MotoNews.pl
  

Termostat 92 st w 1,5. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-12-08 10:40:58, Wotti pisze:
Właśnie te 30 km to trasa, postoje są ze 3.. chodzi mi o to że nawet na postoju wiatrak powinien po schłodzeniu się wyłączyć a ja bite 15 minut po włączeniu wiatraka czekałem aż się wyłączy (na postoju) i się nie wyłączył:/ Dziwne jest to o tyle że na 87 st. termostacie było tak jak mówisz łapał temp. załączał się wiatrak, spadała temp. wyłączał się, a tu spada i ten cholerny wentylator sie nie chce odciąć.. Znalazłem minus ciągle pracującego wiataka.. schładza parownik, jak sprawdzam po trasie parownik to jest lekko ciepły.. (oczywiście na postoju i bez wiatraka parownik parzy.. Już zgłupiałem od tego:/ czyli albo czujnik temp. albo coś w wiatraku mówisz? Chyba trzeba się wybrać do elektryka. Pozdrawiam


Ty masz w 1,5 klimę? To co opisywałem dotyczyło wersji bez kilimy.
W następnym tygodniu możemy się spiknąc któregoś dnia jak będe wracał do domciu...moge przejechać przez Wesołą-mi to jest bez różnicy.
  
 
Cytat:
2006-12-08 11:55:15, AsterixGal pisze:
Ty masz w 1,5 klimę? To co opisywałem dotyczyło wersji bez kilimy. W następnym tygodniu możemy się spiknąc któregoś dnia jak będe wracał do domciu...moge przejechać przez Wesołą-mi to jest bez różnicy.



Nie mam klimy, dzisiaj przez całą trasę do domu temperatura była ok, zajechałem pod sklep, wiatrak wyłączony, po zrobieniu zakupów odpalam, jadę do domu ok 1 km, dmuchawa chodzi, czekam 10 min aż się wyłączy.. i się nie wyłączyła.. zgasiłem go, po 10 sekundach odpalam i wentylator się nie załącza, więc wydaje mi się że sprawa elektroniki chyba:/ jutro, a raczej dzisiaj jade na komputer, może się wyjaśni co i jak

To jak by co możemy się ustawić i może coś się wymyśli
Pozdrawiam
  
 
Otwarcie termostatu bardzo latwo wyłapać:
1)dokładnie obserwowac wskaźnik temperatury, po otwarciu termostatu wskazówka powinna minimalnie opaść ...zimny płyn z chłodnicy rusza do obiegu ( u mnie bardzo dobrze to widać)
2) nieco pewniejszy sposób...złapać reką za chłodnicę/rurę tuż za termostatem lub na wlocie chłodnicy...w momencie otwarcia termostatu poczyjesz gwałtowny wzrost temperatury...możesz nawet polać chłodnicę wodą i jak termostat się otworzy woda zacznie odparowywać co będzie dość dobrze widoczne...obserwuj wentylator na chłodnicy i wskaźnik, zobaczysz kiedy faktycznie włącza się wentylator.

Jak wentylator ma problemy z wyłączeniem to problemów może być kilka:
1) uszkodzony czujnik temperatury,
2) zamulonu "duży" obieg ...po otwarciu "dużego" obiegu na powrocie do zbiorniczka wyrównawczego powinien być widoczny przelew (u nie tak było dopóki chłodnica się nie przypchala)
3) słabo działając a pompa wody (ale nie potrafie wskazać co mogłoby byc powodem)
4) uszkodzony rezystor od I biegu wentylatora...wtedy wentylator późno się załącza i ma więcej roboty (może to trwać dłużej) aby wystudzić do odpowiedniej temperatury płyn.Powiem szczerze, że chyba jeszcze nie słyszałem wentylatora pracującego na II biegu, u mnie nawet po załaczeniu w trasie nie słyszę go a załacza sie raczej na I biegu.


