Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() big_mazi Miłośnik FSO Polonez 2.0i.e Volvo Lipsk | 2006-10-25 21:57:32 mozliwe ze masz racje pożyjemy zobaczymy . kata to ja wstawiać mu nie będę... Może parę razy... ![]() |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-10-26 11:17:26
najbezpieczniejsze rozwiązanie zostało podane już wcześniej - WYMIENIC drążek główny na taki z polka ROVERA lub Ropniaka |
![]() big_mazi Miłośnik FSO Polonez 2.0i.e Volvo Lipsk | 2006-10-28 13:26:40 Stary drążek stabilizatora też nie wyda... ![]() Druga sprawa to czy ktoś ma na zbyciu tanio chłodnice do plusa (jest cieńsza i dłuższa) bo na żadnym szrocie w okolicy nie moge dostać. |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2006-10-28 15:14:09
Stabilizator rovera po włozeniu wypada okolo 3 cm za belka pod chlodnica patrząc od przodu auta tzn odstaje od belki jakies 2 cm i jest gruby na centymetr. Jezeli wiec najblizszy element silnika patrząc od przodu jest jakies 4,5 cm lub wiecej to bedzie pasował. Jego boczna czesc jest tez bardziej wygieta na boki w stosunku do tego z ohv. Idealnie pasuje tez do DF z silnikiem 2,0 ohc ford ![]() |
![]() big_mazi Miłośnik FSO Polonez 2.0i.e Volvo Lipsk | 2006-10-29 14:10:57 Wielkie dzięki Michallodz za info właśnie taki bedzie idealny. Juro jadę zobaczyć na szrotach. pozdr |
![]() big_mazi Miłośnik FSO Polonez 2.0i.e Volvo Lipsk | 2006-11-23 15:45:56 Wkoncu dostałem schematy instalacji wtryskowej. Już zacząłem podłączać. Cewkę, wtryskiwacze, czujniki i zasilanie z masą podłączyłem zostało tylko rozszyfrować jakieś pierdoły(wtryskiwacz dawki rozruchowej i współgrający z nim czujnik termo-czasowy, zawór obejściowy powietrza) znaleźć przewód do pompy paliwa. W sumie to jest LE-Jetronic ale nie wszystkie elementy są takie same jak w Argencie z LE. Będę musiał do kumpla co troche lepiej sie na tym zna podciągnąć go żeby opatrzył wszystko aby czegoś nie uszkodzić po przekręceniu stacyjki ![]() ![]() |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2006-12-09 11:48:37 big_mazi jak tam postęp prac ? Sa jakies nowe zdjęcia ? ![]() |
![]() big_mazi Miłośnik FSO Polonez 2.0i.e Volvo Lipsk | 2007-01-12 16:36:59 Przepraszam, że długo mnie nie było. Mam nowy problem. Wszystko już jest tak jak być powinno (prócz stabilizatora) a jednak nie pali... W ogóle nawet nie prychnie. Podłączenie sprawdzałęm już ze 3 razy i wszystko jest ok. Dziś dokupiłem jeszcze nowy czujnik temp. bo w/g podręcznika diagnostyki ukł. wtrysku LE-Jetronic "Volvo serii 300" miał on mieć opór 2-3Ohm w 20C a ma ok 2200 Ohm) Nowy też ma ok 2200... teraz znalazłem w necie diagnostyke ogólnie układu LE i tam jest podane że to mają być 2-3KOhm czyli jakby jest on sprawny... Sam już nie wiem... Może ktoś ma sugestie co do czegoś co może być nie tak? Wszystkie przewody podłączyłem ze sobą i podpiełem w inst poloneza zgodnie ze schematem... Pompa chodzi, prąd jest tam gdzie być powinien, masy łączą, przekaźnik tyka(bo i pompa by nie chodziła)Diagnozowałem również w/g http://www.mantaclub.pl/func/html/modules.php?name=News&file=article&sid=311
również ok (sprawdzę raz jeszcze). Podejrzewam wtryskiwacz rozruchowy albo wtryski robocze... sprawdze je dokładniej ale gdyby ktoś miał doświadczenie to proszę o sugestię. Z góry dziękuję. Michallodz o zdjęcia postaram się jak tylko będę mógł. pozdr [ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-15 16:50:37 ] [ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-15 16:51:19 ] |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2007-01-12 17:35:32 no dobrze , a iskra jest ?? rozrząd dobrze spięty ?? |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2007-01-13 01:10:45 1)Skoro nawet nie zagadał sprawdz jak juz ktos napisal iskre.
