MotoNews.pl
  

Dokładanie piór do tylnich resorów - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
caly czwartek spedzilem w kanale pod polonezem , zeby wstawic trzecie pioro i za cholere nie moge tego wstawic bo albo piora mi blokuja o te zaczepy na moscie i od spodu nie moge wlozyc sruby zeby zamocowac most do pior i teraz jak:
oryginalnie oni dokladaja trzecie pioro to czy wycinaja troszke jakies pol centymetra mocowanie na moscie czy daja ten zaczep co laczy piora ze soba zeszlifowany tez o jakies pol centymetra??? ktos wie ???
  
 
Witaj.W ubiegłym tygodniu czyli miedzy 12 - 16 sierpnia dokładałem trzecie pióro w swoim samochodzie, tzn byłem w warsztacie kowalskim i widziałem jak oni to robia .Zeszlo im sie około 30 minut.Resory były juz przygotowane z trzecim piórem - dołozyli dłuzsze pióro.Powiem ci jedno .Jakbym miał robic to sam to chyba bym zwariował Resory wymieniało trzech gosci i nie widziałem zeby cos było przerabane , chodzi mi o szlifowanie czy jakies tam skracanie.Samochód był podnoszony na trzech kobyłkach i w dodatku zeby resor został załapany sruba do mostu to podstawili na koniec samochodu kobyłke podsawili kawał drewnianego kołka pod resor i połozyli na kobyłce.Na koncu tego kołka usiadł facet i dopiero wetkneli sruby.Mysle ze samemu cos takiego zrobic to naprawde sztuka.Za 140 zł które dałem to nie chciałbym sie bawic z tymi resorami.Fura stoi teraz super.Prowadzi sie dobrze i tył nie zaczepia o wysokie krawezniki.
POZDRAWIAM.
  
 
Cytat:
Z tyłu mam szerokie "gumy na balonie" czyli 195/70 R 13


Bardzo mnie to zainteresowało i choć to raczej pytanie nie zgodne z tematem, to itak je zadam:
Czy wogole produkuja opony 195 R 13?
Bylem świecie przekonany, ze na 13-stke najszersza jest 185. Jestem skołowany.
A druga sprawa, tym razem na ten temat, to skąd najlepiej brać takie trzecie pióro?
  
 
Może by miktoś odpowiedział: co dają resory paraboliczne? Czytałem o nich parę pozytwnych opinii w Auto-TM, mieli nawet robić test, ale nic z tego nie wyszło. O ile mi wiadomo firma je produkująca nadal istnieje i można sobie takie zamówić.
  
 
Co do tylnego zawieszenia to w zeszlym roku bylem u kowala zeby mi utwardzil zawieszenie.wiec dodal po jednym piorze i wyklepal mi na bardziej plasko co dalo mi obnizenie o 3cm.samochod stal sie duzo twardszy,zmienilem tez amorki a z przodu wsatwil mi obciete sprezyny od trucka.nie powiem ale po zakretach mozna smigac ze hej.seryjny poldek wysiada w przedbiegach.dodam ze opony mam 195/15/50.
na razie odpukac nie pekaja mi resory i jezdzi sie calkiem przyjemnie(twardo)
  
 
dodam ze koszt takiej przerobki zawieszenia wyniusl mnie ok 400zl.przod z tylem
  
 
Ja dodałem po jednym piórze na stronę, a ponadto dałem do wyklepania resor (nie na płask, ale o 1 cm mniej niz fabrycznie).

EFEKT?
1. Wyraźnie twardszy tył (mniejszy komfort, ale z tyłu u mnie i tak rzadko kto jeździ ).
2. Tył sie obniżył.
3. Lepsze (pewniejsze) prowadzenie na zakrętach, a w szczególności przy bocznych podmóchach wiatru.

Zakład (sprawdzony), który to robił mieści się w Aleji Krakowskiej (po stronie prowadzącej w kierunku Łopuszańskiej, zaraz przed wiaduktem). Kosztu dokładnie nie pamiętam, ale do 200 zł.
  
 
a nie lepiej zamiast dokładać po piórze, zapodać resory od Poloneza kombi, nowe ze sklepu są po nie całe 80zł.... tylko jeszcze kwestia monatrzu.... ale jak się człoweik troche namęczy to i doceni to co sam zrobił
  
 
A ja zadam karkołomne pytanie. Skoro pasują resory od żuka i Lublin jest następcą żuka to skracając drogę myślową nie dałoby się wysnuć wniosku że do poloneza pasują resory z Lublina ?? Nie linczujcie bo tylko pytam w swerze teroii.

