DZIAŁ ---- REKORD C D E - Strona 9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie znalazłem jeszcze w katalogach tłoków do 1.9 ale myślę że jest to analogicznie jak w 1.2 czy 2.0
różnica w stopniu sprężania między silnikami N i S jest uzyskana poprzez zastosowanie innego tłoka - w wersji N ma więcej "wybrane" z denka - czyli tłoki są tzw. "wklęsłe" a wersja S ma płaskie denka (z niewielkimi podebraniami jedynie na zwory) czyli popularnie mówi się o nich "płaskie"...

jak skulam swój leniwy tyłek na parking to zobaczę w mojej książce - bo mam inną - czy są jakieś bardziej szczegółowe dane o 1.9

POZDRO
  
 
Witam
Dzięki za pierwsze informacje. Uważam, że różnice w stopniu sprężania wynikają z różnej budowy tłoka. Natomiast różna moc, oprócz różnych stopni sprężania, wynikać może z różnej średnicy zaworów, co może powodować dodatkowe zmiany w wartościach ciśnienia sprężania. Niestety nie mam żadnych dodatkowych materiałów, na podstawie których mógłbym potwierdzić te przypuszczenia.
Gdyby okazało się, że moc tych silników zależy wyłącznie od zastosowanych tłoków, to chętnie spróbowałbym dokonać zmiany tłoków na inne. Zawsze to może być 100KM, a nie 75KM.
Na razie dzięki i proszę o kolejne dobre wieści.
Pozdrawiam.
fabian5
  
 
rekord
  
 
OK - mam książkę - i oto co tam piszą...

Rekord C (1966-1972)
tu były silniki 1.9S (90 KM) i 1.9H (106 KM)
- pojemność, średnica tłoka, skok, czasy zaworowe identyczne
- różnica w stopiu sprężania - odpowiednio 9,0 i 9,5
- inne gaźniki - odpowiednio 35 DIDTA i 40 DFO - jak widać z oznaczeń ten drugi ma większą gardziel
- nie mam żadnych informacji o rozmiarach zaworów

Rekord D (1972-1977)
tu były silniki 1.9N (75 KM), 1.9S (90 KM) i 1.9H (97 KM) (co ciekawe maks. momenty obrotowe dla S i H były takie same)
- pojemność, średnica tłoka, skok identyczne
- czasy zaworowe - dla 1.9S i 1.9H takie same ale 1.9N ma inne - czyli mocniejsze wersje miały inny wałek rozrządu
- stopnie sprężania - odpowiednio N-7,9 . S-8,8 . H-9,8
- gaźniki - N 35PDSI natomiast S i H 35/40 INAT
- również nie ma nic o różnych zaworach

Rekord E
z pojemności 1.9 jest tylko jedna wersja - 1.9N (75 KM)
- skok i średnica - taka jak wszystkich wcześniej wymienionych
- praktycznie (wg książki) jest to po prostu taki sam silnik 1.9N co w Rekordzie D

wnioski
- tak jak pisałem wcześniej - wg mnie różnica w stopniu sprężania jest osiągnięta przez zastosowanie różnych tłoków (poprzez analogię do tego co widziałem w silnikach 1.2 i 2.0 - nadal nie udało mi się znaleźć katalogu tłoków do 1.9 - są inne pojemności ale nie 1.9...)
- ciśnienie sprężania na pewno zależy od średnicy zaworu - jeśli będzie większa to więcej mieszanki dostanie się do cylindra co po sprężeniu da większe ciśnienie - ale nie stopień sprężania - jednak co do zastosowania różnych średnic zaworów nie ma informacji
- większa moc wynika również z różnych wałków rozrządu i gaźników a także co równie ważne - różnych nastaw (i np. dysz) w tych gaźnikach

ciekawostka - silniki S i H wg książki powinny jeździć na paliwie o min. liczbie oktanowej "98 Super", natomiast N na paliwie "90 Normal"

co do kąta wyprzedzenia zapłonu - książka podaje jedynie że ma być on tak ustawiony (przy pomocy lampy stroboskopowej) żeby kuleczka na kole zamachowym "zgrywała" się z języczkiem zamontowanym na kadłubie silnika - jednak z mojego doświadczenia należy to ustawienie potraktować jako punkt wyjściowy i podregulować to ostatecznie "na czuja" - tak żeby auto się ładnie wkręcało na obroty ale też żeby nie "dzwoniły zawory" - po prostu trzeba to doregulować do stanu silnika...

