MotoNews.pl
  

[126p] geometria - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-11-25 21:09:41, dziqus pisze:
a co ma do rzeczy wysokosc resora? jak masz katy (mowimy o pochyleniu kol) ustawione na 0 to kola beda staly tak | | bez wzgledu na to czy w aucie jest resor seryjny, klepany czy "sportowy" z allegro za 130zl



Otóz kolego bardzo się mylisz resor sklepany jest dłuższy co powoduje że pojawiają się kąty ujemne to po pierwsze po drugie resor zle sklepany lub zle zawinięty może być dłuższy z jednej strony a krótszy z drugiej co spowodsuje ze jedno kolo będzie miało ujemny kąt drugie dodatni po trzecie jeśli nie wiesz nic na ten temat to proszę nie wyśmiewaj się z innych ja co nie co na ten temat wiem i musze przyznać mocno mnie wkur.... jak ktoś wyśmiewa innych nie wiedząc z kim gada, taka mała aluzja na przyszłość.
  
 
Ale co prawda to prawda koła ustawione na 0 muszą mieć zero toi chyba dość logiczne.
  
 
Cytat:
tak na serio to nie poznasz samohodu. ja teraz obnizalem 2 swoje kaszle (resor na 10 cm + pioro od malucha w jednym sciete podkladki) i bez geometri to samochod myszkuje wychodzi przodem ciezko sie kiera kreci. Poczekalem pare dni az resor kleknie tyle ile ma kleknac i pojechalem na zbierznosc. kolosalna roznica w prowadzeniu. No ale to chyba wiadomo.



Cytat:
2005-11-26 18:21:40, WOYTAZ pisze:
ale to robiles sama zbieznosc czy cala geometrie.....? i jak Ci katy itp itd ustawił...?



No wlaśnie, co i jak Ci ustawił?
ja zmieniłem resor na ~13 (podkładek nie ścinałem), koła lekko sie rozjechały (^) , nie da się bardzo jeździć, objawy takie jak piszesz jaqo, pojechalem na zbieżność i gosc mnie odesłał po przyczepieniu laserków, mówiąc że wszystko jest w porządku, ale nadal wg mnie nie jeździ jak należy. Kupiłem właśnie nowe opony i obawiam sie że przy ustawieniu ^ bardzo szybko sie z nimi pożegnam.

Aa tyl, kiedyś przyciąłem spreżyny 3/4 zwoja i dzisiaj zobaczylem że w letnich oponkach 155/65 (po pól roku używania) starł sie bardziej bieżnik przy osi opony, bliżej auta. Dlaczego? Koła stoją mniej więcej | |, wpadając w V.

Nie kumam wogóle o co chodzi z kątami stopniami etc więc co należałoby podać diagnoście azeby ustawil to jak nalezy? Jakie wartości i których kątów. Zbieżność na 0, a reszta?
  
 
robili mi zbieznosc i pochylenie. zobaczyli przez okno obnizonego kaszla i powiedzieli "o obnizony, radowiec?" ja "no troche..." to oni"ok wjezdzaj pan". ustawili pochylenie i zbierznosc w 15 min nie mowilem im co i jak bo sami dobrze ogarniali temat (jeden koles juz starszy).

  
 
Cytat:
Nie kumam wogóle o co chodzi z kątami stopniami etc więc co należałoby podać diagnoście azeby ustawil to jak nalezy? Jakie wartości i których kątów. Zbieżność na 0, a reszta?


Baran: 0 stopni w pochyleniu kół oznacza ze stoją patrzac od przodu auta: II
w "plusie" (pozytyw) : /
w "minusie" (negatyw): /
powiedzmy ze masz wyjsciowa pozycje:
masz seryjny resor i nastawy pochylenia na 0 i zbieznosc na 0 (patrzac z gory kola sa rownoległe)

zmieniasz resor na plaski, czyli dłuzszy, geometria sie zmienia:
pochylenie kół:negatyw, zalezy jak bardzo niski jest resor,
jednoczesnie kola staja sie rozbiezne, a wartosc rozbieznosci tez zalezy od zglebienia auta czyli: im bardziej zglebisz tym wiekszy negatyw i rozbieznosc, lekki negatyw zalecany na krete odcinki, lepiej trzyma w zakretach, oponka nie podwija tak pod auto,
pochylenie na "0" - auto stabilniejsze na prostej
zbiezny/ rozbiezny - odpowiednio: szybciej skreca/wolniej skreca
wybór nalezy do Ciebie!!




[ wiadomość edytowana przez: HNT dnia 2005-11-29 21:43:21 ]
  
 
Ja mam reosr 4 cm dodatkowa laga i sciete podstawki,z tylu ciete sprezyny o 1,5 zwoja chyba i chartowane i doginane.
Przeznaczenie tylko i wylacznie asfalt i zakrety.
Tyl mam jebniety (zrobil sie zbiezny) przod to wiadomo...
Mam szybki skret,czy nie beda mi sapac w warsztacie ze musza 3 drazkami krecic?
Jak polecacie ustawic katy i zbieznosc?
P.S Ustawienia juz nawet na lato,zime jakos przepekam
  
 
Nikt nic nie powie
  
 
Ok, ja chce żeby bylo normalnie jak przed obniżeniem to musze ustawic zbieżność i pochylenie na 0?
  
 
na "0" bedzie chyba nawet dobrze na poczatek!
  
