Korektor liczby oktanowej - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-06-14 14:47:12, WilK pisze:
Tesh nie do końca


Do końca , do końca.
Piszemy o Mk VII z 99 roku. Ta złączka zwiera do masy 42 pin w ECU z zewnetrznym PATS'em, lub 29 pin ECU z wbudowanym PATS'em.
Standardowo te piny ( w zależności od wersji ECU) są zwarte do masy. Rozłaczenie tej złączki powoduje odłączonie w/w pinów od masy i przestawienie map w ECU do zasilania benzynką Pb 98.
  
 
Nie będę się kłócić.
  
 
Cytat:
2005-06-14 19:33:08, WilK pisze:
Nie będę się kłócić.


Ja też
  
 
korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.

Specyfikacje

Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°.

  
 
Cytat:
2005-06-14 20:41:38, WilK pisze:
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°.




To wygląda że ta specyfikacja zaleca zwarcie czujnika fazy rozrządu do masy.
  
 
Cytat:
2005-06-14 17:35:31, Slawko pisze:
Ta złączka zwiera do masy 42 pin w ECU z zewnetrznym PATS'em, lub 29 pin ECU z wbudowanym PATS'em.



Jak rozróżnić oba typy ECU?
  
 
Po numerku np.
  
 
Cytat:
2005-06-14 20:41:38, WilK pisze:
korekta zapłonu / obr/min. Działanie Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu. Specyfikacje Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°. Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°.

Wilku Nie mieszajmy roczników z przed 96 roku. W latach 91-93 tak było. Od kiedy zmienili ECU i złącze DLC przenieśli z komory silnika do przedziału pasażerskiego, wiele się zmieniło. no chyba, że o to tu chodzi.

largo ta numeracja którą podał Wilk dotyczy złączki 3-pinowej w komorze silnika, a nie ECU.
Ja we wcześniejszym poście podałem piny w ECU.


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2005-06-15 06:06:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2005-06-15 06:07:50 ]
  
 
[quote]
largo ta numeracja którą podał Wilk dotyczy złączki 3-pinowej w komorze silnika, a nie ECU. Ja we wcześniejszym poście podałem piny w ECU.

Ale Wilk pisz o pinach 23 i 24 .
W takim razie jest to złacze wielostykowe.

[ wiadomość edytowana przez: largo dnia 2005-06-15 09:36:17 ]
  
 
Cytat:
2005-06-15 08:49:18, largo pisze:
Ale Wilk pisz o pinach 23 i 24 . W takim razie jest to złacze wielostykowe.


Masz racje. Bije się w piersi. Z tym , że dotyczy silników osmiozaworowych z przełomu lat 90.
A temat dotyczył Mk VII z 1999r , zetec 1.6.
  
 
Sławko. Zbłądziłem, ale z tym DLC to też nie tak. DLC to wyjście PCM do OBD i nie za bardzo widze związek z korekcją zapłonu. Poszukam w dokumentacji. Natomiast rzeczywiście korektor oktanowy to pin 42 PCM i zwiramy go do masy przy przejściu na Pb98. Jest pod konsolą, złącze 1992, przewody biało-czarny (do ECU) i czarno-czrwony (masa). Jeszcze raz sorki za przekombinowanie
  
 
Cytat:
2005-06-15 17:34:04, WilK pisze:
Sławko. Zbłądziłem, ale z tym DLC to też nie tak. DLC to wyjście PCM do OBD i nie za bardzo widze związek z korekcją zapłonu. Poszukam w dokumentacji. Natomiast rzeczywiście korektor oktanowy to pin 42 PCM i zwiramy go do masy przy przejściu na Pb98. Jest pod konsolą, złącze 1992, przewody biało-czarny (do ECU) i czarno-czrwony (masa). Jeszcze raz sorki za przekombinowanie

