| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-09-30 22:42:47 no vyzn-r zablysnal |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2005-09-30 22:44:54 A ja wam powiem ze przed remontem miałem masakrycznie niskie ciśnienie bo dało sie za biegu bez problemu przepchnąć malca, a na luzie to ręką kręcąc za silnikiem prawie nie było czuć gdzie jest komprsja. A popierdalał jak głupi więc duża kompresja to nie koniecznie jest taka super, np silniki F1 mają 8atmosfer!! |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2005-09-30 23:35:27
nie długo myśląc nasuwa mi się do głowy ze jest pewna granica spręzania przy której nawet wysoko oktanowe paliwo nie daje rady.Tzn chodzi o to że następuje taki spręż w silniku że pomimo zapłonu od iskry paliwo nawet wysoko oktanowe bardziej odporne na spalanie detonacyjne, w skutek temperatury będzie wybuchało . Z kolei aby nie wybuchało wypadałoby wyprzedzić zapłon , ale tu jak wyprzedzimy to mieszanka zapalona będzie stawiała opór, tzn tłok będzie szedł do góry i aby uniknąc detonacji od ciepła wyprzedzamy zapłon tylko będziemy musieli na tyle wyprzedzić że tak naprawde tłok idący będzie już hamowany przez tą mieszanke. Zdaje mi się ze główny ogranicznik to paliwo |
schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2005-09-30 23:43:52
Na pewno nie uniknie się spalania detonacyjnego wyprzedzając zapłon . Właśnie zbyt duży przyrost ciśnienia w fazie sprężania i na początku suwu pracy powoduje detonację. |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2005-10-01 00:36:24 wiadomo ze unika sie detonacji poprzez lepsze paliwo i opóźnienie zapłonu ( troche w tych swoich teoriach sie zamotałem).
pytanie było dlaczego jest granica spręzania przy której obniża się sprawność silnika, moizm zdaniem główna przyczyna to paliwo któe jest dostępne. Przy bardzo wysokim sprężaniu przykładowo paliwo 100 oktanowe będzie spalało się detonacyjnie z racji tego że w cylindrze będzie temperatura która przekroczy odporność danego paliwa na spalanie stukowe . ALe np paliwo 120 oktanowe moze z taką temperatura sobie poradzić, nie będzie się zapalało od cisńienia (czyli temperatury), nie bedziesz spalania detonacyjnego.Jezeli paliwo "wytrzyma" odpowiednio wyprzedzony zapłon to auto powinno chodzić wściekle. Ale to tylko moje wymysły w moiej głowie, niech się wypowiedzą Ci co studiują mechanike itd |
Krzyh00 F&F Sympatyk low not slow -------------- | 2005-10-01 00:55:52 no ja "studiuje" mechanike, drugi raz pierwszy rok
ale jest tak jak mowisz dlatego takie wynalazki robią zeby podniesc LO czy jakies tam paliwa lotnicze leja bo na zwyklym paliwie motory by nie podołały za mocno sprezone są. |
Parnel F&F Sympatyk 126 p /CC KRAKOW | 2005-10-01 01:38:02 im wyzszy stopien sprezania tym wieksza temperatura spalanej mieszanki, glownymi warukami ograniczajacymi stopien sprezania sa wlasnie odpornosc paliwa na spalanie stukowe i wytrzymalosc cieplna, miedzy innymi tlokow pozatym im wiekszy stopien spreznia tym bardziej proces spalania przebiega agresywnie i szybciej, wszystkei elementy sa bardziej obciazone cieplnie i mechanicznie ,i po przekroczeniu pewnej granicy straty mechaniczne przewyzszaja korzysci uzyskane z podniesienia stopnia sprezania |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2005-10-01 03:24:35 Skoro taki problem w paliwie i w detonacyjnym to może by tak po prostemu GDI zapodać? |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2005-10-01 07:38:28
ale czy jak zastosujemy wysokooktanowe paliwo i powiedzmy wzmocnimy iskre jeżeli będzie potrzeba to te straty mechaniczne przewyższą korzyści? bo rozumiem że przez straty mechaniczne rozumiemy to ze ściśnięcie mieszanki będzie wymagało tyle energi że odpał tej mieszanki nie da proporcjonalnie tyle energi i takiej siły pchającej tłok w dół niż porównując do mniej spręzonego silnika? |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-10-01 11:35:09 jak sie maja wasze teorie o stratach do tego:
- gaz ziemny w dieslu - dziala bez problemow. jak nazwiecie taki silnik.bo to juz dieslem ani benzyna nie jest. przeprezony silnik gazowy o zaplonie wtryskowym????? podlaczylem kiedys do silnika mercedesa ktory mial ok 22-25 bara kompresji LPG. zapalil, niestukal , ladnie wchodzil na obroty. przestal dymic. niestety nie jechalem nim. moj DOHC mial ok 16 bar kompresji. no niestety na benzynie dzwonil. ale na LPG szedl jak dzika swinia. a to tylko pare oktan wiecej polaczona z gorszym wsp. zaplonu. z tymi stratami jest tak samo jak ze stratami na turbosprezarce lub kompresorze. kiedys mi madry teoretyk naswietlal sprawe ile trace na wirniku wydechowym nawet przez drastyczne zmniejszenie przelotu. a taki kompresor ile zabiera nam mocy przez opor stawiany. straty sa OOOOGROMNE ale na papierze i czysto teoretycznie .
