MotoNews.pl
  

[126] 555 - fazowanie. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
simon_pg mi Kaluza mowil ze ogolnie w maluchu najlepszy stopien sprezania (nie kompresja) to 11.5 i to wlasnie jest to 4.2mm. Ale wiadomo jak to jest w dokladnoscia, ja mierzylem wiele razy kompresje i najlepiej mialem 15 bez stukowego potem to spada w miare upalania a te 4.5 mm z uszczelka miedziana nie powoduje kolizji zaworow z tlokami i jest najlepsze ale trzeba glowice do tego przygotowac.

nie mam pojecia jak fazowac 899ccm, kiedys w 1.1 znajomy zle zalozyl o zab pasek rozrzadu i mial konkretna wiertarke nie jadaca od dolu.
  
 
Odkopuje truposzka jako że zanbyłem 555 a che mieć mocny dół to czy polecacie fazować? aha w tekście są błędy chyba że ja sie myle żeby poprawić dół nalezy wałek opużnić czyli w lewo mam mozliwość 2mm na + - Co polecacie głowica jest dziabnieta 3,5mm do tego miedź czyli w porównaniu z serią uszczelką jest 2,8mm a nie 2,4mm niżej jak seria zapłon nanolpex gażnik dellorto phb 34 itp itd


[ wiadomość edytowana przez: RUFF dnia 2008-01-22 18:40:51 ]
  
 
Kałuża pisze tak:

....Poprzez przestawienie wałka "do przodu" lub "do tyłu" względem kierunku obrotów zmieniają się czasy otwarcia zaworów i uzyskujemy różne charakterystyki momentu obrotowego silnika (porównaj rys. 3).

Przyspieszenie wałka poprawia zwykle moment przy niższych obrotach a obniża przy wyższych, opóźnienie odwrotnie.

W praktyce regulacji dokonuje się za pomocą specjalnego koła napędowego rozrządu (fot. 2), które posiada skalę i możliwość płynnego przestawiania kąta.

Drogą doświadczeń należy ustalić optymalne położenie wałka dla określonego silnika i dokonanych przeróbek.....
  
 
Gdzies to wyczytał od mtego Kałuzy
  
 
Pomyłka! nie Kałuża a Świątek to pisze....

nullŚwiątek teoria
  
 
słuchajcie mam głowice -5mm wałek 555 wymieniłem rozrząd na nowy i zrobiłem fazę na kole rozrządu 2mm w prawo i auto jeszcze gorzej jeździ :/ a zapłon na 7st , co radzicie w sumie jeszcze jutro po testuje
  
 
jak sie nie mylę to jak fazujesz wałek to zapłon się jakoś inaczej ustawia, tak mi się coś u uszka obiło
  
 
gdzie to mogę znaleźć , bo teraz to muł jak ...
  
 
NO to jak dobrze tu wyczytałem to poprawiłes góre wiec jak masz seryjną skrzynie moze nie byc fajnie. Ale mogę sie mylić ja czesto z tym nie eksperymentuje.
  
 
no dobra mam seryjna ale poprawiłem gore a auto teraz nie ma ani dołu ani gory , wczoraj jechałem nim i mowie o dobra zagrzał się to mu przycisnę daj gaz do dechy a tu wciśnięty na max już był
  
 
nie wiem czy dobrze usłyszałem lub przeczytałem ale jak sie prze fazuje w prawo o 2mm to gdzieś 5 st zapłon idzie w gore i jak normalnie ustawiłem na 7st to wyszło 12st i dlatego nie jechało auto , dziś dałem na 2 st i dodając te 5st z fazy to wyszło 7st i zaczęło jeździć ale jeszcze cza dopieścić tak mniejwięcej 20s do 100km/h al eto ciągle dużo , ale mogę się mylić co do myślenia
w gaźniku mam dysze 125/190
  
 
wg mnie 125 to troche za malo przy F8 czy F101, chyba ze masz szczelinowke... swoja droga, nie masz stukowego?? przy -5 mm, 125 i nawet "bardzo ladnie" obrobionych komorach stukowe raczej powinno byc, ja bym tam wpakowal 135 albo wiecej
  
 
na 135 przerywa , stukowego raczej nie ma , chyba ze ktoś blisko Jaworzna zna się na tym u rzuci okiem może jakieś skazówki za 4pak