2) Sprawdz cała instalacje wtrysku tzn wyjmij wszystko miernik w łape i posprawdzaj czy przewody maja przejscia- u kumpla tez nie chciał palic a akumulator wystarczał na pól godziny- przycisniete przewody które robiły zwarcie oraz jeden z nich przerwany na zagieciu 3) Sprawdz mase silnika -przy przekładkach bardzo czesto zapomina sie podpiac mase pod silnik ![]() 4) W mojej ardze niedziałajacy wtryskiwacz rozruchowy powodował ze auto nie chiało odpalac ale po dłuzszym kreceniu(jakies 15 s) zapalał i pracował na zimnym całkiem niezle. Z tym ze motyw był taki ze odpalał odrazu za pierwszym razem albo nie i wtedy trzeba bylo odczekac dłuzsza chwile i krecic dalej |
![]() big_mazi Miłośnik FSO Polonez 2.0i.e Volvo Lipsk | 2007-01-14 15:56:27 Ad)1 Na jednym garze sprawdzałem, sprawdzę pozostałe.
Ad)2 Przed podłączeniem sprawdzałem i ok, możlwe że w trakcie coś załamałem. Sprawdzę jeszcze raz. Ad)3 Masa do silnika podpięta w 2 miejscach. Ad)4 Wtryskiwacz rozruchowy-do sprawdzenia. Możliwe że jest to jego wina, silnik leżał nieużywany z 4 lata, kręcąc nawt dluższy czas nic się nie dzieje i co dziwne smrodu benzyny prawie nie czuć, świece suche, może i robocze (1albo parę) są też walnięte. Opór mają ok 16Ohm (dozwolone 15-18 . Czujnik temp też ok 2.5KOhm w 20C. Kupiłem nowy, też to samo to oddałem. Zawór obejściowy powietrza też ok 44Ohm. Zostaje jeszcze taki pierdolnik jak wyłącznik (czujnik) termiczno-czasowy który uruchamia wtryskiwacz rozruchowy i pozwala mu pracować aż silnik osiągnie ok 35C wtedy go wyłącza. W przypadku gdy silnik jest nagrzany to pracuje tylko w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Powinien mieć 3-5Ohm poniżej 35C, powyżej 35C 50-70Ohm tylko nie pamiętam ile miał bo kartka została w garażu i wydaje mi się że miał 30ohm (poniżej 35C) więc on też zostaje do sprawdzenia/wymiany. Dzięki za info. [ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-14 16:03:26 ] |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2007-01-14 18:51:10 primo - iskra ![]() jak masz możliwość to uruchom z gazu - bedziesz wiedział że silnik pracuje ![]() potem bedziesz mógł na spokojnie dochodzić co jest nie tak z instalacją wtryskową ![]() ![]() |
Bedzio Ciemnogród | 2007-01-14 19:38:46 jak swiece suche ?? to moze beny nie dostaje! probowales go poczestowac kieliszkiem ? |
![]() big_mazi Miłośnik FSO Polonez 2.0i.e Volvo Lipsk | 2007-01-15 15:02:36 Na gazie jeszcze nie mam możliwości odpalić. Wcześniej miałem 1.6 gli z sondą i inst gazowa była z komputerem pod sondę a tu narazie nawet nie myślałem jak tą inst. podpiąć z LE-Jetronic...(Prawdopodobnie reduktor można podłączyć pod samą cewkę(..?) Przewody od reduktora i mikser na przepływomierz już mam ale nie zakładałem jeszcze. Co do kieliszka ![]() ![]() *32ohm - czujnik termiczno-czasowy temperatura <35C *65ohm - czujnik termiczno-czasowy temperatura >35C *16ohm - wtryskiwacze robocze (każdy i po równo) *44ohm - zawór powietrza dodatkowego/obejściowego *2.34 Kohm - Czujnik temperatury płynu w temp. ok.20C (idący do komputera LE nie ten od wskaźnika na desce) *350ohm - j/w ale przy ok 80C W Podręczniku "Naprawa i ekspoatacja Volvo serii 300" mało jest na temat diagnostyki LE-Jetronic a wartość dla czujnika temp. płynu jest podana przy temp 20C 2-3 oham (nie kilo ohm tak jak mi wyszło) Możliwe że to błąd w druku bo nowy(nie oryginalny) czujnik ma taką samą oporność jak stary w tej samej temp. Na wcześniej podanej przeze mnie stronie www podana wartość jest własie w Kohm i nie wiem w co wierzyć... Również na tej stronie podana jest wartość dla czujnika termiczno-czasowego poniżej 35C 2-3ohm (u mnie 32ohm więc już się nie zgadza) a powyżej 35C przedział 50-75ohm (to by się zgadzało z moim pomiarem 65ohm) Podam jeszcze więcej danych z tych 2 czujników bo reszta się zgadza (Zostało jeszcze pomierzyć wytrys. rozruchowy bo ciężko do niego się dostać): -temperatury płynu, Bosch 0 280 130 023 -termiczno czasowy, VDO Made in Germany, 35stC 8sec. 12V 40W, 1 274 623.3 drugi nr: 36/5/38 i chyba data 10.89 Oba mają dwa piny (końcówki takie same jak np na wtryskiwacze). Temperatyry jest na klucz 19(biała końcówka) a termiczno czasowy na 22 i jest grubszy i większy (bordowa/ciemno czerwona końcówka). Nie mogę znaleść w necie ceny ani w ogóle samego czujnika termiczno-czasowego. Jeśli wiecie coś na ich temat to proszę o info. Jeśli ktoś posiada całą diagnostykę LE-Jetronic (pewną) to będę bardzo wdzięczny za pomoc. Wracam do garażu po wtrys. rozruchowy... PS biorę aparat, będą zdjęcia ale jutro ![]() [ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-15 15:07:30 ] |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2007-01-16 09:34:10 z tego co mi coś się plącze po głowie to te silniki są takie same jak w renualtach - bo przez nich robione. więc może knigi do francuzów powiedzą coś więcej.
