MotoNews.pl
3 Wałek rozrzadu -> kto wie gdzie zrobią dobry w KRAKOWIE ... (36119/0) - Strona 1.95
  

Wałek rozrzadu -> kto wie gdzie zrobią dobry w KRAKOWIE ... - Strona 1.95

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zakład regeneracji wałków rozrządu „Rewar” s.c.
Maciej Halczyński, inż Olgierd Waydowki
ul. Grzegórzecka 43 31-532 KRAKÓW
Otwarte Pn.-Pt. 10:00 - 19:30 Sob. 11:00 - 17:00
Tel. 012 429-56-95
rewar@op.pl
strona www w przygotowaniu więc narazie nie podaje
Co do opini to ja jeżdże i jest ok ale to zakład mojego ojca więc ktoś może powiedzieć że nie jestem obiektywny
Pozdrawiam Paweł Halczyński
  
 
do yapko: Jar128 ma dane do sportowych wałków do sohc wysłał mi skany na maila ale sa słabo czytelne - dostałem kiedyś od niego ksero tego i było dobre ale pożyczyłem je znajomemu z wawy - może mi przefaksuje jak coś albo odesle...
  
 
pavlus to spytaj tate ile kosztowalby walek pod takie leciusie zestawienie - glwoica 1mm w dol i kolo odelzone ale leciusio. chodzilo by o to zeby byla to szybsza 903 niz pozostale rupiecie. najlepiej z mocnym dolem jak to mawiaja experci
  
 
Tadzik: Bart ma tez jakies specyfikacje to mi podesle. Szkoda zachodu z faxem itd.

Pat: Zapytam, pewnie cena bedzie podobna jak do 128, nie wiem czy charakterystyka walka wplywa na cene.
  
 
w wypadku malucha cena jest uzależniona od charakterystyki..
  
 
więc po kolei
126p, BIS Wałek 290
Napawany: 140 Netto 170,80 Brutto
Szlifowany*: 100 Netto - 122 Brutto + 20 Azotowanie (niestety w Warszawie)

Fiat 127 903cc Wałek 278
Szlifowany*: 160 Netto - 195,20 Brutto ( Nie trzeba azotować )
Wałek 290
Napawany: 340 Netto - 414,80 Brutto

125p, Polonez Wałek 278
Szlifowany*: 160 Netto - 195,20 Brutto ( Nie trzeba azotować )

Fiat 128
Tylko Napawany: 450 Netto - 549 Brutto

Fiat 132, Argenta itp.
Napawany: 600 Netto - 732 Brutto

* szlifowanie możliwe jest tylko przy przy przeróbce z wałka nowego lub używanego z dobrymi krzywkami
** szklanki płytki itp. powinny być nowe FABRYCZNE lu używane ale sprawdzone u nas w firmie
  
 
Mamy na stanie gotowe wałki do większości popularnych modeli (chyba że ma się pecha i akurat ktoś wykupił)
Jeśli chodzi o zarysy to część jest kopiami wałków zachodnich Breda, Shrick, Abarth, a część naszymi własnymi projektami.

Jeszcze małe sprostowanie wszystkie wałki robione do Fiatów w Polsce są przerabiane z seryjnych przez napawanie bądź szlifowanie (czasem z azotowaniem lub hartowaniem ). Wykonanaie wałka "z pręta" choć możliwe (robiliśmy do Forda, Bmw, Nissana i innych) jest bardzo drogie cena zaczynałaby sie od 1000 zł, co dla większości klientów jest ceną nie do przyjęcia.

Co do cen to zapraszam do osobistego odwiedzenia warsztatu i uczciwego wyłuszczenia sprawy zawsze może się znaleźć jakiś wałek nie odebrany przez klienta np. przez 2 lata, albo w przypadku malucha wymagający tulejki w bloku. W bardzo konkurencyjnej cenie

Jeśli zdecydujecie się do końca miesiąca i powołacie sie na FORUM F&F to urwiecie z ceny na jakieś piwko
  
 
Co do 128: Czy oprocz 550 zl musze dostarczyc walek do napawania czy to cena gotowego walka?

