MotoNews.pl
  

Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-01-08 21:20:54, adamus pisze:
Ostatnie zdjecia przedstawiaja prototyp Poloneza, wlasciwie makiete przygotowany we Wloszech dla Polakow. Resorow nie ma, bo to wersja bardzo robocza - albo miala sprezyny, albo nie miala... nic. Takie cuda nie musza jeszcze jezdzic, tylko wygladac, aby ocenic bryle, szczegoly nadwozia. Wg mnie rozstawienie kol jest juz "wlasciwe" czyli zgodne z rozmiarami plyty podlogowej 125p. Przypuszczam, ze makieta ta nie trafila nigdy do Polski. I w tym cala nadzieja, ze gdzies w wielkich magazynach Fiata, pod plandeka lub gruba warstwa kurzu kryje sie kolejny element puzzli jakimi jest historia Poloneza... Szczegoly nadwozia zmieniono na pozniejszym etapie projektu. BTW: wersja Coupe w makiecie tez miala szereg szczegolow znacznie rozniacych ja od wersji "produkcyjnej" Adamus

a czy myślisz że włosi do ,,makiety'' nie użyli mostu od 132? na sprężynach bo i felgi są z 132gls 5.5j/13' kapsle też -przy tych felgach nie jest taki,,podkasany''
ale zrezygnowano z tego dopiero spolszczając przy uruchamianiu serii /bo nie było by unifikacji z 125p na taśmie/.
trzeba by utrzymać produkcję 2-wersji mostu i płyty podłogowej
włoski projekt bazował na fiacie 132 bo to mieli na taśmie !
dodatkowo pickup i kombi nie mogły mieć sprężyn !
gdyż silnie zawężały przestrzeń ładunkową pomiędzy nadkolami i powodowały silne przechyły nadwozia na zakrętach / jak132/.
dopiero w 1984 pojawił się tylny stabilizator w argencie !
  
 
Jak się przyjrzeć fotkom tego prapoldka to koła w nim wcale nie są w tym miejscu co w Borewiczu. Tylne jest trochę bardziej z tyłu. Fiat 132 ma od 125 raptem 6,5 cm większy rozstaw osi, więc różnica nie jest łatwo dostrzegalna. Kiedyś byłem posiadaczem jednocześnie Łady 2104 i Fiata kombi i porównywałem je stopjaće obok siebie. Łada ma 10cm krótszy rozstaw osi, ale naprawdę trudno było to uchwycić "na oko". Tak, że zgadzam się z kolegą, że przedprototyp Poldka mógł bazować na 132. Zwłaszcza, że o ile pamiętam to licencja miała obejmować też silniki 1,6; 1,8 i 2,0. A przecież to są pojemności od 132.
  
 
odnośnie tego PRAPOLONEZA...

Skoro wzbudza to takie ZAINTERESOWANIE

Może by poważnie pomyśleć o zrobieniu spotkania z osobami które miały kontakt z tym autkiem (ktoś żyje jeszcze zapewne)
i wtedy oparli byśmy sie o fakty a nie o domyśły z jednego zdjęcia...
Wiem że to wymaga "stracenia" sporo czasu na szukaniu...
ale może jakoś udałoby sie to zrobić...

Z drugiej strony, na pewno były już takie próby...
BWT (O red. Glajzerze nie wspominam )

Sam nie wiem
  
 
Cytat:
2005-01-10 20:58:52, Marcin1608 pisze:
odnośnie tego PRAPOLONEZA... Skoro wzbudza to takie ZAINTERESOWANIE Może by poważnie pomyśleć o zrobieniu spotkania z osobami które miały kontakt z tym autkiem (ktoś żyje jeszcze zapewne) i wtedy oparli byśmy sie o fakty a nie o domyśły z jednego zdjęcia... Wiem że to wymaga "stracenia" sporo czasu na szukaniu... ale może jakoś udałoby sie to zrobić... Z drugiej strony, na pewno były już takie próby... BWT (O red. Glajzerze nie wspominam ) Sam nie wiem


Mój dziadek widział toto, ale niestety szczegółów nie udało mi sie wyciagnać. dzis z nim rozmawiałem - powiedział ze lampy miał inne i że oni cosprzy nim zmieniali.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Dzisiaj rozmawialem z jednym gosciem,ktory pracowal w biurze projektowym FSO, pod nadzorem Prof. Nawrota [moze cos przekrecilem,w kazdym razie wspolpracowal z nimi] i obiecal mi,ze przyniesie stare fotografie prototypow i makiet,jakie wykonywali...Min. dzieki niemu przeforsowane zostalo dodatkowe okienko w slupku tylnym w Peloponezie "Akwarium" Echhhhh....nie moge sie doczekac,zeby to zobaczyc!!!
  
 
Cytat:
2005-01-10 21:53:43, 125pn pisze:
czarny polonez amerykanska wersja


zgadza sie 77 czarny albo czary/sliwka
  
 
Dzisiaj od człowieka,który dużo widział(były marynarz),usłuszałemm,że w na początku lat 90-tych widział w Kolumbi Polonezy....I nie było by w tym moze nic dziwnego,gdyby nie fakt,że miały one znaczek Chevroleta.
....ale czy mozna wierzyć w marynarskie opowieści???
  