[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2006-12-10 10:15:15 ]
  
 
Cytat:
zamulonu "duży" obieg ...po otwarciu "dużego" obiegu na powrocie do zbiorniczka wyrównawczego powinien być widoczny przelew (u nie tak było dopóki chłodnica się nie przypchala)



co to znaczy widoczny przelew z 2) pkt w ziobrniczku wyrównaczym ??? widać jakieś wiry w zbiorniczku czy jak ???
  
 
Cytat:
2006-12-10 11:10:37, rafalko pisze:
co to znaczy widoczny przelew z 2) pkt w ziobrniczku wyrównaczym ??? widać jakieś wiry w zbiorniczku czy jak ???


Do zbiorniczka wyrównawczego powracają dwie gumowe rurki z czego z jednej z niech cały czas leje się płyn po zapaleniu silnika (ona chyba wraca z nagrzewnicy wewnątrz samochodu) a z drugiej, która powraca z chłodnicy płyn powinien lecieć po otwarciu termostatu. U mnie dopóki chłodnica się nie przypchała płyn leciał.
  
 
taaaa z wąskiej leje się - ale to ta z ogrzewania przepustnicy a nie nagrzewnicy .... a tą drugą to musze sprawdzic...
  
 
No i okazało się że czujnik temperatury jest zwalony kupiłem w inter carsie nowy i już jest ok pokusiłem się o nowy czujnik wskaźnika (i żałuje, bo za małą temperaturę pokazjuje ) Okazało się że wystarczy zdjąć tunel filtr powietrza==>przepustnica i poluzować alternator na górnej śrubie i można wymienić oba czujniki)

Teraz jest tak jak być powinno
Silnik się nagrzewa==> woda idzie na duży obieg==> załącza się wentylator i po minucie czy krócej się wyłącza (testowane na postoju)
Także dzięki wszystkim za pomoc! Szczególne dla Asterixa
Pozdrawiam
  
 
Trochę odświeżę temat bo wczoraj przeglądałem jakiś bogaty katalog dot. termostatów

...w rubryce dot. Daewoo Espero 1,5 DOHC 16V był wyłącznie termostat 92 stopnie !!

znawcy jedenpiątki...oświećcie mnie bo trochę zdziwiony jezdem
  
 
Cytat:
2007-02-15 20:01:53, bogdan1 pisze:
Trochę odświeżę temat bo wczoraj przeglądałem jakiś bogaty katalog dot. termostatów ...w rubryce dot. Daewoo Espero 1,5 DOHC 16V był wyłącznie termostat 92 stopnie !! znawcy jedenpiątki...oświećcie mnie bo trochę zdziwiony jezdem


Bogdan, ja czasami jak sie upierałem przy kupnie termostatu do mojego na 92st, to goscie patrzyli na mnie jak na cudaka...panie ale tam 87st powinien być, i dalej nos w katalog.
Z doswiadczenia wiem, że 87st termostat nie sprawdza sie w tym silniku...zwłaszcza te od Lanosa. Przy 87st samochód jest niedogrzany, zwłaszcza jak ktoś ma jeszcze gaz.
  
 
Cytat:
2007-02-15 20:40:18, AsterixGal pisze:
Bogdan, ja czasami jak sie upierałem przy kupnie termostatu do mojego na 92st, to goscie patrzyli na mnie jak na cudaka...panie ale tam 87st powinien być, i dalej nos w katalog. Z doswiadczenia wiem, że 87st termostat nie sprawdza sie w tym silniku...zwłaszcza te od Lanosa. Przy 87st samochód jest niedogrzany, zwłaszcza jak ktoś ma jeszcze gaz.


