Szybkie pytanie o korek spustowy oleju - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-07-02 07:53:02, piotr_ek pisze:
Kolekcjoner?



Hehe, poniekad tak

Mam po prostu taki baniaczek 30l na chemikalia, wiec nie mialem problemu co zrobic ze starym olejem. Jak sie napelnil to juz tylko zawadza.
  
 
Cytat:
2006-07-02 08:55:44, QLogic pisze:
wiec nie mialem problemu co zrobic ze starym olejem.



No... i sam sobie zrobiłeś problem
A było od razu pakować te kilka litrów w kanał, kibel albo w ziemię?
  
 
zużytym olejem silnikowym maluje się drewniane elementy konstrukcji,np płoty .Brudzi to jak cholera,ale wszystkie muchy i inne robale padaja jak........ muchy
  
 
Weź mi nie mów
Teściu miał taki durny pomysł. Jakieś paliki przy drzewkach/krzaczkach pomalował. Cała dzieciarnia z rodziny chodziła uwalona.
  
 
Ja wymianiam co 10kkm, od 30kkm jeżdżę na lotosie 10W40, wcześniej na Mobilu 1 0W50 i nie widzę oraz nie odczówam żadnej różnicy w pracy silnika. Za to w portfelu jak najbardziej.
  
 
Żeby nie robić nowego tematu pisze tutaj. Mam problem z korkiem spustowym oleju, a może bardziej miską olejową. Ostatnio podczas wymiany oleju przy wkręcaniu korka zauważyłem, że korka nie dam rady dokręcić na maksa. Wyglądało to na to jakby w misce był zerwany gwint. Dodam, że korek bez problemu wkręcał się ręką prawie do końca, żeby nie było, że to ja gwint zerwałem Co mam zrobić? Miał ktoś podobny przypadek? Myślałem o wymianie miski olejowej na nową, a nie uśmiecha mi się wywalić 370 zł. Nowa tyle kosztuje. Można też za 100 zł kupić blaszana miskę ale czy warto? A może naprawiał ktoś miskę rozwiercając otwór i gwintując na nowy większy rozmiar - tylko czy wtedy korek gdzieś kupię

Aluminowa miska oleju

blaszana miska oleju
  
 
miałem to samo
zerwany gwint

nagwintowac na wiekszy korek-tym korkiem moze byc zwykła sruba-u mnie jest nagwintowane na m12 i sruba zwykła

jak chcesz bardziej 'profeszional" to mozesz kupic taki korek z magnesem w sklepach tuningowych czasem sa o róznych wymiarach

blaszana miska nie warto sie zajmowac moim zdaniem
  
 
Cytat:
2009-12-06 20:01:49, pawel12356 pisze:
miałem to samo zerwany gwint nagwintowac na wiekszy korek-tym korkiem moze byc zwykła sruba-u mnie jest nagwintowane na m12 i sruba zwykła jak chcesz bardziej 'profeszional" to mozesz kupic taki korek z magnesem w sklepach tuningowych czasem sa o róznych wymiarach...



Czyli można wykonać taki manewr. Oczywistą sprawą jest, że michę trzeba wywalić i dopiero później gwintować to przy okazji wymieni się uszczelkę pod michą.


Cytat:
2009-12-06 20:01:49, pawel12356 pisze:
... blaszana miska nie warto sie zajmowac moim zdaniem



Z tą blaszaną miska to miała być ostateczność. Ale dobrze, że można to naprawić
  
 
jak masz potrzebe zmiany uszczelki to sciagnij

ja nie sciagałem miski
  
 
Jak pracowałem w Szczecinie w warsztacie to mielismy dorobione kilka rozmiarów korków, własnie do misek aluminiowych.Nie pamietam dobrze ale to było cos około 25zł za korek i podładke.

[ wiadomość edytowana przez: JaChomik dnia 2009-12-06 20:37:34 ]
  
 
Cytat:
2009-12-06 20:33:36, pawel12356 pisze:
jak masz potrzebe zmiany uszczelki to sciagnij ja nie sciagałem miski



Ok. Nie ściągałeś miski. A podczas gwintowania opiłki metalu Tobie się nie dostały do srodka miski?
  
 
ze tak powiem daleko ewentualnie nie poleca
nawet gdyby to z resztkami oleju spłyna

paluchem newet tam sprawdzałem jak dobrze pamietam i nic nie wyczułem

jak bedzie robione z rozsadkiem to sie nic nie stanie
  
 
Cytat:
2009-12-06 21:08:54, pawel12356 pisze:
ze tak powiem daleko ewentualnie nie poleca nawet gdyby to z resztkami oleju spłyna paluchem newet tam sprawdzałem jak dobrze pamietam i nic nie wyczułem jak bedzie robione z rozsadkiem to sie nic nie stanie



Rozumiem. Jeszcze nie wiem czy sam to będę robił i jak to będzie wyglądało. Nie wiem ile za to weźmie mechanik, bo może się okazać, że samemu nie warto się bawić.
  
 
Ja swoje espero kupiłem już z zerwanym gwintem w misce olejowej. Zrobiłem korek ze zwykłej śruby, miskę nagwintowałem nie zdejmując jej z samochodu i od trzech lat mam spokój.
  
 
Cytat:
2009-12-06 20:01:49, pawel12356 pisze:
... nagwintowac na wiekszy korek-tym korkiem moze byc zwykła sruba-u mnie jest nagwintowane na m12 i sruba zwykła ...



Pawle chyba z tym M12 to przesadziłeś. Oryginalnie w Espero jest M14x1,5, a Tobie udało się nagwintować na mniejszy rozmiar


[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-12-08 19:10:34 ]
  
 
chyba cos pomerdałem

faktycznie nie pamietam juz tego rozmiaru....
zdaje sie kluczem 22 korek odkrecam ale głowy nie dam se uciac
  
 
No i zrobiłem wreszcie ten korek. Kupiłem korek M15x1,5, a żeby przegwintować z oryginalnego otworu nie trzeba było rozwiercać. Roboty nie wiele. Przy okazji wymieniona uszczelka pod michą i wreszcie jest sucha
  
 
A wystarczyło kupić uszczelkę (taśmę) teflonową i owinąć śrubę i po kłopocie.
No ale dobrze, że się udało.
  
 
Cytat:
2010-01-02 21:39:06, kisztan pisze:
A wystarczyło kupić uszczelkę (taśmę) teflonową i owinąć śrubę i po kłopocie. No ale dobrze, że się udało.




Można było, ale jak robić to konkretnie
  
 
Cytat:
2010-01-04 19:13:41, Michal7e91 pisze:
Można było, ale jak robić to konkretnie


jestem ZA

jak raz...z Kisztanem się mogę nie zgodzić

taśmo-teflonem to sobie można awaryjnie na chwilę pomóc, a i tak bym się bał z tym patentem jeździć