Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2007-01-13 16:38:07 No więc dzisiaj w końcu zajrzałem pod maskę ,żeby naciągnąć linkę i..... lipa ![]() Gdzie dokładnie jest ten naciąg? ![]() Linka zdecydowanie wymaga naciągnięcia: ![]() Czy ten naciąg to jest to coś przy główce linki? Jeśli tak to jak to naciągnąć? ![]() |
![]() Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2007-01-13 16:44:21 Naciąg widać na wszystkich zdjęciach (na 2 np z prawej strony)
Zdejmujesz tą wsuwkę, wyciągasz troche linki z tej gumowej czarnej rurki (na zdj w prawo) i wpinasz aw następny karbik. Chociaż u Ciebie wygląda, że już linka jest dość dobrze wybrana. |
![]() slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2007-01-13 23:43:45 Dzięki , jutro spróbuję jeszcze raz ![]() Pedał gazu bez względu czy silnik jest włączony czy wyłączony to ma pewien zakres na którym lata sobie jak żyd po pustym sklepie ![]() Tommi , pocieszę Cię ,że z zewnątrz mój esperak też jest bródny ,ale silnik faktycznie mu się świeci ![]() |
![]() slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2007-01-14 14:06:24 Jest mi cholernie głupio i się wstydzę ..... ![]() W skodzie do regulacji linki potrzebowałem kombinerek i śrubokręta (na jednym końcu) lub kombinerek i klucza 10 (na drugim końcu). Pedał gazu jest już OK. Dzięki ![]() |
![]() archive15 Lacetti 1.6 LPG Zabrze | 2010-03-07 18:26:01 Tylko w leganzie nie można przyspieszyc zapłonu, a le w espero zgadzam się - moga być takie objawy |
![]() slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2010-03-08 21:16:44 Kisztan, udało Ci się zlikwidować całkiem tą "żabkę"? |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2010-03-09 08:16:30 NIE! ![]() Mam odłączony EGR, trochu pomogło, ale nie za wiele. Nadal podejrzewam zużyty docisk sprzęgła obecnie mam ponad 190kkm, ale puki czekam aż się ociepli i wtedy zmienię na funkiel nówkę cały komplecik. prawdę powiedziawszy swego czasy kupiłem nawet komplet poduszek, ale po dokładnych oględzinach starych nie zauważyłem żadnych uszkodzeń i zbytniego zużycia więc i leżą sobie do tej pory w garażu na półce. Podsumowując - przyzwyczaiłem się. |
![]() pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2010-03-18 22:14:47 Jeśli można, to podepnę się...
Sporo czasu mam podobne objawy, ale ostatnio zaczely mnie już wkurzać. Ale może opiszę wszystko po swojemu: Jest Pb+Lpg, odpalam tylko na benie. Często szarpie przy odejmowaniu i dodawaniu gazu (pb i gaz), czasem przez jakiś czas jeździ płynnie, aż miło (tzn nie muszę się starać płynnie wachlować sprzęgłem przy zmianie biegów). Często szarpie całkiem mocno, gdzie nawet staranne zmiany biegów nie pomagają. Zauważam wtedy również, że po wysprzęgleniu momentalnie spadają obroty do ok 400-500, silnik parsknie, ale nie gasnie i obroty po chwili wracają do ok 900. Raczej nie ma tu znaczenia, czy silnik jest rozgrzany - pracuję tym autem, duzo latam po mieście, często gaszę i odpalam. Ostatnio zauważyłem, że na benie trochę zaczął wierzgać - od początku miał tendencje do delikatnego parskania na zimnym silniku - w zakresie do 2000 obr mało płynnie się wkręcał (nawet na luzie), ale po rozgrzaniu już chodzi ładnie. Ale ostatnio jakby bardziej się krztusi na zimno, ale po rozgrzaniu, również w czasie jazdy potrafi zmulić się na chwilę (ja wciskam gaz, a on jakby zwalniał), po chwili wraca do normy (o ile normą nazwać delikatne szarpnięcia j/w) LPG chodzi bez zarzutów (oprucz tego, co w pierwszym akapicie, że czasem idealnie płynnie, a czasem mniej ![]() Pompa paliwa raczej sprawna (niedawno zmieniana). Kable, świece, kopułka, palec, cewka, filtr powietrza na jesieni wymieniane. Filtr paliwa? TPS? Regulator cisnienia? hwc? |