UFF - to tyle

POZDRAWIAM
  
 
Witam.
Dzięki za wiadomości i podjęcie dyskusji. Może ktoś jeszcze dysponuje inną literaturą i może jednoznacznie odpowiedzieć na postawione pytania, które jeszcze raz przytaczam:
poszukuję kilku danych technicznych dla silnika 1.9N 75KM
1. ile wynosi ciśnienie sprężania ?
2. ile wynosi kąt wyprzedzenia zapłonu ?
interesują mnie również informacje na następujący temat:
W rekordach montowane są silniki 1,9S , 1,9H , 1,9N. Są to silniki posiadające niemal identyczne dane techniczne. Takie same są średnica i skok tłoka, kąty otwarcia zaworów, prędkości obrotowe.
Różne są tylko w tych silnikach stopnie sprężania i moc oraz moment.
Z jakich zmian konstrukcyjnych wynikają te różnice?
Książka H-R Ethold: Sam naprawiam opel rekord, którą posiadam, niestety nie odpowiada na te pytania.
Do poprzednich pytań dołożę jeszcze jedno (niestety moja książka nie zawiera na nie odpowiedzi) : chodzi mianowicie o charakterystykę aparatu zapłonowego.
Odpowiedzi na te pytania pozwalają w sposób prosty i jednoznaczny ocenić stan techniczny silnika.
Pozdrawiam
  
 
Witam.

Szukam potwierdzenia ( a właściwie to wolałbym go nie znaleźć )

Wczoraj w nocy robiąc sobie delikatną trase (jakieś takieś 270 km) okazało sie że musiałem w sumie dolać 6 litrów wody do chłodnicy.

Gubiłem wode w trybie ekspresowym. (2 litry / 90 km)
I.... zastanawia mnie czy:
- to wina uszczelki pod głowica
- to może coś innego (np. zużyty korek na chłodnicy - w tym wypadku woda lałaby sie na glebe bo w moim rekordziku niemiec nie przewidział zbiornika wyrównawczego)
- to jeszcze cooś innego?

Jak sprawdzić czy to wina uszczelki?


dziękuje
pozdrawiam
kłaniam
  
 
Dziękuje za tak szybki i liczne odpowiezi

Już nie potrzebuje zadnych rad.
Dzięki Bogu istnieje LOB i tam można sie czegoś dowiedzieć.

A z ciekawości - kto i dlaczego wrzucił mój post akurat do tego wątku???






[ wiadomość edytowana przez: raski dnia 2004-08-10 08:42:59 ]
  
 
Mam rekorda E2 z 1986 roku.

Mam silnik 1,8 i (100KM na wielopunktowym wtrysku)

Jakie ma ten silnik oznaczenie fabryczne?
  
 
raski - ja rozumiem że czasem coś trudno na forum znaleźć - ale przecież ty ten temat wałkujesz już chyba trzeci miesiąc... a jak mi się wydaje odpowiedź na to pytanie już dostałeś...

kliknij TUTAJ!!
jako uzupełnienie dodam że silnik C18NE też rzekomo był zasilany systemem LU-Jetronic (wielopunkt - poprawiona wersja LE-Jetronic'a)

POZDRAWIAM
Bart
  
 
Cytat:
2004-08-10 08:42:36, raski pisze:
Dziękuje za tak szybki i liczne odpowiezi



raski - o co Ci tak naprawdę chodzi... odpowiedzi nie dostałeś bo albo nikt nie znał odpowiedzi na Twoje pytanie, albo nie chciał pisać ogólników (Twój problem był dość oczywisty i każda inna porada jak - "zdejmij głowice to zobaczysz" nie miała sensu), albo po prostu nikt nie zajrzał tutaj i nie zdążył Ci odpowiedzieć...
Cytat:
Już nie potrzebuje zadnych rad.


trochę to zabrzmiało jakbyś się obraził - ale w takim razie dlaczego znowu zarzucasz wszystkie możliwe (3) fora pytaniem na które (wg mnie) już odpowiedź dostałeś - i to w dodatku tutaj, na forum OKP
Cytat:
Dzięki Bogu istnieje LOB i tam można sie czegoś dowiedzieć.


To super że na LOBie ktoś Ci odpowiedział - choć jak wynikło z dyskusji i tak pojechałeś do mechanika i tam ostatecznie dowiedziałeś się co i jak... (patrz 1 część tego mojego postu)

Rozumiałbym też Twoje rozgoryczenie jakby Twój post pozostał na forum OKP bez odpowiedzi przez kilka dnia a na innym forum miałbyś od razu ich kilka - ale Ty swoje pytanie postawiłeś na obu forach niemal jednocześnie (z różnicą chyba 20 minut) - tam prawie od razu ktoś Ci odpisał i tam zawiązała się dyskusja w temacie - ja np nie widzę sensu wypisywania tego samego w 2 różnych wątkach na 2 forach więc dlatego nie pisałem już nic tutaj - nic innego niż koledzy z LOB bym nie napisał...
Cytat:
A z ciekawości - kto i dlaczego wrzucił mój post akurat do tego wątku???