Jak mozesz to podeslij mi na maila jakie macie wzory walkow do SOHC (128/Zastava/Uno/Ritmo/Tipo). Bede dzwonil ale takie informacje najlepsze sa w formie pisemnej. Albo wrzuc nawet na forum, moze komus sie przyda w przyszlosci.

moj mail: yapko_78@o2.pl
  
 
Wszystkie podane ceny dotyczą przeróbki z wałka dotarczonego przez klienta.
Co do charakterystyk to nie pamietam ale mogę się dowiedzieć. Oznaczenia wałków oznaczają czas otwarcia krzywek tj. 278, 290, 305 oczywiście przy zwiększonym równierz skoku.
Mamy kilkadziesiąt rodzajów zarysów krzywek, w każdym zarysie istnieje możliwość zmiany skoku krzywki przy tym samym kącie (czasie) otwarcia zaworu i kąta pomiędzy krzywkami a także zastosowanie innych zarysów krzywek wydechowych a innych ssących co daje teoretycznie prawie nieskończoną liczbę kombinacji
  
 
Fiat 127 903cc Wałek 278
Szlifowany*: 160 Netto - 195,20 Brutto ( Nie trzeba azotować )
Wałek 290
Napawany: 340 Netto - 414,80 Brutto


roznica w cenie dwukrotna miedzy waleczkami.......czy ktos moze cosik sie wypowiedziec na temat tej propozycji?? ogolnie, lub porownac wydajnosc (przyrost) do ceny. jak to sie ma do serii?
  
 
no wlasneie
jak sie w 903 spisuje ta 290?? ktoc soc takiego wsadzal tam?
czy auta na tych walkach ktos shamowywal??
  
 
z tego co wiem, kałuża jednak nie napawa swoich wałków - tak głosi wieść gminna..
czy ta 290 do malucha szlifowana ma identycznie wzniosy jak ta napawana?
  
 
więc jak już wyżej napisałem metody przróbki są dwie szlifowanie i ewentualne utwardzanie powierzchni ( zależnie od głębokości warstwy utwardzonej na orginalnym wałku ) lub napawanie odpowiednią twardą elektrodą i szlifowanie (można też napawać i utwardzać) jednakże nie każdy wałek da się przerobić tylko szlifując gdy orginalna krzywka jest bardzo szpiczasta trzeba napawać bo przez samo szlifowanie krzywka wyszła by strasznie mała. Stąd różnice w cenie wałków 278 i 290 do F127 903

Tak 290 do malucha ma takie same wznisosy niezależnie od tego czy jest napawana czy szlifowana różnica jest tylko w średnicy koła podstawowego (na szlifowanej trzeba bardziej wykręcić śróbkę regulacyjną)
  
 
pavlus ale to co nas najbardziej teraz interesuje (bo cene jzu znamy) - to efekt. pewnie masz jakies wyniki
  
 
Pat: 278 stopni to walek drogowy, dla porownania seryjny walek punto 75 ma 270 st (uzywany przy tuningu silnikow 1.1 i 1.2 FIRE), wali rajdowe maja 280-290 st a wyscigowe 300-310 st.
  
 
Przyrost mocy wynosi w dużym przybliżeniu dla wałków
turystycznych 278 15-25%
rajdowych 290,295 25-50%
wyścigowych 305,310 50-100%

są to oczywiście wartości bardzo szacunkowe i zależą od innych modyfikacji silnika, jego stanu technicznego i doregulowania układów zasilania i zapłonu.
Duże przyrosty mocy wymagają oczywiście innych modyfikacji silnika (planowanie głowicy, stoczenie koła zamachowego, wyrównowarzenia wału, korbowodów i tłoków itp....)
  
 
huh w sumie te 25 procent max na waleczku za 200zl to juz daje ciekawa moc (przyblizone 55 koni) i za w sumie niewielki epieniadze. bo na wywaznie korb to juz bedzie mnie niestac. a w polaczeniu z stoczonym kolem bede chyba zadowolony. podejzewam ze rajdowy bedzie zbyt mocny juz no i cenowo tez ostrzej.
  
 
no możesz jeszcze lecuitko głowice splanować max 1mm i spokojnie możesz na codzień jeździć.
  
 
co do silnikow z 903 to slyszalem opinie ze plan max 0,6mm taki OT

no to ten drogowy rzeczywiscie sympatyczna propozycja
  
 
Cytat:
co do silnikow z 903 to slyszalem opinie ze plan max 0,6mm taki OT


Ja słyszałem że do malucha to minimum 10mm