 
Cytat:
2005-01-12 12:32:08, stalkerx pisze:
zgadza sie 77 czarny albo czary/sliwka


Jejohna, widzialem takiego (ale hohoho, gorale by chyba nie pamietali) , taka ciemnozgnila sliwka (prawie ze czarna) , przysiegam. Czarny borek z "metalowymi" obramowaniami na tylnych lampach. Wyglądał na oryginał, ale tak poza tym - paskudnie, ten kolor moim zdaniem nie pasuje do tej formy karoserii, chyba najbardziej dlatego, że na tylnym slupku w borku jest ta czarna maskownica. Dlatego do borka - moim zdaniem - czarny NIE, juz prędzej do akwarium.
  
 
Cytat:
2005-01-12 14:21:01, Mrozek pisze:
Jejohna, widzialem takiego (ale hohoho, gorale by chyba nie pamietali) , taka ciemnozgnila sliwka (prawie ze czarna) , przysiegam. Czarny borek z "metalowymi" obramowaniami na tylnych lampach. Wyglądał na oryginał, ale tak poza tym - paskudnie, ten kolor moim zdaniem nie pasuje do tej formy karoserii, chyba najbardziej dlatego, że na tylnym slupku w borku jest ta czarna maskownica. Dlatego do borka - moim zdaniem - czarny NIE, juz prędzej do akwarium.


zgadza sie borewicz ma za duzo czarnych elementow i w ciemnym lakierze jest troche przymulony to widac juz na brazowym i na tabaku dlatego uwazam ze srebrny metalik to najladniejszy kolor dla pna zwlaszcza na 3drze ale.... jasli lakier jest super mowie o czarnym/sliwka i wszystkie chromy w idealnym stanie 77mial ich przeciez wiecej niz zwykly borek no i podstawa pieknie lsniace kolka to smiem watpic za mogloby to wygladac calkiem niezle
  
 
Panowie ,ktoś mówiło polonezie z lampami od łady ...Po dziurzew której obecnie mieszkam kręci się mocno zaniedbane 2.0 sle ,przejściowka bodajże z 1990 roku z oryginalnie montowanymi lampami od łady.Niestety nie mam cyfrówki , ale jak kiedyś kupię to wrzuce tu jej zdjęcia....Czas w tym przypadku nie nagli , bo facet tym polonezem jeździ i jeździć będzie jeszcze długo ,bo jak sam stwierdził inne auta do jego pracy się nie nadają.Aha z tego co można usłyszeć po odgosie silnika ,to tam już dawno nie ma silnika 2.0 ....
  
 
Widziałem jakiś czas temu Poldzia z światełkmai od łady, wyglada to ciekawie, nie powiem

Jak szukałem tylnych światełek do Borka, natknąłem się w sklepie na Domaniewskiej w Warszawie, na atrapkę do tego modelu pod prostokątne przednie lampki, niestety nie pod ładowskie.
  
 
z 4 lata temu wkradlem sie na plac strzezony najbardziej prestizowego szrotu i slynna we wszystkich kdl-ach stazacka i ku mojemu porazeniu dostrzeglem na kupie gdzies na 3 warstwie od dolu pomiedzy ladami i 125kami wisniowego 2000 z brazowymi szybami stan k... niezly sprzecior, na pamiatke zostal mi znaczek z pletwy bo na szyby juz sie nie zalapalem ...
podobnie bylo zszybami od 3dra ktorego namierzyl znajomy; gosc obiecal mu ze je przypilnuje ten przyjechal z flacha ala po szybkach zostaly tylko pogiete ramki...
apropos szyb do 3dr to mam w swoim komplet z 79roku ale jedna boczna pasazera z 84 ciekawe co
  
 
od kilku lat na okopowej (jadąc w strone towarowej) przed żytnią albo leszno stoi borek C lub CE, szkoda aby się zmarnował
  
 
w kraku przy synagodze na kazimierzu stoi sliczna biala C-klasa cxhyba 83 -poprostu 100% drewniak jak mazenie: full skaj interior , na prostokatach , 0listew,gole fele i te lekko podrdzewiale zderzaczki ala coupe 2000 turbo wtrysk
apropos obrotomierza to tylko okragly na desce nie widze inaczej
sprawdze go dzisiaj i wsadze kartke za wycierak
  
 
Ja widywałem białego Poloneza C na Żubardzkiej w Łodzi , stan ideał ,ale ostatnio coś go nie widuję
  
 
Koło mnie parkuje CE
  
 
a ja widziałem dziś combi białe jako karetka ale listwy zderzaki i klamki od caro dobra mogli zmienić ale deski raczej by nikomu się niechciało nosek pod światłami od caro ciekawe czy zmiana karoseri ale razem ze zmianą belki pod deską w +sie jest inna i pod starą deske nie podejzie czy to prototyp combi z 94r a było to w alejach koło liroja merlina
  
 
Może to już było "wałkowane"...
Ale mam pytanie:
włosi mieli wersje sedan Poloneza w prototypie także??
  
 
W publikajcach jest o Polonezie Sedanie
  
 
Cytat:
2005-01-22 14:21:18, Marcin1608 pisze:
Może to już było "wałkowane"... Ale mam pytanie: włosi mieli wersje sedan Poloneza w prototypie także??


Jest zdięcie włoskiego sedana na ocalić od zapomnienia.Co ciekawe ma tylny słupek jak w tym zielonym borowiczu.



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-01-13 12:05:27 ]
[ powód edycji: link do fotki ]