MotoNews.pl
  

126p i central - oraz 1.2 na 5 biegowej skrzyni z skody? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
do jezdzenia na wprost akurat
  
 
najlepiej to silnik ze skrzynia i na 1/4 mili. bo do skrecania to garbowa skrzynia za ciezka. skrzynia na dlugosc sie zmiesci na szerokosc pewnie tez, bedzie dosc nisko chyba nad ziemia.
foty itp jutrrro
  
 
Cytat:
2006-09-03 22:51:41, jaqo pisze:
najlepiej to silnik ze skrzynia i na 1/4 mili. bo do skrecania to garbowa skrzynia za ciezka. skrzynia na dlugosc sie zmiesci na szerokosc pewnie tez, bedzie dosc nisko chyba nad ziemia. foty itp jutrrro


dobra zobaczymy jak możesz to podaj tez wage
  
 
no a jak ze skrzynią 4 biegową ze skody 105? jest mniejsza niż 5 biegowa? ma wszystkie zsynchronizowane biegi?
bo jesli tak, to mozna ją zaadoptować chyba dość łatwo do swapa?
zawsze jest mocniejsza niz maluchowska nie? 105 tez ma silnik z tyłu, i skrzynie przed silnikiem nie?
  
 
a jeszcze jedno
sa 2 typy skrzyn w garbie:
starszy typ na "mokrych" polosiach - polosie sa sztywne jak w kaszlu, prowadzone w rurach w ktorych jest olej, te sie nie nadaja bo te polosie przerobic to straszna rzezba.
nowszy typ ma polosie juz normalnie z przegubami - i tu mysle mozna by dorobic polosie zeby mialy z jednej strony taka koncowke jak garb a z drugiej jak cc700 - wtedy wsadzic przeguby homokinetyczne z cc przy piastach maluchowskich (bo wiadomo jak) i polaczyc
  
 
1rewsze primo - skrzynia z garba odpada - za szeroka - nie zmiesci sie meidzy kly (mocowania) wachaczy tylnych. Fakt - sa k*rewsko mocne - ogarnia 1,8T z wv i nawet nie pierdnie

2gie primo ultimo - skrzynia ze 130/rapid tesh odpada - 5biegowa jest znacznie dluzsza nic 4ro.. moze sie da.. ale to jush grubszy moding

dobra opcja to skrzynka ze 105tki - bardzo zblizona do rozmiarow maluchowskiej - bardzo zblizone punkty i sposob mocowania - pozostaje odpowiednie przerobienie poolosi - i wszysko moze byc pieknie ladnie jak na nizej zalaczonych obrazkach 1,1/1,2 spokojnie da rade - nie jest tak mocna jak w garbach ale 100Nm spokojnie ogarnie wiec luzik

a swoja droga silnik fire na fotkach ma mocowanie niemalze identyczne z mocowaniem swietej pamieci jednostki 1,2mpi w malcu zurawia, flansza na ktorej wisi jest aluminiowym odlewem na 100% produkcji przemka/zurawia. - wiec cos mi tu smierdzi - moze kolega z warszawy sie wypowie hm?

  
 
Cytat:
2006-09-04 01:59:55, killer126FL pisze:
(...)
a swoja droga silnik fire na fotkach ma mocowanie niemalze identyczne z mocowaniem swietej pamieci jednostki 1,2mpi w malcu zurawia, flansza na ktorej wisi jest aluminiowym odlewem na 100% produkcji przemka/zurawia. - wiec cos mi tu smierdzi - moze kolega z warszawy sie wypowie hm?


też zwróciłem na to uwagę... Żuraw ile Ci zapłacili za milczenie??
  
 
Cytat:
2006-09-04 01:59:55, killer126FL pisze:
dobra opcja to skrzynka ze 105tki - bardzo zblizona do rozmiarow maluchowskiej - bardzo zblizone punkty i sposob mocowania - pozostaje odpowiednie przerobienie poolosi - i wszysko moze byc pieknie ladnie jak na nizej zalaczonych obrazkach 1,1/1,2 spokojnie da rade - nie jest tak mocna jak w garbach ale 100Nm spokojnie ogarnie wiec luzik


ta szkrzynka co na foto to własnie ze sto piątki jest?? one miały 5 biegów??
  
 
Cytat:
2006-09-04 11:38:11, CEHU pisze:
ta szkrzynka co na foto to własnie ze sto piątki jest?? one miały 5 biegów??



nie wiem czy ta na fotkach to napewno ze 105, ale wiem ze 105 ma 4ry biegi.
  
 
czyuli ma wersje eksportowa albo rapitke
  
 
A tak z innej beki: na fotce tego gostka z PJ na której jest bagażnik; są tam dwa zbiorniczki wyrównawcze; jeden który jest od hebli a drugi po co ??


