Pilnie potrzebuje pomocy z automatem ! ! ! - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-12-06 20:38:01, slawekomegacarawan pisze:
sprawdziłeś poziom oleju w skrzyni może jest zbyt niski u mnie jak byłem przy wymianie w ASO mechanior wlał 3.5 litra po czym odpalił auto(wszystkie koła w powietrzu) przełączyl na D pożniej chwila N i na R.następnie zgasił silnik i dolal 1.5 litra. zalewał za każdym razem do otworu wlewowego.w sumie 5 litrow na razie 7 000km i jest dobrze.


Jeżeli masz skrzynię z dwoma miskami to powinno się zmieścić od8-9 litrów.
  
 
Cytat:
2005-12-06 22:03:01, Mlody_Omega pisze:
oleju wlano 5 litrów... olej powinno się zmieniać podobnie jak filtr... bardzo możliwe jest to że taśma hamulca bębnowego, który znajduje się w skrzyni się poluzowała i łapie poślizg... może wystarczy ją naciągnąć ? A może poprostu olej Mobil ATF 220 nie chce się dokładnie wymieszać ze starym Dextronem... wspomnę, że Mobil ATF to jest to samo co Dextron D II... btw. nie wlewać do tej skrzyni Destronu D III... dlaczego? bo to inna klasa lepkości... no chyba, że ktoś zrobi generalke skrzyni i wleje do uchej skrzyni ok.8 litrów... Jutro znów z rana pojadę do magika i będę go dręczył, że Bestia ma chodzić na wczoraj i mnie to nic nie obchodzi... pozdr.

Właśnie do tej skrzyni należy wlewać DEXTRON 3!!!
  
 
Cytat:
2005-12-06 22:03:01, Mlody_Omega pisze:
oleju wlano 5 litrów... olej powinno się zmieniać podobnie jak filtr... bardzo możliwe jest to że taśma hamulca bębnowego, który znajduje się w skrzyni się poluzowała i łapie poślizg... może wystarczy ją naciągnąć ? A może poprostu olej Mobil ATF 220 nie chce się dokładnie wymieszać ze starym Dextronem... wspomnę, że Mobil ATF to jest to samo co Dextron D II... btw. nie wlewać do tej skrzyni Destronu D III... dlaczego? bo to inna klasa lepkości... no chyba, że ktoś zrobi generalke skrzyni i wleje do uchej skrzyni ok.8 litrów... Jutro znów z rana pojadę do magika i będę go dręczył, że Bestia ma chodzić na wczoraj i mnie to nic nie obchodzi... pozdr.

Właśnie do tej skrzyni należy wlewać DEXTRON 3!!! A pwinno go się zmieniać co 30-40 tyś.


[ wiadomość edytowana przez: abigaz dnia 2005-12-07 20:40:04 ]
  
 
Cytat:
2005-12-06 23:33:04, marek281 pisze:
może tak poza postem ale jako cenna uwaga...mam starych mechaniorów z opla i mówią żeby wymienić olej w automacie trzeba ściągnąć miski i przeczekac co najmniej 12 godzin...wtedy skrzynia jest naprawde sucha w ciągu tych 12 godzin może wysączyć sie do 2 litrów przepracowanego oleju...

Nigdy niewylejesz całego oleju ze skrzyni, póki niezdemontujesz konwertera,a jest on między skrzynią a silnikiem.Czyli trzeba razłączyć skrzynię od silnika.nietrzeba tego robić przy wymianie oleju.
  
 
Cytat:
2005-12-07 10:19:19, Nixon pisze:
Przy takim doświadczeniu mógł zostać uszkodzony któryś z elektrozaworów płyty sterującej. Wiem, bo przerabiałem Objawy mogą się zgadzać. Jeśli szybka diagnoza nie wskaże przyczyny i konieczne jest rozebranie na czynniki pierwsze, to zabawa jest nieopłacalna. Np. u Olczaka sama robocizna wyniesie więcej niż ASB używka. pozdr, Robert

To co jest w środku to jest "mózg', i oczywiście mógł zostać uszkodzony.
  
 
Cytat:
2005-12-07 10:19:19, Nixon pisze:
Przy takim doświadczeniu mógł zostać uszkodzony któryś z elektrozaworów płyty sterującej. Wiem, bo przerabiałem Objawy mogą się zgadzać. Jeśli szybka diagnoza nie wskaże przyczyny i konieczne jest rozebranie na czynniki pierwsze, to zabawa jest nieopłacalna. Np. u Olczaka sama robocizna wyniesie więcej niż ASB używka. pozdr, Robert

Rozebranie i złożenie skrzyni to około 500 stów, do tego dochodzą części i zestaw uszczelek około 800zł.Naprawa solidna skrzynki to około 2500-3000 tyś. To dużo, ale wiesz na czym stoisz.A jak kupisz używkę to na dwoje babka wrózyła.
  
 
Cytat:
2005-12-07 20:54:13, abigaz pisze:
Rozebranie i złożenie skrzyni to około 500 stów, do tego dochodzą części i zestaw uszczelek około 800zł.Naprawa solidna skrzynki to około 2500-3000 tyś. To dużo, ale wiesz na czym stoisz.A jak kupisz używkę to na dwoje babka wrózyła.


