MotoNews.pl
  

Dlaczego płyn chłodniczy ma kolor brązowy? - Strona 93.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomijając koła, to Barkas będzie spoko. Ewidentnie widać, że w R20 paka nie jest zespojona z kabiną, więc może być z plastiku. Poza tym na mniejszym zdjęciu, wykonanym z lampą błyskową w blistrze widać, że kolor paki jest minimalnie, prawie nie zauważalnie jaśniejszy od kabiny, co mogło by znaczyć, że jest z tworzywa.
Oczywiście mogę się mylić i myślę, że w tym przypadku się mylę
  
 
Syrena R20



[ wiadomość edytowana przez: camilovesky dnia 2011-01-06 16:46:10 ]
  
 
Barkas B1000 HP

  
 
Czy mi się zdaje,czy na ostatnim zdjęciu syrena ma już dobre błyszczące przednie klosze.?
  
 
Przeglądam ciekawą książkę o motoryzacji PRL-u, książka o rodzimej naszej motoryzacji i wymienię teraz kultowe auta PRL-u, które powinny być obowiąkowo w serii KAPU, a których jeszcze nie było:
1. seryjne samochody osobowe:
- warszawa furgon
- syrena 100, 101, 103 (z lusterkiem na błotniku od strony kierowcy), R20
- fiat 125p MR ( dodatkowo wydania specjalne: fiat milicyjny w 2 wariantach kolorystycznych oraz fiat 125p kombi sanitarka)
- fiat 127p (montowany w Polsce)
- fiat 132p (montowany w Polsce)
- polonez tzw akwarium
- polonez truck
2. seryjne autobusy:
- jelcz 043
- jelcz 021 przegubowy
- jelcz pr100
- jelcz 080
- jelcz pr110t
- star n52
- san h-01a
- san h25a
- autosan h9
- autosan h10
3. seryjne samochody ciężarowe
- star 20
- star 21
- star 25
- star milicyjny
- star 66
- star 266
- lublin 51
- żubr
- jelcz 315
- jelcz 316
4. seryjne samochody dostawcze
- nysa n59 ciężarowa
- nysa 522 cywilna
- nysa 521t (wydanie specjalne nysa sanitarka)
- żuk a09
- żuk a11
- żuk a16b z przyczepą
5. inne
- przyczepa kempingowa N -126a
6. samochody zagraniczne:
- trabant kombi
- robur
- avia
- skoda
  
 
Zapominałeś o Zastavie 1100 Mediteran, która również była montowana w polsce
  
 
i Tarpanie 239 Ogólnie fajna lista, ale znając życie, dadzą takie, o których szary obywatel Polski Ludowej nawet nie wiedział
  
 
Zdaję sobie sprawę, że na autobusy i ciężarówy nie ma co liczyć, ale osobówki i dostawczaki powinny być bo to są auta z naszych ulic i kultowe są, a nie melkusy, barkasy, moskwicze aleko i inne wynalazki na siłę ładowane w KAP. Jak jest barkas skrzyniowy to obowiązkowo ma być żuk skrzyniowy i nysa skrzyniowa bo to są modele kultowe. Faktycznie zastawa mi umknęła i ten tarpan. Dodatkowo mam swoją listę na wydania specjalne, która obejmuje wozy milicyjne, strażackie, WSW, SW, łączności, pomocy drogowej, gazowni, pogotowia ratunkowego. Mam nadzieję, że DEA spełni nasze oczekiwania w zakresie osobówek i dostawczaków. Co do autobusów i ciężarówek oraz wozów służbowych można stworzyć osobną kolekcję, która na 100% znajdzie ogromną rzeszę odbiorców
  
 
Camilovesky ma rację - Mediteran musi być! Pewnie ci z Deagostini nie wiedzą ,ale ta Zastava była przez pewien czas /od początku produkcji pod koniec 1980 przez cały 1981 rok/ produkowana tylko w Polsce!! Nawet nie w Jugosławii, a karoserie klepano w ShL W Kielcach!!
Niestety, ponieważ takie sa prawa rynku będziemy dalej zasypywani gotowymi juz modelami które wczesniej pokazały sie w edycji Atlas -verlag jako kultowe auta DDR /stąd np. tyle Wartburgów/ no i z avtolegend CCCP. Dlatego tylko czasami pojawia się rodzynek w postaci czegoś naprawdę polskiego, na dodatek ten brak porozumienia z Abrexem w sprawie Skód których sam naliczyłem kilkanascie.....
  
