MotoNews.pl
12Tuning Rovera 1,4 (14056/27) - Strona 2
  

Tuning Rovera 1,4 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio próbowałem wypolerować górną część kolektora dolotowego. Powiem szczerze że dopolerowanie go wymaga dużo cierpliowści. MI znudziło się po 3h. NIby to aluminium ale jakieś strasznie twarde. PO tym co widziałem w środku jest tam wiele do poprwienia po naszym kochanym FSO. Pozatym nie jest łatwo wypolerowaćgo w całości. Bynajmniej ja jeszcze nic takiego nie wymyśliłem czym dałoby się wypolerować kanały dalej niż sięga palec czy kamień polerski na śróbce.
Może ktoś mi powie ile można zyskać polerując kolektor dolotowy i zamieniając wydechowy na rurowy?? Jeste m ciekaw czy warta jest skórka za wyprawkę. Oraz najważniejsze jak to wpłynie na parametry eksploatacyjne auta ze spalaniem na czele.
  
 
ostatnio znalazlem bodajze FSO Prima czy jakos tak w kazdym razie byl to ROver 1.4 o mocy 125 PS. TAk sobie myslalem o chip tuningu ROvera mysle ze wlasnie taka moc mozna byloby z niego wycisnac. Co sadzicie o takiej modyfikacji? JAk dlugo taki silniczek bedzie mogl pochdzic?(moze macie kogos kto bawil sie w chiptuning?) i sprawa najwazniejsza niestetty moj samochodzik ma LPG czy chip pomoglby tylko na benzynie czy tez na gazie?
  
 
Chyba Psulek ma chipa wiec do niego udez. A ile by ten chip mniej wiecej kosztowal ?
  
 
Cytat:
2003-05-24 23:54:05, SXC pisze:
Chyba Psulek ma chipa wiec do niego udez. A ile by ten chip mniej wiecej kosztowal ?

1500zeta
  
 
Cytat:
2003-05-28 15:31:41, WhitePower pisze:
...
1500zeta


Za tyle to może udałoby się dokupić części do 1,6 i przeżucić nieco wnętrza silnika. Pomyślcie, przecież tam tylko korbowód z tłokami i tuleje cylindrów idą inne. A do tego reszta z naszego 1,4. I koło zamachowe lżejsze . Remont i tuning w jednym .
  
 
Bez sensu, albo wybierasz power albo ekonomię, i nie da się połączyć taniego gazowego dupowozu ze sportowym zacięciem, chyba że zafundujesz sobie LPG z wtryskiem bezpośrednim. Poza tym z samego chipa nie wyciągniesz 20 KM przy tym silniku. Gdyby był 20% wzrost mocy z samej elektroniki to z torbami poszli by wszyscy tunerzy od przeróbek mechanicznych, gdzie po zmianie wałka rozrządu i drobnych dodatkowych przeróbkach jak planowania, zmiany kątów przylgni i gniazd zaworowych i takie tam pierdoły, oferują przyrost mocy w granicach do 20 %. sSIlnik Rovera i tak jest podżyłowany i ma moc podobną do jednostek o poj,1.6 a ty chcesz go jescze podkręcić ? Może sie okazać że 1500 zł pójdzie na darmo, chyba ze będziesz miał tego chipa wraz montażem i hamownią na której zrobia pomiary przed i po chipie, i wykażą ewidentnie wzrost mocy (ale i tak nie uwierzę że wyciągną 125KM ). Powiedzmy że 30 KM to można wyciągnąć elektronika z golfa IV 1.8T bez żadnych innych przeróbek, ale nie z rovera 1,4. Poza tym poczytaj sobie trochę na stronach Chojnackiego, robił porównania aut z wykresami na hamowni , z różnymi wydechami i samopałami i wszelkiej maści przeróbkami. Fajna lektura i daje dużo do myślenia. Polecam.
  
 
Od jakiegoś czasu nie wierzę panu J. Ch. w kwestii chamowni. Z tego co patrzę na te wykresy to połowa zabiegów tuningowych nie ma sensu. Tylko jego produkty są najlepsze
  
 
Bo połowa zabiegów tuningowych ma na celu wyciągnięcie z kieszeni napalonego gościa kilku banknotów o dużych nominałach i zakorzenienie w jego świadomości tego, że teraz to ma taką furę, że siema... A w rzeczywistości to chyba jest tak, że trzeba też wiedzieć, co tuningować, bo z niektórych silników, nie da się wyciągnąć więcej jakimiś "domowymi" sposobami. A Chojnacki raczej wie, co mówi...
  
 
tuning Rovera..... 1,4 na wtrysku ponad 100KM..... 60KM z litra przyjmuje sie za granice pomiędzy żywotnością a silnikiem wyżyłowanym ...... więc z ;itra 74KM ma Rover..... No silnik lekko obciążony.....
20KM tylko poprzez zmiane elektroniki w silniku wolnossącym, o pojemności 1,4l ( czyli dość mało) jak dla mnie jest małym nieporozumieniem.... Zwiększenie mocy o 20% nie ruszając silnika to jest możliwe ale w silnikach doładowanych.
Tutaj nawet jak zwiększysz dawke paliwa i zmienisz mape rozkładu zapłony ( tzw. bitmape) to pozostaje Ci jeszcze malutki problem - jak dostarczyć do komory spalania więcej powietrza..... taki mały szczegół ....... Jeśli zmienisz kszywki wałków, poprawisz głowice, zastsujesz odpowiedni wydech, filt powietrza, to się w pełni z tobą zgodze.... ale tylko elektronika....

Często spotykam Audi TDI po wymianie elektroniki w chip tuningu i ten diesel ładnie przyspiesza....ale jak kopci z tyłu..... jak 20letni autobus , jak byś się tak za nim ustawił jak go wkręca na obroty - to niewiele zobaczysz.....

Najtaniej zapodaj od czegoś spręzarke. zapodaj kilka dodatkowych chłodnic, wymień kawałek silnika, i będziesz miał nawt 200KM - jeszcze kwestia obrotów i odpowiedniej skrzyni o odpowiednich przełożeniach - co tu pisać .....

A ja dla Roverowców widze piękną alternatywe ...... silnik 1,8 lub 2,0 od Rovera.... ( a jeśli rover to to samo co Honda Civic to masz duże pole do popisu....)
  
 
Cytat:
2003-05-28 18:39:13, polonezcaro pisze:
...
A ja dla Roverowców widze piękną alternatywe ...... silnik 1,8 lub 2,0 od Rovera.... ( a jeśli rover to to samo co Honda Civic to masz duże pole do popisu....)


No z tym roverem i hondą to ie tak słodko . Silik K16 to własna konstrukcja Rovera. I tu conawyżej można poszukać 1,8 w tum samym bloku.
  
 
a ja byłem święcie przekonany że to wszystko od hondy
  
 
TO niestety calkiem inne konstukcje, raz bylem hondzianka w servisie i sie tez o to podpytalem, facet mi powiedzial ze "jezdzi sporo roverkow 214 tych kwadratowych z silnikami od hondy ale one sa slabiutkie przy tych roverka" szkoda ze sie niezapytalem czy sa podpiet pod ta sama skrzynie czy poprostu ma taki sam "kolnierz" niewiem jak to sie nazywa .
  
 
slabiutkie w jakim sesie Rover 216i DOHC z silnikiem Hondy tez sie ladnie zbiera ma moc 96kw a 1.4 rover seri K ma 76 kw
  
 
Mowilem o 1,4 Hondy i Rovera