Kick down w MV6 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To ja dodam jeszcze jako ciekawostkę, że w układzie hydrauliczno pneumatycznym kick-down sterowany jest wartością podciśnienia w kolektorze dolotowym silnika
  
 
to ja tez cos dodam od siebie
przy gwaltownym wcisnieciu gazu (nie kick down) skrzynia redukuje o 1, wtedy wale kick down i mam redukcje o dwa biegi Tak wiec mozna wymusic nawet redukcje o dwa. Ewentualnie wcisnac S i gwaltownie w dol pedal, tez pojdzie o dwa Fakt faktem ze ladnie trzeba wcisnac pedal by zadzialal kick down, chyba troszke za mocno to ustawili
  
 
To jak ta redukcja jest "elektronicznie" wymuszana to mozna kabelki sobie podpiac pod przycisk w kierownicy i bedzie sekwencja
  
 
Sprawa wyjaśniona!!! Grzebałem trochę w tisie i dowiedziałem się, że kick down w wersji kiedy nie ma go pod pedałem gazu, znajduje się na lince gazu, stąd to kliknięcie które opisujecie. Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2007-01-07 16:20:02, omegolotC30NE pisze:
Sprawa wyjaśniona!!! Grzebałem trochę w tisie i dowiedziałem się, że kick down w wersji kiedy nie ma go pod pedałem gazu, znajduje się na lince gazu, stąd to kliknięcie które opisujecie. Pozdrawiam!


Ja nie mam go na lince ,tylko pod pedałem gazu i też mam kliknięcie...
  
 
Cytat:
natomiast w B sprawa wygląda następujące, jak wcisnę do końca pedał czuć wyraźne jego przeskoczenie i redukcję biegu, jednak pod pedałem jest zwykły kołek ograniczający, nic więcej.


Autoseba miałem na myśli kliknięcie w takiej wersji, tylko nieprecyzyjnie to wyraziłem
  
 
Czekałem jak się rozwinie temat i jakie będą odpowiedzi.
W B, może nie wszystkich, ale na pewno w nowszych to jest na lince, jest takie duże zgrubienie i wychodzą z niego 2 kable i to jest właśnie ten czujnik co odpowiada za zmianę biegów.
  
 
mariosomegos ma racje calkowita ...tak jak pisalem juz wczesniej ze roznica w sterowaniu gazem miedzy manualem a automatem to toylko linka i czujnik polozenia przepustnicy...dzisiaj spedzilem pare chwil pod maska i odnalazlem Kick down jest on umiejscowiony na lince zaraz za przegroda ..przyjzyjcie sie tam uwaznie..pozdrawiam
  
 
Tylko nie wiem czemu opel zamontował to ustrojstwo, równie dobrze mogli wziąć sygnał z czujnika przepustnicy i na to samo by wyszło.
  
 
I ty czlowiek co sprzedaje czesci niewie na czym firmy od samochodow najwiecej zarabiaja.Auto sprzedac to jest zaden pieniadz Najwiekszy jest z pozniejszego serwisu i sprzedazy czesci.Wiec domyslasz sie ze jeden element wiecej to o jeden element wiecej do popsucia i do zarobienia kasy.
  
 
Cytat:
2007-01-07 20:46:14, SENATOR pisze:
I ty czlowiek co sprzedaje czesci niewie na czym firmy od samochodow najwiecej zarabiaja.Auto sprzedac to jest zaden pieniadz Najwiekszy jest z pozniejszego serwisu i sprzedazy czesci.Wiec domyslasz sie ze jeden element wiecej to o jeden element wiecej do popsucia i do zarobienia kasy.


właściciele obecnej bmw 7 oraz klasy S i podobnych w pełni podzielą Twoje stanowisko
  
 
to jak juz jest temat o kickdownie, to go pociagne nie otwierajac nowego
Mam taki dosc dziwny pzypadek:
wyprzedzam, wciskam gaz na jakies 3/4, następuje redukcja, ale jest sytuacja, ze jednak za slabo ciagnie, no to daje do oporu patrz kickdown, nastepuje redukcja, ale... i o to ale wlasnie chodzi. Dzieje sie rzecz, jak sadze bardzo nieporzadana, silnik po redukcji biegu wkreca sie na 7k RPM do odciecia paliwa, po jakis 5s zmienia bieg na wyzszy i przyspiesza dalej. Czy to jest normalne? W mojej starej C20NE komp nigdy nie pozwolil na takie cos, a tutaj juz kilka razy cos takiego mialem i niepokoi mnie to bardzo. Kickdown mozna jakos regulowac?!?!?! Jesli tak, to jak? W archiwum nic na ten temat nie znalazlem.
Za wszelkie sugestie i odpowiedzi z gory dzieki

