Polonez - różne modele, wersje i wyposażenie - Strona 10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
maska nie byla wymieniana.bylem dzisiaj u kumpla regolowac zawory i ma na podworku kupionego poldka od pierwszego wlasciciela, przejsciowke z 90 roku.co ciekawe,ma on silnik 1,5 ale wiadomo to dopiero po otwarciu maski,poniewaz fabrycznym oznaczeniem na tylnej klapie jest 2,0 SLE.wlasciciel mowi,ze to oryginalne oznaczenie i klapa i jego tez zdziwilo to przy zakupie nowego.To dopiero mieli balagan w FSO.
  
 
W filmie Bareji Miś jest scena przed hotelem Victoria. W tle stoii Polonez bardzo z resztą ciekawy. Kto ma mozliwosc rzucenia tego ujecia byłoby fajnie. ale pytanie, co w nim takiego ciekawego ?
  
 
Cytat:
2007-01-24 20:04:25, pablo_fso pisze:
pasy na tylnych siedzeniach miały wszystkie Caro, a co do potenjometru regulacji natężenia oświetlenia wskaźników to w Caro MR91 chyba nie był montowany .. no może na export. Dopiero MR93 miał standardowo tę funkcję.



Moje Caro (grudzień 92') nie miało pasów z tyłu za to ma regulację jasności oświetlenia.
  
 
A moje caro z 09. 1992 mialo pasy z tylu, reg. oswietlenia wskaznikow i motor 1,5 GLI.
  
 
Cytat:
2007-03-07 21:18:38, goldrs pisze:
W filmie Bareji Miś jest scena przed hotelem Victoria. W tle stoii Polonez bardzo z resztą ciekawy. Kto ma mozliwosc rzucenia tego ujecia byłoby fajnie. ale pytanie, co w nim takiego ciekawego ?

W granatowym dość nietypowy jest granatowy kolor, w wiśniowym zaś tablica rejestracyjna umieszczona jest na zderzaku a nie pod nim ale najciekawsze jest to, że nie ma chromowanych (nierdzewnych) ramek wokół okien drzwiowych.
  
 
Brawo za spopstrzegawczosc. Dokładnie ramki szyb są czarne !. I wyglada na to ,że to wypusciła fabryka. Seryjnie zaczeli tak malowac 5-6 lat pozniej, ale w 80 r ,to było zupełnie wyjątkowe .
  
 
Oto Polonez . Pytanie, który jest rok jego produkcji, a dla precyzji i miesiąc ?
  
 
jest to polonez z pierwszych lat produkcji.czyli 78/79/max 80.moge sie zalozyc ze nie ma skladanych tylnych siedzen.
  
 
Nie mylisz sie To model z nierozkłądanymi siedzeniami. Data produkcji jest ciekawa , bo znaczek POLMO wzasadzie nie powinien juz tam sie znajdowac, tylko FSO. A ze na Zeraniu wszystko było możliwe i montowali co mieli, to wyglada jak samochod z początku roku 80, a jest z grudnia.
  
 
Witam. Mam pytanie do znawców, ale nie z rodzaju pytań podchwytliwych tylko pomocniczych przy odnawianiu poldiego. Co to za Polonez na zdjęciu poniżej? Który rok? Czemu lusterko jest czarne? Dach to winyl czy derma? Co to za kolor? (arktyczna biel czy kremowy jasny)? Z góry dziękuję za odpowiedż. Pozdrawiam.
Ps: Przepraszam za zbyt małe zdjęcie ale mam problemy techniczne. Zdjęcie w pełnym formacie znajduje się na ocalić od zapomnienia i jest oznaczone jako export.

[ wiadomość edytowana przez: wojtek07borewicz dnia 2007-04-12 11:17:39 ]
  
 
To jest zdjęcie z fińskiej reklamy.
Proszę - tu jest cała strona:
  
 
Dziękuję za wskazanie żródła zdjęcia. Nie spodziewałem się Finlandii, myślałem bardziej o krajach południowych ze względu na stylizację Jednak parę moich pytań pozostaje aktualnych. Zatem: 1. Co to dokładnie za kolor?( nie wydaję się żeby to była zwykła biel, raczej lekko złamana w stronę kremowego tak jak "arktyczna biel") . 2. Czy to derma czy winyl? (musze przekazać te informację lakiernikowi i tapicerowi) 3. Co to za ciekawe felgi? (BBS?) 4. Dlaczego to lusterko jest czarne? (Cromodora z niebieską poświatą?) Ps: Cieszę się, że rocznik 80 bo w ten sposób ta stylizacja pasuję jak ulał do mojego też 80'

Aha! A te reflektory mijania to oczywiście te wystające inne niż krajowe. A na nich wycieraczki innego typu niż na norblinowskim 3d... Tylko nie wiem czemu nie ma spryskiwaczy tych reflektorów takich jak na pokazanej gdzieś wcześniej w tym wątku przejściówce...? Ciekawe czy są gdzieś do zdobycia takie reflektory... Bo o wycieraczkach już nie mówie...

