Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-12-23 13:37:22, Remias pisze:
Oto zdjęcia, które otrzymałem od Mariusza- 4971 : 4971 - prosimy o komentarz

Według mnie to są prototypy wykonanie przez Wlochów i przeslane do nas (prawdopodobnie 1976/1977) - są raczej w tym samym sadzie...
Jak sie dobrze przypatrzeć to Coupe ma te wyłupisate reflektory...
  
 
A tu fotka tego samego prototypowego poldka - światła cofania w zderzaku a nie w reflektorze (prawdopodobnie tak samo miało 3D z Norblina, tylko ktoś podmienił tylne klosze...). Dodatkowo posiada chromowane paski na plastiku ze słupka "C" i miejsca na głośniki na tylnej półce

  
 
A co powiecie na praprapoldka?


  
 
Tak, mam taki model Poloneza firmy Estetyka i właśnie takowe ma
  
 


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-02 18:33:14 ]
  
 
Cytat:
2005-01-08 18:40:53, Grzech pisze:



Dla mało spostrzegawczych - dzielona szyba w przednich drzwiach, inne lampy tylne, inny zderzak tylny (obnizony pośrodku - jakby miał klape do zderzaka)...
  
 
Klamki od fiata 132/argenta i z przodu reflektory z 126.
  
 
A ja mam pytanie poważne: gdzie są resory?
  
 
Cytat:
2005-01-08 19:13:54, Grzech pisze:
A ja mam pytanie poważne: gdzie są resory?


Silnika prawdopodobnie też niem - to jest makieta
  
 
Albo to auto nie jest na płycie podłogowej 125p i po prostu ma sprężyny. Na deklach to ma napis FSO czy FIAT? Felgi zresztą też ma jakieś inne. Ciekawe czy w archiwum AUTO - Techniki Motoryzacyjnej mają oryginał tego zdjęcia?
  
 
Cytat:
2005-01-08 19:29:14, Grzech pisze:
Ciekawe czy w archiwum AUTO - Techniki Motoryzacyjnej mają oryginał tego zdjęcia?


Tylko, ze ATM nie ma (jest co prawda TTM Karwasa...).
Polska to jednak jest p...y kraj, FSO jak była taka była a nic nie pozostawiła po sobie... Żadnej wystawy, archiwum czy cos w tym rodzaju. Tylko wszystko zniszczyć, sprzedać, rozkraść.
Żadna firma motoryzacyjna czegoś takiego nie zrobiła. FSO nawet nie ma porządnie spisanej swojej historii. Tak po prawdzie jak seniorzy z FSO poumierają to skończą się "wiarygodne źródła" informacji. Najgorsze jest to , że mimo, nie tak odległych czasów to chyba nikt tak dokładnie nie wie jak to z Polonezym było - KGB im kazalo tajemnicę wziąść do grobu czy co???
  
 
Cytat:
2005-01-08 19:37:29, 4971 pisze:
Tylko, ze ATM nie ma (jest co prawda TTM Karwasa...). Polska to jednak jest p...y kraj, FSO jak była taka była a nic nie pozostawiła po sobie... Żadnej wystawy, archiwum czy cos w tym rodzaju. Tylko wszystko zniszczyć, sprzedać, rozkraść. Żadna firma motoryzacyjna czegoś takiego nie zrobiła. FSO nawet nie ma porządnie spisanej swojej historii. Tak po prawdzie jak seniorzy z FSO poumierają to skończą się "wiarygodne źródła" informacji. Najgorsze jest to , że mimo, nie tak odległych czasów to chyba nikt tak dokładnie nie wie jak to z Polonezym było - KGB im kazalo tajemnicę wziąść do grobu czy co???


dokładnie ! nawet w dzisiejszych czasach w FSO nic sie nie robi w tym kierunku, ostatnio sie dowiadywalem w FSO czy maja jakies materialy jeszcze od Poloneza promocyjne reklamowe z lat 90tych itd .. to w odpowiedzi dostalem ze niestety ale po zmianie wlasnosciowej spółki czy jakos tak wszystkie archiwa zostaly zlikwidowane .. wiec nawet w samej FSO to ja nie wiem czy maja wiecej zdjec i materialow niz caly FSO AK ..
  
