Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
automatic | 2005-10-20 16:50:23 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 08:30:28 ] |
![]() wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2005-10-20 20:00:37
mam kilka pytań
To w końcu pasek był ok czy nie?? Dla mnie pasek jest ok gdy nie jest zerwany i ma wszystkie zęby. Jeśli nie było wszystkich zębów na pasku to najprawdopodobniej któryś tłok spotkał się z zaworem i skrzywił go.
Czyli zdjął głowicę, powyjmował szklanki i ostukał je?? Skoro zdjął głowicę: czy zawory były całe?? Czy laski popychaczy nie były czasem powyginane?? Szklanka sama z siebie nie mogła się zablokować. Żeby było jasne: szklanka to ten element, który bezpośrednio współpracuje z wałkiem rozrządu, w szklankę wchodzi laska popychacza która poprzez dźwignię zaworu steruje jego otwieraniem i zamykaniem. Szklanki nie da się wyjąć bez zdejmowania głowicy. Najważniejszym elementem szklanki jest jej dolna płaszczyzna, która bezpośrednio współpracuje z wałkiem rozrządu. Ponadto szklanka musi gładko poruszać się w bloku silnika. Na Twoim miejscu zwróciłbym uwagę przede wszystkim na zawory (niestety trzeba zdjąć głowicę) oraz wszystkie elementy związane z pracą zaworów, a w szczególności laski popychaczy. |
![]() Zacharek Miłośnik FSO Ford Escort sedan Szczecin | 2005-10-20 23:13:35
Nie, stukał w nie laską popychacza gdy były osadzone na swoich miejscach.
Nie patrzyliśmy na zawory ale wszystko wyglądało OK, zawory poruszały się bez oporów (przy stukaniu w nie trzonkiem młotka)
Nie, wszystko bylo z nimi w porządku
Dzięki za radę ![]() Pasek wg Ciebie nie był OK- nie był zerwany ale na odcinku stykającym się z kołem zębatym osadzonym na wale korbowym był pozbawiony zębów. [ wiadomość edytowana przez: Zacharek dnia 2005-10-20 23:26:52 ] |
![]() Strohs Polonez Caro 1,6 GLI Sandomierz | 2005-10-21 11:47:05 Proponuję wymienić koła zębate i pasek na ten od plusa (zęby półokragłe) jest projektowany pod większe obciążenie - hydraulika. Być może przyczyną twojej awarii była niska jakość paska. Ja miałem podobny przypadek - ścieło zęby na pasku po ok. 5 000 km od wymiany zestawu koła zębate + pasek. Pytany o przyczynę mechanik stwierdził że ostatnio się to często zdarza z uwagi na spadającą jakość części do poldków. ![]() |
![]() Zacharek Miłośnik FSO Ford Escort sedan Szczecin | 2005-10-21 23:01:09
Ale to nie tłumaczy blokowania się koła zębatego gdy ojciec je obracał kluczem "na sucho" |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-22 00:16:03 Nie wiem za bardzo, jak to jest w OHV, bo tam rozrzad jest bardzo skomplikowany, ale podejrzewam nastepujaca sytuacje:
Auto stanelo, bo rozrzad przestal sie obracac. Tloki pracowaly, wiec cos sie pewnie podgielo (laska/trzonek zaworu). Nie chcialo sie obracac wszystko, bo haczylo o tloki. Po odpieciu klawiatury felerna laska/trzonek jakos puscily i bylo git (tu mysle, ze jednak trzonek sie pogial, skoro laski chodzily OK). Po ustawieniu na znaki silnik poruszyl tym podkrzywionym tez, ale mozliwe, ze stawia on juz tak duze opory, ze pasek nie wydala. Mysle, ze zdjecie glowicy nie jest tak duzym kosztem i problemem, przy okazji zrobisz wszystkie uszczelki, uszczelniacze, przeczyscisz kanaly olejowe, mozesz tez zrobic prosta obrobke kanalow dolotowych/wydechowych, a bedziesz wtedy pewny przyczyny awarii... Takie moje zdanie, ale nie upieram sie, bo nie mam OHV i u mnie rozrzad jest prosty jak budowa cepa... |
![]() wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2005-10-25 19:17:34
To wyjaśnienie jest najbardziej prawdopodobne. Skoro pasek puścił to najprawdopodobniej któryś tłok uderzył w trzonek zaworu i albo go skrzywił albo skrzywił laskę popychacza. Możesz najpierw sprawdzić ciśnienie sprężania - jeśli jest na którymś cylindrze mniejsze to znaczy że na tym cylindrze jest skrzywiony trzonek zaworu i zawór się nie domyka. Jeśli sprężanie jest ok, to najprawdopodobniej jest skrzywiona laska popychacza i w takiej sytuacji aby ją wymienić nie jest konieczne zdejmowanie głowicy. Na Twoim miejscu bez względu na wynik pomiaru ciśnienia sprężania ściągnąłbym głowicę i oddał ją do specjalistycznego zakładu celem sprawdzenia jej szczelności. |
szmaju kraków | 2006-04-24 23:17:01 Witam,
