MotoNews.pl
  

1.6 GTiE z ritmo/delta w 128 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bart sprawdzales?
  
 
no tak sprawdzalem niewzmocnione polosie od strony skrzyni maja malutki wieloklin i przegub z 3 kamieniami a wzmocnione wchodza sztywno w dyfer bez przegubu tzn przegub jest oczywiscie ale w dalszej czesci polosi, dyfer niewzmocniony ma zupelnie inne lozyska w obudowie{wieksze} i tym samym inny ksztalt obudowy itp.... jakos to sie da napewno przerobic , wszystko sie da tylko ze nie na zasadzie wyjmij wsadz... chyba ze byly jakies skrzynie "posrednie" ktorych poprostu nie widzialem jeszcze.

taki rysunek pogladowy splodzilem na podstawie prekroju wzmocnionej z tipo 1600
lewo wzmocniona prawo niewzmocniona czerwone kropy to "lozyska"


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-01-18 19:09:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-01-18 19:10:57 ]
  
 
bart dlaczego nie pozostałeś przy orginalnej skrzyni uno t. w zielonej coupei ???
kąbinacja:
- dzwon od 85
- skrzynia ZF
- mechanizm wybierania org. 128 .
z mniejszymi przegubami 128 ??? czy coś ze ritmo 125 ????
tarczą uno t. ???

a więc silnik sohc 1600 - nie pokręci się wysoko ?
  
 
skrzynia z uno t ma inny mechanizm wybierania biegow, jest od gory skrzyni a nie jak w 128 lizakiem od dolu,a w ritmo 125tc jest tak jak w 128, to raz, dwa skrzynia z uno t ma dluzszy dyfer niz skrzynia z ritmo abarth{ 3.31 chyba do 3.57 nie pamietam dokladnie}, zakladajac skrzynke z ritmo do silnika uno t mozna jescze cos urwac na przyspieszeniu kosztem v maxa:|, poza tym mialem okazyjnie kupione za 6 stow ritmo 125tc abarth ktore poszlo na zlom{blacha tragiczna} a zostawilem z niego cala reszte poza zgnilizna karoserii i nie musialem szukac skrzyni, byla na miejscu i do tego byla sprawdzona przezemnie w ruchu jeszcze w ritmo i wiedzialem ze jest w bdb stanie.
tak jak pisales:
skrzynia ZF 138AR1 z ritmo abarth 125tc
dzwon z ritmo 85 138A1{teraz zauwazylem ze jednak bez otworu na czujnik , wywierci sie }
mechanizm wybierania biegow ze 128 coupe
poloski z ritmo TC albo z uno turbo, nie wiem ktore beda "bardziej" pasowac na rozstaw kol 128
przeguby jak i piasty przednie albo z ritmo 125tc albo same przeguby z TC i piasty z ritmo 85 na przyklad... to zalezy od tego czy bede zakladal hamulce z ritmo abarth czy z uno turbo, nie sa wymienne tzn te ritmo tc maja inny nietypowy rozstaw srub mocujacych jarzmo do piasty i pasuja tylko do piasty abarth-a do innych nawet wzmocnionych nie.
skrzynia obecnie tak sie prezentuje, gotowa do zlozenia ale boje sie to sam skladac{lepiej mi idzie rozkladanie zawsze} i czekam na kolege az znajdzie czas i razem to poskladamy.

  
 
uno turbo ma dolem wybierane biegi przynajmniej 1,3
  
 
więc spawane półośki na 95%
piasty przednie od ritmo 125 :
- nie zmienią przypadkiem ustawienia przednich kół ??
- z większymi tarczami zmuszą do założenia 14 ? ,lub 13 z większym sierodkiem ( ruską felge 13 z roztoczeniem ok 1mm moge dopasować do kombinowanej-roztaczanej tarczy 130tc i piasty 128 )

gdybyś chciał pozostać przy skrzyni uno t. istniała by możliwość przespawania blachy mocującej lewarek zmiany biegów od u.t. ??
  
 
piotrek ja kupilem uno t 1400 z 94 chyba, w budzie mk2 , to ma taki "dynks" u gory skrzyni w sensie na gornej polowie a 128 ma liaczek wchodzacy u samego dolu w obudowe skrzyni uno t 1300 tez ma taki lizak jak 128 zastawa?{widac go na zdjeciu mojej skrzyni ten patyk z gumowa charmonijka na dole}

jar co do geometrii zawieszenia to nie wiem to jeszcze nie jest poskladane, ritmo 125TC ma seryjnie kola bardziej w negatywie niz 128 ktore ma seryjnie wrecz mini pozytyw. co do innych katow to zobaczymy... wahacz i drazek reakcyjny zostanie ze 128 wspomagany stabilizatorem z ritmo 125 i sprezynami progresywnymi tez ze 125tc.

felgi mam teraz 14ki ale docelowo beda takze 13 ki , ale z duza iloscia miejsca na wieksza tarcze na oko te 13ki wchodza nawet na 257mm od argenty, na oko poprzymierzam i sie okaze, jak wejda na argente to na 128 tym bardziej

gdybym chcial zostac przy skrzyni uno t napewno daloby sie cos dosztukowac zeby to chodzilo, w 127 mialem silnik typu fire z nieco innym typem mechanizmu zmiany biegow niz w oryginalnej skrzyni od 903 i jezdzilo,na oryginalnym "patyku" ze 127.
  
 
ma ktoś wykresy silników 1500 sohc i 1600 gtie?? bo cosik mi sie wydaje ze 1600 DOHC bedzie miałwiecej momentu i to sporo niżej
  
