak dmuchaja gorace spaliny to sie grzeje,ale chodzi o to aby gorace spaliny jak najszybciej opuszczaly turbine i oddawaly cieplo w wydech.Jak kat jest przypchany to caly korpus turbiny ,wraz z wirnikiem i kolektorem wydechowym sie przegrzewa a nawet zaczyna swiecic. Kata trzeba wymienic na nowy lub uzywany,lub wstawic rurke o srednicy wydechowej. Wydech i dolot jest projektowany wraz z wszystkimi oporami jakie stawiaja po drodze tlumiki i katalizatory ,wiec po usunieciu katalizatora moze spasc moc i sprawnosc silnika. Wytluczenie ceramiki spowoduje takie zawirowania w pustej puszce ze trudno przewidziec. Kiedys wytluklem kata w silniku benzynowym , bo byl popekany i dlawil wylot, i halas gwizdy i cmokania byly nie do wytrzymania. Wiec nie polecam. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-04-27 23:55:47
Niestety nie ma czasu na wymianę na używkę - jutro mam wymianę turbiny. Czy wstawienie rurki o średnicy wydechowej oznacza wycięcie kata i wstawienie rurki? Czy ta rurka ma być ze stali kwasowej? Jak mam się upewnić, że kat jest niedrożny po zdemontowaniu - czy mam dmuchać sprężonym powietrzem? Nie chcę "naprawić" sprawnego kata - jak uniknąć pomyłki? Bigelektron - daj znać jeszcze dzisiaj. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-04-28 00:27:12
Trzeba go rozciac z przodu tak aby zajrzec do wlotu,czy wklad ceramiczny jest zatopiony od krawedzi natarcia spalin. Rurke mozna wspawac dowolna z tego co reszta wydechu. Bez rozciecia kata nie sprawdzisz, poprostu kiedy czesto padaja turbiny to jest podejrzenie ze powodem jest katalizator. Ja bym urznal kontowka w poprzek tak aby otwor wlotowy byl na tyle duzy by mozna obejrzec cala powierzchnie na wlocie do wkladu. Jak bedzie ok to zaspawal spowrotem. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-04-28 00:34:58
Dzięki za szybką odpowiedź. Rozumiem, że po rozcięciu "gołym" okiem będzie widać, czy jest drożny czy zapchany? Dopytuję, bo nigdy w życiu tego nie robiłem, a nie chcę zdać się na mechanika, który standardowo odpowie mi, że jest OK, aby się nie narobić i zarobić w przyszłości przy następnej wymianie turbo. |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-04-28 23:49:12 Jestem po wymianie turbo i nareszcie wróciła moc ![]() Okazało się, że katalizator jest już pusty (to znaczy, że wcześniej go już nie miałem i nie mógł spowodować padu turbo) - poprzednik go wybił (przecinał kata od strony turbo i nie ma śladów rdzy na spawie). Natomiast nie mam żadnych objawów wycia, świstów z pustego kata jak sugerował Bigelektron - wniosek można wybijać bez problemów przynajmniej w Avensis Verso. Wtom - wniosek dla Ciebie, że dławienie to nie problem z katem - raczej szukaj w układzie paliwowym. Dodatkowo okazało się, że jedna z cieniutkich rurek do VSV była ściągnięta i powodowało to, że nawet wymieniona turbina nie miała mocy, dopiero po założeniu tej rurki moc powróciła (pewnie i moja stara turbina by lepiej chodziła, ale ten luz poosiowy jest ogromny). Co mnie niepokoi to, że nie wiadomo co jest przyczyną szybkiego padu turbiny, mechanik się zarzeka, że wmontował poprzednią turbinę bez luzów na wirniku, z samochodu z małym przebiegiem ok. 50 tyś. km - to jest ściema, bo nie ma AV z tak małym przebiegiem, ale że nie miała luzów to jest fakt. [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-04-28 23:51:22 ] |
wtom wrocław | 2011-04-29 08:07:09 to, że była ok. wcześniej nie przesądza o jej późniejszym padzie ![]() ![]() |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-05-01 00:55:27 Dodatkowo okazało się, że ta padnięta turbina to była od RAV4 - 17201-27040 , a nie od AV - 17201-27030.
Podobno ta od RAV4 jest słabsza niż od AV - czy to prawda? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-05-01 15:01:47
Trzeba sprawdzic po czesciach ,bo moze byc tak jak mowisz , a moze to jest poprostu zmodyfikowana turbina przewaznie tak jest jezeli roznia sie tylko koncowka numerow. Co do tego dlaczego padla poprzednia to mozliwe ze ten zaworek bez filterka powodowal przeladowania i w dluzszym okresie czasu diabli ja wzieli.A moze padla bo byla wadliwa... Trzeba by tez sprawdzic czy np wytluczenie 1 kata nie spowodowalo zatkania drugiego jezeli jest w tym modelu. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-05-01 15:05:32 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-05-01 15:06:42 ] |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-05-01 21:57:47
Kształtem są takie same - może jest różnica w środku. Przy okazji rozbiorę 2 stare turbiny (jedna od AV i druga od RAV4) i popatrzę sobie jak to wygląda od środka.
W AV jest 2 kat - rozumiem, że zapchanie powoduje olej, który zostaje wypluty do wydechu, u mnie nic takiego się nie wydarzyło. Poza tym nawet jakby był zapchany to nie miałby takiej mocy jak mam w tej chwili (wysłałem Ci plik z wynikami najnowszych testów drogowych). Na razie planuję jeszcze wymienić pompę paliwa (mam rdzawe naloty przy wejściu zaworków SCV) - czy muszę ściągać rozrząd? |
syd Tychy | 2011-05-02 00:17:21 Na razie planuję jeszcze wymienić pompę paliwa (mam rdzawe naloty przy wejściu zaworków SCV) - czy muszę ściągać rozrząd?
jeśli chcesz wymieniać pompę to musisz ściągnąć pasek rozrządu,właśnie pasek napędza koło pasowe pompy. |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-05-04 17:22:41 Zauważyłem, że po wymianie turbo lepiej działają mi hamulce - są twardsze od samej góry (wcześniej musiałem pompować, aby były twarde).
Pamiętam, że Bigelektorn coś wspominał o powiązaniu turbo z hamulcami - czy możesz napisać jaka jest relacja pomiędzy tymi podzespołami? |