Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Aircat LOB SYMPATYK Senator B Bydgoszcz | 2007-05-10 09:40:58 Odnośnie słabego chłodzenia to masz prawdopodobnie instalację na czynnik R12 a masz prawdopodobnie wpuszczony R-134a
W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon") istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu: 1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc. 2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym. R134a Zamiennik R12 (retrofit). Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu. R401A (MP39) Zamiennik R12 (retrofit) R406A Zamiennik R12 (drop-in) Dopuszczony do stosowania do 2030 roku. R409A Zamiennik R12 (drop-in) Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju. Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56 R413A Zamiennik R12 (drop-in) DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju Najlepiej jednak użyć tego, do czego system był zbudowany przez producenta, czyli czynnika R12 :o) |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2007-05-10 09:46:54 w omedze C R12??
![]() |
![]() Aircat LOB SYMPATYK Senator B Bydgoszcz | 2007-05-10 10:11:22 A gdzie pisze że oma C ?? Na moje ma ome B a tam lali R12 ![]() |
zork LOB SYMPATYK Saabolot Wrocław/Kalisz | 2007-05-10 10:29:11 |
![]() Aircat LOB SYMPATYK Senator B Bydgoszcz | 2007-05-10 11:02:16 Ale posta zaczął kleszcz220 a nie fomin wiec dalem odpowiedz na pytanie kleszcza ![]() |
![]() fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2007-05-10 11:26:55 to pogadaliśmy... ![]() |
![]() fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2007-05-10 17:50:36 może jakieś sugestie? nie bede nowego wątku tworzył ![]() ![]() ![]() marios twierdzi że to zawór rozpręzny , czy to to ? [ wiadomość edytowana przez: fomin dnia 2007-05-10 18:22:10 ] |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2007-05-10 21:25:46 A jak wyłączysz klimę ( eco chyba jest) to też grzeje, czy leci powietrze o temp. zewnętrznej? |
![]() fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2007-05-10 22:29:27
mówie że grzeje bo poprostu nie chłodzi, leci takie jak na zewnątrz,a kompresor pracuje, na eco reaguje prawidłowo, wyłacza go wtedy.. |
![]() fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2007-05-11 23:35:40 usterka zlokalozowana. czekam na manele od dostawcy organów.
opisze wkrótce ![]() |
egon20041 Omega 3.2 V6 Ujście | 2007-05-24 09:24:09
fomin i co było? chyba mam podobną uterke mianowicie wczoraj nabiłem klime była całkiem pusta, sprężarka złącza ,wentylatory chodzą ,a klima zamiast chłodzić grzeje. Rurka ta aluminiowa, która powinna szronieć jest gorąca. ??? |
![]() fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2007-05-24 13:24:58
sprężarka cieknie jak cholera i gaz trzymmał ale tydzień. za małe ciśnienie było żeby chłodzić , mimo to spręzarka i wentylatory chodziły . a w kabinie słychać syczenie , co wskazyuje na to że zawór rozpreżny jest sprawny . za tydzień zakładam sprężarke od mariosa. ponoć igła ![]() ![]() zobaczy sie ![]() |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2007-05-24 15:32:19 Zimeringi do kompresora podobno 60zł w ASO, to moze kup i wymień. Zawsze to nowe ![]() |
egon20041 Omega 3.2 V6 Ujście | 2007-05-25 07:35:25
wczoraj podjechałem jeszcze raz do sprawdzenia i tak wentylatory chodzą ,sprzęgiełko przyciąga tylko po podłączeniu do przyrządu i załączeniu klimy sprężarka nie wytwarza żadnego ciśnienia. Czy mogła sie sprężarka skończyć mimo że sprzęgiełko jest dobre? |
lolek334 Opel Omega Bolszewo | 2007-06-04 20:08:54 Witam
coby nie tworzyć nowego tematu. Muszę wymienić osuszacz klimy, bo się zapchał. Szukam na Allegro, do Omegi nie ma, ale jest taki: Osuszacz Vectra B Podejdzie taki, czy szukać typowo do Omegi? Pozdrawiam ![]() |
wodniak Opel Omega B Kwidzyn | 2007-06-04 20:15:38 A gdzie się on znajduje mam klimę ale tego jeszcze nie przerabiałem |
wodniak Opel Omega B Kwidzyn | 2007-06-04 20:28:36 Przepraszam znalazłem w starszym postcie ![]() |
![]() sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-09-21 00:18:10 Nie chcę tworzyć nowego postu, bo tytuł jest OK, więc zapytam.
Czy przed zgaszeniem silnika należy wyłączyć wcześniej klimę, czy to nie ma znaczenia i to nie powoduje jakiegoś szybszego zużycia sprężarki lub nie daje możliwości jej uszkodzenia?? Wiadomo, że jak się jej nie wyłączy przed zgaszeniem, to się włącza z automatu przy następnym rozruchu silnika, co byłoby uzupełnieniem mojego pytania. |
![]() Jajecznica Toyota MR2 AW11 Zator | 2007-09-21 15:04:43 Ja co prawda nie potrafię z całą stanowczością odpowiedzieć na to pytanie - jednak wiem na pewno, że klimie nie sluży załączanie przy wysokich obrotach silnika (sprzęgiełko jest bardziej obciążone).
Uruchamianie się jej wraz z uruchamianiem silnika wydaje się być nieszodliwe - ale, jak mówię, nie mogę tego powiezdzieć na 100% a i ekspertem nie jestem. |