MotoNews.pl
5 Przywitanie i od razu mały problem. (157148/26) - Strona 2
  

Przywitanie i od razu mały problem. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-08-27 11:26:55, maskekk pisze:
Nie gaz tylko espero... Tak na marginesie czy ta klapka na gorze filtra w razie wystrzalu ma w ogole szanse sie otworzyc czy ja maska silnika zablokuje ?

A TU MNIE ZASKOCZYŁES ale jakiś luz jest bo raz piernoł akurat jak policjant na skrzyrzowaniu mnie zatrzymał az chopnoł
  
 
Zakleiłem to taśmą i silnik nie dusi się tak na niskich obrotach. Zrobiłem nim już (dopiero) 100km od kupna i zauważyłem a raczej usłyszałem dzięcioła w prawych drzwiach, na nierównościach są jakieś stuki o plastik. Trzeba będzie to znaleźć.


Na plus zaskoczył mnie promień skrętu, myślałem że będzie większy a tu taka niespodzianka. Standardowo znosi mi auto w prawo jak jadę, nie można puścić kierownicy, antena wychodzi na dwa razy, siedzenia jeszcze nie wyregulowałem sobie, powoli znajduję różne zaprawki robione przez poprzedniego właściciela.
Jest też fajny bajer z LPG (miałem juz kilka aut z LPG i czegoś takiego nie widziałem). Kontrolka ilości LPG podpięta pod wskazówke PB, na jednym liczniku pokazuje mi LPG albo PB. Fajny bajer.


Jutro lecę kupić filtr powietrza oraz świecie (brisk do lpg) oraz kable WN (tu jeszcze się zastanawiam jakie). Olej Lotos syntetyczny był lany to i ja taki wleje.

Aha, jak wchodze w zakręt (dość ostro) migła mi kilka razy kontrolka hamulca, płyn wymienić czy można dolać?
  
 
Mozna dolac, mozna wymienic jak kto woli. stukac mzoe ogranicznik otwarcia drzwi.
  
 
No to zawiozłem do ASO Daewoo. Będzie robione:

- Wymiana paska, wałka, napinacza, pompy wodnej
- Wymiana oleju (Mobil1 syntetyk) oraz filtru oleju
- Wymiana Płynu chłodzącego (Paraflu)
- Wymiana filtru powietrza
- Wymiana płynu hamulcowego
- Wymiana płynu sprzęgła
- Regulacja instlal. Gazowej + wymiana filtra
- Wymiana filtra paliwa
- Wymiana kopułki + kabli WN + świec + jakiegoś uszczelniacza
- Naprawa autoalarmu
- Wymiana odmy
- Wymiana paska alternatora
- Sprawdzenie zawieszenia
- Wymiana oleju w skrzyni biegów

Za całość ok. 1500zł mi wyliczyli
  
 
z tej ceny pewnie połowa za wałek rozrządu? Dlaczego chcą go wymienić? Ja bym nie ruszał, chyba że są wyraźne powody. A jeśli już to szukałbym chyba używki...
  
 
Cytat:
2006-08-28 11:33:45, Franeczek_Espero pisze:
No to zawiozłem do ASO Daewoo. Będzie robione:
- Wymiana paska, wałka, napinacza, pompy wodnej
- Wymiana oleju (Mobil1 syntetyk) oraz filtru oleju
- Wymiana Płynu chłodzącego (Paraflu)
- Wymiana paska alternatora
- Wymiana płynu hamulcowego
- Wymiana płynu sprzęgła



Większość warsztatów potrafi to zrobić, więc po co ASO? Zapłacisz za skrót ASO.


Cytat:
- Wymiana kabli WN
- Wymiana filtru powietrza
- Wymiana odmy



15 min. roboty na parkingu pod domem.
  
 
670zł cały rozrząd.
  
 
Według mnie drogo.Z tego co wyszczególniłeś to materiały (bez wałka oczywiście) zamykają się w kwocie 500-600 zł.Reszta za robociznę?????????
I tak jak pisze Robert-po co ruszają wałek rozrządu
Sprawdzenie zawieszenia-dowalą ci jekieś pierduły i kolejne 500



[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2006-08-28 11:49:56 ]
  
 
Cytat:
2006-08-28 11:46:44, Franeczek_Espero pisze:
670zł cały rozrząd.