 
Ja myślę, że prawa rynku to my dyktujemy. Jest popyt to i jest podażProponuję od czasu do czasu posłać propozycje kolejnych modeli do DEA. Sam tak robię. Otrzymuję odpowiedź, że moja lista została przekazana do odpowiedniego działu. Jeśli tak samo zrobi wiele osób to może się ugnął. wkońcu to my jesteśmy ich chlebodawcą i powinni realizować potrzeby kolekcjonerów. Sama nazwa serii wskazuje kierunek - kultowe auta PRL-u. Możecie się nie zgadzać ze mną, ale żyję na tym świecie już bardzo długo. dla mnie kultowymi autami nie są: Barkasy(u mnie jeździły Robury i Avie), moskwicze 2141, melkusy, rafy, wartburg 313 sport, wartburg 311 cabrio itd. Oczywiście rozumiem, że w różnych częściach kraju ta motoryzacja różnie wyglądała. Jestem z zachodniej części kraju. Poza tym brak skody to jest skandal - może porównanie niezbyt fortunne, ale kultowe auta bez skód to tak jak stan wojenny bez generała. Skoda była obecna na naszych drogach w dużym procencie, była autem pożądanym i naprawde jakościowo dobrym, a i różnorodność modeli jest do pozazdroszczenia naszym południowym sąsiadom. Poza tym kultowy był też mercedes beczka, fiat mirafiori - wiem, ze to marki zachodnie, ale ich obecność jest bardziej uzasadniona w serii niż melkus czy wartburg sport. Słowa te pewnie pozostaną rzucone na wiatr, ale jest okazja by jakoś wpłynąć na wydawcę serii. Nasze rodzime produkcje uważam, że zasługują na swoje skromne miejsce w historii motoryzacji- nie za poziom technologiczny-ale w szerszym wymiarze, może mentalnym, historycznym, nostalgicznym, społeczno-politycznym. Nie wiem. Ktoś chce coś dopowiedzieć? Liczę na rzeczową dyskusję, a nie jałowe gadanie o tym, że ktoś narzeka na pocztę bo autka nie doszły, albo nie umie zadzwonić i zapytać co z jego przesyłką bo wartburg nie dotarł i pyta co ma zrobić.
  
 
A na marginesie jeszcze zamiast AWZ P70 Coupe powinni dać AWZ P70 Limousine bo to właśnie limuzyna była popularniejsza. Ech ja nie wiem kto tam decyduje o modelach, które wrzuca się w serię.
  
 
Cytat:
2011-01-09 16:13:03, kadrowiec pisze:
A na marginesie jeszcze zamiast AWZ P70 Coupe powinni dać AWZ P70 Limousine bo to właśnie limuzyna była popularniejsza. Ech ja nie wiem kto tam decyduje o modelach, które wrzuca się w serię.



Tak tak, najbardziej znane jest P70 ze sceny "dźwigowej" z Alternatywy 4








[ wiadomość edytowana przez: Biały dnia 2011-01-09 23:16:03 ]
  
 
P-70 sedan na pewno będzie, bo wyszedł już dawno w modelach DDR, więc matryce gotowe i wystarczy je na nowo wykorzystac. Myslę że tez pokaze sie EMW 340 /tez juz było/ a to jeden z bardziej popularnych powojennych modeli w słuzbie SB. Natomiast co do Skody to problem nie w wyprodukowaniu modelu ale zgody Abrexu, który ma monopol i nie chce popuścic ,a gdyby nawet to chce taka kasę że produkcja by się nie opłaciła /no chyba że zwiększono by cenę dwukrotnie, ale tylko Skody, więc jak by to wyglądało?/ Na chwilę obecną na pewno żadnej Skody już nie będzie.
DEA popełniło jeszcze jeden błąd - nie podała na początku serii co ma na mysli pisząc -Kultowe auta PRL. Wydaje się że miały byc to samochody osobowe i dostawcze wyprodukowane w demoludach i popularne w Polsce i tego starają się trzymać ale ponieważ maja bardzo duzo zapasów w postaci takich własnie Melkusów, Barkasów, P70 COUPE zatykają tym dziury w serii niemiłosiernie ja wydłużając. Myślę,że niedługo ukaze się wiadomość,że seria będzie liczyć nie 80 a 100 modeli /taka piękna i równa liczba!/a przecież jeszcze można wypuścic w niej tyle modeli które już ukazały się w Rosji /np. z 5 Moskwiczy, Wołg itp/ nie mówiąc o będacych juz w obiegu modelach IXO np Trabant 1.1, czy Wartburg 311 Kombi /nie Tourist,którego juz mamy!/
  