No właśnie...czytałem trochę...wiem bo też pisałeś o tym wcześniej. Stąd byłem przekonany , że oryginalnie tam jest 87....(które zresztą jest BE ! ) ...a tu wczoraj ...ku ku !.... wychodzi na to że oryginał ma być jednak 92 ?...albo zaś są oryginały na ciepłom Koreem i inne oryginały ??
  
 
nie wiem jaki jest oryginal..poprzednio mialem 87st teraz od kilku dni mam 92..nie widze roznicy jak sie wolno nagrzewal tak sie nadal wolno nagrzewa
  
 
Odswiezam wątek - Ja mam podobny problem do Wottiego - tzn wczoraj wrzucilem interfejs aldl i jest nastepująco -

1) temostat otwiera sie w momencie 91 stopni
2) wentylator wlacza sie przy 95 stopniach i juz sie nie wylacza

Z tego co rozumiem powinien wylaczyc sie przy 90 stopniach dla uzyskania histerezy ?? Bo jesli tak to to nigdy sie nie wylaczy bo termostat zamyka obieg wczesniej i temp nie spadnie nigdy ponizej 91 stopni. Zreszta obserwowalem to i wentylator doprowadza do calkowitego wystudzenia chlodnicy (bo caly czas pracuje) po czym termostat za chwile znowu otwiera duzy obieg - generalnie z obserwacji mam caly czas 92,8 na aldl monitorze.

Co pownienem wymienic ???
  
 
Cytat:
2007-05-04 09:49:01, rafalko pisze:
Odswiezam wątek - Ja mam podobny problem do Wottiego - tzn wczoraj wrzucilem interfejs aldl i jest nastepująco - 1) temostat otwiera sie w momencie 91 stopni 2) wentylator wlacza sie przy 95 stopniach i juz sie nie wylacza Z tego co rozumiem powinien wylaczyc sie przy 90 stopniach dla uzyskania histerezy ?? Bo jesli tak to to nigdy sie nie wylaczy bo termostat zamyka obieg wczesniej i temp nie spadnie nigdy ponizej 91 stopni. Zreszta obserwowalem to i wentylator doprowadza do calkowitego wystudzenia chlodnicy (bo caly czas pracuje) po czym termostat za chwile znowu otwiera duzy obieg - generalnie z obserwacji mam caly czas 92,8 na aldl monitorze. Co pownienem wymienic ???



wprawdzie ja mam silnik 1,8 więc może jest trochę inaczej
mam termostat 92 stopnie ale u mnie wentylator włącza się tylko gdy stoję w korku (w bardzo gorące dni włącza się oczywiście częściej)
Myślę, że powodem tego może być fakt, że czujnik w 1,5 jest wkręcony w blok silnika, a w 1,8/2,0 w obudowę termostatu.
  
 
Cytat:
2007-05-04 09:49:01, rafalko pisze:
Odswiezam wątek - Ja mam podobny problem do Wottiego - tzn wczoraj wrzucilem interfejs aldl i jest nastepująco - 1) temostat otwiera sie w momencie 91 stopni 2) wentylator wlacza sie przy 95 stopniach i juz sie nie wylacza

...
[ciach...]


Panie, a jak to testujesz? Moze termostat Ci nieco fiksuje, a może czujnik daje głupoty do komutera? W jakim stanie masz chłodnicę?
Spróbuj może właczyć nagrzewnicę w kabinie na full i zobacz czy spada Ci temperatura.


JA z kolei mam inny problem. Mam nową chłodnicę i odkąd została zamontowania mam problemy z utrzymaniem temperatury silnika. Termostat otwiera isę prawidłowo (POŁOWA SKALI) ale potem nie ma ochoty się zamknąć...wsazówka wskaźnika temp spada mocno na dół. Sptawa jest o tyle dziwna, że zmieniałem już ze trzy (wszystkie na 92st) termostaty i nie ma poprawy. Razem z chłodnica pojawiła się nowa pompa wody.
  