  
 
Olej + filtr to jakieś 130zł
Olej skrzynia ok 70zł
Płyn hamulcowy z 50zł
Płyn chłodnicy z 80zł
Płyn sprzęgła z 30zł
Filtr powietrza 20zł
Świece 40zł
Kable z 70zł
Kopułka z 80zł
pasek alternatora 10zł
pompa wody, rozrząd 670zł

1170zł

Do tego uszczelki, odma, alarm, regulacja gazu, sprawdzenie zawieszenia i robocizna

Nie znam się na naprawach ale wydawało mi się przestepną ceną za to.

ASO Daewoo w Chrzanowie woj. małopolskie, serwisowałem tam mojego Tico i Matiza, nigdy nie narzekałem ani na ceny ani na jakość usług.

  
 
Cytat:
2006-08-28 11:57:25, Franeczek_Espero pisze:
Olej + filtr to jakieś 130zł Olej skrzynia ok 70zł Płyn hamulcowy z 50zł Płyn chłodnicy z 80zł Płyn sprzęgła z 30zł Filtr powietrza 20zł Świece 40zł Kable z 70zł Kopułka z 80zł pasek alternatora 10zł pompa wody, rozrząd 670zł 1170zł


Moja kalkulacja:
olej+filtr=110zł
olej do skrzyni=25zł
płyn hamulcowy=12zł
płyn chłodnicy=35zł
płyn sprzęgła-patrz płyn hamulcowy
filtr powietrza-ok.20zł
świece-ok.40zł
kable-55zł
kopułka-35zł
pasek aletrnatora-30zł
rozrząd-250zł.
Czyli w sumie ok.600zł.
A mówią że warszawka jest droga
  
 
Pompa wody + rozrząd + wymiana to 570zł liczmy pompę 110zł, rozrząd 200zł (pasek, napinacz, rolka) to jest 310zł a 260zł wymiana. Zakładamy też że nie musiałem jeżdzić za częsciami (czas + paliwo) a tego żadko kto liczy. Oby smigał "złomero" potem.
  
 
Ja samochód naprawiam w czymś co się nazywa Hurtownia DU. Mają 2 podnośniki . Jednocześnie sprzedają części i naprawiają samochody.Czyli wszystko na miejscu.Rabocizna za wymianę rozrządu (z pompą) w 1,8 wyniosła mnie 120zł. Może dlatego usługi w ASO wydają mi się takie drogie
  
 
Cytat:
2006-08-28 12:16:51, JaRabbit pisze:
Rabocizna za wymianę rozrządu (z pompą) w 1,8 wyniosła mnie 120zł.



To tak jak u mnie na wsi. 130 zł za wymianę rozrządu.
  
 
Cóż, widać dałem się nawinąć, ale z każdym autem jeżdziłem tam, miła obsługa, fachowość, dostepność części (wszystkie od ręki). Inne zakłady napraw u nas są, jakby to powiedzieć, ja to nazywam garażowce. Byłem raz w najlepszym zakładzie z Tikaczem do wymiany płyny i nie dość ze musiałem sam jeżdzić i je sobie kupować to jeszcze w skrzyni mi nie wymnienili bo sobie zapomnieli (a butelki były puste).
  
 
Cytat:
2006-08-28 12:29:24, Franeczek_Espero pisze:
Cóż, widać dałem się nawinąć, ale z każdym autem jeżdziłem tam, miła obsługa, fachowość, dostepność części (wszystkie od ręki).


Pierwsze koty za płoty.Obyś nie musiał jeździć do nich za często. .A poważnie to w ASO płacisz przynajmniej 25% drożej bo to jest ASO.
Poza tym ASO ma jedną,poważną wadę.Tam nie naprawiają samochodów,tylko wymieniają części.
Jak nabijałem klimę,to była nieszczelność na zaworku w osuszaczu.Zaproponowali mi nowy osuszacz za 380zł.W serwisie od klimatyzacji zaworek kosztował 1zł.
Oczywiście ponowne nabicie klimy w ASO było gratis,bo reklamacja (gaz uciekł )
  
 
Cytat:
2006-08-28 12:29:24, Franeczek_Espero pisze:
Byłem raz w najlepszym zakładzie z Tikaczem do wymiany płyny i nie dość ze musiałem sam jeżdzić i je sobie kupować to jeszcze w skrzyni mi nie wymnienili bo sobie zapomnieli (a butelki były puste).



