MotoNews.pl
  

Polonez A-Grupowy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tomek, zapraszamy do stolicy na Mazowiecki... chyba do 26tego kwietnia poskladasz auto do kupy. Zapowiada sie na prawde niezla obsada. Spiesz sie!!
  
 
wlasnie ze raczej nie zdaze. jest jeszcze mnostwo roboty. musze nadwozie wypiaskowac, pomalowac, wymienic tloki w silniku i zrobic cale wnetrze w aucie. jak zdaze to pojade, ale nie obiecuje
  
 
Rozumiem, ale zapowiada sie fajny rajd, bo beda inne trasy, niz w zeszlym roku (nie bedzie tego zafajdanego PGRu!!!), czesc bedzie z Warszawskiego 2001.
  
 
mam nadzieje bo to byl raczej rajd terenowy.
  
 
Tak jak teraz Agapit (Moto). Wczoraj na spotkaniu Kola Mlodych AK Polskiego byl pan Siwinski z ZSSu AK Polskiego i powiedzial, ze jak ktos chce w Polsce rowne trasy bez dziur, to niech zmieni dyscypline z rajdow na wyscigi...
  
 
Cytat:
2003-03-07 16:19:37, voyteck pisze:
Lepsze jest to:
WRC - WIESNIAK ROBI CUDA.



voyteck! A jak rozpracujesz skrót GSI?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Witam Wszystkich

Mam takie pytanko czym sie charakteryzowaly polonezy gr A biorace udzial w wyscigach,co za silnik mialy i wogole.

Dziekuje
  
 
Witam a ja wlasnie z uwagi ze maluchy maja podobno stracic homologacje na kjs'ach chce jezdzic poldziszem w rajdach kjs'owych...nie mowie tu odrazu zeby zdobywac pierwsze czasy ale zeby lapac punkut....dlatego zwracam sie do was Wielcu Klubowicze co na ten temat wiecie,jakies strony,ktos juz tego probowal i wogole wszystko co sie da....bede TAAAAAKI wdzieczny za wszystko


Dzieki
  
 
Po pierwsze Maluch nie stracił homologacji w KJS, bo nigdy jej tam nie miał.
Fiat 126p utacił homologację w rajdach (PPZM, RSMP).

Po drugie nie będę oryginalny, ale pierwsze co mi przychodzi do głowy, to Strona Walezego.



  
 
no oki to moze ktos jeszcze wie czy poldzisz nie straci homologacji w kjs i rajdach w niedlugim czasie ???
  
 
Do kjsow samochod nie potrzebuje homologacji. A homologacje rajdowa stracil juz daaaaawno.
Kiler trasa z warszawskiego '01 to wiekszosc prostych wiec frajda ze scigania ograniczona do minimum. Rajd warszawski byl najszybszym rajdem w Polsce dopoki nie zrobili w zeszlym roku rajdu na szutrze. Na dluzszych prostych i przed ostrzjszymi zakretami (nawrotami) byly poustawiane szykany np. z kostek slomy.

pozdrawiam
ALF
  
 
Homologacja Poloneza skończyła się w 96 roku. Do KJS homologacja nie jest potrzebna. Startuję Poldim w KJS i jest to świetna zabawa.
  
 
Dla pelnej jasnosci: w Polsce mamy praktycznie 3 szczeble rajdowe: KJS (Konkursowa Jazda Samochodem), PPZM (Puchar PZMotu) i RSMP (Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski).

KJS:
Nie potrzebna zadna homologacja, samochod moze miec silnik od czolgu, jelcza, albo suszarki do wlosow... Nie jest rowniez wymagana zgodnosc auta z zalacznikiem J. Czyli praktycznie pelna samowolka...

PPZM:
Tu juz jest gorzej (i co za tym idzie drozej)! Samochod musi albo miec aktualna homologacje, albo moze miec ja utracona. Utracona, czyli kiedys musial ja miec! A nie kazde auto ma, np. Pug206 z silnikiem 1.2 nie ma homologacji i nie moze startowac w rajdach. W PPZM auto musi byc tez zgodne z zalacznikiem J, tzn klatka, kubly, pasy, system gasniczy i milion innych rzeczy!

RSMP:
Auto musi miec aktualna homo i byc zgodne z zalacznikiem J. Chociaz cos slyszalem o utworzeniu tzw. klasy historycznej, czy cos takiego. DO tej pory tego nie bylo u nas, wiec sie nie wypowiem, jakie sa wymagania.

Podsumowanie:
Poldkiem/Fiatem mozemy startowac w KJSach i PPZM. Do KJSow mozemy miec dowolny silnik. Do PPZM juz nie.

Z tego co pamietam, to hologacje mialy:
Fiat: 1300, 1500, 1600TC, 1800TC
Polonez: 1500, 1500Turbo, 2000, 2000Turbo (poldki 1300 chyba nie mialy...)
  
 
Dla ścisłości homologacje posiadał jeszcze Poldek 1600. Na pewno nie miał jej 2.0T bo zbudowano tylko 2 szt 1 coupe i 1 borewicz, a to nawet na grupę B było zbyt mało - wymóg do uzyskania homo dla B grupy to min. 250 wyprodukowanych egzemplarzy. Co do 1.5T nie mam pewności czy został zahomologowany przed rozwiązaniem FSO SPORT. Ale raczej nie skoro 1.5T pomykał tylko w Polsce a za granicą używano Polonezów 1600. Za czasów PRL PZMot dopuszczał do rajdów fabryczne wozy bez homo FIA. Tak klasa historyczna będzie w tym roku w RSMP.
  
 
Ciekawe jak to bedzie z ta grupa aut historycznych , widzialem kiedys cos takiego w portugalii i ciekawe bylo : pare z dawnej B grupy i od zaj... Mini . cos slyszalem ze taka grupa dopuszcza samochpdy conajumniej 25letnie czy cos w tym rodzaju.... nie wiem. ale pieknie by bylo zobaczyc znowu poldka w akcji moze ktos z kasa sie dorwie do jakiegos borwicza i zrobi go na stary piekny styl OBRSO lub FSO Sport
  
 
Też widziałem historycznych w akcji na Rajdzie Niemiec. Robili lepszy show niż czołówka rajdu. tylne napędy, pełny gaz, dłuuugie slajdy. Coś pięknego. Tak przy okazji to w Niemczech ktoś popyla w historycznych Fiatem Acropolisem.
  
 
enes, moze masz i racje... ja pisalem o tych autach na podstawie stratow Ryska Zyszkowskiego (bo ostatnioo ogladalem jego kwity). Faktycznie poldek 2000T i 1500T byly tylko w krajowych startach... Pisalem to biorac pod uwage dzisiejsze regulaminy. Nie wiedzialem, ze kiedys w Polsce w RSMP mogly jezdzic auta bez homo. Ale na pewno wiem, ze byl tam tez Poldek B-grupa...
  
 
słyszełem ze w klasyfikacji historycznych ma jeździć ten włoch na lanci delcie, ale to tylko słyszałem, żadne konkrety
  
 
Fabio Ghizzi jezdzil caly ten sezon w RSMP ta Lancia i z tego co wiem teraz tez chce.
  
 
Jasne że w kwitach Żyszkosia zobaczyłeś Poloneza grupy B. Polonez 2000 dostał homo dla grupy B o numerze FIA 261 z dniem 01.04.1984. Sprawdziłem to na oficjalnej stronie FIA w dziale o pojazach z utraconą homologacją. O Poldkach 2.0T i 1.5T nie ma tam najmniejszej wzmianki. Pozdro.