Zgadza się DLC to Data Link Connector. To ze samo złącze jest standardu OBD2 to nie znaczy , że sam sterownik obsługuje ten format ( na pinie 3 i 11 tegoż złącza jest identyczny sygnał co na dwu-pinowym złaczu w starszych modelach. Jest to tzw. "szybka transmisja"). Sprostowanie co do pinu 42-to ten pin ale tylko wtedy gdy PATS jest zewnętrzny i przestawienie na Pb98 jest gdy odłączymy go go od masy. W związku z tym , ze mówimy o escorcie z 99roku z silnikiem zetec, ECU jest już zintegrowany z PATS'em , więć Octan Plug bedzie na pinie 29.
Jesli chodzi o jego połozenie to w "materiałach" którymi się posługujemy, rzeczywiście jest to złacze C1992 vel D2 i w/g wyżej wymienionych znajduje się w okolicach lewego mocowania amortyzatora w komorze silnika. De fakto znajduje się zupełnie w innym miejscu(przynajmniej w tych "made in Plonsk") opisanym przeze mnie w jednym z poprzednich postów. Jest ono mało widoczne i prawie zawsze owiniete taśmą izolacyjną razem z wiązką przewodów.

  
 
Cytat:
2005-06-15 18:33:58, Slawko pisze:
Zgadza się DLC to Data Link Connector. To ze samo złącze jest standardu OBD2 to nie znaczy , że sam sterownik obsługuje ten format ( na pinie 3 i 11 tegoż złącza jest identyczny sygnał co na dwu-pinowym złaczu w starszych modelach. Jest to tzw. "szybka transmisja"). Sprostowanie co do pinu 42-to ten pin ale tylko wtedy gdy PATS jest zewnętrzny i przestawienie na Pb98 jest gdy odłączymy go go od masy. W związku z tym , ze mówimy o escorcie z 99roku z silnikiem zetec, ECU jest już zintegrowany z PATS'em , więć Octan Plug bedzie na pinie 29. Jesli chodzi o jego połozenie to w "materiałach" którymi się posługujemy, rzeczywiście jest to złacze C1992 vel D2 i w/g wyżej wymienionych znajduje się w okolicach lewego mocowania amortyzatora w komorze silnika. De fakto znajduje się zupełnie w innym miejscu(przynajmniej w tych "made in Plonsk") opisanym przeze mnie w jednym z poprzednich postów. Jest ono mało widoczne i prawie zawsze owiniete taśmą izolacyjną razem z wiązką przewodów.



BTW myślisz że płońskie Essinki miały w standardzie PATSa? Raczej nie, dlatego IMO to będzie pin 42
  
 
Cytat:
2005-06-15 21:40:19, WilK pisze:
BTW myślisz że płońskie Essinki miały w standardzie PATSa? Raczej nie, dlatego IMO to będzie pin 42

Nie myśle . Ja to wiem, bo mam takiego. zarówno PATS jak i EDIS jest na płycie sterownika i Octan P jest na pinie 29.
  
 
Dobra Panowie - Essi 95, niemiecki - brak zlaczki przy kielichu, nigdzie indziej nie widze. Czyli wnioskuje, ze dobrac sie do EEC i kombinowac (byle nie przekombinowac )
  
 
Cytat:
2005-06-16 00:02:40, toradek pisze:
Dobra Panowie - Essi 95, niemiecki - brak zlaczki przy kielichu, nigdzie indziej nie widze. Czyli wnioskuje, ze dobrac sie do EEC i kombinowac (byle nie przekombinowac )


E,e . poczytaj jeden z pierwszych moich postów .
  
 
Hmmm a moze ktos zrobic fote tego? Czy moze to jest to cos z symbolem diody?
  
 
To by mnie bardzo zasmuciło cały czas miałem przed oczami
to złącze z symbolem diody.
Ale na 98 % procent myślę że to nie jest złącze liczby oktanowej.
  
 
To złacze nie jest w jakikolwiek sposób oznaczone. Odróznia się tylko tym, ze wchodzi do niego jeden kabelek i wychodzi jeden. tak jakby przeciął kabelek i załozył taka złączkę na nim i go złaczył.
Zdjęć nie mam, a i tak nie można tu umieszczać.