Oma C30SE, automat
  
 
Fatboy musisz trochę jeszcze przyzwyczaić się do silnika. Nie ma porównania pomiędzy C20NE a C30SE. Jeżeli skrzynia Ci "ciągnie" reszta jest nie istotna. Nie mam grubasa 3 litrowego jak Ty ale kickdown powoduje skok na czerwone pole czyli między 5-6 tyś. i ciągnie także porównania do odkurzacza (C20NE) na nic się zdają. Jak wszystko chodzi jak należy nie zawracaj sobie głowy.
  
 
Cytat:
2007-07-30 02:15:26, fatboy82 pisze:
silnik po redukcji biegu wkreca sie na 7k RPM do odciecia paliwa, po jakis 5s zmienia bieg na wyzszy i przyspiesza dalej.


trzymanie 5s na odcince przy zmianę biegu to wieczność
na pewno nie przyspiesza w tym czasie?
  
 
no cos kolo 5s to trwa, dokladnie nie mierzylem
Jesli chodzi o przyspieszenia to jest tak:
Przy pierwszej redukcji idzie, przy kickdown jest najpierw lekkie wstrzymanie (zmienia bieg na nizszy), ryk silnika (chyba jeszcze cos jakby strzal, ale nie jestem tego pewien), wgniatanie w fotel gwaltowne, ale to bardzo gwaltowne, na obrotomierzu wskazowka wchodzi na 6,5k dochodzi do 7k RPM (to trwa jakies 5s wlasnie), bieg zmienia na wyzszy.
Zawsze mi sie wydawalo za autmat chroni silnik przed takimi eskapadami obrotowymi, oczywiscie jak jest na D. Wiadomo ze mozna wrzucic 1,2,3 i jechac az do odciecia
  
 
jak masz pedaltothemetal wcisniety to nie ma znaczenia czy jest na d czy na s

jeżeli wcisniesz redukcje blisko max obrotów czasami sterownik może nie zdążyć zapiąc kolejnego biegu przed załapaniem jednego szczeknięcia odcinacza
  
 
Cytat:
2007-07-30 09:57:01, fatboy82 pisze:
(...)na obrotomierzu wskazowka wchodzi na 6,5k dochodzi do 7k RPM (to trwa jakies 5s wlasnie), bieg zmienia na wyzszy.
(...)


w c20ne tez tak bywalo, moze przy nizszych obrotach - redukcja, silnik wchodzi na jakieś 5500, opornie dociąga do ~6500, wyższy bieg...

Cytat:
2007-07-30 09:57:01, fatboy82 pisze:
(...)Wiadomo ze mozna wrzucic 1,2,3 i jechac az do odciecia (...)


a nie ma czasem czegoś takiego jak dopuszczalna prędkość maksymalna na poszczególnych biegach? (nie chodzi mi o to że się obroty kończą)
  
 
jak dochodzisz do odciecia na danym biegu to juz szybciej nie pojedziesz
Jak wrzucasz 1,2,3 to spokojnie sie dochodzi do odciecia zwlaszcza na 1 i 2 Na D juz trudniej, bo trzeba sie ladnie rozpedzic.
  
 
fatboy, zobacz tamtego linka - prędkości podane w tabelce pokrywają się z prędkościami/są wyższe od prędkości które osiągasz na poszczególnych biegach łapiąc odcinkę?
Chodzi o ograniczenia skrzyni...
  
 
Po pierwsze jest adnotacja na dole:
"Wartości te nie we wszystkich modelach samochodów odpowiadają prędkościom maksymalnym zmiany biegu na kolejny przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia przy normalnej pozycji dźwigni zmiany biegów do jazdy w przód."
Po drugie:
Licznik tez nie pokazuje do konca faktycznej predkosci.
Po trzecie:
Osobiscie nie spotkalem sie z ograniczeniami skrzyni. Tak jak pisalem wczesniej wrzucasz 1 i mozesz ciagnac do odcinki, skrzynia Cie nie bedzie blokowac. Przynajmniej tak mialem w C20NE i u kumpla w MV6 (choc nie pamietam jaka byla predkosc na tych biegach). Chyba ze nie rozumiemy sie do konca z tym ograniczeniem skrzyni.