MotoNews.pl
  

Plywające obroty - vectra B 1,8 ... - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
to niestety nie pomogę!!!
ale nie przejmój się 2,0 też często to mają.
może uszczelki pod dolotem nie szczelne, to się czyści benzyną i potem smaruje benz. na włączonym silniku jak obroty rosną to TO!! pozdrówko
  
 
Juz dawno nie widziałem na forum tak skąpych wypowiedzi na temat nierównych obr. na jałowym!
wszyscu maja dość tego tematu !!!
Chyba nawet nikomu nie chciało sie napisać o sprawdzeniu wcześniejszych postów lub przez wyszukiwarkę .

Ja natomiast dziwię się producentom aut. Wszyscy wiedzą że w oplach pada przepływomierz i silniczek krokowy jest do d...y.
I od lat dalej robia szajs. Oj serwisy powinni za takie numery bardzo dziękować producentom-naciągaczom.

wozi
  
 
Juz jakis czas temu zadawałem pytanie czemu falują mi obroty w Vectrze 1.8 2000rok.Ponawiam ten post ponieważ zauważylem nową poszlakę w tej sprawie chodzi o to ze obroty owszem falują na biegu jałowym ale tylko wtedy gdy auto jest w ruchu w przypadku gdy auto zatrzymam obroty zafalują jeszcze z 3 razy między 500 a 1000 obr/min i jest spokoj. Zauważyłem to na Zakopiance i ciekaw jestem czym to może być spowodowane może wiecie??
Oczywiscie silniczek krokowy odpada ponieważ takowego ten silnik nie posiada

[ wiadomość edytowana przez: Vincent dnia 2004-01-06 18:26:35 ]
[ powód edycji: zmiana tytułu wątku na bardziej konkretny ]
  
 
Cytat:
Juz jakis czas temu zadawałem pytanie czemu falują mi obroty w Vectrze 1.8 2000rok.Ponawiam ten post ponieważ zauważylem nową poszlakę w tej sprawie chodzi o to ze obroty owszem falują na biegu jałowym ale tylko wtedy gdy auto jest w ruchu w przypadku gdy auto zatrzymam obroty zafalują jeszcze z 3 razy między 500 a 1000 obr/min i jest spokoj. Zauważyłem to na Zakopiance i ciekaw jestem czym to może być spowodowane może wiecie??



mam identyczny problem - vectra B 1,8
jeżdżę już z tym od 1,5 roku i nic nowego się nie dzieje
dodam tylko że problem występuje czasami i pojawia się losowo
zauważyłem jeszcze jedną rzecz:
jak silnik jest rozgrzany czasami mam problemy z zapaleniem (ok. 7-8 razy do roku pali za drugim trzecim razem) a na zimnym silniku zawsze pali od razu - 100%
Masterlysy u Ciebie też tak jest??
śledzę pod tym kątem forum już od bardzo dawna ale narazie nic konkretnego się nie pojawiło

...więc piszcie, piszcie, piszcie...
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-03 09:44:46 ]
  
 
HMMM Własnie sie dorwałem do tego posta bo mnie troche nie było i jak tylko bede mogł to sprawdze co i jak jest z tymi obrotami tak jak mowi PiotrS
A co do pytania Kalmara to ze dwa razy nie zapaliła mi z pierwszego (znaczy zapaliła ale zaraz zgasła i musiałem drugi raz palic)
  
 
hmmm ale czemu te obroty falują tylko wtedy jak auto jest w ruchu???
Nawet jak auto stało(na odpalonym silniku) z górki na ręcznym na biegu jałowym ,a obroty nie falowały to po spuszczeniu ręcznego gdy auto siłą bezwładnosci zaczęło jechac w dół i koła zaczęły sie krecić obroty zaczęły stopniowo falować pomiędzy 500-1000obr/min a tu juz chyba nie wchodzi w gre praca czujnika tepmeratury ????
Nienawidze jak cos sie zepsuje i nie wiem co.Wolał bym zostawic to 950zl w ASO i mieć spokój i świadomość że bedzie ok!!!
  