PS. Polonezcaro gdzie ty widziałeś resory do kombi za 80/szt nowe i jeśli tak to ile kosztują tam zwykłe resory do poldka??
  
 
Cytat:
2003-06-09 14:58:46, Bocian_s_313_PTK pisze:
PS. Polonezcaro gdzie ty widziałeś resory do kombi za 80/szt nowe i jeśli tak to ile kosztują tam zwykłe resory do poldka??


Radom ul Sucha , zaraz za ośrodkiem egzaminacyjnym....
dziś z nimi pogadam... może zapodadzą nam jakieś zniszki i będzie to klubowy sklep... , przynajmiej radomski
od lublina dziś znjów będe miał książke serisową od Lublina to obadam z tymi resorami...
  
 
resor 3 pióra kompletny "kujaw"( nie wiem co znaczy "kujaw" ale taka jest nazwa) - 83zł
resor 2 pióra fabryka - 102zł
modoł sportowy 52zł

  
 
Resory mam 2 piorowe.Chce dolozyc 3 pioro i wyhabrowac.Tylko nie wiem jaka zrobic strzalke ugiecia ?
z przodu bede sie staral zalozyc z wiosne sprezyny od trucka hlasniete o 2 zwoje
wiec do tej konfiguracji jakie ugiecie polecacie ?
samochod ma miec lekko zadarta dupe powtarzam leciutko

  
 
Barry, robimy coś podobnego. A dokładnie nie ja, tylko OLI daje jakiemuś mądremu kowalowi. Podpytaj jego co i jak
A tak nawiasem o oponkach Widziałem Mesia na oponkach...... 285x35x18 Wyglądały jakbym naleśnik obwinął na feldze
  
 
Oliego czy kowala ?
  
 
W wyszukiwarce nie znalazlem nic slownie nic
nie wiem czy wyszukiwarka mi dziala czy tez nie
zreszta od modernizacji to juz nie jest ta sama wyszukiwarka... ale do rzeczy....

Dzis przeznaczylem sobie pare godzinek na sprzatniecie garazu i demontaz
resorow.
Pierw wzialem sie za wymontowanie resoru(dawca na 3 pioro) z mostu.Jako ze
most lezal na ziemi nie bylo problemu .
Sprawdzilem strzalke ugiecia wynosila 220 mm
pozniej sprawdzilem strzalke ugiecia na resorze wyciagnietego z mojego fiata
wynosila 215mm.Sprawdzilem w ksiazce tam strzalka wynosi 350 mm.
I teraz zaczna sie pytania Chce do swojego resoru dolozyc 3 pioro.
Mam dwa wyjscia:
1.Uciac uszy z glownego piora i dlozyc do mojego.Czyli drugie pioro spadnie
na miejsce trzecie, a to uciete na drugie.
2.Skrocic drugie pioro z resora dawcy i dolozyc do mojego resora jako
trzecie.

Ktory sposob bedzie optymalny ? zalezy mi oczywiscie na twardosci.

Druga sprawa:
Jesli juz wybiore jakis sposob dolozenia trzeciego piora, to bede musial
zrobic cos ze strzalka ugiecia. Wiek ktos z wlasnego doswiadczenia jaka
bedzie najlepsza ?
Dziwi mnie jedna sprawa ze akurat oba resory z 2 roznych aut mialy prawie
identyczna strzalke ugiecia! przypadek ?
Strzalke ugiecia mierzylem tak: Postawilem resor na uszach i od ziemi
zmierzylem do 1 piora glownego wysokosc.DOBRZE !!? ??
Idziemy dalej .... jak juz doloze trzecie pioro, wyhabruje piora na
odpowiednia strzalke ugiecia zostana mi do zrobienia jeszcze tuleje metalowo
gumowe.
Pierwsze co mi sie rzucilo w oczy po przeczytaniu ksiazki to ze wspornik do
ktorego mocuje sie wieszak trzeba zakupic caly, gdyz tam tuleji sie nie
wybija tylko kupuje caly wspornik tylni!? czy to prawda ? jesli tak to ile kosztuje
jesli ktos przypadkiem wie.
Mam wybijaki do silentblokow. Wybic wybije ale co z osadzeniem ich ? Trzeba
na cos uwazac ? Wystarczy jak rowno wloze ,przyloze wybijak i mocno uderze
Czy dostane w sklepie dluzsze obejmy ? do zamocowania wspornikar resoru.
I jeszczce o samym wsporniku.Czy dostane tuleje metlowo-gumowa ktora siedzi w nim ? czy musze kupic caly wspornik ?(ten na samym srodku resora ktory sie mocuje do mostu)

