MotoNews.pl
12D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski (254844/18) - Strona 9
  

D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-04-20 20:44:04, Rucioo pisze:
Witam, więc tak Bigelektron myślę że to raczej nie kwestia turbo a to z tego względu że mam bardzo słaby start - nawet na jedynce dwójce ja mu pedał w podłogę a on się rozpędza dopiero od 2,6-2,8 dostaje kopa. Ale czasami jak od jedynki mocniej wcisnę pedał to ciągnie jak szatan aż do zamierzonej prędkości np. 70km/h (wiadomo że to co opisuję to warunki miejskie). Poza tym czasami auto dostaje kopa w zakresie 1,8-2,6 czasami wcześniej czasami później. Na samym początku jak kupiłem auto trzeba było ostrożnie operować gazem bo mocniejsze naciśnięcie pedału kończyło się skokiem do przodu, aż strach było wciskać gaz mocniej w korku. W tej chwili mogę wcisnąć pedał do podłogi a on przyspiesza byle jak. Druga sprawa że parę tygodni temu robiłem pomiar manometrem i jak tylko przekraczał 1 bar to od razu było zbijane. Co do dymienia - nie zaobserwowałem nic - muszę się przejechać w nocy bo szczerze mówiąc w tej chwili w ogóle nie widzę dymu przy gazowaniu, żebym nie tankował to bym pomyślał że na powietrze jeździ Postaram się wybrać do turbiaży na manometr zobaczymy może i przeładowuje? W maju wybieram się do Warszawy więc skorzystam z zaproszenia Alien_Obcy i ponownie zrobimy testy. Alien_Obcy myślę że tak jak Bigelektron pisze - czasami elektronika zawodzi - ja też patrzyłem w te dane i też nic niepokojącego nie zauważyłem moim laickim okiem. A mimo tego że sam lubię komputery niestety nie wierzę im do końca - szczególnie w samochodach.

Trzeba zapiac tester i sprawdzic czego mu brakuje kiedy jest ten brak mocy.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2011-04-22 06:34:29, Bigelektron pisze:
Trzeba zapiac tester i sprawdzic czego mu brakuje kiedy jest ten brak mocy.



Na początku maja spróbuję wybrać się do Wawy to zobaczymy. Ale mam do ciebie pytanie: czy zaworki SCV w Toyocie pracują równolegle (razem), czy jednak najpierw 1 otwiera się na full i dopiero drugi zaczyna pracę? Bo jakby było zgodnie z wariantem 2 to może wystarczyłaby wymiana 1 zaworka tego od niższego zakresu obrotów?. Bo nie wiem czy się mylę - proszę się nie śmiać jeżeli ten zaworek np zielony jest przytarty to ECU próbuje wysterować ciśnienie na pompie czerwonym i powyżej obrotów np 3 tyś kończy się możliwość regulacji czerwonego zaworka a zielony powiedzmy tkwi niewzruszenie otwarty do 40% wydajności? Bo zastanawia mnie fakt że dół jest słaby a od tych 2,6-2,8 dostaje jednak kopa. A turbina daje przecież od 1,8.
Dobrze myślę?

I jeszcze jedno pytanie czy wężyk do gruchy turbo walić na opaski? Bo dostęp jest tam przewalony ale czego się nie robi dla dobrego samopoczucia Właściciela i auta.

Pytanie do wtom - z tą jazdą 50 km/h przez 5 min to ściema czy prawda - bo już kombinuję gdzie tu znaleźć taki kawałek trasy bez świateł i ruchu.
  
 
Cytat:
2011-04-22 09:47:06, Rucioo pisze:
Na początku maja spróbuję wybrać się do Wawy to zobaczymy. Ale mam do ciebie pytanie: czy zaworki SCV w Toyocie pracują równolegle (razem), czy jednak najpierw 1 otwiera się na full i dopiero drugi zaczyna pracę? Bo jakby było zgodnie z wariantem 2 to może wystarczyłaby wymiana 1 zaworka tego od niższego zakresu obrotów?. Bo nie wiem czy się mylę - proszę się nie śmiać jeżeli ten zaworek np zielony jest przytarty to ECU próbuje wysterować ciśnienie na pompie czerwonym i powyżej obrotów np 3 tyś kończy się możliwość regulacji czerwonego zaworka a zielony powiedzmy tkwi niewzruszenie otwarty do 40% wydajności? Bo zastanawia mnie fakt że dół jest słaby a od tych 2,6-2,8 dostaje jednak kopa. A turbina daje przecież od 1,8. Dobrze myślę? I jeszcze jedno pytanie czy wężyk do gruchy turbo walić na opaski? Bo dostęp jest tam przewalony ale czego się nie robi dla dobrego samopoczucia Właściciela i auta. Pytanie do wtom - z tą jazdą 50 km/h przez 5 min to ściema czy prawda - bo już kombinuję gdzie tu znaleźć taki kawałek trasy bez świateł i ruchu.