 
Cytat:
2004-01-07 19:15:40, Masterlysy pisze:
hmmm ale czemu te obroty falują tylko wtedy jak auto jest w ruchu???
Nawet jak auto stało(na odpalonym silniku) z górki na ręcznym na biegu jałowym ,a obroty nie falowały to po spuszczeniu ręcznego gdy auto siłą bezwładnosci zaczęło jechac w dół i koła zaczęły sie krecić obroty zaczęły stopniowo falować pomiędzy 500-1000obr/min a tu juz chyba nie wchodzi w gre praca czujnika tepmeratury ????
Nienawidze jak cos sie zepsuje i nie wiem co.Wolał bym zostawic to 950zl w ASO i mieć spokój i świadomość że bedzie ok!!!



a czy zdarzalo sie ze ci auto gaslo czy to podczas jazdy czy tez na b. jalowym?
  
 
Jeszcze nigdy nic takiego nie miało miejsca
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-03 09:44:19 ]
  
 
Za obroty biegu jalowego w X18XE1 odpowiada elektronika zintegrowana z przepustnica (nie pamietam jak ten uklad sie nazywa). Jezeli ten uklad padl lub daje zle sygnaly to pozostaje tylko wymiana przepustnicy.
Natomiast w X18XE i X20XEV za obroty biegu jalowego odpowiada slawny silniczek krokowy, ktorego na 1000% nie ma X18XE1.

Sprawdz to wszystko co napisal PiotrS, czyli: czy nie "lapie lewego powietrza, czujnik temp. i przeplywke. Lambda malo prawdopodobna, ale nie zaszkodzi jej voltomierzem sprawdzic. Jezeli bedzie wszystko ok to sproboj przelozyc od kogos kto ma taki sam motor "na chwile" jego przepustnice i sprawdzisz czy bedzie lepiej.
  
 
W mojej Vectrze B 1.8 16V gdy wejde na obroty ok. 3000 nie che z nich zejść, a jak zejdzie to obroty falują raz wysokie raz niskie, po dłuższej jeżdzie zapala się kontrolka błędu silnika
  
 
W mojej Vectrze B 1.8 16V gdy wejde na obroty ok. 3000 nie che z nich zejść, a jak zejdzie to obroty falują raz wysokie raz niskie, po dłuższej jeżdzie zapala się kontrolka błędu silnika
  
 
a dzieje sie tak na wolnych obrotach - bo mi przy podobnej sytuacji okazalo sie ze padl silniczek krokowy
na wolnych obrotach sam sobie dodawal odejmowal i dzialo sie to w granicach 3000obr.
  
 
a dzieje sie tak na wolnych obrotach - bo mi przy podobnej sytuacji okazalo sie ze padl silniczek krokowy
na wolnych obrotach sam sobie dodawal odejmowal i dzialo sie to w granicach 3000obr.
  
 
a dzieje sie tak na wolnych obrotach - bo mi przy podobnej sytuacji okazalo sie ze padl silniczek krokowy
na wolnych obrotach sam sobie dodawal odejmowal i dzialo sie to w granicach 3000obr.
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-03 09:42:56 ]
  
 
Temat walkowany byl z 10 razy...
Przejrzyj stare posty... Po co klepac po raz 11 to samo??
  
 
Kolego - na poczatek sprobuj zresetowac komputer ( czasami to pomaga ) - prawdopodobnie padl Ci silnik krokowy - nie martw sie to sie czesto zadaza..... i troszke kosztuje.
  
 
Jutro jade na Techa może dowiem się coś więcej, ze dwa miesiące temu czyściłem silnik krokowy, ale wtedy obroty falowały będąc zbyt niskie, teraz są za wysokie przed chwilą sprawdzałam ok. 1500