Przepraszam za ze tak dlugi
  
 
Zacznę od silentbloków. Technika wyjęcia starego jest dowolna, byle skuteczna. Miewałem przypadki że trzeba było uzywac palnika zeby to wyciąć. Czyli wyjmowanie silentblocka na raty. Najwiekszy problem stanowiło niebezpieczeństwo przegrzania resora od palnika, takze miejsce wbicia silentbloka w resor okładałem taką papką azbestową rozrobioną w wodzie (żeby odbierało ciepło przy uzyciu palnika i nie przegrzewało resora). Oczywiście jeżeli silentblok wyjdzie przy pomocy wybijaka to super ale zdarzają się też wyjątkowo uparte sztuki. Co do montazu to już bez wybijaków, bo po co nadwyrężać gumę w silentbloku ? Ja postepowałem w ten sposób: przykładałem silentblok w miejscu gdzie miał być osadzony, ewentualnie lekko go wbijałem w miejsce osadzenia (tak zeby nie wypadł, jakieś 2, 3 mm albo i więcej jak chciał wejść). Nastepnie brałem długą śrubę i przekładałem ją przez nie wciśnięty silentblok i resor (to była na prawdę długa śruba) następnie na śrubę zakładałem dużą podkładkę (tak żeby się zaparła o resor w miejscu osadzenia silenbloka) pózniej na to nakrętkę, i wystarczyło tylko pokręcić kluczem. Nakrętka nakręcając się co raz dalej na śrubie powodowała wciskanie(wciąganie) silentbloka w resor. Oczywiście nie zaszkodzi poczyścić resora pod silentblok i troszke posmarować (łatwiej się wciśnie silentblok i łatwiej go będzie kiedyś usunąć przy następnej wymianie).
Co do resorów to z tego co wiem resory poddawane przekuwaniu i utwardzaniu lubią pękać w miejscu podparcia przez II pióro(a konkretnie tam gdzie się to drugie pióro kończy). Dlatego też warto jest zrobić II pióro z I pióra innego resora, zeby to nasze II pióro podpierało I pióro na całej długości. Ja w takim przypadku zrezygnowałbym juz z 3 pióra bo długie II pióro mocno utwardzi zawias. Z trzema piórami to będzie komfort taczki na żelaznych kołach, co jest bardzo niebezpieczne przy szybkim przejeżdzaniu poprzecznych nierówności, zwłaszcza na łukach drogi (znam to z autopsji, miałem takiego bardzo twardego poldka po taryfie, nawet w 5 osób tył stał normalnie, niestety bardzo sie przejechałem na poprzecznych garbkach na rondzie, przejeżdzając z dużą prędkością przez rondo tył mi uciekł (przesunąl sie dobre pół metra w bok, oczywiście w czasie jazdy). Wiec trzeba uważać żeby nie przesadzić. Ewentualnie dołozyć III pióro jezeli II długie nie zda egzaminu, ale muślę że dwa pióra powinny wystarczyć.

  
 
ja sie zastanawiam nad załozenie grubszeoi pióra jak pamieta to z z Żuka bo wtedy bedzie troche twardszy a nie bedzie problemów jak w 3 piórowcu
  
 
Muszę powiedzieć że wyszukiwarka działa bez zarzutu
Dokładanie piór do tylnich resorów
czy jest mozliwe podniesienie podwozia wysoko w poldku ?
Ile te resory wytrzymaja???
Remont zawieszenia
resory
cosik jeszcze by się znalazło
Pozwlicie że ten wątek połączę z innym
  
 
OK nic nie szkodzi...
MAJCHAL wspominales (5 wypowiedzi w gore)cos ze robicie mniej wiecej to samo wiec pewnie juz jestescie po....
Mozecie teraz napisac cos o tym ?
Najbardziej mnie interesuje strzalka ugiecia

Cytat:
1.Uciac uszy z glownego piora i dlozyc do mojego.Czyli drugie pioro spadnie
na miejsce trzecie, a to uciete na drugie.


i jeszcze jedno nikt nie robil sposobem 1. czyby byl zly ???
A Ci co robili w zakladach to jak maja dolozone ? zagladal z was ktos pod spod auta ??


[ wiadomość edytowana przez: BARRY dnia 2004-01-15 15:35:03 ]
  
 
Niedlugo ten watek bedzie z samymi moimi wypowiedziami
W kazdym badz razie i tak to zrobie !!