MotoNews.pl
0 Ogrzewanie z BISa w zwyklym maluchu - jak? (130907/0) - Strona 2
  

Ogrzewanie z BISa w zwyklym maluchu - jak? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
do nagrzewnicy bisowskiej nie trzeba otworow dlubac w podszybiu
po prostu jak sie nie wrzuci tej kratki plastikowej to bedzie sobie ciagnac powietrze spod blachy podszybia (jest tam jakie 5cm wolnej przestrzeni do obudowy nagrzewnicy)
  
 
Wojtaz - sprawdź sobie skrzynkę, puściłem zdjęcia.
Co do ewentualnych otworów do nagrzewnicy - ja nie mam nic, spokojnie daje rade, nie warto sobie tym głowę zawracać.
Pozdro.
  
 
A sie zastanawiam ile bedziecie męczyć ten temat tymi otworami, poprostu otwór jest dobry dla lepszego wychłodzenia płynu chłodzącego, wiadomo że nagrzewnica dziala jak zwykła chłodnica, bez otworu też bedzie daziałać, może zakończmy temat otworu w podszybiu.
  
 
Tomecki_b-b: moglbys mi tez przeslac takie fotki tej nagrzewnicy??
na hornet4@poczta.onet.pl
albo
rallydesign@vp.pl
z gory dzieki
  
 
a czy dziala to tak, ze mozna zatrzymac zupelnie obieg ktory idzie do nagrzewnicy jakims zaworem?
  
 
jak zaadoptujesz calosc z bisa to bedziesz mial zawór. jesli niechcesz konsoli z bisa-to zawór sobie zrobisz na wenszu
  
 
Cytat:
2006-01-14 12:54:58, wojtas7 pisze:
a czy dziala to tak, ze mozna zatrzymac zupelnie obieg ktory idzie do nagrzewnicy jakims zaworem?



Przesłałem Ci fote z zaworem kulowym pod fotelem - na wężu dolotowym do nagrzewnicy - ja mam surową nagrzewnicę bez sterowania, tylko z wiatrakiemm stąd zawór na dopływie.
Tak jak pisze Pat - założysz komplet ze sterowaniem z bisa-nie dajesz żadnego dodatkowego zaworu.

[ wiadomość edytowana przez: Tomecki_b-b dnia 2006-01-14 14:34:29 ]
  
 
Odświeżam

Mam zwykłą 650 i jak każdy narzekam na ogrzewanie… szczególnie przedniej szyby…
Wymyśliłem żeby zamontować nagrzewnicę od bisa… ale... tak jak pisałem mam 650-tke a nie swapa więc nie mam chłodnicy w którą mógłbym się wpiąć… zastanawiam się czy dało by się ogrzewać wodę w powiedzmy miedzianej rurce na wydechu, zrobić zamknięty obieg ze zbiornikiem wyrównawczym i jakąś pompką chodzącą na 12 volciakach…

W związku z tym mam takie pytania

- najważniejsze – czy ktoś robił już coś takiego (w wyszukiwarce nic nie znalazłem)
- do jakiej temperatury nagrzewa się wydech w maluchu (chodzi mi konkretnie o ten najbliższy głowicy prosty odcinek) i jaki materiał wytrzyma tą temperaturę
- czy istnieją jakieś 12 voltowe pompki wytrzymujące taką temperaturę czy trzeba będzie wkładać przetwornik?

I jeszcze jedno… czy jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie – od razu mówię, że odpada montowanie wiatraczków od komputera w tunelu i tym podobnych… A może istnieje coś w stylu 12 volt-owego convectora albo suszarki?? ))
Potrzebuję coś co w góra 2-3 minuty po odpaleniu będzie grzać mi przednią szybkę i zmarznięte grabki
  
 
Szczeże mówiąc to ja kiedys juz myślałem nad takim rozwiazaniem, wtedy miało to być tak że w komorze silina był zbiorniczek hermetyczny z grzałką, grzałkę włączało się żeby zagotowywała wodę, woda leciala wężami przez samochód do nagrzewnicy, następnie wyplywała z niej i spowrotem do zbiorniczka, pompa wody miala byc na "zimnym" obiegu, w sumie to sam nie wiem jak by to wyglądalo, problem jest z pompą, z czego zaadoptować.
  
 
Ja ma takie ogrzewanie musisz byc zalogowany zeby zobaczyc
  
 
Wybrany przez Ciebie post lub temat nie istnieje... :/


Może to głupi pomysł, ale jeżeli pompa miała by być na zimnym obiegu to można by było kombinować z filtrami do akwarium, pozostaje tylko problem skąd wziąć 220v w maluchu

[ wiadomość edytowana przez: dyzio dnia 2006-01-30 07:43:15 ]
  
 
Cytat:
2006-01-30 07:40:56, dyzio pisze:
pozostaje tylko problem skąd wziąć 220v w maluchu [ wiadomość edytowana przez: dyzio dnia 2006-01-30 07:43:15 ]




choćby z allegro:

