MotoNews.pl
  

Klimatyzacja - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odnośnie słabego chłodzenia to masz prawdopodobnie instalację na czynnik R12 a masz prawdopodobnie wpuszczony R-134a
W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon") istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu: 1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.

2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.
R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)

R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju

Najlepiej jednak użyć tego, do czego system był zbudowany przez producenta, czyli czynnika R12 :o)

  
 
w omedze C R12??
  
 
A gdzie pisze że oma C ?? Na moje ma ome B a tam lali R12
  
 
a tutaj na przyklad :]
sie gra sie ma, 2 omegi
  
 
Ale posta zaczął kleszcz220 a nie fomin wiec dalem odpowiedz na pytanie kleszcza
  
 
to pogadaliśmy...
  
 
może jakieś sugestie? nie bede nowego wątku tworzył
marios twierdzi że to zawór rozpręzny , czy to to ?

[ wiadomość edytowana przez: fomin dnia 2007-05-10 18:22:10 ]
  
 
A jak wyłączysz klimę ( eco chyba jest) to też grzeje, czy leci powietrze o temp. zewnętrznej?
  
 
Cytat:
2007-05-10 21:25:46, Scooby pisze:
A jak wyłączysz klimę ( eco chyba jest) to też grzeje, czy leci powietrze o temp. zewnętrznej?


mówie że grzeje bo poprostu nie chłodzi, leci takie jak na zewnątrz,a kompresor pracuje, na eco reaguje prawidłowo, wyłacza go wtedy..
  
 
usterka zlokalozowana. czekam na manele od dostawcy organów.
opisze wkrótce
  
 
Cytat:
2007-05-11 23:35:40, fomin pisze:
usterka zlokalozowana. czekam na manele od dostawcy organów. opisze wkrótce



fomin i co było?
chyba mam podobną uterke
mianowicie wczoraj nabiłem klime była całkiem pusta, sprężarka złącza ,wentylatory chodzą ,a klima zamiast chłodzić grzeje.
Rurka ta aluminiowa, która powinna szronieć jest gorąca.
???
  
 

Cytat:
2007-05-24 09:24:09, egon20041 pisze:
fomin i co było? chyba mam podobną uterke mianowicie wczoraj nabiłem klime była całkiem pusta, sprężarka złącza ,wentylatory chodzą ,a klima zamiast chłodzić grzeje. Rurka ta aluminiowa, która powinna szronieć jest gorąca. ???


sprężarka cieknie jak cholera i gaz trzymmał ale tydzień.
za małe ciśnienie było żeby chłodzić , mimo to spręzarka i wentylatory chodziły . a w kabinie słychać syczenie , co wskazyuje na to że zawór rozpreżny jest sprawny .
za tydzień zakładam sprężarke od mariosa. ponoć igła
zobaczy sie
  
 
Zimeringi do kompresora podobno 60zł w ASO, to moze kup i wymień. Zawsze to nowe
  
 
Też mi się wydaje, że lepiej zregenerować, części nie takie drogie
Polecam hurtownię
EURO-KLIMA s.c.
ul.SZYSZKOWA 68 02-285 Warszwawa
tel.: 022/886-06-64 i 65

Części do kompresora Harrison:
łożysko 85,40
uszczelnienie czolowe 21,96
uszczelnienie korpusu 40,26
+ proponuję wymienić Osuszacz 85,40
wszystko dostępne od ręki
  
 
Cytat:
2007-05-24 13:24:58, fomin pisze:
sprężarka cieknie jak cholera i gaz trzymmał ale tydzień. za małe ciśnienie było żeby chłodzić , mimo to spręzarka i wentylatory chodziły . a w kabinie słychać syczenie , co wskazyuje na to że zawór rozpreżny jest sprawny . za tydzień zakładam sprężarke od mariosa. ponoć igła zobaczy sie



wczoraj podjechałem jeszcze raz do sprawdzenia
i tak wentylatory chodzą ,sprzęgiełko przyciąga tylko po podłączeniu do przyrządu i załączeniu klimy sprężarka nie wytwarza żadnego ciśnienia.
Czy mogła sie sprężarka skończyć mimo że sprzęgiełko jest dobre?
  
 
Witam
coby nie tworzyć nowego tematu.

Muszę wymienić osuszacz klimy, bo się zapchał. Szukam na Allegro, do Omegi nie ma, ale jest taki:

Osuszacz Vectra B

Podejdzie taki, czy szukać typowo do Omegi?

Pozdrawiam
  
 
A gdzie się on znajduje mam klimę ale tego jeszcze nie przerabiałem
  
 
Przepraszam znalazłem w starszym postcie
  
 
Nie chcę tworzyć nowego postu, bo tytuł jest OK, więc zapytam.
Czy przed zgaszeniem silnika należy wyłączyć wcześniej klimę, czy to nie ma znaczenia i to nie powoduje jakiegoś szybszego zużycia sprężarki lub nie daje możliwości jej uszkodzenia??
Wiadomo, że jak się jej nie wyłączy przed zgaszeniem, to się włącza z automatu przy następnym rozruchu silnika, co byłoby uzupełnieniem mojego pytania.
  
 
Ja co prawda nie potrafię z całą stanowczością odpowiedzieć na to pytanie - jednak wiem na pewno, że klimie nie sluży załączanie przy wysokich obrotach silnika (sprzęgiełko jest bardziej obciążone).
Uruchamianie się jej wraz z uruchamianiem silnika wydaje się być nieszodliwe - ale, jak mówię, nie mogę tego powiezdzieć na 100% a i ekspertem nie jestem.