MotoNews.pl
6 Porównanie 1.5 DOHC i 1.8 SOHC (133442/26) - Strona 2
  

Porównanie 1.5 DOHC i 1.8 SOHC - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-02-02 11:08:28, qbaj pisze:
ktore 1.5?? moje np pali 13.5-14L lpg a to ze bartka kiedys tam podobno palil 8L to anomalia..te samochody niezaleznie od silnika pala jak chca..spalanie zalezy bardziej od konkretnego egzemplarza niz od wersji silnikowej



Zgadzam się w całej rozciągłości!!!
Porownywanie spalania na forum to trochę bicie piany - każdy inaczej jeździ, każdy ma inne "miasto", nawet w samej W-wie inaczej spali na 5-cio kilometrowych odcinkach w korku, a inaczej na Trasie Toruńskiej (jak jest przelotowa). Do tego jakis przycięty albo niesprawny termostat, stare świece albo przewody i powstają powtarzane mity, że taki to pali tyle, a taki tyle....
Mnie do śmiechu doprowadza mój kolega jeżdżący civic-kiem do pracy (W-wa) - określa mi zużycie z dokładnością do 1/10 ltr i ciagle ma to samo!!! A jeździ z Tarchomina na Ochote i czasem przeleci (rano) trase AK w 10 minut, a czasem stoi w korku od Broniewskiego - ale honda zawsze pali XX,2 ltr.

Wg mnie można stwierdzic ogólnie, że spalanie jest podobne - w granicach +/- 1 ltr dla wszystkich silników.
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-02-02 11:08:28, qbaj pisze:
a to ze bartka kiedys tam podobno palil 8L to anomalia..



Wczoraj tankowałem na full i wyszło mi, że spalił... 7,0xx l/100 km przy jeździe 20% miasto, 80% trasa (Łolkush-Kraków-Łolkush) i to przy 15-20 stopniowych mrozach! W szoku jestem Zwykle poniżej 7,4 nie udało się zejść... ale ja tego nie przeżywam jakoś specjalnie. Bardziej martwi mnie to czy dam radę wypić 6 browca czy też nie.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2006-02-02 16:06:55 ]
  
 
Cytat:
2006-02-02 11:08:28, qbaj pisze:
ktore 1.5?? moje np pali 13.5-14L lpg a to ze bartka kiedys tam podobno palil 8L to anomalia..te samochody niezaleznie od silnika pala jak chca..spalanie zalezy bardziej od konkretnego egzemplarza niz od wersji silnikowej


To ja w taki razie kocham moją anomalię która pali tyle co Bartkowa Jeśli moja anomalia miałaby po zagazowaniu palić 13 - 14l to założenie lpg nie ma dla mnie najmniejszego sensu. Pomijam juz kwestię małych przebiegów rocznych.
  
 
Cytat:
2006-01-30 12:53:49, fafan pisze:
Mam takie pytanie: jestem zainteresowany kupnem Espero na gaz i nie wiem do końca na którą wersję silnikową się zdecydować. Interesuje mnie wszystko, Ich spalanie, osiągi, elastyczność, wady, zalety, różnice, itp.. Proszę o odpowiedź ponieważ nie wiem na jaki model się zdecydować.





witam jezeli masz okazje to bierz silnik 1.8 lub 2 maja niezle kopyto a duzo wiecej niepala od 1.5! porownanie jezdza co roku nad morze tz wladyslawowo stalowa wola tj 680 km i przejechalem te trase jednym zbiornikiem bez zadnej pirackiej jazdy kolega który byl CC tankowal 2 razy i niewierzyl ze ja mam 50 l zbiornik espero mam od 3 lat i wcale tego niezaluje niezamienilbym na zaden zachodni silniki niedozajezdzenia kupilem z przebiegiegiem 28tys dzis mam 89 tys bez usterek pozdrawiam papapapa
  