Sa 2 sekcje rownolegle przestawione w fazach tak aby niwelowac pulsacje,i kazdy scv reguluje ilosc naplywajacego paliwa do swojej sekcji.reszta to nieprawda.
Mozna oczywiscie wymienic na uzywke tylko ten ktory sie blokuje,mozna tez sciac zabek na gniezdzie wtyczki i zalozyc 2 takie same zaworki i tez bedzie jezdzic,ale to juz partyzantka po calosci jakkolwiek moze byc skuteczna.
Powinno sie wymienic obydwa na nowe.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:

Popromieniowy luz o ile wirnik nie dotyka scianek gardzieli to by uszedl ,ale jak masz poosiowego 0,5 cm to juz nawet nie odpalaj tego silnika,bo po pierwsze to oznacza ze wirnik juz mocno wyfrezowal uszczelniacz ktory jak nagle pusci olej ,to w momencie wypluje caly olej do wydechu i jak nie pokrzywi korbowodow to i tak zatrzesz silnik na wale zanim sie zaswieci kontrolka cisnienia oleju.
Po drugie wirnik ucieka spod dyszy i spaliny nie trafiaja w lopatki wirnika tylko wirnik pracuje na 1/3 powierzchni roboczej lopatek.


Na razie jeżdżę nie przekraczając 2000 rpm - kupiłem turbo po regeneracji za 800 PLN (nie ma żadnych luzów) i po świętach będę je zakładał.
Co mam zrobić, aby zapobiec szybkiemu zużyciu następnego turbo?
Chcę palnikiem przepalić katalizator, czy coś jeszcze powinienem zrobić, aby zapobiec wyrobieniu się wirnika? Czy padnięty VRV może powodować luz poosiowy wirnika?
Co jest tego przyczyną?

Na innym forum znalazłem taki wpis:
Cytat:
Do kolegi makas1982 u mnie było tak samo głośny świst przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
Przyczyna prosta zapieczone łopatki w turbinie po wyjęciu i diagnozie turbina do regeneracji.
Przyczyną powstania dużego luzu poosiowego był zatkany katalizator który tłumił spaliny - turbina poszła.
Życzę ci aby tobie sie nie sprawdziło to ale z twojego opisu wynika że chyba masz to samo z turbinką.
U mnie dżwigienka od podciśnienia była tak zapieczona że nie dało się jej ręcznie ruszyć.



[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-04-24 23:25:41 ]
  
 
Cytat:
2011-04-24 23:16:10, Alien_Obcy pisze:
[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-04-24 23:25:41 ]


A co za roznica na jakich obrotach jezdzisz kiedy wywali olej z silnika/??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Staram się nie forsować samochodu, aby dotrzymał do czwartku - planowanej wymiany turbiny.
Poza tym sprawdziłem stan oleju i jest OK.
Przed wymianą poprzedniej jeździłem samochodem prawie do końca (stracił kompletnie moc - miałem 79 KM) i mam nadzieję, że i tym razem dotrwam jeszcze parę dni.
Jak odpalam silnik to mam przez chwilkę lekki biały dymek, a potem jest czysto nie dymi na czarno i słychać ten świst (przy mniejszych obrotach jest mniej słyszalny, dlatego nie cisnę go do wysokich obrotów).
  
 
Cytat:
Najczesciej turbina pusci olej i sie zeskwarzy zatykajac przelot kata ,wiec stawia opor i cieplo zamiast uciekac do wydechu kumuluje sie w turbinie i ja przegrzewa.


Bigelektron - w jaki sposób turbina odprowadza ciepło do wydechu? Czy turbo nie jest chłodzone cieczą?
Czy ten katalizator mogę wypalić, czy lepiej wybić?
  
 
lepiej wybić nienaruszając puszki (kwasówki), bo jak potniesz i pospawasz to masz rudego na bank i dziury później.
  
 
wtom - czy możesz doprecyzować jak się usuwa resztki po katcie?
Ja mam wyobrażenie, że nie odkręcam całego kata, tylko dostaję się do niego od strony turbo? Jak ściągnę turbo to co muszę odkręcić, żeby wybić tego kata? Czy możesz opisać to obrazowo?
  
