Temat powracający-szpera w DF"ie - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
barakuda jak to co sprezyny zaworowe z ciagnika
  
 
OT

Kania jak tam maluch S1600??
  
 
A czy sprezyny zaworowe z ciagnika sie zmieszcza? Chodzi mi o srednice. Ale poszukiwania wsrod czesci do maszyn rolniczych to mysle wlasciwa droga.
  
 
s1600 stoi w kolejce wiec pewnie na wakacje bedzie konczony
teraz musze yapkowoz spawac bo straszna kicha jest
  
 
a ja sie zapytam tak : Czy warto rzezbic szpere w moscie ktory nie zniesie za wiele , wiadomo ze jesli ktos sie bierze za takie rzeczy to juz pod macha ma ladna stadninke ? moje pytanie wynika stad ze slyszalem ze da rade zalozyc most z fiatow argenta itp i mozna znalesc most ktory zdzierzy do 250 KM wiec moze lepiej wyszukac takie cos i tam grzebac ?? kolejna sprawa to koszty , jak by sie to rysowalo ?? szczerze mowiac srednio sobie potrafie wyobrazic takie cos , przydaly by sie jakies rysunki pogladowe nawet z painta
  
 
poszperaj w nwcie i bedziesz mial jak to wyglada
co do mostu to niewydaje mi sie by argenta byla duzo mocniejsza niz lukas (a slabosc mostow z kanta wlasnie wynika z duzej mocy
przenoszonej na niego i nie szperowanego dyfra - cala moc idzie na jedna strone dyfra)
  
 

  
 
tu masz opis montazu phantom gripa, tyle ze nie wiem jak bez uzycia prasy wmontowac to na przyklad do dyfra z ritmo czy 128 gdzie nie ma mozliwosci rozebrania kosza dyfra?
  
 
Na zdjeciu widac dwa otwory, z opisu montazu wynika ze praze prasa wykonuje zie na samym phantom grip'ie a nastepnie sie go spina uzywajac tych otworów a po zlozeniu dyfra wyciaga sie zabezpieczenia i wtedy on sie rozpiera miedzy koronkami polosi
  
 
bart do takich dyfrow stosuje sie chyba te z sprzaczkami
(male otwory z boku wcisniete sworznie i na to blaszka
z dwoma otworami i tak z dwoch stron, sciskach fantom
gripa w np. imadle i zakladasz sprzaczki a potem do dyfra i rozpinasz )
  
 
wszystko sprowadza się do tego żeby zrobić coś takiego :

wymiarów konkretnych to Ci chyba nikt nie poda ale sprężyny zaworowe z ciągnika mogą rzeczywiście być zaduże tak jak wypatrzyłem to sprężyny zazwyczaj są w granicach 12-15mm średnicy zewnętrznej i około 2,5-3mm średnicy drutu , wysokośc to już uzależnia dyfer w zależności ile tam tego miejsca jest na zamonotwanie takiego czegoś, ale luz pomiędzy tymi wkładkami na zamontowanym Phantomie wszędzie jest w granicach 3-5mm czyli sprężyna powinna mieć jeszcze możliwość ściśnięcia o około 3mm żeby to nie było całkiem na sztywno, mysle że sprężyna o długości swobodnej w granicach 45mm +/- 5mm byłaby dobra a takie mozna znaleźć np. tutaj
ale to tylko takie moje obserwejszym więc nie trzeba się z tym zgadzać ale jak bym robił to bym szedł tą drogą
  
 
Zaczolem sie zastanawiac po co jest ten duzy otwor na srodku, szczerze mowiac po prostu nie wiem bo czy polos wychodzi poza koronke? Jesli tak to jasne centruje ph'gripa w dyferencjale, jesli nie to chyba tylko jako otwor do dostarczenia smarowania. Wybranie po krotkiej osi blokuje go na osi satelitów to jasne. Co do sprezyn to trzeba by ich dlugosc i sile dobrac doswiadczalnie, od ich sily bedzie zalezal stopien zaszperowania dyfra.
  
 
rozumiem juz mniejwiecej o co chodzi i podoba mi sie to , mam teraz pytanie czy ktos juz ma cos takiego w pl ?? i jakie sa sily w tym phantom gripie ?? orjentacyjnie ??
  
 
z tego co widze to rozmiarem sa bardzo podobne te sprezynki do tlumikow drgan w tarczy sprzegla
  
 
Obserwuje temat od jakiegos czasu i widze niezłe rzeźby
Wątpie aby to wytrzymało 1OS ok 20-30km ostrej jazdy z motorem 150KM
Może do 80KM to dobry patent
  
 
hmm... a tak w sumie co moglo by nie wytrzymac ?? przeciez koronki nie wytra sie w ciagu 20 km
  
 
To zależy do czego ma to być jeżeli chcesz ścigać się w Mistrzostwach Polski to nie sądze abys ukończył 1 rajd albo wyścig
a jeżeli chcesz pojechać na zlot do kolesiów pod super market pokazać felgi, białe kierunki, spojlery i pokręcić bąki to pewnie tak
  
 
Mysle ze zaden z tych ktorzy dyskutuja na ten temat nie chce jezdzic na zloty tjuningowcow tylko uzywac tego patentu w KJS i tego typu imprezach, wiec nas prosze nie obrazaj i do milosnikow wielkich spoilerow, subwooferow, "rynien wydechowych" i lasek w rozowych kozuszkach z futerkiem nie zaliczaj. Patentu sami nie wymyslilismy tylko powstal w USA/GB i ma duzo pozytywnych opinii a ze zamiast kupic to za 350 USD chcemy to wyrzezbic to chyba normalne. Co do drugiej czesci Twojego postu to jedyne co sie tam moze wytrzec pod wplywem dzialania phantom gripa to podkladki regulacyjne/oporowe koronek polosi a sa tanie jak barszcz. Inna sprawa to regulacja phantom gripa mozna dac sprezyny o roznej twardosci i dobierac stopien zeszperowania.
  
 
Cytat:
2006-04-13 18:23:12, Poochaty pisze:
z tego co widze to rozmiarem sa bardzo podobne te sprezynki do tlumikow drgan w tarczy sprzegla



Mi sie zdaje ze byly by nieco za krotkie, maja ok 20mm wysokosci, a do phantom gripa trzeba by kolo 40 mm dlugosci. Tak pisal Barakuda i na moj gust ma racje. A nawet moze powinny byc dluzsze jesli doliczyc ze zeby to wszystko dzialalo musza one byc scisniete.
  
 
Cytat:
2006-04-14 07:22:40, -TOMMY- pisze:
Mysle ze zaden z tych ktorzy dyskutuja na ten temat nie chce jezdzic na zloty tjuningowcow tylko uzywac tego patentu w KJS i tego typu imprezach



Skoro to ma byc do KJS to OK rozumiem