 
Cytat:
2006-01-18 22:17:17, Bart128 pisze:
na oko te 13ki wchodza nawet na 257mm od argenty, na oko



na oko to chlop w szpitalu umarl. A 13 na tarcze 257 spokojnie wchodzi, wystarczy zdjac zacisk
  
 
Cytat:
2006-01-18 17:02:54, Bart128 pisze:ksiazka serwisowa nie klamie, test "50000 fiatem ritmo 75cl" tez jest jak dla mnie dosc wiarygodny
nie mam nic do twojego ritmo 90i.e peace.
a jeszcze co do tej wypowiedzi nie wiem czy slyszales o trzech tytulach mistrza WRC wywalczonych przez fiata 131 2000 dohc w latach 77 78 i 80? tam byl 84x90 silnik


Fotografią mnie przekonałeś , dowodzi to jednak jednego : bałaganiarstwa koncernu Fiata , tym bardziej ,że sam na własnej skórze się o tym przekonuję jeżdżąc obecnie wersją Ritma 90sie , robioną na Szwajcarię - aut w takiej konfiguracji nie ma w żadnych katalogach !
Czy masz coś do mojego auta ? Jakie ma to znaczenie ?
Zaś co do osiągnięć Fiata 131 , czy innych modeli - nigdy ich nie deprecjonowałem , tylko odpowiedz mi na pytanie : czy masz na zbyciu taki silnik ( chętnie kupię ... ) , jak te które wygrywały w rajdach ? Wydawało mi się , że mówimy o swapie seryjnego silnika z dużym przebiegiem i bogatą historią !
Proszę cię - nie porównujmy kosmicznej technologii ( nie tylko na tamte czasy ) z solidnym , co prawda - ale zabytkowym wyrobem !
  
 
dobra to ze schabem doszlismy juz do porozumienia

teraz suche fakty dla tadzika:

1500sohc na podwojnym gazniku{ryszard 85s}:
85 koni przy 6000
118 niutkow przy 3200

1600sohc na gazniku{wtrysku} tempra.
86{90} przy 5800{5750}
130 przy 2900{momentu dla wersji wtryskowej nienam, moze ciutke lepszy bardziej jeszcze plaski?}

1600dohc na monowtrysku ritmo90i.e. delta gt.i,e
88 przy 6250
123 przy 4250 !!

tyle samo momentu i wyzej

i dlatego tak a nie inaczej sadze o silniku 1600dohc 90.i.e jako jednostce do swapowania do 128{tylko pod tym wzgledem bla bla mowilem juz 5 razy}, parametry prawie identyczne jak silniki sohc a wieksza waga i niestandardowe dla 128 punkty mocowania do nadwozia. oplaca sie rzezbic??

ahh kosa ale dzolk, no rotfl normalnie , serio te 13ki speedline sa od wewnetrznej strony jak wiaderko praktycznie rowne prostopadle bez tego "wciecia" w polowie szerokosci felgi.{takze za sprawa tego ze maja et kolo 1 } tak mysle ze skoro lady maja tarcze 251 i wchodza stalowki zwykle13 to moze na 257 w argencie wejdzie ta 13ka? z reszta na 128 aucie docelowym dla tych felg beda albo 240 uno t albo 243 ritmo abarth. bez obaw





[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-01-19 09:53:00 ]
  
 
o silniku 1600dohc 90.i.e jako jednostce do swapowania do 128

na papierze (oc ; jeszcze lepiej 1400 dohc -na 95% było coś takiego), w żeczywistości więcej pojemności .

bart dochodze do wniosku że robisz wszystko żeby nie wciąć się w bude 8-T :
-mniejszy filtr oleju .
-spiłowany kol. wyd. dla sprężarki .

- i kąbinacja z lizakiem skrzyni ???

sohc 1600 był w delcie ???
  
 
Cytat:
2006-01-19 21:02:07, jar128 pisze:
sohc 1600 był w delcie ???


Nie ! - był w Tipo / Temprze
  
 
w delcie byly 1.6 sohc i 1.6 dohc
  
 
w delcie byly 1.6 sohc i 1.6 dohc



i czy ińżynierowie z LANCI dodali mu kopa ??????

był by kolejny wzorek .
dzięki .
  
 
Dzieki za odpowiedzi tak sobie wlasnie kombinuje z silnikiem, wyrwalem stabilizator wiec itak musze targac motor na ziemie zeby to pospawac w tej chwili 1300 po remoncie w sumie troche szkoda, myslalem nad sprowadzeniem jakiegos tipo ritmo za 100 euro, ale to sie jeszcze zobaczy w tej chwili napewno mam skrzynie do wymiany lozyska i synchronizatory w rosypce myslalem nad skrzynia 5 z ritmo albo yugola to juz na 100% musi pasowac tylko ktora lepsza z yugo czy ritmo chodzi o przelozenia
  
 
przełożenia skrzyni w zależności od przeznaczenia .

mi 4 styka .
  
 
W mojej 4 czeka mnie wymiana lozysk synchronizatorow cos sie pewnie jeszcze znajdzie a 5 z yugo badz ritmo kupie za okolo 200 zl a remont 4 niewiadomo ile wyjdzie no i jeszcze problem z czesciami
  
 
stare uno i ritmo mają razem kilkanaście typów skrzyń -przełożeń .

szukasz okazyjnej ceny -czy kąkretnych przełożeń ????

yugo jest najnowsze .
  
 
Mam okazje kupic od yugo skrzynie za 200 zl. ewentualnie moge sie pobawic w remont starej 4 szukalem ostatnio synchronizatorow i lozysk (te najwieksze na gorze z rowkiem) ale nic nie znalazlem moze sie ktos orientuje gdzie mozna kupic i jaki jest koszt

Pozdrawiam