MotoNews.pl
  

Elektroniczny zapłon w klasyku - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-09-15 16:47:43, Grzegorz2107 pisze:
Nie neguję pomysłowości, ale po co kombinować z fiatowskim aparatem jak można mieć oryginalny ładowski aparat ? Rzeczywiście silnik na elektronicznym zapłonie chodzi przyjemniej. Jedna z najbardziej efektywnych i przeróbek jakie mi się trafiło popełnić....polecam ile razy się da o tym napisać.


Domyślam sie ,ze masz aparacik od Łady Nivy. Jaki masz moduł zapłonu?
  
 
Cytat:
2005-09-16 22:53:40, Yanosik pisze:
Czy modul od DF/Polonez podejdzie do Nivoskiego aparatu? Nie narzekam coprawda na prace swojego zapłonu, ale myśle o zmianie na electronic. Aha. Jeśli podejdzie, to jaki, bo są chyba 2 (z tego co widze na allegro). Ja miałem w DF aparat indukcyjny. A jaki jest w Nivie ,też indukcyjny? [ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-09-17 10:23:28 ]


Nie wiem jaki jest w niwie ale moduł o fso wspólpracuje tylko z indukcyjnym czujnikiem. Jeżeli z aparatu wychodzą dwa kable owiniete ekranem to jest to czujnik indukcyjny, jeżeli trzy kable to jest to czujnik halla.
  
 
pójde na szrot i wyszarpie gdzieś cały aparat z modułem od kanta lub poldka. Jakos sie go dopasuje.
  
 
Cytat:
2005-09-17 11:20:07, Yanosik pisze:
Domyślam sie ,ze masz aparacik od Łady Nivy. Jaki masz moduł zapłonu?



Dobór modułu ma drugorzędne znaczenie. U mnie jest jakiś Boscha przeznaczony do czterocylindrowych VW. W związku z tym, że jeden z modułów spaliłem do spółki z mechanikiem źle podłączając przewody , to później dałem pracę elektrykowi samochodowemu, żeby nie powiększać strat...Wtyczki są chyba standardowe i kwestią jest tylko długość przewodu ( mój wcześniej był w jakimś citroenie...) i liczba styków, kwestia wyjścia na obrotomierz i to chyba wszystko.Moduły i wtyczki są dość łatwe do zdobycia na szrotach.


[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2005-09-18 12:05:06 ]
  
 
Cytat:
2005-09-17 23:21:41, Yanosik pisze:
pójde na szrot i wyszarpie gdzieś cały aparat z modułem od kanta lub poldka. Jakos sie go dopasuje.


Niestety to nie przejdzie, próbowałem.
  
 
a własnie ja sie tam zastanawiam jak sie ma sprawa z odpalaniem na korbe? szczerze to probowałem ale nic z tego nie wyszło. w jakich sytuacjach mozna to wykorzystac i jak sie do tego przygotowac? potrzebne 2 osoby ? czy jak...
  
 
Cytat:
2005-09-19 20:14:06, adam_p1 pisze:
a własnie ja sie tam zastanawiam jak sie ma sprawa z odpalaniem na korbe? szczerze to probowałem ale nic z tego nie wyszło. w jakich sytuacjach mozna to wykorzystac i jak sie do tego przygotowac? potrzebne 2 osoby ? czy jak...


Właczasz zapłon, jeśli auto jest zimne to ssanie, możesz ręcznie podpompowac paliwo i energicznie zakręcasz korbą. Musisz to po prostu wypraktykowac.
Dwie osoby bynajmniej nie sa potrzebne a przydaje się np. jak Ci padnie rozrusznik. Korba tez przydaje się do ustawiania zaworów

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2005-09-18 15:05:26, mad666max pisze:
Niestety to nie przejdzie, próbowałem.


A dlaczego nie podejdzie? Wieloklin przynajmniej na zdjęciach wygląda tak samo. Wałek za krótki?
  
 
Cytat:
2005-09-19 20:19:37, andrzej_krakow pisze:
Właczasz zapłon, jeśli auto jest zimne to ssanie, możesz ręcznie podpompowac paliwo i energicznie zakręcasz korbą. Musisz to po prostu wypraktykowac. Dwie osoby bynajmniej nie sa potrzebne a przydaje się np. jak Ci padnie rozrusznik. Korba tez przydaje się do ustawiania zaworów

trzeba pamietac aby chłodnica miała odpowiedni otwór i nie pchac korby na siłe
  
 
Cytat:
2005-09-21 09:51:02, arsen pisze:
trzeba pamietac aby chłodnica miała odpowiedni otwór i nie pchac korby na siłe


Adam pisał że próbował więc zakładam ze korbę udało mu się włożyć

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Da sie na zlocie w poraju oprocz mnie jeszcze 3 osoby zapalaly moja ładna na korbe i nie bylo jakis wiekszych problemow z zapaleniem
  
 
Cytat:
2005-09-17 11:20:07, Yanosik pisze:
Domyślam sie ,ze masz aparacik od Łady Nivy. Jaki masz moduł zapłonu?



Ja przynajmniej mam moduł od samary a całą wiązkę z Tavriiii (nie wiem jak się to pisze) wyszarpałem po małych przeróbkach pasowało idealnie.
Pamiętaj o cewce, bo też jest inna.
  
 
Zamontowałem sobie pare dni temu ten oto zestawik:




Jest to moduł zapłonowy do ład który to korzysta z normalnego aparatu stykowego(!). Częścią tego zestawu jest pokrętło ze skalą od 0 do 10 którym to możemy sobie cofać zapłon(!) bez otwierania maski. Po lewej niskoomowa cewka zapłonowa z golfa gti.