Aha! Przepraszam, że zasypuję Was gradem pytań, ale muszę się spytać jakiej firmy były te wysunięte reflektory montowane na export na północ, czym się różniły od normalnych i czym uzasadnić ich montowanie na akurat tamte rynki?


Ps: Kupię do Poloneza: nierozbieralne(jednoczęściowe) boczne kierunki, popielniczki starego typu i mocowania wywietrzników wnętrza starego typu, komplet listew guma-metal.
  
 
Nie trzeba znać tego dziwnego języka aby się domyslić że słowo vinnylikato oznacza vinyl

felgi bardzo podobne do szprychowych stosowanych w naszych polonezach także tutaj nie powinieneś mieć problemu,

koloru nadwozia niestety nie znam, a lusterko boczne musiało czymś się odróżniać w wersji eksportowej
  
 
Faktycznie tak mnie przeraził ten fiński że nawet nie próbowałem dedukować Ale co do felg to znacznie odbiegaję one zarówno wyglądem jak i et (wydają się być bardziej odsadzone) od tych O.Z montowanych pózniej za dopłatą w caro...
  
 
Rok produkcji to 79/80- nie młodszy. Lusterka plastikowe były stosowane dosyc czesto juz w latach 70-tych, bo najczesciej lokalni imorterzy sami zakładali takie . Koniec dekady to juz moda na plastki i czerń w wygladzie zewnetrznym.
Kolor to L-74



[ wiadomość edytowana przez: goldrs dnia 2007-04-12 20:27:57 ]
  
 
Dziękuję już za wyjaśnienia trzech moich pytań jednak pozostało jeszcze wiele ( Tak krótko jestem na forum a już taki bezczelny ze mnie gość )
  
 
Cytat:
2007-04-12 19:54:36, wojtek07borewicz pisze:
Aha! A te reflektory mijania to oczywiście te wystające inne niż krajowe. A na nich wycieraczki innego typu niż na norblinowskim 3d... Tylko nie wiem czemu nie ma spryskiwaczy tych reflektorów takich jak na pokazanej gdzieś wcześniej w tym wątku przejściówce...? Ciekawe czy są gdzieś do zdobycia takie reflektory... Bo o wycieraczkach już nie mówie...


W tym typie wycieraczek spryskiwacz jest ruchomy, wbudowany w ramię i sika cały czas prosto pod pióro.

Potrzebuję jednej pary takich płaskich reflektorów, także jakby ktoś coś...


[ wiadomość edytowana przez: jacekes dnia 2007-04-12 20:53:24 ]
  
 
I coraz więcej moich wątpliwości się rozwiewa Dziękuję za potwierdzenie u fachowca moich przypuszczeń co do koloru - L - 74 czyli "arktyczny biały" No i powoli mogę się szykować do oddania poldolota pod skrzydła lakiernika i speca od dachów Tylko wciąż mam wątpliwości co do felg... Do tej specyfikacji ze zdjęcia (powie ktoś, że jestem mało oryginalny bo zrzynam wprost ze zdjęcia) nie pasują ATS classic tylko raczej jakieś stylowe szprychowe 13' jak na zdjęciu, ale nie takie jak popularne caro'wskie O.Z. I chętnie się dowiem co to za felgi...? No chyba że to już wymysł fińskiego importera, który na miejscu montował takie... Tylko trochę szkoda, że nie wychodził na tamten rynek jako "polski" bo akurat mam taką fajną tabliczkę na klapę a tak musi zostać "polonez"... Ps: Takie rozwiązanie spryskiwaczy i wycieraczek reflektorów jest ciekawe i chyba skuteczniejsze od tego z 3 dr. w Norblinie , tylko ciekawe jak z niezawodnością...
  
 
Czy skuteczniejsze to nie wiem, bo chyba nikt z nas nie testował ich w warunkach "bojowych", ale jedno jest pewne - te "fińskie" prawie nie zasłaniają reflektora, czego nie można powiedzieć o tych z prototypowego 3d.

Niezawodność w wypadku "fińskich" wycieraczek to kwestia szczelności układu wężyków, który odpowiada za ich zasilanie (hydrauliczne są), sprawności zaworów zwrotnych i odpowiednio mocnej pompy.


[ wiadomość edytowana przez: jacekes dnia 2007-04-12 21:16:21 ]
  
 
Poza tym wygląda zdecydowanie lepiej Ale przy nadchodzącym ociepleniu klimatu to bardziej powinno się zająć zrobieniem w poldolocie softtopa niż tak przygotowywać do śnieżyc (oczywiście nie mam takich barbarzyńskich zamiarów wobec dachu mojego polda )

I mam jeszcze, oprócz prośby o przeczytanie i w miare możliwości odpowiedz na moje wcześniejsze pytanie o felgi, kolejne pytania: 1. Czy winylowy dach był produkowany i wysyłany jeszcze gdzieś oprócz Finlandii i Anglii? 2. W jakich latach? 3. Jak wygląda oryginalna,najstarsza wersja gałki zmiany biegów do skrzyni V? 4. Na jakich rynkach Polonez był sprzedawany jako "polski" i w jakich latach?