![]() pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2010-03-19 23:52:14 Kuźwa, przez ten błąd na forum, mój post w tym temacie zginął w tłumie... ![]() chyba ![]() |
![]() bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-03-20 09:42:06
Problem w tym , że HWC jest wykrywane tylko przez stare, dobre skanery z epoki świetności dełu ..a takich teraz prawie już ni ma ![]() ![]() ![]() |
![]() pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2010-03-20 10:40:54 @archive15
chciałbym się poprawić i rozgraniczyć pierwszy i drugi akapit. Pierwszy odnosi sie do LPG - objawy od ponad roku, nie wiem czemu dopisałem tam pb, sorry. Chciałbym również zaznaczyć, że to nie jest specjalnie uciążliwe w czasie jazdy - cóż, chyba siła przyzwyczajenia. Ale co do drugiego akapitu z ostatniego postu, to odnosi się do pb, zaczęło się to od jakichś trzech miesięcy i narasta. Na początku na zimnym silniku, odpalam na benie, i jak przygazuję mu ponad 2000obr coby na gaz przelaczyc, to nie idzie to płynnie, z jakims takim parsknięciem. Ale po rozgrzaniu silnika unormowywało się. Teraz jest dużo gorzej, nawet na ciepło nie wchodzi płynnie na obroty, na biegu w trakcie jazdy jest to uciązliwe, skacze jak żabka przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Z filtrem paliwa bedzie klopot. Poczytałem na forum o sztukowaniu wężyków, kupiłem filterek i jest problem, bo filtr na stałe wspawane nakrętki a nie znalazłem, jaki dobrać wężyk coby na tą nakrętkę wszedł, a nie był za luźny na przewód paliwowy ![]() EGR - to rozumiem że to jest to ufo z rurką gumową. Nie wiem czy jest zaślepiony, bo próbowałem podczas pracy silnika zdjąć tą rurkę, zatykałem i samą rurkę i wylot z zaworu, ale nie odczuwałem żadnej różnicy w pracy silnika (bo na jałowym też nie pracuje idealnie równo) Regulator ciśnienia (upewniam się, że na zdjęciu od sławka to ten po prawej stronie EGR-a), Jak go sprawdzić? Co z nim bedzie nie tak? Aaaa, zauważyłem, że ten gumowy akordeon na dolocie jest troche poparciały i delikatnie popękany na zagięciach - może to być to? [ wiadomość edytowana przez: pochlast dnia 2010-03-20 10:42:44 ] |
![]() pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2010-03-22 15:19:15 I wszystko jasne - sonda lambda. Po wymianie autko żwawe, zwinne, nawet na gazie delikatnie sie poprawiło. Ponoć spalanie powinno spaść, ale to się dopiero okaże... |
![]() pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2010-03-23 16:54:27 I kuźwa znowu nie wszystko jest git. Na zimnym silniku nie jest idealnie, tzn nie idealnie wchodzi na obroty (oczywiscie mowa o pb) aczkolwiek jeździć się już da. Moje pytanie - czy po wymianie sondy komp musi się "nauczyć" jazdy na benie? Tak coś mechanik, ktory mi wymieniał sondę, mówił. |
![]() nergal4118511 Daewoo Espero 1.8CD Toruń | 2010-06-26 08:23:50 u mnie jest tak że przy zmianie biegów tak do 3 jest takie szarpnięcie i patrząc na moje poduszki to chyba konieczna jest ich wymiana. ![]() |