a suma sumarym daje nam 30 % mocy wiecej i moment w gratisie.. moje zdanie jest takie. im wiecej tym lepiej ale trzeba zachowac granice spalania stukowego lub szzukac innego paliwa. i jezeli po zabiegu okazuje sie na hamowni ze mamy nawet 5 KM wiecej tzn ze straty zostalu zkompensowane i daly jeszcze +5 KM to jest sukces naszej pracy. z tego co ja wiem to silniki F1 dawniej mialy /stopien sprezania/ 22:1 obecnie odkad silnik ma przetrwac wiecej niz 1 wyscig maja [13-15] :1 oni nie jezdza na shel Vpower |
Borys_PG escort LX Taunton/Gdansk | 2005-10-01 11:41:19 czyli wniosek prosty-> ogranicza nas tylko paliwo... |
Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2005-10-01 22:37:26 szczegolnie POLSKIE...tzn z polaczkowych stacji;/ |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-10-03 10:00:19
Tu bym sie nie zgodzil. W RC byly testowane wszystkie mozliwe paliwa i mieszanki i nie ma znaczenia jakie paliwo zastosujesz. Fakt jest taki ze po przekroczeniu pewnego stopnia sprezania motor słabnie. Dla przykladu dla walka 555 granicą jest 12,6 |
mate17 F&F Wolny Słuchacz :) zwloki Gorlice | 2005-10-03 11:04:36 A do walka 385 ? Jaka granica... |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-10-03 12:06:38
Dla precyzji: Chodzi o stopien sprezania czy o cisnienie? Poza tym mieszacie dwa aspekty stopnia sprezania: 1-problem ze stukowym przy zbyt wyskiej kompresji, 2- wplyw stopnia kompresji na falowy ruch powietrza/mieszanki/spalin w dolocie i wydechu. Przeciez wiadomo ze typ walka rozrzadu ma wplyw na optymalna wartosc kompresji, wystaczy do silnika RC ktory nie stuka zalozyc walek seryjny - dalej nie bedzie stukal na tym samym paliwie (zakladajac podobny sklad mieszanki) ale bedzie przeprezony wlasnie, czyli slabszy od serii albo najwyzej o podobnej mocy. Czy nie mam racji? |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-10-03 12:32:49 Nigdzie w mojej wypowiedzi nie uzylem slowa "kompresja" wiec chodzi o stopien sprezania ![]()
A to ze sie zmienia kompresja po zmianie walka rozrzadu to jak najbardziej masz racje ![]() |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2005-10-03 14:57:19 ktorys z was napisal nizej ze wystarczy doprezyc motor i znalezc paliwo o wyzszej liczbie oktanowej zeby nie stukalo a energia jaka uzyskamy pokryje nam straty zwiazane ze sprezem powietrza z nawiazka...tylko nie bierzecie jednego pod uwage:stosując paliwo o wiekszej liczbie oktanowej pozbawiacie się problemu ze spalaniem stukowym (nie detonacyjnym!!! bo to jest troche inna rzecz) ale to wcale nie znaczy ze uzyskacie wieksza energię popychająca tłok bo to nie zalezy od liczby oktanowej a od wartosci kalorycznej paliwa!najprostszym przykladem jest LPG ktore ma liczbe oktanowa wieksza niz benzyna ale wartosc kaloryczna nizsza i to jest m.in glowny powod tego ze auto na gazie jest slabsze.to taka moja skromna zlotowka do tej skarbonki |