 
Ja nic nie mówię Seria niech liczy nawet 150 modeli, ale niech wyczerpie nasze rodzime perły motoryzacyjne np. Warszawa furgon, różne wersje Nys, Tarpanów i Żuków oraz Syrenki. Poza tym ta Skoda to mnie dobija. Skoda, można powiedzieć, jest dorobkiem ludzkości i nie powinno być blokowane produkowanie modeli przez inne firmy. Gdyby wszystkie znane marki tak postępowały to co by zrobili kolekcjonerzy? Ech szkoda gadać, ale żal braku skód.
  
 
Właśnie, co ciekawe DEA w Rosji na poczatku serii zarzekała sie, że nie bedzie tzw. konwersji ,a wyjatki np. Wołga Kombi, czy Pobieda Kabriolet to tylko faktycznie wyjątki potwierdzające regułe.
Tak przynajmniej pisali jeszcze po wydaniu ok. 20 modeli w FAQ na swojej stronie ritmonexx.ru po czym okazało sie , że wydali Moskwicza 403 /w zasadzie niczym nie różniącego się od wcześniej wydanego 407/, czy 410 /wersja 4x4 modelu 407 - z zewnątrz nie do odróżnienia, lub Wołga Gaz 21 w wersji tzw. pierwotnej /ze zmienioną atrapą , ale tylko nią./ Więc jest szansa że ktos kto decyduje o serii /kto?/ może faktycznie podjąć decyzje satysfakcjonujące większośc kolekcjonerów /np. Warszawa Furgon, czy PF 125 MR/ - myślę że w tej sytuacji najbardziej sprawiedliwe byłoby coś w rodzaju referendum na stronach Kultowych aut w Deagostini - ale czy się na to zdecydują? N atomiast według mnie /ale to tylko moje osobiste zdanie/ wypuszczanie w serii samochodów cięzarowych i autobusów nie bardzo pasuje- bo albo musiały by byc w innej skali /np. 1:72, czy 1:87/ lub w skali tej samej co reszta /czyli 1:43/ ale wygladałyby troche niezgrabnie, byłyby droższe /patrz ZIŁ 118 w serii autolegend CCCP/ no i przeze wszystkim takie modele /chodzi o skalę 1:43 i cięzarówki bądz autobusy/ to byłby ewenement na skale światową - takie modele oczywiście postają ,ale to ogromna rzadkosc. Potwierdza się więc to co napisałem poprzednio - bardzo niefortunna nazwa serii - wiele niedomówien, i brak od początku jasnych zasad. Mało tego- wszystko okryte wielką tajemnicą /po co?/ nawet konsultanci często w DEA nie wiedza co będzie za parę tygodni, a nowe modele sa juz na e-bayu!! Mimo wszystko bardzo duże słowa uznania dla pionierów na naszym rynku - seria wyśmienita - trzeba tylko trochę więcej się do niej przyłożyć i posłuchac głosu ludu!!
  
 
ZIŁ 118 - kosztował tyle samo co inne modele z serii Autolegend
  
 
Na ukrainie był prawie dwa razy droższy - sam kupowałem chyba że mnie orżnęli!!
  
 
Cytat:
2011-01-10 08:58:31, sroczka7 pisze:
Na ukrainie był prawie dwa razy droższy - sam kupowałem chyba że mnie orżnęli!!



To Cię chyba kolego orżneli
Na każdej gazetce Avtolegend (w tym i na numerze 28 - Ził 118 Junost) jest jak BYK wydrukowane:
Cena rekomendowana:
250 rubli
39,90 hrywien
990 tenge
14900 białoruskich rubli.
  
 

W lewym górnym rogu okładki są ceny
  
 
KIM 10-50 - w blistrze