 
Cytat:
2006-02-02 11:08:28, qbaj pisze:
ktore 1.5?? moje np pali 13.5-14L lpg a to ze bartka kiedys tam podobno palil 8L to anomalia..te samochody niezaleznie od silnika pala jak chca..spalanie zalezy bardziej od konkretnego egzemplarza niz od wersji silnikowej



14l LPG ? Musisz koniecznie coś z tym zrobić, to jest na 100% anomalia. Miałem 1.5 bez LPG i palił mi 5.5-8l benzyny (poza 8 l nigdy nie wyjechał, ani w mieście ani na autostradzie przy 170km/h non stop).
Mój 1.8 pali 8-13l LPG i to jest norma (benzyny palił 7-10l.)

Silniki 1.5 są duuużo bardziej oszczędne, ładniej i nowocześniej wyglądają pod maską, fajnie się wkręcają na obroty (na wysokich obrotach naprawdę ma to niezłego kopa). Vmax tylko 170-175km/h

Silniki 1.8 palą dużo więcej, są bardziej elastyczne, chyba trwalsze i lepiej ciągną, ale nie lubią wysokich obrotów i są przy nich bardzo głośne (na wysokich obrotach), choć ogólnie są cichsze (mniej słychać je w kabinie) no i podobno (ktoś może to potwierdzić na 100% ??) są bezkolizyjne. Vmax 200km/h

Gdybym miał trzeci raz kupować Espero, to kierowałbym się stanem technicznym auta i wyposażeniem, bo wady i zalety silników się równoważą
  
 
Cytat:
2006-02-02 23:11:39, pjacek26 pisze:
14l LPG ? Musisz koniecznie coś z tym zrobić, to jest na 100% anomalia. Miałem 1.5 bez LPG i palił mi 5.5-8l benzyny (poza 8 l nigdy nie wyjechał, ani w mieście ani na autostradzie przy 170km/h non stop). Mój 1.8 pali 8-13l LPG i to jest norma (benzyny palił 7-10l.) Silniki 1.5 są duuużo bardziej oszczędne, ładniej i nowocześniej wyglądają pod maską, fajnie się wkręcają na obroty (na wysokich obrotach naprawdę ma to niezłego kopa). Vmax tylko 170-175km/h Silniki 1.8 palą dużo więcej, są bardziej elastyczne, chyba trwalsze i lepiej ciągną, ale nie lubią wysokich obrotów i są przy nich bardzo głośne (na wysokich obrotach), choć ogólnie są cichsze (mniej słychać je w kabinie) no i podobno (ktoś może to potwierdzić na 100% ??) są bezkolizyjne. Vmax 200km/h Gdybym miał trzeci raz kupować Espero, to kierowałbym się stanem technicznym auta i wyposażeniem, bo wady i zalety silników się równoważą

z calym szacunkiem..ale z tego co widze w twoim opisie to ty mieszkasz na..terenie slabo zurbanizowanym pojezdzij w warszawie to zobaczysz jakie potrafia byc anomalie..moje espero jak jeszcze w dawnych czasach jezdzilo na pb palilo 10-11 w wawie

i wcale nie uwazam ze moj samochod pali duzo..bo na autobahnie przy 160 spalil 8L..wiec to chyba przyzwoity wynik na lpg..po prostu jazda non stop w korkach na stosunkowo krotkich dystansach robi swoje ale nawet biorac pod uwage dane fabryczne to nie wiem gdzie ty widzisz duuuzo wieksza oszczednosci 1.5..juz pomijam fakt ze zeby utrzymac podobna dynamike co w 1.8 trzeba go sporo wyzej krecic a to kosztuje paliwo

ale dzis tankowalem i spalil duzo nawet ja na moja tolerancje wyszlo jakies 14.7 lpg...o tym w innym watku
  
 
Cytat:
2006-01-31 14:57:12, DeeJay pisze:
Ofertę poproszę na priva Tylko pamiętaj po ile stoją [ wiadomość edytowana przez: DeeJay dnia 2006-01-31 14:57:41 ]