Ja zwykle wybieram się do warsztatu, gdzie sam dostarczam części/płyny, a oni tylko robią. Przynajmniej wiem co mam. No i raz się wpakowałe, bo kupiłem płyn hamulcowy, a oni dopiero co weszli w posiadanie maszyny do wymiany tegoż płynu i leją swój płyn.
  
 
Cytat:
2006-08-28 12:10:32, Franeczek_Espero pisze:
Pompa wody + rozrząd + wymiana to 570zł liczmy pompę 110zł, rozrząd 200zł (pasek, napinacz, rolka) to jest 310zł a 260zł wymiana. Zakładamy też że nie musiałem jeżdzić za częsciami (czas + paliwo) a tego żadko kto liczy. Oby smigał "złomero" potem.



Widzisz, cały numer polega jeszcze na tym, ze te ceny które podajesz dotyczą najprawdopodobniej najtańszych częsci , które w hurtowni miałbyś co najmniej o 1/3 taniej, a w tej cenie byłyby już markowe, dobre graty. No i robocizna naprawdę jest w ASO 2 razy droższa niż gdzie indziej. Ja też za wymianę rozrządu razem z pompą dałem w zeszłym miesiącu 120 zeta (bez pompy by było 80, 90.
  
 
Cytat:
2006-08-27 12:19:30, Robert_S pisze:
Jak na mój gust ta klapka to taki pic na wodę fotomontaż - ma za małą średnicę by uwolnić ciśnienie w razie wybuchu. Trzeba by takich klapek kilka, a przede wszystkim wg mnie powinna ona być na rurze a nie na puszce filtra.



Ja mam takie dwie klapki założone przez gazowników jedna jest na boku filrta powietrza-tym przy nadkolu a druga klapka jest wstawiona w miejsce drugiego rezonatora-i jak mi kiedys gaz pierd... kilka razy to chyba pomoglo bo faktycznie nic sie niestalo-raz tylko sie fitr otworzyl powietrza-a slyszalem ze taki wybuch moze rozerwać tą gumę doprowadzającą powietrze
  
 
No to dostałem Esperko i fakturę na:

- wymiana oleju i filtra 16zł
- wymiana oleju w skrzyni 16zł
- wymiana paska rozrzadu, napisanczy i pompy wodnej 140zł
- wymiana paska alternatora 8.20zł
- wymiana przewodów i świec - 21zł
- czyszczenie aparatu zapłonowego - 50zł
- wymiana płynu hamulcowego - 25zł
- wymiana płynu sprzęgła - 12zł
- wymiana filtra powietrza - 5zł
- wymiana filtra paliwa - 14zł
- wymiana przewodów odpowietrzenia i przewodu wodnego 17zł
- regulacja instalacji gazowej - 40zł
- przegląd ogólny pojazdu 40zł
- wymiana tłumików 40zł


Części:
-pasek rozrzadu 42zł
- rolka paska 70zł
- pompa wody 120zł
- przewod przepustnicy - 18zł
- przewod odpowietrz. - 21zł
- przewod odpowietrz,. silnika 21zł
- napinacz paska rozrządu - 120zł
- pasek alternatora - 42zł
- swiece - 42zł
- przewody zapł - 75zł
- olej mobil 1 - 115
- filrt oleju - 15zł
- srodek odrdzewiajacy - 8zł
- filtr paliwa - 30zł
- oring filtra - 2zł
- filtr powietrza - 25zł
- pln chlodnicy - 66zł
- plyn do skrzyni - 54zł
- plyn ham. 20zł
- uszczelka katalizat - 9zł
- tlumik sropdkowy - 120zł
- tlumik koncowy 130zł
- wieszak gumowy tłumika - 9zł
- opaska tłumika koncowego 21zł
- opaska zaciskowa 14zł

Do tego naprawa alarmu.

1800zł zapłaciłem