MotoNews.pl
  

[GETZ] - halogeny - pytanie - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no dobra tylko gdzie sie podpiac tymi przewodami,
dzisiaj rozebralem kokpit srodkowy i okazalo sie ze za zaslepka jest wiazka przygotowana juz pod halogeny, wystarczy miec oryginalny przycisk...

wiesz moze gdzie jest wyjscie tej wiazki w silniku czy cos tak by ladnie wpiac sie w nia i by problemow nie bylo ?
wiadomo mozna puscic instalacje od poczatku tylko po co jak juz czesc jest gotowa i na pewno gdzies wyprowadzona... tylko gdzie
  
 
Ta wiązka idzie do skrzynki bezpieczników , jednak nigdy nie sprawdzałem czy w miejscu gdzie powinien być przekaznik , są wyprowadzone styki do niego.
A to dlatego że nawet oryginalny zestaw zawiera swoją instalację i swój przekaznik.
Jeżeli jesteś zainteresowany mogę przesłać schemat tego odcinka instalacji w oryginale , ale myślę że szkoda tracić czas na wykorzystywanie tego kawałka instalacji , do samych halogenów i tak przewody nie dochodzą.
  
 
jak dostane caly zestaw - przycisk i halogeny to sprawdze
gdzie w bezpiecznikach wychodzi + z przekaznika,

na razie doszedlem do tego ze odpowiada za to przekaznik w bezpiecznikach pod kierownica, choc w roznych ksiazkach pisza ze przekaznik od tego powinien byc w silniku, takze nie wiem,
zobacze niedlugo , ma mi pomoc jeden typek w znalezieniu tego, jak cos to sie odezwe,

w trakcie montarzu mozecie liczyc na galerie zdjec i opsy co by inni mogli z tego skorzystac i sami zamontowac sobie taki gadzet
  
 
dostalem paczke, 2 halogeny z zarowkami i mocowaniami, przycisk

w weekend bede montowal, porobie foty , jak sie uda to przygotuje tutoriala dla osob ktore tez beda chcialy sobie cos takiego zamontowac

jeszcze taka mala trudnosc nastapila, mianowicie wtyczek nie mam by wlozyc w halogeny i w motoryzacyjnych nie maja takich, moze w ASO mi spzredadza
znacie jakis sklep w wawie z wtyczkami do swiatel ?
koncowkami jakimis itp ?/
  
 
i zamontowane by myself
jak ktos bedzie potrzebowal info gdzie wsadzic kable do halogenow ze skrzynki bezpiecznikowej, jaki przekaznik potrzebny i jak zrobic wtyczke to sie polecam
jak wroce z wakacji to opisze to i porobie fotki
  
 
Jestem bardzo zainteresowany wszelkimi szczegółami związanymi z montażem. Pozdrowienia
  
 
MANUAL - JAK ZAMONTOWAĆ HALOGENY W Hyindaiu Getzie r 2004
ver 1.0

Jak wiadomo, na rynek polski trafiały egzemplarze bez halogenów, jedynie w wysokich wersjach wyposażenia były one dostępne. Można było też domówić halogeny w ASO ale koszt takiego przedsięwzięcia to kwota około 900 zł :
- 700 zl zestaw
- 200 zł robocizna

Trochę drogo zważywszy na fakt iż samemu można to zrobic za dużo mniejsze pieniądze. W tym manualu zamierzam przedstawić sposób na samodzielny montaż halogenów.

Zacznijmy od początku :


Każdy fabryczny Getz bez halogenów fabrycznych nie ma kompletnej instalacji elektrycznej ale i tak jest dużo, bo mamy wyprowadzenie na przycisk w kokpicie oraz miejsce na przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej oraz powiązania ze światłami drogowymi takie, które spełniaja warunki przepisów (nie można uruchomić halogenów bez włączenia przynajmniej świateł pozycyjnych).


Etap 1 - zakup

LAMPY
W internecie znalazłem pare sklepów z halogenami do Getza : Cabodo.pl
Niestety cena nie obejmuje żarówek.

ŻARÓWKI
A te są dosyć trudne do kupienia. Na wszelki wypadek podam typ żarówki : H27W/2


PRZYCISK
Jak wygląda każdy wie, w ASO kosztuje koło 70 zł, na szrotach po 30-40 zł
UWAGA - pasuje też przycisk do tylniego światła (ja taki kupiłem bo do przednich nie mogłem znaleźć)

PRZEKAŹNIK

W ASO zapłaciłem 44 zł za niego i tutaj tez UWAGA - pytajcie nie o przekaźnik do świateł przednich halogenowych tylko o przekaźnik do np klaksonu czy wentylatora, bo w swoim programie oni to mają jako różne przekaźniki i mówią, że nie ma na stanie).