 
Ostatnie zdjecia przedstawiaja prototyp Poloneza, wlasciwie makiete przygotowany we Wloszech dla Polakow. Resorow nie ma, bo to wersja bardzo robocza - albo miala sprezyny, albo nie miala... nic. Takie cuda nie musza jeszcze jezdzic, tylko wygladac, aby ocenic bryle, szczegoly nadwozia. Wg mnie rozstawienie kol jest juz "wlasciwe" czyli zgodne z rozmiarami plyty podlogowej 125p. Przypuszczam, ze makieta ta nie trafila nigdy do Polski. I w tym cala nadzieja, ze gdzies w wielkich magazynach Fiata, pod plandeka lub gruba warstwa kurzu kryje sie kolejny element puzzli jakimi jest historia Poloneza...

Szczegoly nadwozia zmieniono na pozniejszym etapie projektu.
BTW: wersja Coupe w makiecie tez miala szereg szczegolow znacznie rozniacych ja od wersji "produkcyjnej"

Adamus
  
 
Cytat:
2005-01-08 21:20:54, adamus pisze:
BTW: wersja Coupe w makiecie tez miala szereg szczegolow znacznie rozniacych ja od wersji "produkcyjnej" Adamus


Moglbys napisac cos wiecej o tych szczegolach?
  
 
Szczegoly... no coz - reflektory pod wspolna szyba, tak, tak - tak jak w BMW z lat 90-tych, czarny "nosek", troszke inny podzial tynych okien bocznych itd.

Adamus
  
 
Także na tym zdjęciu kierownicy nie zaobserwowałem.
Więc to z pewnością jest makieta...
Możliwe, że Włosi to gdzieś mają... (w obu znaczeniach tego słowa )
  
 
fotografie wiekszosci prototypow i krotkich serii pn i 125p pochodza z OBR SO a konkrertnie zagajnika przy ul halnej w falenicy tak jak np wloskie wzorce ,jamniki , 1100coupe i wiele innych ;nie widzialem jak je pstrykali ale przez 4 lata pokutowalem w liceum im Wybickiego Jozefa visavis OBRu i jedyna radocha w tym kiblu (kaliniecka ty k***o ) bylo obserwowanie jak inzynierowie w czerwonych kombinezonach katuja poldki do dookola obru wtedy glownie 4X4 robili duzo zdjec nosili caly czas jakies walizki z antenami a potem do poldka i do dechy przez basen !
ten prototyp jest moim zdaniem z 75r a przod ma z pierwszej 131
Cytat:
Przypuszczam, ze makieta ta nie trafila nigdy do Polski. I w tym cala nadzieja, ze gdzies w wielkich magazynach Fiata, pod plandeka lub gruba warstwa kurzu kryje sie kolejny element puzzli jakimi jest historia Poloneza... to trzeba kogoś wysłać w delegacje do dyrekcji fiata z małą misją


makieta ze zdjecia stoi na 90% w falenicy na wsch czesci obru poznaje ten plot i brzozy w tle wiec raczej szkoda fatygi bo ze maja tam "kolejne elementy puzzli" nie watpie i na pewno ich nie spalili
na koniec zagadka...
jaki byl kolor jednego z 6 wyprodukowanych w 77r pn-ow?
podpowiedzi brak ale historia(...) lubi sie powtarzac
za prawidlowa odp w 15min 3dr polonez 2000 w kolorze srebrny metalik podjedziew pod furtke szczesliwego zwyciezcy a kluczyki wreczy pierwszy wlasciciel niejaki Fronczewski Piotr
  
 
Hmm czytałem kiedyś jakiś wywiad z Fronczewskim gdzie wspomniał,że zabrano mu prawo jazdy.
Zdaję się w "Auto Moto".
Więc z tych przejechaniem srebrną 3 drzwiówka 2.0 może coś być.
  
 
zanim nastapila przesiadka na polonezy,czyli przed majem 78 byl czas na testowanie pierwszych pn-ow przez kierowcow fabrycznych fso oraz francuskich dziennikarzy.wiec wsciekali sie tymi bialymi strzalami a wsrod nich byl rodzynek w kolorze tabakowym.wydaje mi sie ze df-y duzo wczesniej mialy ten lakier,a wtedy mowili na niego koniakowy.
  
 
nie wiem czy dobrze kumam, ze fronczewski aktor piotr mial trzydrzwiowke, ale jesli tak, to moze da rade wysempic od niego zdjecia?