Zegary - wymiana - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja miałem w Fiacie zegary od Poldka. Ten najstarszy typ. Mniej więcej mieszczą się w otworze po oryginalnych - trzeba go powiększyć o jakieś 5 cm. Poza tym trzeba im szybkę przekręcić do góry nogami. oraz zmienić czujnik poziomu paliwa na polonezowski.
  
 
Mam pytanie odmosnie montowania w borewiczu zegarow z caro 94>. Czy przerabial juz ktos stara instalacje do podlaczenia nowych zegarow? Bede to robil i moze ktos pomoze jak sie do tego zabrac!
Bede wdzieczny napewno pojdzie mi szybciej. Z gory dziei!!
  
 
Najlepiej mieć dwa schematy ( starej i nowej insalacji ) ale można też dojść po ścierzkach. Od nowych zegarów potrzebne będą wtyczki z kablami. I czeka Cie jeszcze wymiana linki od prędkościomierza Ładnych kilka (naście) godzin roboty.
  
 
Tak jak napisono wyrzej da się po ścierzkach i to bez problemu, ale powiem wam że przerabialiśmy z bratem w Uno licznik i wkładaliśmy od Sieny, kostki pasowały, ale kable nie i 2 godziny roboty po ścierzkach jak to podłaczyć i dotego zostało nam jakies 4 kable od masy, bo siena ma licznik na jednej. Ale dla chcącego nic trudnego, życzę powodzenia w zmianie licznika.
  
 
Wpadły mi w ręce takie zegary: http://allegro.pl/show_item.php?item=28410011 tylko nie wiem od jakiego Poloneza są? Caro czy może jakiś PLUS a może jakiś Diesel? I dlaczego obroty tylko do 6000? W mojej starej desce mam do 8000. Da sie to jakoś podmienić do mojego Poloneza, czy też mam szukać innych zegarów, bo widziałem inne ( obroty do 8000)
Pozdrawiam.
  
 
to są zegary od caro mr '93 z silnikiem diesla,
nie wiem jak z obrotkiem, ale z tego co się orientuje to nie podepniesz tego obrotka do swojego poldka, ogólnie aby podpiącte zegary musiłbys miec orginalne kostki do tych zegarów. Wtedy dopiero odcinasz stare kostki i te odpowiednio łączysz
  
 
A jakbym dostał zegary z Caro Zwykłe nie z Diesla? U mnie w miescie ma facet Polda 89 lub 90r. z Takimi zegarami, więc chyba da się to jakoś podpiąć co?
  
 
Da sie podpiąć i to nawet bez schematów, wystarczy jechać po ścieżkach jaki kabel gdzie idzie i po kłopocie.
  
 
Ten obrotek tez smigał będzie wystarczy podpiąć go do alternatora, fajnie będzie bo czerwone pole zachaczał będzie często. Było kiedyś na forum ze diesli z obrotkiem nie było, ja juz kiedyś takie widziałem (jeszcze w zielonych szkłach)czyli jednak sa. Jak byś niewiedział jak obrotke podpiąc to pisz.
  
 
Parę osób zapytało więc opiszę jak podpiąć obrotomierz z diezla pod alternator, działa w każdym samochodzi.
Troszke teori - każdy producent alternatorów tak dobiera koło pasowe aby alternator załączal sie przy minimalnych obrotach czyli około 800 juz pracował. Każdy obrotomierz przystosowany do pracy z alternatorem ma zbliżona harakterystyke, choś moga wystąpić róznice ale osobiscie nie spotkałem się z takim przypadkiem a pare obrotków juz uruchamialem.
Jak podpiąć
Alternator posiada trzy uzwojenia które podpiete sa do mostka diodowego. Sygnał do obrotomierza powinien być brany obojętnie z którego uzwojenia ale przed mostkiem prostowniczym. Należy rozebtac alternator i przylitowac kabelek do jednego wyjścia ze stojana, pozniej ten kabelek podpinamy do obrotomierza i musi działac.
Mam nadzieje że ktoś z tego skorzysta.
  
 
mialem w Fiacie deche od Caro, z kwadratami, potem zalozylem okraglaki i wcale nie jest tak duzo roboty sama przyjemnosc poplatac sie w kablach !! uwielbiam to !!!
  
 
ja z kablami niemam problemu chodzi mi oto aby zrobić to porzadnie i ma 2 wyjścia kozystajac z orginalnych kostek wpiąsie w instalace albo lutowac kable do licznika i skozystać z istniejących robiąc dodatkową 5 stykowa wtyczke

poprostu chciałem zrobiś pierwsza wersje ale zbraku wtyczek zrobie drugą
  
 
a ja dalej pytam co jest z ta lionka od predkosciomierza?? czy trzeba wiercic nowe jej wyjscie czy jak pomocy chcialbym to juz zaczac robic a jak robic to dokladnie a i jeszcze z czego najlepiej podprowadzic podswietlenie do przelacznikow bo ja nie mam a zakladam takie?? duzo chyba z tym roboty nie ma, a i moze ktos ma na zbyciu jakies przelaczniki dosc tanio bo chyba mi czegos brakuje...
  
 
wiec tak

wszystko działa no może oprucz blado świacaćej kontrolki recznego ale z tym powalcze kiedy indziej

co do linki to jest zakrótka dokłądnie o róznice w odległościach liczników pomiedzy kwadratowymi a okrągłymi czyli 10 cm i niestety trzeba wiercić

ale Bodzio z "T" na końcu nie byłby Bodziem z "T" na końcu jak by coś niewymyslił

i wymyslił

czyli puściłem linke w srodku auta

a dokładniej za rurami nawiewu na szybe potem obok nagrzewnicy i regulatora wycieraczek nastepnie pod gumowa osłaną na lewarku zmiany biegów i linka wychodzi dokładnie nad slimakiem i jest na tyle lużna ze wszedzie są łagodne łuki a i licznik można wyciągnąć dalej w celu odpiecia linki

i tak oto obaliłem kolejny mit ze czegos sie nieda zrobić


  
 
trzeba zdjac deske zeby zrobic to Twoim sposobem
  
 
jak bym miał zdiąć deske to wolałbym wiercić

poprostu wpychasz linke za przewodami pomiedzy rurami nawiewu szyby a grodzią i powiniem ci wyjść nad pedałem gazu potem wpychasz pomiedzy regulatorem wycieraczek a nagrzewnicą i zdejmujesz mieszek na lewarku wkładasz łape i wyciagasz linke

pozostaje ci jeszcze podwazenie gumowej osłony i wepchniecie linki w kierunku slimaka

no i najtrudniejsze czyli musisz wejść pod auto i podłaczyć ją ze skrzynia

mysle ze niejest to skąplikowana sprawa i jeśli mnie sie udało to i tobie sie uda




[ wiadomość edytowana przez: bodziot dnia 2005-05-14 20:05:01 ]
  
 
Cytat:
2005-05-12 13:51:58, cendra pisze:
... a i jeszcze z czego najlepiej podprowadzic podswietlenie do przelacznikow bo ja nie mam a zakladam takie?? duzo chyba z tym roboty nie ma, ...



Najlepiej będzie ze złączy żaróweczek ideogramów oświetlenia ogrzewania, no wiesz w pobliży dźwigni zmiany biegów.
  
 
Czy obrotomiez od abimexu bedzie dzialal na w gazniku????
  
 
podobno wariuje i podaje złe dane a ja wlasnie dowiozlem kostki i linke wogole poldka rozkladaja jeszcze biore kierownice i przelaczniki kierunki dlugie i wycieraczki
  
 
a obrotek od roverka do gaznika sie nada?????