 
Cytat:
2007-02-15 20:40:18, AsterixGal pisze:
Bogdan, ja czasami jak sie upierałem przy kupnie termostatu do mojego na 92st, to goscie patrzyli na mnie jak na cudaka...panie ale tam 87st powinien być, i dalej nos w katalog


Też tak miałem bo miałem 92 jak kupiłem auto a jak szukałem 92 to wszyscy ma mnie jak na ufo. W rezultacie nie mialem czasu akurat i na razie zalozylem 87 st tylko dziwi mnie co duza czesc ludu pisze mi w nocy jak byly przymrozki po przejechaniu ok 1 km temp wzrasta juz prawie do pierwszej kreski znaczy nie tej przy zerze tylko tej wyrzej i sie trzyma caly czas tylko w korkach dochodzi do ponad pol i spada przez wentylator, ale jak mowie po przejechaniu kilometra mozna spokojnie jechac w krotkim rekawie i idzie zdechnac z ciepla nie mowie ze jak chwile dluzej pojedziecie to nie wiem ktoby wytrzymal z odkreconym na calosc pokretlem, jak dla mnie to 87 stopni jest ok grzeje naprawde na poziomie przynajmiej na razie zobaczymy zima najwyzej szybko bede szukal 92
  
 
Chlodnica jest ok bo sprawdzalem przelew w zbiorniczku wyrównawczym - gdzies na dole posta to pisze no i rozgrzewa sie cala rownomiernie takze zapchana nie jest...
Termostat wyglada ok z tego wzgledu ze otwiera sie wlasnie przy 91 stopniach i zamyka tez przy tej temperaturze...
Czujnik - tez tak myslalem ale zakladajac ze nawet jeden z nich - licznikowy czy ten od ECU jest walniety - mialbym przykladowo wskazanie na tej srodkowej kresce np 80 albo 100 stopni a jest dokladnie 90 (odwrotna sytuacja tez bylaby mozliwa) - jeden z nich zly wyklucza drugi na logike

Moje pytanie dotyczy tego czy wiatrak ma sie wlaczac przy 95 i zamykac przy 90 stopniach ????I jaka histereze powinien miec ten ten termostat na 92 stopnie ?? Jesli powinien sie zamykac ponizej 90 to napewno musze go wymienic....
  
 
Podzielę sie moimi ostatnimi doświadczeniami z termostatami . Jeszcze w zimie stwierdziłem ze silnik coś za wolno osiąga temperaturę roboczą i postanowiłem kupić nowy termostat. W jednym ze sklepów sprzedawca upiera się że do mojego espero 1.5 oryginalnie ma być 82 stopnie i taki próbował mi sprzedać, ale się nie dałem. W końcu kupiłem termostat na 87 stopni ( o numerze katalogowym 96143939). Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem stary termostat na ten który zakupiłem. Podczas wymiany okazało się jednak, że stary jest na 92 stopnie (jakiejś amerykańskiej firmy), nic to wpakowałem tam nowy na 87 (jak oryginał to oryginał pomyślałem). Podczas testów zauważyłem ciut szybsze osiąganie temperatury roboczej silnika ( za co najprawdopodobniej odpowiada nowa uszczelka termostatu która nie przepuszcza chłodziwa) a poza tym większych różnic nie zaobserwowałem. PO tygodniu jazdy zauważyłem że wskazówka temperatury silnika zatrzymuje się nie ciut powyżej 2 kreski (mniej więcej w połowie skali) ale na 3 kresce !!! (2/3 skali !!!). na szczęście nie wchodziła na czerwoną kreskę (dobrze że było chłodno). Wczoraj zabrałem się do dokładnego sprawdzenia problemu i okazało się że owszem silnik nagrzewa się szybciej, ale po osiągnięciu temp. roboczej temperatura nadal rośnie , wentylator chłodnicy pracuje ciągle na maksymalnych obrotach. Już myślałem ze może chłodnica gdzieś się przytkała , ale na szczęście zacząłem od zdemontowania termostatu i włożeniu starego z nowymi uszczelkami. Pojechałem w miasto potestować i okazuje się że wszystko wróciło do normy, tzn, wskazówka oscyluje w okolicach połowy skali, wentylator włącza się tylko czasami. Jutro jadę zwrócić nowy termostat do sklepu, bo w chwili obecnej to on nie jest na 87 stopni ale coś koło 102 . No i przynajmniej poćwiczyłem sobie wymianę termostatu.
  