 
Cytat:
2011-04-26 20:15:28, Alien_Obcy pisze:
Bigelektron - w jaki sposób turbina odprowadza ciepło do wydechu? Czy turbo nie jest chłodzone cieczą? Czy ten katalizator mogę wypalić, czy lepiej wybić?


Ciecza to jest chlodzone lozyskowanie wirnika,a wirnik jest grzany i chlodzony tym co w niego dmucha.
Jak dmuchaja gorace spaliny to sie grzeje,ale chodzi o to aby gorace spaliny jak najszybciej opuszczaly turbine i oddawaly cieplo w wydech.Jak kat jest przypchany to caly korpus turbiny ,wraz z wirnikiem i kolektorem wydechowym sie przegrzewa a nawet zaczyna swiecic.
Kata trzeba wymienic na nowy lub uzywany,lub wstawic rurke o srednicy wydechowej.
Wydech i dolot jest projektowany wraz z wszystkimi oporami jakie stawiaja po drodze tlumiki i katalizatory ,wiec po usunieciu katalizatora moze spasc moc i sprawnosc silnika.
Wytluczenie ceramiki spowoduje takie zawirowania w pustej puszce ze trudno przewidziec.
Kiedys wytluklem kata w silniku benzynowym , bo byl popekany i dlawil wylot, i halas gwizdy i cmokania byly nie do wytrzymania.
Wiec nie polecam.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
Kata trzeba wymienic na nowy lub uzywany,lub wstawic rurke o srednicy wydechowej


Niestety nie ma czasu na wymianę na używkę - jutro mam wymianę turbiny.
Czy wstawienie rurki o średnicy wydechowej oznacza wycięcie kata i wstawienie rurki? Czy ta rurka ma być ze stali kwasowej?
Jak mam się upewnić, że kat jest niedrożny po zdemontowaniu - czy mam dmuchać sprężonym powietrzem? Nie chcę "naprawić" sprawnego kata - jak uniknąć pomyłki?
Bigelektron - daj znać jeszcze dzisiaj.
  
 
Cytat:
2011-04-27 23:55:47, Alien_Obcy pisze:
Niestety nie ma czasu na wymianę na używkę - jutro mam wymianę turbiny. Czy wstawienie rurki o średnicy wydechowej oznacza wycięcie kata i wstawienie rurki? Czy ta rurka ma być ze stali kwasowej? Jak mam się upewnić, że kat jest niedrożny po zdemontowaniu - czy mam dmuchać sprężonym powietrzem? Nie chcę "naprawić" sprawnego kata - jak uniknąć pomyłki? Bigelektron - daj znać jeszcze dzisiaj.


Trzeba go rozciac z przodu tak aby zajrzec do wlotu,czy wklad ceramiczny jest zatopiony od krawedzi natarcia spalin.
Rurke mozna wspawac dowolna z tego co reszta wydechu.
Bez rozciecia kata nie sprawdzisz, poprostu kiedy czesto padaja turbiny to jest podejrzenie ze powodem jest katalizator.
Ja bym urznal kontowka w poprzek tak aby otwor wlotowy byl na tyle duzy by mozna obejrzec cala powierzchnie na wlocie do wkladu.
Jak bedzie ok to zaspawal spowrotem.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
Ja bym urznal kontowka w poprzek tak aby otwor wlotowy byl na tyle duzy by mozna obejrzec cala powierzchnie na wlocie do wkladu.
Jak bedzie ok to zaspawal spowrotem.


Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozumiem, że po rozcięciu "gołym" okiem będzie widać, czy jest drożny czy zapchany? Dopytuję, bo nigdy w życiu tego nie robiłem, a nie chcę zdać się na mechanika, który standardowo odpowie mi, że jest OK, aby się nie narobić i zarobić w przyszłości przy następnej wymianie turbo.
  
