MotoNews.pl
9 Wymiana Podłogi w Maluchu (118802/0) - Strona 2
  

Wymiana Podłogi w Maluchu - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-10-15 23:08:14, qrdesz pisze:
wiem ile mnie wyniesie (wyniósł) - 30 elektrod (czyli 30 x 0,19zł) plus prąd i czas własny


bedziesz spawal podloge elektrodami ????????? czy ja czegos nie zrozumialem ???
  
 
bywaja giganci......
  
 
Cytat:
2005-11-04 20:47:08, Parnel pisze:
bedziesz spawal podloge elektrodami ????????? czy ja czegos nie zrozumialem ???



Zamiast wysmiewac sie z innych i nic nie wnoszac do tego posta - bo to mi nic nie pomaga moze ktos w koncu napisal by jakies konkrety??
 
 
konkrety sa takie ze jak nie jestes blacharzem nigdy ,nie trzymales w reku boscha , nie spawales migiem , nie spawales spawarkla elektryczna, nie masz minumum zdolosci manualnych nie wiesz gdziew wyciac gdzie przyspawac gdzie podstawic zeby nie zwichrowac budy, to sie za to nie bierz ,ja wymienilem pare podlug w maluchach ale teraz jesli ktos by mi to zlecil to w zyciu bym sie nie podjal tematu ,pozatym nikt Ci korespondencyjnie nie wyjasni jak to zrobic. sorki EDIT a wizyta u blacharza pewnie z 500-600 zeta ,wiec sredni sie to oplaca ,a ludzie ktorzy trafili do mnie z takim problemem mowili ze blacherze nie chca juz robic maluchow !!!!!


[ wiadomość edytowana przez: Parnel dnia 2005-11-04 21:50:15 ]
  
 
blacharzem nie jestem.Kilka razy spawalem auta bo mam praktyki w servisie forda.Chcialem tylko mniej wiecej wiedziec jak to wyglada od czego sie zaczyna itd.Pozdrawiam
 
 
Witam
tak w telegraficznym skrocie:
Wycinasz plat podlogi najlepiej przecinak+mlotek oraz katowka z cienka tarcza do ciecia. podloge trzeba tak wyciac zeby nowa weszla na zakladke a nie na styk (wystarczy 2cm zakladki przy tunelu i progu wewnetrznym).Jesli Masz dobre poprzecznice zostawiasz je , a jak nie to Wycinasz razem. dokaldnie Czyscisz zakladki tam gdzie beda spawy (najlepsze do czyszcenia jest szliwierka trzpieniowa 18000obr/min + te zlote najtansze okragle szczotki druciane(ok.8zl za 5szt, one sa do 4500obr/min ale daja jakos rade) .Wstawiasz plat podlogi od dolu albo od gory zalezy jak Masz auto ustawione i przypasowywujesz.Jesli jest okej to Chwytasz punktowo naokolo a pozniej spawanie wlasciwe punktowo, albo krotkimi lagami.w miejscach gdzie brakuje podlogi a byla rdza wstawiasz laty z blachy. po pospawaniu Malujesz podkladem (srodek podluznic przed spawaniem) a na miesjca polaczen dajesz gume na pedzel z Boll'a (28zl puszka). jesli podluznice beda odstawac troche od podlogi ze nie pojdzie chwycic , Doginasz je , albo Wkladasz w szczeline jakis material wypelniajacy (typu kawalek blaszki lub preta) aby to pochwytac. Najwazniejsze jest dokladne oczyszczenie i wyciecie chorej blachy.Jesli Masz do czego spawac do praca jest spoko , gorzej gdy jest sama ruda... . Gdy brakuje np kawalka wewnetrznego progu przy podlodze mozna zrobic katownik/wstawke z blachy 1mm i pospawac.
pozdrawiam

[img=http://img25.imageshack.us/img25/7789/podloga11wi.th.jpg]

[img=http://img10.imageshack.us/img10/2149/podloga24td.th.jpg]

[img=http://img10.imageshack.us/img10/8032/podloga30gp.th.jpg]

[img=http://img10.imageshack.us/img10/8886/podloga48ze.th.jpg]
  
 
Dzieki dzieki bardzo Przynajmniej wiem jak to sie robi a tylko o to mi chodzilo bo zżerała mnie ciekawosc.Jeszcze raz dzieki.pozdrawiam
 
 
Cytat:
2005-11-04 21:44:08, Parnel pisze:
konkrety sa takie ze jak nie jestes blacharzem nigdy ,nie trzymales w reku boscha , nie spawales migiem , nie spawales spawarkla elektryczna, nie masz minumum zdolosci manualnych nie wiesz gdziew wyciac gdzie przyspawac gdzie podstawic zeby nie zwichrowac budy, to sie za to nie bierz ,ja wymienilem pare podlug w maluchach ale teraz jesli ktos by mi to zlecil to w zyciu bym sie nie podjal tematu ,pozatym nikt Ci korespondencyjnie nie wyjasni jak to zrobic. sorki EDIT a wizyta u blacharza pewnie z 500-600 zeta ,wiec sredni sie to oplaca ,a ludzie ktorzy trafili do mnie z takim problemem mowili ze blacherze nie chca juz robic maluchow !!!!! [ wiadomość edytowana przez: Parnel dnia 2005-11-04 21:50:15 ]



niestety z spawania malucha nie ma juz zadnego ale to zadnego zysku !!!!!!!
  