Tak to wygląda zamontowane:


Cewka od golfa Podpasowała po prostu idealnie. Jedynie trzeba było troszkę zagiąć blaszki w fajce przewodu wysokiego napięcia bo tam kabel musi ściskać a w ładzie rozpierać. Moduł zamocowałem od blaszką mocującą zbiornik spryskiwacza i tu mam pewne wątpliwości czy dobrze zrobiłem bo przecież wlewając płyn mogę ochlapać go. W instrukcji było napisane że kondensator w aparacie można odłączyć więc tak zrobiłem. No i co tam jeszcze, podłączenie to plus i masa, dwa kabelki idące do kabiny do pokrętła cofacza zapłonu, jeden kabelek do aparatu zapł, i jeden do cewki. Wpierw podłączyłem do starej cewki i odpalił od razu po pierwszej próbie. Potem do tej niskoomowej i też odpalił od razu W samym module jest zainstalowana dioda która świeci się jak przerywacz styka więc można to wykorzystać do regulacji zapłonu "na żarówkę".

Wrażenia po zamontowaniu - zupełnie inny samochód Jadąc 30km/h mogę wbić czwarty bieg i depnąć gaz. Wcześniej samochodem by tylko szarpało a teraz silnik buczy ale płynnie przyśpiesza. W ogóle nie ma opcji żeby zaszarpało kiedykolwiek. Niesamowite jak ogromny wpływ może mieć coś tak z pozoru nieistotnego jak energia iskry. Jeszcze tylko wymienię świece na te od wersji wtryskowej albo po prostu zwiększę odstęp w tych starych i będzie git. Jeszcze myślę żeby zapłon ustawić wyprzedzony na np 15stopni a w razie potrzeby cofać go z kabiny pokrętłem. Nie wiem jeszcze się pobawię i poeksperymentuję.

Także polecam to gorąco. Tego urządzenia raczej nie dostaniecie a przynajmniej nie w polsce(mam to od brata który dostał to od Boba od którego kupił ładę, więc Boba pytajcie skąd to ma, brat ma też drugi taki zestaw jakby co ) ale są do kupienia takie moduły produkcji polskiej. Kosztuje max 50zl a cewkę dostaniecie za 30zl więc naprawdę warto.
  
 
Odgrzebie temat. Co kupić żeby mieć taki zapłon elektroniczny w Ładzie klasycznej 1500? Zapłon bezstykowy od niwy + moduł tavria/polonez gli + cewka VW (od którego?)?
Poczytalem w wątku o różnych kombinacjach - która najlepsza/najprostsza/najtańsza?
  
 
Najlepiej kup od bartixr zestaw.
Bo modul niva 1700 ma inne wyprzedzenia zaplonu (sprezynki, ciezarki, podcisnienie) niz 1500.

potrzeba aparat z hallem, modul elektroniczny - poloznez, samara, tavria, wszystko jedno, i cewka pod ten modul - samara, moze i jakis golf - ogolnie cewka niskoomowa.... graty z samary zalatwiaja problem.
  
 
Ja zakupiłem aparat z Hall'em od Nivy, cewkę zapłonową od Samary, modół zapłonowy od Samary i zestaw kabli do połaczenia tego od Samary.
Wszystko generalnie Plug & Play, żadnych kombinacji czy skracania wałków czy niewiem czego.

link http://img828.imageshack.us/img828/6103/dsc00279e.jpg
zdjęcie jszcze sprzed modernizacji lakierniczej

zapomniałem dodać że chodzi zajebiście i tak jak już ktoś na początku 7 lat temu napisał najlepsze co można było zrobić bez kombinacji i wielkich inwestycji, koszt wszystkiego to 130 złotych za aparat, modół i cewkę z kablami kupiłem ze stacji demontażu chyba za cene kilku piw, tak więc zamknąłem się w kwocie około 160 peelenów polecam

[ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2012-01-17 23:09:29 ]
  
 
2 wtyczki potrzebne do tego ja osobiście od ladas z allegro, z demontazu, reszte lutowalem
  
 
Nie pamietam dokladnie ile ja placilem, ale to byla podobna cena. Wiec stwierdzilem, ze nie warto kombinowac i kupilem gotowca od bartrixa. Po tym zabiegu lada odpala od kopa i za pierwszym razem, wiec jest roznica
  
 
Aha, czyli nie tak mega drogo, a korzyści spore z dobrego zapłonu (spalanie, elastyczność). bArtix ile teraz u Ciebie zestaw plug&play do klasyka z przesyłką?
  
 
cena praktycznie ta sama,
na allegro masz dwa zaplony do nivy. drozszy i tanszy. o 20-30 zl.
ja mam ten drozszy ("fabryczny" - cokolwiek to znaczy), ale glowy nie dam czy jest ok. dziwnie mi obroty faluja (na obrotomierzu), ale nie wiem czemu (moze cos nie tak z aparatem, moze cos innego) ja w kazdym razie zaluje ze nie kupilem od bartix. chocby z powodu sprezynek itp. do tego te czesci z rosji, ze sklepow tuningowuch, są dobrej jakości, w przeciwienstwie to tych roznych fabryczno-rzemieslniczych dostepnych w polsce. tam masz marke, tutaj to co Ci sprzedawca napisze na allegro.

tam sprzedaja tego mase. maja obrot, jakosc może być lepsza. jak producent sprzeda dziadostwo, to go zlinczują na 10 forach ładowskich... ja kupilem sporo rzeczy przez Bartka, i był to porzadne rzeczy. z reklamacją też nie ma problemu. siłą rzeczy uciążliwe. ale Bartek się nie wypina. Porządny koleś! Pozdrawiam

a swoja droga to odezwij sie do niego na priv. bedzie szybicej