EDIT: już chyba wiem, nie doczytałem. Hydro-sprzęgło!?

[ wiadomość edytowana przez: DAWCY dnia 2006-09-04 22:04:13 ]
  
 
Ja odpowiednik korasa znawca skody mowie tutaj:skrzynia 4 biegowa ze skody 105 wytrzymuje niecale 100Nm wiec pod slopa w sam raz.
5 skrzynia sie niec rozni od 4 poniewaz wlozenie 5 biegowej do skody 105 wiaze sie ze zmiana baku paliwa...5 niemacalem osobiscie ale 4 skrzynie ogladac sobie moge na codzien
Jesli chodzi o synchronizacje to przy redukcjach na coraz nizsze biegi z 1 wlacznie niz nie zgrzyta a i przy wbijaniu biegu jest cisza,ale to tez moze dlatego,ze od nowoci przejechala dopiero 56tys.km
  
 
proste pytanie co to za skrzynia na foto!!??
130?? czy może 105 na eksport??
  
 
tak przy okazji przeglądałem u siebie na kompie różne foty z częściami do malca i znalazłem zdjęcia skrzyni biegów z zaporożca, niestety nic o niej nie wiem...
  
 
Mariusz126p Napisał:
Cytat:
Z tewgo co sie dowiedzialem skrzynka od rapidy :p ocena wiadoma i do zobaczenia na warzywniaku w kazda srode od 20 POZDRO!!



Napisz jakieś szczegóły na ten temat, czy jest to na 100% skrzynia ze skody rapid??
  
 
Cytat:
2006-09-23 19:58:09, stefanax pisze:
tak przy okazji przeglądałem u siebie na kompie różne foty z częściami do malca i znalazłem zdjęcia skrzyni biegów z zaporożca, niestety nic o niej nie wiem...


długa ta skrzynka...
a jakie przełożenia??
  
 
Cytat:
a swoja droga silnik fire na fotkach ma mocowanie niemalze identyczne z mocowaniem swietej pamieci jednostki 1,2mpi w malcu zurawia, flansza na ktorej wisi jest aluminiowym odlewem na 100% produkcji przemka/zurawia. - wiec cos mi tu smierdzi - moze kolega z warszawy sie wypowie hm?


Teraz znalazlem ten watek. Ten silnik to wlasnie moj silnik, ktory sprzedalem razem z mocowaniem, flansza i skrzynka od 700 oraz belka (chyba - juz nie pamietam). Tak wiec to co tam widzicie to jest wlasnei moja jednostka na moim zaiweszeniu razem z moja flansza (Przemo w dowod wdziecznosci, udostepnianie garazu, narzedzi i swojego czasu ma mozliwosc teraz robienia tych flanszy, bo ja wyjezdzam za granice).

Gosc, ktoremu sprzedalem silnik zajezdzil skrzynke od 700 w ciagu 3 dni - kilka strzalow ze sprzegla i skrzynia miala dosyc. To samo bylo z druga od 700 i zaczal sie dopytywac o mozliwosc wsadzenia skrzynki od skodzianki. Ja mu doradzalem wlasnie garba, bo gabarytamis a bardzo podobne, a tematem jeszcze ja sie interesowalem. Nie wiem natomiast na czym sie skonczylo.

Co sie zas tyczy skrzynki od zaporka to milem kiedys przejemnosc scignac sie z gosciem co mial w bisie silnik oraz skrzynke od zaporka z pospawanymi polosiami - wyjscie ze skrznki od zaporka, dojscie do piasty - maluchowskie. Niestety biego przy tej skrzynce zmienialo sie w odwrocone H, czyli I na miejscu IV, itede...

PS. Swoja droga, jesli to jest skrzynka 5-biegowa to predzej rapid niz garb.

EDIT:
Zbiorniczek wyrownawczy i rury z laczeniami tez sa moje....
Fajnie sie oglada malucha ze swoim sercem, ze jeszcze jezdzi. Widac chlopak sie zarazil i daje rade z mechanika. Niech mu sie wiedzie jak najlepiej!

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2006-09-27 16:21:34 ]
  
 
a jak z trwałością skrzynki z zaporka??
  
 
W tym bobie jest skrzynia od skody 130 rapid czy jakoś tak
  
 
Kontakotowales sie z włascicielem?