MotoNews.pl
1 Silnik 1.6 dohc w DF (15006/0) - Strona 2
  

Silnik 1.6 dohc w DF - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A jacy piekni musieli byc wtedy
  
 
Dzięki
Chodzi mi o pułapki czyhające o których mogę nie wiedzieć.
Np. czy jeśli podetnę belkę i przesunę silnik do tyłu to czy nadal muszę przesunąć stabilizator do przodu? Będę miał silnik z dużym kołem pasowym pod wspomaganie kierownicy. Po za tym włożę chłodnicę wody z wlewem na rurce we wzmocnienie przednie. Zamontuję wentylator od Caro 1.4 z wąskim wiatrakiem. Zabezpieczę się tak żeby mieć jak najwięcej miejsca.
Wymieniłem pedały na sterowanie linką sprzęgła.
Zamontowałem przekładnię kierowniczą ZF i wyrzeźbiłem dziurę w ścianie grodziowej. Wiem że trzeba coś zrobić ze wspornikiem serwa hamulcowego tylko nie wiem co właśnie... Podpowiedzcie proszę...
Podniosłem tunel pod skrzynię z nadstawką - z prostym lewarkiem. Wiem że mogę spodziewać się problemów z zalaniem oleju do skrzyni i linką do prędkościomierza. Należy go poszerzyć ale nie wiem o ile i jak? Jeden z moich znajomych nie poszerzał tunelu tylko podniósł na nadstawkę i twierdzi że nie ma kłopotów z miejscem (głupi już jestem) a mamy identyczne skrzynie. Wał napędowy zostawiam na koniec bo też wiem że będzie hybryda argenta-125p.
Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny...
Jeśli o czymś tu nie wspomniałem to też proszę o wytknięcie mi tego za wczasu

[ wiadomość edytowana przez: Canonman dnia 2013-03-28 16:44:44 ]
  
 
po kolei:
1. Łapy silnika podcinasz o ok 1-1,5 cm do tyłu w kształcie litery "L"
2. Stabilizator seryjny z kanta będzie pasował - duże koło pod wspomaganie też do niego wejdzie.
3. Chłodnica z fiata z silnikiem MR (wlew na rurce) zamontowana pomiędzy żebrami wzmocnienia przedniego i seryjny (duży) wentylator z fiata pasują i wchodzą choć miejsca jest mało więc wystarczy zwykła obudowa MR-owska + płaski wentyl z poloneza
4. Z tego co wiem to przy montażu przekładni ZF nic nie trzeba orać ze wspornikiem serwa - ale niech mnie kto poprawi jak się mylę.
5. Wymiana oleju w dużej dochcowej skrzyni wymaga użycia szczykawki - tunel przy lince może wymagać kilku młotków - choć nie ma gwarancji, że koniecznie będzie

ZAWCZASU:

Zanim upakujesz motor pod maskę to kup sobie przewód do akumulatora z malucha i przedłuż sygnałowy do rozrusznika bo jest z drugiej strony a jak silnik siądzie to trzeba zręczności małpy, żeby tam łapska wsadzić.

Jak będziesz zapinał najpierw skrzynię później silnik to powieś skrzynię na tylnej poduszce i podnieś przód windą maksymalnie do góry to ułatwi Ci zapinanie silnika - szczególnie z dużym kołem zamachowym.

Jak masz silnik o pojemności 1592 (kwadrat ze 132) to zawczasu obadaj wielkość koła zamachowego bo seryjne koło z tego silnika jest za małe i po spięciu z dużą skrzynią dohcową rozruchałka nie zazębia. Postaraj się w takim wypadku o koło z lanszji delty 1,6 turbo - jest duże i lekkie (waga pół kilo mniejsza jak seryjne z tego motoru) i ma odpowiednią średnicę otworów na śruby do wału no i najważniejsze sprzęgło 215mm obsługuje.




[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2013-03-28 17:37:34 ]
  
 
Dzięki wielkie za porady
zrobię zgodnie z Twoimi sugestiami.
Co do silnika to mam akurat pojemność 1585.
Czy w tym przypadku też należy zmienić koło zamachowe ???
  
 
1585 ma duże koło z małym sprzęgłem - będzie dobrze nic nie tykaj
  
 
Dzięki to dobre info.
Masz wiedzę co do układu wydechowego?
W tej chwili kompletuję wydech i zastanawiam się czy kupić oryginalną dwururkę czy może wystarczy od Łady (z małymi przeróbkami)?
  
 
ale zabytek

wszystko jak Fur napisał +
4. nic nie trzeba przerabiać jeżeli masz wspornik na linkę
5. olej można przez wybierak nalać

dodatkowo do instr. montażu napisze że warto odkręcić przednie mocowanie staba żeby było wygodniej

Jeżeli autem będziesz upalał warto pomyśleć nad sprzęgłem z 2.0 (zamiast 180mm ma 215mm)

wydech -> fiat 132 ewentualnie można odwrócić flansze na portkach ze 125p/poloneza wydech od 2.0 będzie nisko nad ziemią. wydaje mi się jednak że jak nie masz części to może warto od bmw is wsadzić - spawania tyle samo


[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2014-09-24 09:22:02 ]
  
 
BMW is to w sumie mało dłubaniny - ewentualnie jak nie chcesz się bawić i chcesz mieć gotowca to mam u siebie w garażu stosowne żelastwo - flansza ze 132 + portki krótkie z poloneza + zejście z portek do rury z poloneza GSI.
Takie rozwiązanie wykształciłem w drodze ewolucji układu wydechowego - jest o tyle lepsze od giętych portek z poloneza/fiata, że przelot jest o niebo lepszy. Do tego wystarczy dokręcić rurę "giętą" z polda do pierwszego tłumika i dalej co się tam wymyśli.
  
 
Tak odnośnie is-a od BMW,właśnie się przymierzam do takiej przeróbki tylko jest kilka typów takich kolektorów różniących się kształtem rur.
I teraz pytanie który będzie odpowiedni,znaczy przy którym będzie najmniej dłubania.
  
 
najmniej orki jest przy takim:

[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2013-03-29 08:42:07 ]
  
 
Dzięki za wszelkie info.
A jeżeli mam oryginalną dwururkę od fiata 132 1.6 to ona też musi zostać przerobiona z jakiegoś względu?
  
 
Cytat:
2013-03-29 14:58:59, Canonman pisze:
Dzięki za wszelkie info. A jeżeli mam oryginalną dwururkę od fiata 132 1.6 to ona też musi zostać przerobiona z jakiegoś względu?


nie,wejdzie bez problemu
  
 
Super, dzięki