[ wiadomość edytowana przez: raski dnia 2004-08-10 08:42:59 ]


takie są zasady tego forum że o problemach staramy się pisać w wątkach odpowiednich w stosunku do modelu auta - jeśli taki wątek istnieje no i post można bez wątpliwości zaliczyć do jakiegoś z nich - pewnie dlatego właśnie Twój post tu trafił - przeniesiony przez któregoś z moderatorów forum... - oczywiście najlepiej jakby ten co to przeniósł się ustosunkował do tego...

POZDRAWIAM
Bart
  
 
Witam
Nie pamiętam jużw tej chwili czy to ja czy nie ja ale...
Ostatnio przybywa sporo nowych ludzi jest trochęroboty jest czasem bałagan...Sprząta się i to jest normalne ale...
Wydaje mi sięże wątek ów znalazł sięw garażu co uznałem zapewne za brak doświadczenia autora wątku co starałem się naprawić - bynajmniej nie zamierzam się tłumaczyć - każde forum ma swoje prawa i zasady i Klubowicze z większym stażem i doświadczeniem lub też takimi uprawnieniami pilnują tego...
Nie przerzuca się tu natomiast wątkó które są tworzone na forum ogólnym...isnienie garażu i wątków poświęconych konkretnym modelom nie zmusza do pisania tu i tylko tu...
Natomiast co do szybkości lub braku odpowiedzi jak już Bartek napisał to raz...po wtóre Klubowiczów posiadającycch Rekordy jest kilku zaledwie więc wątek ten nie ma takiej frekwencji jak mógłby oczekiwać człowiek będący w wielkiej potrzebie...
Raski z czasem nabierzesz doświadczenia na forum i spojrzysz na wszystko z innej strony...
Pozdrawiam Vincent
  
 
Mea culpa mea culpa mea maxima culpa.

Soooory Panowie i Panie.

Po prostu miałem fatalny dzień. (Każdy by chyba miał jakby go czekała wymian w/w uszczelki)

pozdrawiam
  
 
Witam.
Dalej poszukuję następujących danych technicznych do opla rekorda:
1. ile wynosi ciśnienie sprężania ?
2. ile wynosi kąt wyprzedzenia zapłonu ?
oraz
co powoduje różną moc w silnikach 1,9H, 1,9S, 1,9N.
Dla przypomnienia mój reksio ma silnik 1,9N 75KM.
Pozdrawiam.
  
 
Witajcie - od miesiąca nikogo nie ma w dziale REKORD - co z wami drodzy koledzy, właściciele tych wspaniałych maszyn ?????
Pozdrawiam wszystkich - zaglądajcie tu częściej.
  
 
Witam. Tak gościnnie tu zajrzałem, chociaż może niedługo trafię na stałe do tego działu
Możecie mi podać jakieś zestawienie silników, które były montowane w Rekordach E?
  
 
Witam Było parę silników:1,7N (60KM,114Nm), 1,9N (75KM,135Nm), 2,0N (90KM,145Nm), 2,0S (100KM,153Mn), 2,0E (110KM,162Nm), 1,8N (75KM, 135Nm), 1,8S (90KM, 143Nm), 2,2E (115KM, 182Nm). Silniki 1,8 to OHC, a pozostałe to CIH.

Pozdrawiam

Dalej poszukuję następujących danych technicznych do opla rekorda:
1. ile wynosi ciśnienie sprężania ?
2. ile wynosi kąt wyprzedzenia zapłonu ?
oraz
co powoduje różną moc w silnikach 1,9H, 1,9S, 1,9N.
  
 
Mam dane silniczka 19SH ... z Rekorda D
A także silniczków 1,7 i 1,7S i Dieselka 2,1...
Czyli silników starszej generacji, które wystepowały, o ile się nie mylę we wczesnych rekordach E1...
Niestety po niemiecku, co trochę utrudnia mi odczytanie bardziej zaawansowanych danych...
  
 
Witam-może was zainteresuje....
mam do opchnięcia komplet szyb bez przedniej od E1, 4-boczki brązowe z czarną górą, przednie reflektory z migaczami, wał od automata, most, parę dupereli i gaźnik SOLEX 32 DIDTA.
Ceny do uzgodnienia.

A może ma ktoś chłodnicę do reksa na zbyciu?
  
 
Cytat:
2004-09-26 20:18:00, Paladinus pisze:
Mam dane silniczka 19SH ... z Rekorda D A także silniczków 1,7 i 1,7S i Dieselka 2,1... Czyli silników starszej generacji, które wystepowały, o ile się nie mylę we wczesnych rekordach E1... Niestety po niemiecku, co trochę utrudnia mi odczytanie bardziej zaawansowanych danych...



to wrzuć skan tych tabelek - wspólnie sobie poradzimy jakoś (albo podrzuć mi na maila - chętnie pomogę)
  
 
Się zrobi...ale nie mam skanera, i miał nie będę przez jakiś czas...Przy pierwszej okazji powalczę z tym trochę.