 
Bo nie ma ludzi gotowych zapłacić tyle ile by się należało, ale brakuje też ludzi umiejących to należycie robić
  
 
to ile sie nalezy za wymiane podłogi???
 
 
Ja wlaśnie buduję rajdówke i zmienialem niedawno podloge. Faktycznie malo jest ludzi którzy mają na ten temat wystarczające pojęcie i nie biorą 100za za porade . Na szczęście mam miga i zawsze radze sobie sam Najpierw jedna a potem druga polówka i jakoś poszlo. . A i znalazlem sklepik gdzie dalem za cala podlogę z prowadnicami only 110zl!!!! Tak więc uważam że nie jest to aż tak skąplikowane trzeba tylko wiedzieć jak to ugryźć! Pozdrawiam
  
 
ja oddalem auto do blacharza i okazalo sie ze jest cala podloga do wymiany z blotnikami pasem przednim i nadkolami
 
 
Cytat:
2005-11-06 16:24:04, DAWCY pisze:
Tak więc uważam że nie jest to aż tak skąplikowane trzeba tylko wiedzieć jak to ugryźć! Pozdrawiam


To jak ugrysc wymiane progów zewnetrzbych ,wewnetrznych,calej podlogi
sciany grodziowej,sciany grodziowej krótkiej,nadkoli,blotników ,pasa przedniego i belki przednniej na której jest resor ??
 
 
Wymienić nadwozie, albo całe auto.
  
 
ohiotg wprawdzie wymienialem u siebie belke pod resorem, nadkola środkowe i zewnętrzne, progi środkowe i zewnętrzne, ale nie wszystko na raz Jednak 2 raz bym tego nie zrobil Masa energii psu w dupe. jakieś pojęcie o blacharce mam i nawet wszystko fajnie wyszlo jednak w twoim wypadku jak nie mialeś w ręku miga to daj sobie spokój z wymianą i zastanów się nad kupnem nowej budy albo calej furki. lepiej na tym wyjdziesz
pozdrawiam
  
 
juz go zezlomowalem i teraz rozglądam sie za czyms innym
 
 
odświerzam bo pojawił sie pewien problem, mianowicie w sciance grodziowej ( tam gdzie przymocowana jest m.i. maglownica) zaczyna mi ruda włazić... moje pytanie- dosztukować łatki czy raczej wymienić całą scianke a i jesli tak to czy scianka z 650 rózni sie czymś od tej z bisa poza uchwytami mocowania maglownicy? No i jesli dobrze rozumuje bez wycięcia pasa przedniego sie nie obejdzie tak ?
  
 
a propo tematu to podziele się swoim rozwiązaniem dotyczącym wykładzin wytłumiających na podłodze w maluchu. Też miałem łataną podłogę więc została zdarta cała ta fabryczna gruba masa z korytek pod fotelami. Mimo że dziur w podłodze nie ma to woda z butów płynęła pod dywaniki i wsiąkała w te filcowe szmaty pod nimi, ciężko to było wysuszyć bez wyciągania i śmierdziało dosyć a jak się wyciągło to i tak 3 dni schły. więc zrobiłem nowe wyciszenia. Mianowicie z przodu pod nogami są wycięte z karimaty a w tych korytach docięte na gorąco ze styropianu 2cm a na nim przyklejony (pianką montażową) podkład pod panele podłogowe z pianki 3mm. Mam nadzieję że teraz woda wpłynie i odpłynie otworem w podłodze a nie będzie gnić cały rok.
  
 
Cytat:
... zaczyna mi ruda włazić... moje pytanie- dosztukować łatki czy raczej wymienić całą scianke a i jesli tak to czy scianka z 650 rózni sie czymś od tej z bisa poza uchwytami mocowania maglownicy? No i jesli dobrze rozumuje bez wycięcia pasa przedniego sie nie obejdzie tak ?



niewiem jak to jest u Ciebie ,ale mnie ruda az tak nie wychodzila , natomiast przy skrecaniu cala przekladnia i wspornik mi sie ruszal i wyrywal sciane grodziowa. zrobilem tak jak na fotce poprostu wstawilem blache 1,5mm od srodka auta , stare szpilki wybilem i wstawilem nowe. wszystko dziala jak nalezy , a roboty z tym duzo nie bylo gdybys mial sciane wymieniac to moim zdaniem nie warto bo za duze koszta i tydzien bys to robil ... niewarto .. lepiej wyczyscic to co zgnite i wstawic taka late


pozdro
  
 
Ja najpierw wymieniam wszystkie progi na nowe a potem chce podłogę wymienić, nawe już zakupiłem kompletną ze wzmocnieniami. Jakieś podpowiedzi?