MotoNews.pl
1 Drzwi - regulacja, demontaż (16981/27) - Strona 2
  

Drzwi - regulacja, demontaż - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To ja żeby nie zaśmiecać forum, podepnę się pod ten post? Moje drzwi (lewe od kierowcy) Atu + są trochę opuszczone, i teraz moje pytanie. Jak je wyregulować? Co odkręcić jakim kluczem itp itd.
Z góry dzięki za odp.
  
 
w polonezie masz śruby do regulacji przykręcane do budy zobacz sobie na tylnych jak to wygląda, tak samo jest w przednich tylko dostęp z przodu jest tragiczny przez błotnik przedni...
pzdr.
  
 
w mom wypadku 70%śrub od drzwi traktowane było wiertarką , żaden śrybokręt nie dał rady , po rozwierceniu śrub i zdjęciu drzwi , to co zostało w środku zawsze jakoś spryrnie dawało się wykręcić . Przerabiałem wymiane drzwi 2X w 125 i raz w 132(wszystkie czworo)...
  
 
Z przodu w poldziu bez zdejmowania błotnika jest tylko jeden sposób. Zaznaczasz ile podnieść zawias, odkręcasz drzwi od zawiasu, luzujesz lekk zawias przy budzie pobijasz go młotkiem i dornikiem(pobijak) do góry tak żeby się nie przechylił na bok i nie przesunąl tył przód. Dokręcasz zawias, montujesz drzwi sprawdzasz jak trzeba to poprawka (nie ma lekko). Ja robiłem to przy wymianie furtek które są w każdym poldku inne (ręczna robota w FSO jak u RollsRoyce - tak to się pisze?) i stosowałem jeszcze taki patent, że niedokręcałem zawiasów za mocno do budy, wieszałem drzwi, ustawiałem, demontaż drzwi, dokręcanie na chama i zarzutka drzwi z powrotem. Efekt był niezły. Czasem jak brakuje regulacji można lekko podtoczyć śruby na gwincie pod łbem i tam je przesuwać-musiałem tak zrobic z tyłu bo drzwi byly za bardzo wysunięte na zewnątrz na środkowym słupku i źle to wyglądało.
Powodzenia
  
 
Mam luz na zawiasie drzwi przednich i w związku z tym opadnięte lekko drzwi.Czy ten element występuje jako część zamienna?
I jak go wykręcić,bo o ile do wszystkich śrub zawiasów drzwi tylnych jest doskonały dostęp,to z przednimi już jest inaczej.
  
 
Tak ten element występuje osobno w sprzedaży, ale można też oddać do ślusarza aby zrobił nową szpilkę, a co do zdemontowania to proponuję odkręcić wkręty z drzwi wewnętrzne (2 dolne i 2 górne) i zdjąć drzwi i dalej odkręcić cały zawias od karoserii , jest też inny sposób ale trzeba odkręcić błotnik, ale ten pierwszy sposób wydaje mi się bardziej rozsądny. Jest to bardzo proste ale przydała by się jeszcze jedna osoba do trzymania drzwi albo do odkręcania.
  
 
potwierdzam słowa schila

odkrecenie dzwi jest łatwe ale ich zakrecenie jest przechlapane bo wymieniałem w swoim poldku ale wykonalne
  
 
Danield zapomniał bym o najważniejszym, jeżeli po wymianie zawiasu potrzebna by była regulacja drzwi na zawiasach (bo na przykład by obcierały gdzieś) to bez zdjęcia błotnika będzie BARDZO CIĘŻKO, śruby regulacyjne są między błotnikiem a drzwiami przednimi ( a tam jest bardzo mało miejsca na wsadzenie klucza), bo zakłada się na samym początku drzwi (przednie)reguluje się je, a potem zakłada się błotnik, z tylnymi drzwiami nie ma problemu ani ze zdjęciem ani z regulacją (bo śruby są prawie na widoku).
  
 
No własnie mi obcierają,dlatego chcę skasować luz na zawiasie.
Kurde nie uśmiecha mi się wogóle ściągać błotnik żeby wyregulować.
  
 
a jak wyglada sprawa wyrabanych zawiasow w 125p ?? bo ja jakis niedoinformowany jestem :/ (szukam drzwi do 125p )
  
 
Nie znam aż tak dobrze Budowy DF-a , ale wydaje mi się iż jest podobnie (jeżeli nie tak samo), mowa oczywiście o zawiasach.
  
 
zawiasy w Df są przyspawane do drzwi i nie słyszałem aby były dostepne w sklepach. Trzeba odkrecić drzwi rozebrać je z tapicerki. Potem jakoś je wymintować, rozwiercić, dorobić nowy swozen, podobno najlepiej z zaworu bo twardy i przyspawać zawias do drzwi itd. czyli po prostu presr... I dlatego odkładam to już od roku i drzwi się telepią !!!
  
 
Ja to prostu dawałem podkładki między zawiasy a nadwozie w ramach regulacji. Trochę trudno potem przykręcić ale da się.
  
 
No faktycznie-w DF jest problem.Mozna jednak spróbować delikatnie podgiąć blachę przy zawiasach i wybić sworzeń.Zastąpić grubszym i powinno byc ok.Oczywiście wykręcenie drzwi w DF to inna bajka...W trakcie remontu kombika pomogło dopiero potraktowanie śrub palnikiem
  
 
Zgadzam się z Kao ! Odkręcić drzwi w DF'ie to wyższa szkoła jazdy ! W Polonezie jest z tym lepiej. Jeśli ktoś chce zregenerować zawiasy w dzrzwiach w 125p to test to poważna robota, bo żeby to DOBRZE zrobić to nie ma innego sposobu jak tylko zdjąć poszycie (płat) drzwi (tak,tak mam na myśli tą blachę a nie tapicerkę ) potem unieszkodliwić zawias przy pomocy palnika i po regeneracji swożnia - zabawa w kolejności odwrotnej. Konia z rzędem temu kto to zrobi tak żeby było wszystko O.K. (zaginanie płata z powrotem ). No ale są jeszcze fachowcy którzy nie takie rzeczy w 125-kach robili!
  
 
zawiasy do poloneza kosztują około 40zł szt. i terz są dosyć lużne lepiej wyjąć stare i zregenerować najprościej sklepać je młotkiem tylko z wyczuciem
  
 
Panowie ja mam taki problem, jest co raz gorzej tylne prawe drzwi
strasznie ciezko chodzą!!!!!zamek jest oki tylko zeby je dopchnac do auta normalnie musze uzyc pary raczek!!!!jak deszcz popada to chodza jak po masle.z tego wniosek ze cos wypadaloby nasmarowac ale co????Panowie pomozcie co kupic jakiego srodka uzyc i co z tym mam zrobic bo akurat w srode mam, caly dzien to bym pokombinowal.pozdrawiam.
  
 
sprawdzilbym zawiasy. nie poluzowalo ci sie nic tam? a do smarowania takich rzeczy to chyba wd40 bedzie ok!
  
 
taa.. zawiasy .. dwa klucze na nich złamałem i sie za chiny nie chciały odkręcic ...
  
 
aby odkręcić drzwi e DF-ie należy zaopatrzyć się w przyrząd zwany WKRĘTAK UDAROWY i POMOCNIKA [młotek] pójdzie łatwo a przykręcić drzwi aby się nie śruby nie odkręcały to jest problem