 
Cytat:
2007-05-04 13:23:49, Robert_S pisze:
wprawdzie ja mam silnik 1,8 więc może jest trochę inaczej mam termostat 92 stopnie ale u mnie wentylator włącza się tylko gdy stoję w korku (w bardzo gorące dni włącza się oczywiście częściej) Myślę, że powodem tego może być fakt, że czujnik w 1,5 jest wkręcony w blok silnika, a w 1,8/2,0 w obudowę termostatu.


Ja mam silnik 1,5, termostat 92 stopnie i mam tak jak Robert_S, czyli wentylatory (wersja z klimą) włączają sie rzadko i tylko jak stoję w korku.
A na postoju, od momentu uruchomienia zimnego silnika do włączenia wentylatorów musi upłynąć co najmniej 25-30 min, przy czym termostat otwiera się gdzieś w połowie tego czasu.
  
 
czy to ten?
termostat 92 st.
  
 
Cytat:
2007-05-06 23:00:41, GalderW pisze:
Podzielę sie moimi ostatnimi doświadczeniami z termostatami . Jeszcze w zimie stwierdziłem ze silnik coś za wolno osiąga temperaturę roboczą i postanowiłem kupić nowy termostat. W jednym ze sklepów sprzedawca upiera się że do mojego espero 1.5 oryginalnie ma być 82 stopnie i taki próbował mi sprzedać, ale się nie dałem. W końcu kupiłem termostat na 87 stopni ( o numerze katalogowym 96143939). Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem stary termostat na ten który zakupiłem. Podczas wymiany okazało się jednak, że stary jest na 92 stopnie (jakiejś amerykańskiej firmy), nic to wpakowałem tam nowy na 87 (jak oryginał to oryginał pomyślałem). Podczas testów zauważyłem ciut szybsze osiąganie temperatury roboczej silnika ( za co najprawdopodobniej odpowiada nowa uszczelka termostatu która nie przepuszcza chłodziwa) a poza tym większych różnic nie zaobserwowałem. PO tygodniu jazdy zauważyłem że wskazówka temperatury silnika zatrzymuje się nie ciut powyżej 2 kreski (mniej więcej w połowie skali) ale na 3 kresce !!! (2/3 skali !!!). na szczęście nie wchodziła na czerwoną kreskę (dobrze że było chłodno). Wczoraj zabrałem się do dokładnego sprawdzenia problemu i okazało się że owszem silnik nagrzewa się szybciej, ale po osiągnięciu temp. roboczej temperatura nadal rośnie , wentylator chłodnicy pracuje ciągle na maksymalnych obrotach. Już myślałem ze może chłodnica gdzieś się przytkała , ale na szczęście zacząłem od zdemontowania termostatu i włożeniu starego z nowymi uszczelkami. Pojechałem w miasto potestować i okazuje się że wszystko wróciło do normy, tzn, wskazówka oscyluje w okolicach połowy skali, wentylator włącza się tylko czasami. Jutro jadę zwrócić nowy termostat do sklepu, bo w chwili obecnej to on nie jest na 87 stopni ale coś koło 102 . No i przynajmniej poćwiczyłem sobie wymianę termostatu.



Więc też ostatnio to przechodziłem wiec oryginalny w 2,0 jest na 87oC a ze mój przepuszczał po maxie to kupiłem po całości 92 i zonk! prawie sie przegrzewał tak jak opisujesz 2/3 skali ok 110oC a nawet i wiecej jak przekraczałem 3500 obr bo otwierał sie przy 107 wiec wróciłem do oryginału 87 a pełne otwarcie 95