Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-25 19:22:02
Wszystko fajnie tylko odnosze wrażenie że nie rozróżniasz pojęć: - sprzegło wiskotyczne - sprzęgło hydrokinetyczne - przekładnia hydrokinetyczna ![]() [ wiadomość edytowana przez: Marcin1608 dnia 2006-01-25 19:22:45 ] |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-01-25 19:27:18 pracy retardera raczej nie slychac
nie rozumiem co to ma do tego, olej silikonowy jest takze stosowany w reatrderze, |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-25 19:31:52 Pytanie tylko po co Tobie olej silikonowy w hamulcu hydrodynamicznym bo tak nazywa sie retarder inaczej??
(oczywiscie jest to jedna z kilku odmian retardera) [ wiadomość edytowana przez: Marcin1608 dnia 2006-01-25 19:37:10 ] |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-01-25 19:53:17 olej silikonowy jest tym medium hamujacym
dwie plytki bardzo blisko naprzeciw siebie jedna jest jest na stale, druga kreci sie,jest polaczona zwalem owe plytki maja lopatki, ulozone przeciw sobie, kiedy olej silikonowy jest wpuszczony stawiany jest duzy opor miedzy plytkami wiec dalej sie cos nie bardzo rozumiemy |
![]() Leszek_Gdynia (S) była LADA 21072 '88 Gdynia | 2006-01-25 20:33:44 Retarder starej generacji w Solarisie Urbino wygląda następująco - na prawej stronie kierowcy w środkowym rzędzie na lewo od czerwonego klawisza - taka gałeczka ![]() ![]() |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-01-25 20:40:41 no nie watpie ze masz racje ze to ta galeczka to retarder ![]() a na podlodze widac jak sie nie myle guzik hamulca silnikowego sterowanego powietrzem -> zawiesza pompe wtryskowa i zatyka wydech -> najczesciej glownie sluzy do gaszenia ale nazywa sie to to hamulec silnikowy badz gorski hehe |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-25 20:43:54
Na tej zasadzie pracuje hamulec hydrodynamiczny?? Gdzie to wyczytałeś?? |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-01-25 20:46:16 na tej zasadzie dziala retarder, a znam to z autopsji... |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-25 20:51:51
A nie ma tam wirnika pompy i turbiny?? [ wiadomość edytowana przez: Marcin1608 dnia 2006-01-25 20:52:27 ] |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-01-25 21:18:11 nie, moze mylisz retarder z innym podobnym hamulcem,
tam sa dwie takie tarcze z przeciwsobnymi lopatkami, otwiera sie zawor, wpuszcza sie olej, i ten olej stawia silny opor miedzy tymi lopatkami, to wszystko, jest pompa do szybkiego wpuszczania i sciagania oleju, o tu na szybko znalazlem jakis adres opis z obrazkiem retardera marki Voith [ wiadomość edytowana przez: Realdoom dnia 2006-01-25 21:21:11 ] |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-25 21:25:34 To ja może bym poprosił jakiś przykładowy rysunek: dwóch takich tarcz z przeciwsobnymi lopatkami, albo całości ![]() |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-25 21:38:32 Prawie wszystko o tzw. "retarderach" i etc.....
Rozumiem, że to znasz i masz inne rozwiązanie gdzie układ potrzebuje do działania kąpieli w oleju silikonowym, bo ja takiego nie znam ![]() |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-01-25 21:42:39 no to masz to samo wiec o co chodzi?
tyle ze z autopsji wiem sie zalewa olejem silikonowym a nie mineralnym, a takze rozbieralem teog troche na aluminium to troche wiem, technikiem [znaczy jestem ale elektronikiem hehe] nie jestem wiec slownictwa technicznego nie znam... wiec widze ze sie troche nie zrozumielim |
![]() sova Miłośnik FSO POLONEZ 1,4 Coupe olkusz | 2006-01-25 21:56:20 ROZWIEWAM WSZELKIE WĄTPLIWOŚCI
retardery są po to aby nie zużywać przedewszystkim POWIETRZA z ukladu pneumatycznych chamulców i to jestgłona idea ich konstrukcji, gdyż podczas kilkukilomerowego zjazdu np w górach można by zużyć całe powietrze z układu a sprężarka nie nadąży tłoczyć i 30sto tonowa ciężarówka zostaje bez hamulców, lub blokujee tylne koła [przez zawór bezpieczeństwa. takie wypadki były! pozatym prawie 80%hamowań może byc wykonana retarderem co zwększa zywotnosc układu hamulcowego A teraz troche z fachowych książek: retarder (zwalniacz) jest wymagany przepisami UE w autobusach powyżej5,5tony i cieżarowki powyzej 9ton. musi zapewnic pojazdowi lub zestawowi pojazdow na odcinku 6km i pochyleniu 7% predkość poniżej 30km/h. Retardery (zwalniacze) dzielą się na: -dławiki spalin (klapka lub przestawienie zaworów), -hydrodynamiczne hamulce przepływowe(szeroko juź opisane) -elektryczne powodujące indukowanie prądów wirowych i pól magnetycznych na wirniku i stojanie, |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-25 22:04:32
Wykazałem Ci, że Twoja prośba o rzekome moje cofnięcie się do pierwszego postu była bezzasadna ![]() Po co pisać na temat, na który się nie ma za dużo pojęcia?? ![]() |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-01-25 22:05:09 nie z powodu powietrza to nie w obecnych pojazdach,
nawet co zdawalem prawo jazdy na starym manie z 94 roku mozna bylo deptac i deptac a trzymal 8,5 atm, caly czas, to nie kamaz po prostu zwykle hamulce sie przegrzewaja szybko wszystko wiem co i jak poza tym ze pogryzlim sie co do samej budowy |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-01-26 17:44:22 obecnie sluza do ekonomiki, przeca sa podpiete pod hamulec zasadniczy, kierowca tylko depcze pedal a elektronika robi reszte, odpowiednio stosuje retarder wspomagajac sie standardowymi |
![]() sova Miłośnik FSO POLONEZ 1,4 Coupe olkusz | 2006-02-08 01:31:45
Oj Ambrosios, to nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem. przecież oszczędzanie powietrza w układzie pneumatycznym ma tylko uzasadnienie wzgledami bezpieczeństwa, a nie ekonomicznymi. Wiadomo teraz bardziej chodzi o kase ale w momencie skonstruowania retarderów chodziło o to żeby ciśnienia nie brakło i jak najbardziej również zeby nie przgrzewać. Gwoli ścisłości przelałem na ekran wiadomościwyczytane w autoexpercie oraz to czego dowiedziałem się na politechnice ![]() |
![]() Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-02-08 13:13:50 jeszcze sie nie spotkalem z problemem co by powietrza zabraklo w jakims nie postkomunistycznym wozie produkowanym od 87 roku,
a w momencie gdy juz zabraknie to retarderem juz nic nie zdzialamy bo wszystkie kola bede zablokowane do oporu [lub tylne osie], retarder sluzy od oszczedzania normalnych hamulcow woz z retarderem to nie kamaz co sie depnie piec razy i juz brzeczyk wali po uszach, w normalnym mozesz stanac na postoju deptac sto razy ciagle a na strzalka ani drgnie z 8,5 atm, |