KABLE, KONNEKTORY ITP
x2 - służy do wyzerowania - 2x bo 2 światła - koszt 0,30 gr za sztuke

x2 - do wpięcia 2 kabli w skrzynke bezpiecznikową 0,20gr za sztuke

x4 - do podpięcia halogenów 0,30 gr za sztuke

Kable : przy moim podłączenniu potrzeba dokładnie 8 m kabla np czerwonego i metr kabla np czarnego
kabel : linka 1.2 mm srednicy

(dokladne fotki wsuwek dodam w kolejnej wersji dokumentu bo nie mam ich przy sobie)

UWAGA !
Do podłączenia halogenów zastosowałem wsuwki ponieważ znalezienie wtyczek do tych halogenów jest prawie niemożliwe (taki sposób zasugerowali mi w ASO - też nie mieli wtyczek )

Ja halogeny, 2 zarówki oraz przycisk kupiłem na allegro za 350 zł

Etap 2 - Montaż

1. Rozebrać konsolę środkową - opisy na forum, wyjąć zaślepkę oraz w miejsce zaślepki włożyć przycisk, złożyć.

2. Zdjąć plastikową zasłonę pod kierownicą (tą z pułeczką) - trzyma się na 3 śrubach - jak odkręcić każdy sobie poradzi Zdjąć cięgno do otwierania maski i całość wyjąć (sa 3 zatrzaski). Skrzynka z bezpiecznikami jest już teraz dobrze widoczna.

3. Wyjąć wtyczkę oznaczoną na rysunku poniżej :

Wyprowadzenia odpowiedzialne za światła halogenowe oznaczone są strzałkami, dla jasności jeszcze rysuneczek

(pola czerwone to miejsca gdzie należy wpiąć kable)

Należy teraz kabel 8 m (u mnie był czerwony uciąć tak by jeden miał 3m a drugi 5m, zdjąć izolacje oraz włożyć 2 wsuwki, następnie włożyć wtyczkę spowrotem do gniazda (upewnić się ,że kable siedzą solidnie i nie wypadną)

4. Ciągniemy kable do silnika. Jest parę wersji którędy najlepiej. Ja poszedłem drogą taką : zdjąłem boczek plastikowy ten co jest pod skrzynką bezpiecznikową, tamtędy kable, potem pod dywanikiem, pod konsolą, do miejsca gdzie pasażer trzyma nogi. Tam jest gumowy korek :

Nacinamy korek. Przeciągamy kable, ja zdobiłem to tak :


Kable - 1
Kable - 2
Kable - 3

Mamy już kable prądowe prawie przeciągnięte.
Teraz dla większej wygody lepiej zdjąć zderzak. Trzyma się na:
6 wkrętów od dołu, 4 śruby przy atrapie klucz 10), po 3 śruby z każdej strony przy nadkolach (klucz 8 ) oraz 2 śruby zaraz na początku zderzaka na wysokości łączenia koło nadkola (jak porozkręcacie nadkole to je zauważycie) - również klucz 8. Po odkręceniu wszystkiego należy zdjąć zderzak z prowadnic (czyli po prostu pociągnąć w stronę przodu).
Po zdjęciu natychmiast zauważamy że miejsce mocowania halogenów jest do zderzaka (4 wkręty), przeszkadza nam tylko kawałek czarnej osłony :


Dla ułatwienia należy wyjąć czarną atrapę (trzyma się na 4 śruby i masę zatrzasków) oraz wyciąć otwory pod halogeny. Następnie zamontować halogeny za pomocą wkrętów - należy uważać by nie przebić się na 2 stronę - mi prawie się udało )


Światła się trzymają. Teraz trzeba zrobić kable zerowe. Dla lewego halogenu miejsce do wkręcenia znajduje się zaraz za światłem, obrabiamy tylko kabel. Z jednej strony

a z drugiej wsuwka
Długość kabla w tym wypadku to jakieś 20 cm.

Z prawej strony najbliższe miejsce jakie znalazłem było pod akumulatorem :

i tak samo zarabiamy.

Kable prądowe ciągniemy do świateł, zarabiamy.

Zakładamy zderzak, podłączamy końcówki do żarówek, oklejamy taśmą by nie dostała się woda, lub używamy termokurczliwej rurki.

Prawie gotowe, zostało włożenie przekaźnika w skrzynkę bezpiecznikową pod kierownicą.


EFEKT



[ wiadomość edytowana przez: Ele-T dnia 2007-07-31 18:08:03 ]
  
 
Instalacji elektrycznej nie kupiłem, bo uznałem, że skoro obok każdego reflektora jest wolna wtyczka pasująca do halogenu to, reszta też powinna być.

Narzazie nie mam czasu oraz małych koreckich rączek, aby wyjąc zaślepkę włącznika lub zdjąć przedni panel, żeby sprawdzić czy jest tam wtyczka do włącznika.

Kolejno, przekaźnik (95225-33200)który posiadam ma pięć nóżek i blaszkę mocującą do przykręcenia gdzieś.
W skrzynce bezpieczników/przekaźników pod maską jest pole na przekaźnik na cztery nóżki, oznaczony napisem FRONT FOG i chyba o ten chodzi?

Czy ktoś posiada schemat elektryczny do halogenów?
Jaki przekaźnik i gdzie powinien być umieszczony?

Pozdrawiam, Paweł
  
 
Accent Verna 2000r.

Sytuacja na dzisiaj.
Wtyczki od halogenów które znajdują się przy reflektorach są zmasowane z karoseria oraz podpięte są do miejsca przekaźnika w skrzynce pod maską. Z bezpiecznika halogenów jest przejście do przekaźnika.

Zostały jeszcze dwie nóżki od przekaźnika do zbadania, widać że są na stykach zaciśnięte kabelki, prawdopodobnie prowadzą one wnętrza.

Po wyjęciu zaślepki przełącznika oraz zdjęciu panel środkowego, nie znalazłem wtyczki do podłączenia przycisku. Widocznie tego elementy instalacji brakuje i trzeba by go dorobić.
Czy ktoś wie jak i gdzie należałoby go podłączyć?