Słomczyn, słomczynem ...
Znajdź drugiego Esperaka z wyposażeniem odpowiadającym obecnej konfiguracji mojej lodowki

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2006-02-02 23:20:55, SpeedR pisze:
Słomczyn, słomczynem ... Znajdź drugiego Esperaka z wyposażeniem odpowiadającym obecnej konfiguracji mojej lodowki



czyli?? co to za konfiguracja?? jedyne co pamietam to ze obszyles sobie galke skora i ze nie masz ksenonow ani soczewek..

bosz zgryzliwy dzis jestem..sie rozchorowalem
  
 
Cytat:
2006-02-02 23:29:56, qbaj pisze:
czyli?? co to za konfiguracja?? jedyne co pamietam to ze obszyles sobie galke skora i ze nie masz ksenonow ani soczewek.. bosz zgryzliwy dzis jestem..sie rozchorowalem



Hehe, to jak ja wczoraj....
Oczywiście nie śmieję się z Twojej choroby, tylko ze złośliwości - chyba jak glut wisi do pępką włącza się w człowieku jakiś ironiczno-złośliwy program...
Zdrówka życzę!!!
P.
  
 
Cytat:
2006-02-02 23:29:56, qbaj pisze:..." co to za konfiguracja?? jedyne co pamietam to ze obszyles sobie galke skora i ze nie masz ksenonow ani soczewek.. "


ksenona to SpeedR-ek ma...nawet 2
...natomiast NIE MA soczewek....znaczy cały nasz Klub NIE MA (jeszcze ) soczewek...tych "produkowanych" przez SpeedR-a od lekko 3 lat ! .. /to jeden z dwóch powodów przez które łukasz pitnął za granicę /

P.S. i jeszcze ok. 21 warstw lakieru na aucie....jak pamiętacie częściej malował niż mył ...jakąś taką , dziwną nieco , miał technikę utrzymywania auta w czystości
  
 
Cytat:
2006-02-02 23:11:39, pjacek26 pisze:
14l LPG ? Musisz koniecznie coś z tym zrobić, to jest na 100% anomalia. Miałem 1.5 bez LPG i palił mi 5.5-8l benzyny (poza 8 l nigdy nie wyjechał, ani w mieście ani na autostradzie przy 170km/h non stop).


A gdzie tak jechałeś non-stop 170km/h i potem zmierzyłeś zużycie...???
Przeciez to katalogowy v-max dla 1.5 - nie zatarłeś silnika...???
Zerknij TU - dane fabryczne zmierzone na profesjonalnych urządzeniach. Reszta to różnice w "mieście", sposobie jazdy, stanach aut, etc., etc.
K...wa mać - ile razy jeszcze mam to pisać???!!!

Cytat:
Silniki 1.5 (...) ładniej i nowocześniej wyglądają pod maską,


Przekonałes mnie!!!!

Cytat:
fajnie się wkręcają na obroty (na wysokich obrotach naprawdę ma to niezłego kopa). Vmax tylko 170-175km/h Silniki 1.8 palą dużo więcej, są bardziej elastyczne, chyba trwalsze i lepiej ciągną, ale nie lubią wysokich obrotów i są przy nich bardzo głośne (na wysokich obrotach), choć ogólnie są cichsze (mniej słychać je w kabinie)


Pomijając zasadność tych argumentów - więcej się jeździ na wysokich obrotach, czy na niskich/średnich...?