jestem nowy na tym forum, na wstepie zaznaczam, ze na mechanice za duzo sie nie znam, nie chcialem zakladac nowego tematu bo przytrafilo mi sie cos bardzo podobnego. Pare dni temu w polonezie 93' 1.6gle poszedl mi zab na pasku rozrzadu, przez co pogiely sie 2 zawory (nie wiem na ktorym tloku - robilem to u mechanika), poza tym poszla uszczelka pod glowica. Mechanik niby wszystko zrobil, jednak poldek nie chodzi tak jak przed awaria, mianowicie: 1) Gdy jade bardzo spokojnie ze stala predkoscia samochodem szarpie, moze to byc wina innego ustawienia zaplonu? zaznaczam ze mechanik cos tam regulowal 2) Po odbiorze zauwazylem ze graja zawory, zostawilem auto do ponownej regulacji ale w dalszym ciagu jak silnik jest bardziej obciazony np na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu wyraznie slychac zawory. Poza tym gorzej przyspiesza, czy moze byc to wina zlego ustawienia zaworow? 3) Silnik bardziej sie grzeje, temperatura rosnie przy wiekszych predkosciach, wczesniej na trasie temperatura byla ponizej 90stopni teraz jest ponad i prawie caly czas pracuje termowentylator, poziom plynu w chlodnicy jest ok, czy mozliwe ze cos sie zapowietrzylo? Samochod jezdzi na gazie(parownik nowy brc) przed awaria sinkik przyspieszal swietnie...mechanik tlumaczy ze zeby dobrze wszytko poustawiac silnik powinen chodzic na benzynie ale wczesniej inny mechanik przy wymianie uszczelki, jakis rok temu wszytko swietnie pustawial na gazie. Najbardziej martwi mnie to ze silnik sie grzeje no i ta utrata mocy...pytanie czy zla regulacja zaworow i ewentualnie zaplonu mogla spowodowac utrate mocy, no i co moze byc przyczyna grzania sie? [ wiadomość edytowana przez: szmaju dnia 2006-04-24 23:19:58 ] |
profil-usunięty | 2006-04-25 02:33:46 polecam poszukać wątków o uszkodzonej uszczelce pod głowicą (bo szczególnie przegrzewanie się silnika może, nie musi ale może na to wskazywać. |
automatic | 2006-04-25 09:56:13 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 08:29:19 ] |
janach07 poldek 1.5 Wołomin k. Wa-wy | 2006-09-18 22:49:16 Witam
mam Problem bo wyrawało zeby na pasku rozrzadu przy kole od wału korbowego po wymianie paska nie mogłem odpalic wiec zdjąłem głowice oddałem do warsztatu do sprawdzenia (jest sprawna) w miedzy czasie zdjetej głowicy ustawiłęm tłoki na równej wysokosci i zalałem ropą w celu sparwdzenia szczelnosci pierscionków (wszystko jest wporządku) po założeniu głowicy regulacji zaworów nie moge auta odpalic. pytanie brzmi jaka może być przyczyna ?? dodam ze pasek wycieło podczas jazdy i na tłokach nie widac odbitych zaworów. i jak jest mozliwosc to opisanie jakiegos innego sposobu na ustawienie rozrządu niz na znaki. Dziękuje za pomoc i rady Pozdrawiam null |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-09-18 23:05:45 a zapłon elektryka i inne rzeczy sprawdzone? moze przestawiłeś aparat zapłonowy, czegoś nie podłączyłeś...
nawet jakby pierścienie nie były szczelne to też by zagadał. zacznij od elektryki a potem sprawdź doprowadzenie paliwa |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2006-09-18 23:13:41 kolego janach, a po co sciągałeś głowice ![]() ![]() Laski popychaczy wyprostowałeś (dałeś nowe) |
automatic | 2006-09-19 09:45:16 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 08:28:54 ] |
janach07 poldek 1.5 Wołomin k. Wa-wy | 2006-09-19 12:42:32 głowice sciągałem w celu sprawdzenia zaworów bo laski były proste ( i tak wymieniłem na nowe ) a aparat wydaje mi sie byc dobrze poniewaz gdy rozrząd jest ustawiony na znaki to zawory na 1 cylindrze są lużne na 4 zawory sie mijają, 1 tłok jest maksymalnie u góry a palec na aparacie zapłonowym pokrywa sie z "pierwszym" przewodem WN ktory daje iskre na 1 cylinder wszystko jest podłączone i paliwo dochodzi. co może być wiecej źle ??
A autko nie chce odpalic. a zapłonu nie ruszałem podczas tej awarii czy jest możliwosc żeby sie sam przestawił ?? Pomocy [ wiadomość edytowana przez: janach07 dnia 2006-09-19 12:43:36 ] |
automatic | 2006-09-19 14:12:22 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 08:28:26 ] |
janach07 poldek 1.5 Wołomin k. Wa-wy | 2006-09-19 18:33:54
tak wszystko jest sprawdzone iskra jest auto nie chce odpalic rozważam jeszcze czy nie spróbować z holu go odpalic ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-09-19 19:24:47 iskra jest ale może za późno? nie strzela? nalej do gaźnika ze strzykawki pare kropel benzyny i sprobuj zakręcić rozrusznikiem. albo pasek źle założyłeś, ale byś pewnie słyszał ![]() |
janach07 poldek 1.5 Wołomin k. Wa-wy | 2006-09-19 21:22:25
proba nalania do gaznika paliwa juz była nie strzela i niestety nie odpala a jak założyłem pasek opisałem wczesniej. a czy zapłon mógł sie przestawic na zerwanym pasku ?? |