LINK
  
 
Co do nagrzewnicy z bis-a w 650. Obecnie zrobiłem z kumplem u niego w autku niedługo zrobie to u siebie (pewnie latem bo bede mieć czas). Płyn ogrzewany jest poprzez olej tzn. w misie olejowej jest rurka miedziana wygięta w kształcie litery M. Wyloty rurki są z prawej strony. Od nich idą wężyki do chłodnicy (nie pamiętam z czego), jest ona malutka i znajduje się przy prawym wlocie poietrza. I to jest jakby duży obieg wody (tak jak w "zwykłym" samochodzie). Rurki te mają rozgałęzienia oparte (niestety narazie) na zwykłuch zawrokach (cosik podobnego jak w kranie). Od tych zaworków idą rurki do bis-owskiej nagrzewnicy w bagażniku. Problem jest taki że nie ma narazie pompy wodnej i układ jest jeszcze mało wydajny, lecz nagrzewa się dość szybko. W środku jest panel sterowania ogrzewaniem z bisa, co prawda nie wszystkie opcje są używane głównie regulacja temperatury. Taka nagrzewnica ma też drugi plus. Latem gdy nieużywane jest ogrzewanie do nagrzewnicy idą rurki z płynem chłodniczym do mini lodówki ok 5 litrów. Jak się włączy lodówke chłodzi ona płyn (tylko ten na odcinku lodóweczka nagrzewnica) i mamy pseudo klimatyzacje. Działa to może nie tak jak w prawdziwej klimatyzacji ale chłodem daje . Problemem jest jak narazie brak tego wlotu w podszybiu, gdyż jak ma się coś co lekko śmierdzi w bagażniku to smró idzie do środka, toteż latem albo będziemy ciąć podszybie, albo wytniemy niewielką dziurke w podłodze bagażnika (gdzie to się jeszcze zobaczy) i z tamtąd będzie szło powietrze z zewnątrz. Natomiast jeśli latem gdy jest ta "klimatyzacja" jest powiedzmy zimno wyłączamy "klime" i włączamy standardowe ogrzewanie, które ma swój wentylatorek (z wartburga taki ślimaczek) umeszony w tunely końcowym. Powietrze wchodzi do mieszalnika tak jak w maluchu standardowym, tyle że trzeba zamknąć dopływ powietrza z zewnątrz bo inaczej wszystko ucieka do bagaznika.
  
 
osobiscie z sowjej strony dodam ze pod nagrzewniczke z Bisa adoptujcie tylko wiatraka z Bisa. niedosc ze dwa biegi, to wieksza srednica otworu zayssajacego oraz pieknie i szczlnie pasuje. Na Elegantwoskim mialem cieplo po jakis 20-30 minutach jazdy. Na bisowskim wentylku juz po paru kilometrach zasysa ciepeleczko.
  
 
wez ostry wrzuc jakies zdjatka bo ciekawie wyglada to co mowisz
  
 
Co wy sie tak uparliscie na ciecie blach w podszybiu czy podlodze? Taka radosc sprawia wam ciecie metalu i zabezpieczanie antykorozyjne? P{omyslcie troche - przeciez spokojnie mozna wyciac otwor w plastiku w ktorym znajduje sie nagrzewnica i poprowadzic rure np do nadkola, albo gdzie w poblize np prawej lampy, ktorej szczelnosc - poowiedzmy to sobie szczerze - wielka nie jest i stamtad pobierac powietrze do chlodzenia/grzania. Rzuccie okiem na ta fotke - tuz pod rurka odpowietrzania mialem wyciety kawalek plastiku i tamtedy dostawalo sie powietrze do grzania. W moim przypadku akurat nie trzeba bylo rury, bo i tak bylo cieplo od samej chlodnicy, ale nic nie stoi na przeszkodzi, aby ja sobie zrobic.
Mniej roboty z tym bedziecie miec, mniej problemow i mniej czasu na to poswiecicie.
  
 
j aniemam zadnego wyciecia - zadnych dziur. poietrze sobie zasysa spod podszybia....i smiga.
  
 
Cholera nie mam dostęp do aparatu, ale gdzieś mam rysunki tego wszystkiego jak znajde, czy bede mieć dostęp do cyfrówki to zapodam. Ale praktycznie to wszystko jest zerżniete z ogrzewania z bis-a. Pomysł z pobieraniem powietrza z świateł jest całkiem spoko. Problem mam tylko taki, że nie wiem jaką pompe wodną zastosować. Myślałem o jakiś elektrycznej bo inna nie podejdzia, bo narazie to wszystko działa jak w pierwszej syrence
  
 
Ale wy kombinujecie, pompki akwariowe, przetwornice na 220.... A ja dzis na zlomie kupilem za 3 zl pompke do ukladu chlodzenia od jakiegos mercedesa (prawdopodobnie z webasto). I nawet dziala
  
 
jakiego weza uzyc (rodzaj) i gdzie go mozna kupic we wroclawiu, jakiej dlugosci i srednicy, zeby szedl z silnika 1.1 z tylu w maluchu do nagrzewnicy z bisa w oryginalnym miejscu w bagazniku? Z ktorego krocca z wtrysku idzie ciepla ciecz do nagrzewicy (teraz mam zaslepione oba) - wyzszego czy nizszego - mam na mysli maly obieg? Czy dmuchawa z eleganta pasuje do obudowy nagrzewnicy z BISa?

dzieki