 
Odgrzebuje bo mam pytanie

Przy obniżonym resorze często robi sie problem z ustawieniem pochylenia (za krótkie szpilki pod wachaczem).
Czy wystarczy dać dłuższe szpilki, czy to bardziej złożony problem ?
  
 
ja tam mam jeszcze duzo miejsca na szpilkach i nie spotkalem sie z tym problemem, a kaszel nisko w miare stoi....
  
 
Jaki masz kąt pochylenia koł, jaki resor (ile wyklepany i czy utwardzony) i czy masz skrócone podstawki ?
  
 
Witam wszystkich

Na poczatku przedstawie co mam a pozniej pytania:

PRZOD: resor sklepany na 4-5cm brak dodatkowego piora ( nie chialem zeby byl beton jezdze tylko po iescie na asfalcie), podstawki nie ruszane (standardowe), akorki krotkie KYB-y poniewaz seryjne dobijaly no i wiadomo skrocone odboje, zrobil sie duuuuzy negatyw, wiekszy niz z tylu !!! dodatkowo wymienialem przekladnie na nowa (listwowa) + drazki

TYL: sprezyny ciete o 1,5 zwoja, po 2 gumy na sprezyne, ciete odboje o 2 bulwy ( przy jednej dobijaly), amory seria ale w bdb stanie, wiadomo jest negatyw ale mniejszy niz z przodu !!!

Wiem ze musze zrobic cala geometrie kol bo mi zje opony 175/50 (felgi rekiny 5,5 ET1

Teraz moje pytania: (chcialbym ustawienia typowe na asfalt na miasto!!!

1- przod ma byc idealnie tak: I--I ( czyli ma byc 0 stopni ???) patrzac na przod auta

2- zprzodu kola maja byc rownolegle jak sie patrzy z gory czy maja byc zbierzne czyli isc tak : /-- czy maja byc tak: --/ ( rozbierzne) patrzac z gory na kola!

3- tyl wiem ze sie da regulowac : na bebnie na tych 4 srubach pochylenie kola a na wachaczu tzn na jego jednym mocowaniu (czy ma byc zbiezny czy rozbiezny) ?? ruszac wogule tyl ??

4- cytat "zbiezny/ rozbiezny - odpowiednio: szybciej skreca/wolniej skreca" ---tak przeczytalem --> dlatego niewiem co powiedziec diagnoście hmmm

5- cytat"na "0" bedzie chyba nawet dobrze na początek!" Na początek tzn ze 0 stopni nie jest dokona dobrym rozwiazanieam

podgladowe foto :


[ wiadomość edytowana przez: taquito dnia 2006-03-01 21:21:24 ]
  
 
1 - ano
2 - zbiezne
3 - zbiezny
4 - ustaw fabrycznie i nie kombinuj
5 - na miasto to raczej bez roznicy bo na czas nie jezdzisz
  
 
OK dzieku krzyh00-u

kiedy pojade ustawiac cala geometrie to wiem ze powiem ze katy z przodu maja byc na 0 stopni
a jesli powiem zeby przod i tyl byl zbierzny to tez beda wiedziec o co chodzi ????? cy musze podac jakies konkretne liczby ??

wiem ze kola maj byc zbiezne bo podczas hamowania kola dochodza do pozycji rownoleglej (patrzac zgory) tzn odchylaja sie na rozbieznosc ??? dobrze przeczytalem ??
  
 
kątow ci nie ustawia bo znajac zycie beda pierdolic ze masz wyruchany resor, ze siadl, ze tego sie da, ze to zepsute srutututu majty z drutu. zreszta to duzo roboty. a zbieznosc to przeciez w zakladzie wiedza jak sie ustawia wiec nie wiem czemu mialbys im cos mowic? ma byc fabryczna po prostu tak jak w kazdym bobie.
  
 
To kata mam sobie sam ustawic !!?? wiem ze to sie reguluje na tych 2-och szpilkach nad wachaczem ale domowym sposobem bedzie ciezko ustawic dokladnie 0 stopni, co ty proponujesz???
  
 
a czy ktos powiedzial ze musi byc idealnie zero? moze byc maly minus, zreszta przy takim obnizeniu na kazdej dziurze i hamowaniu robi ci sie taki negatyw ze bania mała... takie uroki gleby.
  
 
Krzh00 - jak dobrze poszuka to mu zrobia pochylenie - mi zrobili bez gadania w 15 minut
taquito - wogole to wysoki jak na 4 cm....
Cytat:
2006-02-20 21:54:01, _Szary pisze:
Jaki masz kąt pochylenia koł, jaki resor (ile wyklepany i czy utwardzony) i czy masz skrócone podstawki ?


10 cm + pioro od malucha +sciete na maksa podstawki. pochylenie na zero
  
 
jaqo- mozy wydawac sie wysoki bo sie nie ulozyl, po ciaglym podnoszeniu