powiedz w końcu czy masz iskrę - bo jak do tej pory się nie dowiedziałem ( chyba że moje ślepe oczy nie zauważyły ). |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-01-16 13:10:57 Obawiam się, ze niestety tak nie jest - silniki 1400 są identyczne z Renault i Dacią, natomiast sądząc po danych to 2000 jest silnikiem od 240 o zmniejszonej średnicy cylindrów. (Skok jest identyczny). |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2007-01-16 13:23:20 ![]() |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-01-16 14:13:36 Z tego co tu przejrzałem to silnik od 360 jest oryginalną konstrukcją Volvo pochodzącą z modelu 240L z dodanym wtryskiem Boscha. Taki wtrysk można znaleźć w sporej ilości aut - tu jest link: lista.
Edit: tych silników było parę odmian nawet o tej samej mocy i chyba lepiej by było na forum Volvo popytać. [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-01-16 14:39:09 ] |
![]() big_mazi Miłośnik FSO Polonez 2.0i.e Volvo Lipsk | 2007-01-17 18:13:59 Ok. To jest tak. Iskra jest na 100% Kieliszkiem go nie jednym poczęstowałem i nic, jakby raz pierdnął. Suche świece a potem zdemontowany wtryskiwacz rozruchowy oznajmiły że nijak nie wtryskuje paliwa. Ani robocze ani rozruchowy. Dokładnie nie wiedziałem jakie napięcie idzie na wtryskiwacze i wtrysk. rozruchowy ale zaryzykowałem i podpiąłem pod prostownik 12V (na chwilę). Cyknął i puszcił piękną chmure benzyny, więc jest sprawny na pewno a opór mierzony wynosił 4ohm (tak jak w podręczniku). Potem zrobiłem tak z roboczymi, też każdy cykał i słychać było że wtryskiwały paliwo. Przekręciłem i od razu załapał i tak szybko jak załapał tak zgasł. Wtryskiwacze nie puszczają w ogóle paliwa. Pompa daje dobre ciśnienie i trzyma je potem cały czas. Zmierzyłem napięcie jakie daje komp. na wtryski, jest to w granicach 7-9V. Podejrzewam że komp jest padnięty bo całą reszte sprawdziłem, inst wtryskową wyciągnąłem, posprawdzałem i też ok. Bedę szukał drugiego kompa na test.
Co do pochodzenia silnika jest to jednosta w całości opracowana przez Volvo (tylko cewka z modułem zapłonowym została ta sama z Renault'a) Najpierw były właśnie w 240 ale pod oznaczeniem B19 ten jest B200E i rózni się nie wiele. Zmieniono wał, korbowody, panewki, tłoki i parę innych drobiazgów. Głównie było to ochudzenie i wyważenie tych części co poszło w osiągi. Forum Volvo jest "puste" na ten temat, jestem tam jako jedyny który (niby) ma model 360. Na zapytanie o schematy wtrysku lub cokolwiek na ten temat nie dostałem żadnej odpowiedzi. Tak zgodzę się że Bosch'a LE-Jetronic można spotkać w b.wielu autach tylko że różnią się między sobą poszczegulnymi wartościami niektóre czujniki. Tak np szukając czujnika temp gość w sklepie przyniusłmi 10 i każdy był do samochodu z LE a wartości miały różne a cena jak różna... Nawt nr na nich się nie zgadzają. Ja mam na czujniku temp nr 0 280 130 023 koszt od 60-100zł a do Opla 2.0 też z LE identycznie wyglądający 0 280 130 026 i koszt 40zł i jeden jako drugi nie występuje jako zamiennik. Nie wiem, możliwe że tylko cena je różni. Za chwilę bedą fotki... [ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-17 19:12:53 ] |