Ale używkę ma u mnie za którą nie płaci dopóki nie zadziała, więc nie jest tak źle, najwyżej dam jeszcze jedną.
Ze mną jak z dzieckiem, wszystko można.

A po niedzieli niespodzianka, szykować portfele.
  
 
to ja jeszcze wtrace pare groszy.

u mnie od tygodnia odkad uruchomilem silnik i załączyłem wsteczny - silnik zgasł, powtórzyłem to ze 3 razy i taka sam sytuacja, silnik gasł na wstecznym ( po późniejszych obserwacjach doszedłem ze tylko to sie dzieje na zimnym silniki tzn zaraz po odpaleniu). Olał bym temat ale od tego czasu zaczeły sie drobne szarpniecia przy zmianie na wyzszy bieg ( czesto na zimnym na ciepłym prawie w ogóle). Co do oleju w skrzyni to nie wiem co było lane i kiedy, Omcie mam od 2 miesiecy dopiero przejechalem 3 tyś km i do tej pory było ok wszystko. Przebieg na liczniku 184 tyś ( w co wątpie ) rok 94 2,5 TD i automat oczywiście


Poza tym witam wszystkich forumowiczów, jestem nowy tu
  
 
co to jest te ASO ??? moze to dla was śmieszne pyt - ale ja nie wiem
  
 
Cytat:
2005-12-08 21:29:34, SRK pisze:
co to jest te ASO ??? moze to dla was śmieszne pyt - ale ja nie wiem



ASO:
1. Autoryzowany Serwis Opla
2. Autoryzowany Serwis Obslugi
3. wyszukiwarkawyszukiwarka

[ wiadomość edytowana przez: KOLIBERk dnia 2005-12-08 22:42:54 ]
  
 
Cytat:
2005-12-07 20:35:12, abigaz pisze:
Właśnie do tej skrzyni należy wlewać DEXTRON 3!!!


Jasne stary!! to niezlego masz mechanika...
To ciekawe czemu opel kaze lac Dextron II D...
no ale pewnie twoj mechanik zna sie lepiej
  
 
Cytat:
2005-12-08 23:08:43, trakerr pisze:
Jasne stary!! to niezlego masz mechanika... To ciekawe czemu opel kaze lac Dextron II D... no ale pewnie twoj mechanik zna sie lepiej


Posłuchaj,te skrzynie jeżdziły nietylko w oplach,a on te skrzynki naprawiał.Więc niemów mi że service opla to jest najlepszy i wszystko wie lepiej!!!
  
 
Cytat:
2005-12-08 23:08:43, trakerr pisze:
To ciekawe czemu opel kaze lac Dextron II D...


Przepraszam że ośmielę się zapytać, ale skąd ta wiadomość? Bo np. w takim TISie to jacyś dyletanci napisali D III

pozdr, Robert

PS: Tak, wiem że Olczak uważa, że do tej konstrukcji powinien iść D II.
  
 
Cytat:Nixon pisze: PS: Tak, wiem że Olczak uważa, że do tej konstrukcji powinien iść D II. ........................................................................................
A co to za figurant, ten Olczak??? Wszyscy mu bezgranicznie wierzą???!!!


[ wiadomość edytowana przez: abigaz dnia 2005-12-09 12:07:45 ]
  
 
Cytat:
2005-12-09 11:59:13, abigaz pisze:
A co to za figurant, ten Olczak??? Wszyscy mu bezgranicznie wierzą???!!!


Lokalny guru od ASB spod stolycy. Właściciel strony automat.pl.
Ja mu wierzę, ale nie bezgranicznie.

pozdr, Robert
  
 
nieco z innej beczki:
jakiś czas temu w tym wątku KOLIBERk napisał:

Cytat:
w Opolu w ASO jest taki koles, wyglada dosc powaznie, ktory ma spore pojecie o skrzyniach w Oplach. (...)
uswiadomil mnie jak mam jezdzic tym autem (kilka cennych uwag)



czy mogę liczyć na publikację ww. cennych uwag?
serio, wiedzy o automacie nigdy dość!
pozdro
Piotrek
  
 
Cytat:
2005-12-09 09:49:40, Nixon pisze:
Przepraszam że ośmielę się zapytać, ale skąd ta wiadomość? Bo np. w takim TISie to jacyś dyletanci napisali D III


Daleko nie trzeba szukac wystarczy zajrzec do instrukcji Dexron II tak samo mowia w serwisie Opla i nie tylko oczywiscie mowa o Omedze A bo w B przynajmniej po 99 tzw. C Dexron III
  
 
Chciałem sprostować że wlewałem do tej skrzyni Texaco 3(niepamiętam czy jast to odpowiednik Dextron 3)
  
 
Cytat:
2005-12-07 20:34:30, abigaz pisze:
Właśnie do tej skrzyni należy wlewać DEXTRON 3!!!


To co sie klucisz jak nawet nie wiesz na czym jezdzisz.
  
 
Cytat:
2005-12-09 15:19:09, trakerr pisze:
To co sie klucisz jak nawet nie wiesz na czym jezdzisz.


Wiem na czym jeżdżę lepiej od ciebie.Pomylić się to ludzka rzecz.