Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2013-10-03 08:23:40 ale jaki sens ma w ogóle zakładanie tulei aluminiowych? Zebrowanie to rozumiem, bo ciepło oddaje, ale tuleja? |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-10-03 12:20:38
też mi się tak wydaje ,że o to chodzi. Temat sprawdzany wielokrotnie na różne sposoby dawno temu - nie polecam. Żeliwo z alu- też zależy jaki to byłby stop odlewu, ale w wysokich temp dziwnie reaguje. Niby powinien być plastyczny, ale potrafi pęknąć, na styku - żeliwa i alu. Myszkier odlewał całe cylindry nie wiem gdzie ,ale wkład był żeliwny, a oblewany stopem miedzi z alu. tak chodziła słynna 800 Kołomyjskiego. Cylindry z tłokami jeszcze kilka lat temu miał ktoś w Krakowie. Musiałbym popytać. |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2013-10-03 13:59:40 A bo chyba że tak.
No ja miałem w moim malczanie 10 lat temu. U mnie chodziło to dobrze, nie było problemu z przegrzewaniem. Miałem to od razu pod tłok z bisa zrobione. Prześmigało kilka kajtków i jeździło na codzień w aucie. Tylko że moje były odlewane a nie toczone. |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-10-03 16:19:29 W garbach tak zrobione cylindry sprawdzają się b. dobrze. |
bing17 FSO 125p Łódź | 2013-10-03 16:25:45
Trochę nie ogarniam twojego wywodu, ale wnioskuję, że połączenie tulei cylindrowej z żeliwa i odlewu cylindra z aluminium jest kłopotliwym rozwiązaniem. Trochę to dziwne, niezliczona ilość motocykli tak ma i jest wszystko ok, nie mówiąc nawet o rodzimej Motorynce ![]() |
![]() MAD_DOGG F&F Sympatyk Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2013-10-03 18:39:46 Jakkolwiek by nie było to najtańsze dostępne - cylindry z Dniepra - żeliwna tuleja oblana aluminiowym radiatorem, sprawdzają się w trudnych warunkach - patrz Dommelowe 850cc. Tylko obrabiać tam trzeba sporo i co za tym idzie drogo. |
Piatka F&F MEMBER PF 125p in progress :) Kraków | 2013-10-03 19:47:48 Znajomy ma tak (toczone alu+żeliwna tuleja) zrobione w mocno podkręconym motocyklu chłodzonym powietrzem i nie powiem, że nie daje rady ![]() |
![]() dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2013-10-03 22:03:51 Za pewne diabeł tkwi w szczegółach... od ludzi którzy na co dzień zajmują się obróbką bloków i głowic wiem, że polegli w temacie regeneracji motocyklowych cylindrów aluminiowych z powłoką Nicasil poprzez osadzenie tulei żeliwnej. Urywało kołnierz na tulei. Niemniej jednak są tacy co wiedzą (podobno) jak to zrobić np. tutaj więc powinno się dać. |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-10-03 22:20:44 krasnobrodzka umie. |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-10-04 07:56:18
Odlewu, a nie toczonej, moze tutaj tkwi problem ? poochaty a sam robiłeś swoje, czy kupiłeś od kogoś? |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-10-04 10:13:13 Jak by co to za jakieś 1500 dolarów mogę zrobić Ci nikasile ![]() |
Karcio86 fiat 126p Poznań | 2013-10-04 14:14:45 Moze poprostu trzeba odpuscić po toczeniu cylinder i wprasować tuleje. ![]() |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2013-10-05 20:02:11 Ja już kupiłem gotowe z przygotowanym blokiem pod to. Wiem tylko, że były odlewane na fuchę w hucie katowice ![]() |
barylax92 Bielsko-Biała | 2013-10-06 19:15:14 Dziękuję wszystkim za sprecyzowane i krótkie odpowiedzi. Jeszcze dla rozwiania wątpliwości chodziło mi dokładnie o wytoczenie "radiatora" z aluminium i osadzeniu w nim tulei żeliwnej. A 1500$ to nie mam zamiaru ładować ![]() [ wiadomość edytowana przez: barylax92 dnia 2013-10-06 19:16:41 ] |