 
Jestem po wymianie turbo i nareszcie wróciła moc Mam teraz super wrażenia w porównaniu do jazdy ala "kapelusznik" - nie przekraczając 2000 rpm i z kompletnym brakiem mocy.
Okazało się, że katalizator jest już pusty (to znaczy, że wcześniej go już nie miałem i nie mógł spowodować padu turbo) - poprzednik go wybił (przecinał kata od strony turbo i nie ma śladów rdzy na spawie).
Natomiast nie mam żadnych objawów wycia, świstów z pustego kata jak sugerował Bigelektron - wniosek można wybijać bez problemów przynajmniej w Avensis Verso. Wtom - wniosek dla Ciebie, że dławienie to nie problem z katem - raczej szukaj w układzie paliwowym.
Dodatkowo okazało się, że jedna z cieniutkich rurek do VSV była ściągnięta i powodowało to, że nawet wymieniona turbina nie miała mocy, dopiero po założeniu tej rurki moc powróciła (pewnie i moja stara turbina by lepiej chodziła, ale ten luz poosiowy jest ogromny).
Co mnie niepokoi to, że nie wiadomo co jest przyczyną szybkiego padu turbiny, mechanik się zarzeka, że wmontował poprzednią turbinę bez luzów na wirniku, z samochodu z małym przebiegiem ok. 50 tyś. km - to jest ściema, bo nie ma AV z tak małym przebiegiem, ale że nie miała luzów to jest fakt.


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-04-28 23:51:22 ]
  
 
to, że była ok. wcześniej nie przesądza o jej późniejszym padzie . z uzywkami tak jest, zawsze ryzyko istnieje. co do kata, to i tak wypruję, bo moja turbawka przed remontem lała olejem i po forsownej jaździe była niebieska zasłona dymna przez 1min, tak że świata nie było widać. więc tak czy siak kat dostał po dupsku
  
 
Dodatkowo okazało się, że ta padnięta turbina to była od RAV4 - 17201-27040 , a nie od AV - 17201-27030.
Podobno ta od RAV4 jest słabsza niż od AV - czy to prawda?
  
 
Cytat:
2011-05-01 00:55:27, Alien_Obcy pisze:
Dodatkowo okazało się, że ta padnięta turbina to była od RAV4 - 17201-27040 , a nie od AV - 17201-27030. Podobno ta od RAV4 jest słabsza niż od AV - czy to prawda?


Trzeba sprawdzic po czesciach ,bo moze byc tak jak mowisz , a moze to jest poprostu zmodyfikowana turbina przewaznie tak jest jezeli roznia sie tylko koncowka numerow.
Co do tego dlaczego padla poprzednia to mozliwe ze ten zaworek bez filterka powodowal przeladowania i w dluzszym okresie czasu diabli ja wzieli.A moze padla bo byla wadliwa...
Trzeba by tez sprawdzic czy np wytluczenie 1 kata nie spowodowalo zatkania drugiego jezeli jest w tym modelu.




-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-05-01 15:05:32 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-05-01 15:06:42 ]
  
 
Cytat:
Trzeba sprawdzic po czesciach ,bo moze byc tak jak mowisz , a moze to jest poprostu zmodyfikowana turbina przewaznie tak jest jezeli roznia sie tylko koncowka numerow.


Kształtem są takie same - może jest różnica w środku. Przy okazji rozbiorę 2 stare turbiny (jedna od AV i druga od RAV4) i popatrzę sobie jak to wygląda od środka.
Cytat:
Co do tego dlaczego padla poprzednia to mozliwe ze ten zaworek bez filterka powodowal przeladowania i w dluzszym okresie czasu diabli ja wziel

A czy może być tak, że ściągnięta rurka od zaworka VSV spowodowała problemy z turbiną? Końcówka na zaworku VSV jest klejona i rurka się zsunęła tylko nie wiem w którym momencie.
Cytat:
Trzeba by tez sprawdzic czy np wytluczenie 1 kata nie spowodowalo zatkania drugiego jezeli jest w tym modelu.


W AV jest 2 kat - rozumiem, że zapchanie powoduje olej, który zostaje wypluty do wydechu, u mnie nic takiego się nie wydarzyło. Poza tym nawet jakby był zapchany to nie miałby takiej mocy jak mam w tej chwili (wysłałem Ci plik z wynikami najnowszych testów drogowych).
Na razie planuję jeszcze wymienić pompę paliwa (mam rdzawe naloty przy wejściu zaworków SCV) - czy muszę ściągać rozrząd?
  
 
Na razie planuję jeszcze wymienić pompę paliwa (mam rdzawe naloty przy wejściu zaworków SCV) - czy muszę ściągać rozrząd?


jeśli chcesz wymieniać pompę to musisz ściągnąć pasek rozrządu,właśnie pasek napędza koło pasowe pompy.
  
 
Zauważyłem, że po wymianie turbo lepiej działają mi hamulce - są twardsze od samej góry (wcześniej musiałem pompować, aby były twarde).
Pamiętam, że Bigelektorn coś wspominał o powiązaniu turbo z hamulcami - czy możesz napisać jaka jest relacja pomiędzy tymi podzespołami?