Cytat:
Gdybym miał trzeci raz kupować Espero, to kierowałbym się stanem technicznym auta i wyposażeniem, bo wady i zalety silników się równoważą


Nie bierz tego do siebie, ale dla mnie to jedyna rozsądna rzecz, którą napisałes w tym poście...
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-02-02 23:20:55, SpeedR pisze:
Znajdź drugiego Esperaka z wyposażeniem odpowiadającym obecnej konfiguracji mojej lodowki



No tak rozgrzebanego i niedokończonego to chyba na szrocie można znaleźć
  
 
Cytat:
2006-02-02 23:29:56, qbaj pisze:
... bosz zgryzliwy dzis jestem..sie rozchorowalem



Spoko
Ja natomiast jestem tolerancyjny... całe życie.
A swoją drogą - zdrówka życzę

Cytat:

... No tak rozgrzebanego i niedokończonego to chyba na szrocie można znaleźć ...



Aaaa, ponoć wszystko można.
Niekiedy poszukiwania okazują się owocne.

"Szukajcie a znajdziecie"

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2006-02-04 00:21:22, SpeedR pisze:
Spoko
Ja natomiast jestem tolerancyjny... całe życie.
swoją drogą - zdrówka życzę



a dziekuje.. juz mi lepiej no ale zupelnie serio pytalem..co masz przerobione w samochodzie
  
 
Cytat:
... 8 zaworowce szczycą się rodowodem GM i są BEZKOLIZYJNE...


kto szerzy taka herezje
  
 
Cytat:
2006-02-04 01:47:57, LUK18 pisze:
kto szerzy taka herezje

ja osobiscie nie szerze ale..czy nie sa rodem z GM? co do bezkolizyjnosci to ponoc jesli peknie pasek przy obciazonym silniku to w ogole nie ma pojecia bezkolizyjnosci silnika (slowa mechanika.."jesli peknie pasek w momencie duzego obciazenia silnika to kazdy silnik sie zniszczy")
  
 
To akurat nie ma najmniejszego znaczenia zwory dostana niezleznie od tego czy stoisz na swiatlch czy masz gaz w podlodze i zasuwasz 200 a jak rozrzad jest bezkolizyjny to nic sie nie stanie jak pasek sie zerwie - poza tym ze silnik przestanie dzialac
a poza tym to nie twierdze ze to ty tylko juz kilka razy wczesniej widzialem podobne stwierdzenia - tylko na jakiej podstawie
a mowiac herezja mam na mysli bezkolizyjnosc poprostu troche za duzo mi sie skopiowalo

[ wiadomość edytowana przez: LUK18 dnia 2006-02-04 02:36:45 ]
  
 
Cytat:
2006-02-04 01:55:16, qbaj pisze:
co do bezkolizyjnosci to ponoc jesli peknie pasek przy obciazonym silniku to w ogole nie ma pojecia bezkolizyjnosci silnika (slowa mechanika.."jesli peknie pasek w momencie duzego obciazenia silnika to kazdy silnik sie zniszczy")



Oszukał Cie ten mechanik...
Jeżeli silnik jest tak skonstruowany, że zawory w najniższym, a tłok w najwyższym położeniu się nie stykają, to jak może dojść do ich kolizji...?
Przykład - pierwsze punto, ale nie wiem, z jakim silnikiem - żona kolegi jechała, walnął pasek, silnik zgasł i już.
Mechanior założył pasek, odpalił i jazda dalej....
Podobnie w uno - 900 albo 1000 ccm - mój wuj jechał i stało się to samo. Poza wymianą paska - bez strat.
Pzdr. P.

  
 
Cytat:
2006-02-04 02:34:54, LUK18 pisze:
To akurat nie ma najmniejszego znaczenia zwory dostana niezleznie od tego czy stoisz na swiatlch czy masz gaz w podlodze i zasuwasz 200 a jak rozrzad jest bezkolizyjny to nic sie nie stanie jak pasek sie zerwie - poza tym ze silnik przestanie dzialac



Juz kiedys pisalem...

Znajomemu spadl pasek w 1,8.

Polamaly sie 2 dzwigienki zaworowe i w polowie odpiety byl jeden zawor. Nieduzo brakowalo i wpadlby do cylindra...


Ciesz sie dalej
  
 
Krzychu, mimo wszystko takie zniszczenia to wyjątek potwierdzający regułę.