MotoNews.pl
  

Przy jakiej temperaturze włącza WAM się wentylator chłodnicy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Teraz mam 2,5 V6 i zauważyłem:

Pierwszy bieg wentylatora załącza się normalnie.
Czasem jednak wskazówka temperatury potrafi wskoczyć na kilkadziesiąt sekund na CZERWONE po czym gwałtownie spada do 98 stopni. Zauważyłem, że temperatura nie spadła dlatego, że włączył się drugi bieg wentylatora. Wygląda mi to raczej na zacinający się termostat, który nagle się otworzył.
Pozatym drugi bieg wentylatora jest dosyć nieprzewidywalny. Potrafi załączyć się przy 100 stopniach lub dopiero na CZERWONYM polu.

Czy to:
termostat,
czujnik wentylatora,
początki uszczelki pod głowicą
lub ????

Co o tym sądzicie?
  
 
już obadałem

co jes u mnie "popsute" przy 92 st załączają się wszystkie wentylatory w tym duży na wolne obroty. temperatura nie jest w stanie przekroczyć 94 st w najbardziej nawet ekstremalnych warunkach tj. 50 st w słońcu + korek + klima
95% czasu wskazówka stoi jak przyspawana na kresce 92,5 st...


i mnie to pasuje

jeżeli ktoś ma problemy ze skaczącą temperaturą to polecam takie rozwiązanie...

p.s. Swoją drogą myślę, że spece z GM przekąbinowali deko z tymi wiatrakami. Chcąc pewnie zaoszczędzić deko prądu narazili silnik na niemałe skoki temperatury
  
 
Cytat:
Swoją drogą myślę, że spece z GM przekąbinowali deko z tymi wiatrakami



I nie tylko z wiatrakami

Do tego z pompkami cieczy chłodzącej też.

Oprócz zwykłej pompy są jeszcze dwie pomocnicze.
Jedna mocowana w okolicach podłuznicy pod zbiorniczkiem wyrównawczym
i druga po prawej stronie chłodnicy (słuząca do przepompowywania wody z jednej strony chłodnicy na drugą). Zresztą jak się dzisiaj dowiedziałem od mechanika ta druga powinna się włączać razem z "dużym" wentylatorem

Jak dla mnie to faktycznie przekombinowane
  
 
witam,
u mnie w omesi 2.0 wentylator pierwszy wlacza sie przy 92,5 a drugi przy 95 st. praktycznie temperatura nie doszla mi nigdy do 97,5 oprocz sytuacji kiedy nadpekl mi waz od ukladu chlodzenia i zaczal uciekac plyn. pozdrawiam, robert
  
 
witam wszystkich. Odnośnie wentylatorów mam małe pytanie czy to normalne w omedze B, że w trakcie kiedy włączę ogrzewanie to równocześnie startuje wentylator. Temperatura silnika ok 70 stopni. Ogrzewanie automatyczne klimatronik.
  
 
miedzy 90 a 95 od kąd mam nowa chlodnice i czujnik
X20XEV
  
 
panowie !!! co wy na to? od kiedy są mrozy mam wrażenie że silnik mam nie dogrzany. nawet na odcinkach pow, 15 km. dopiero potem jako.ś cieplej. czy można lekko przysłonić chłodnice?? np tak jak w poldku? zaznaczam że mam kliome i itp. prosze pomyślcie nad tym i dajcie znać. fom. tom
  
 
k27 pisze:
Cytat:
witam wszystkich. Odnośnie wentylatorów mam małe pytanie czy to normalne w omedze B, że w trakcie kiedy włączę ogrzewanie to równocześnie startuje wentylator. Temperatura silnika ok 70 stopni. Ogrzewanie automatyczne klimatronik.


Jeżeli jest włączona klimatyzacja to chodzi wiatrak z przodu chłodnicy.
  
 
witam. Mam rozumieć że to normalne że chodzi wiatrak czy tak DIRO?
  
 
witam
1. fomin ja też miałem taki problem jak ty. Samochód nagrzewał się po 15 km, myślałem że termostat się zawiesił, a okazało się że go tam niebyło . Jakiś niemiec postanowił udoskonalić omesię . Po założeniu (koszt ok 60zł oryginał) po przejechaniu 3 ulic z kratek leci już ciepełko
pozdrawiam
2. na schematach elektrycznych do omegi są następujące oznaczenia dotyczące chłodzenia i wentylatorów:
(dla X20DT)
M11 - cooling fan motor
M4 - radiator cooling fan motor
M54 - coolant pump timing control
M28 - blower motor
Poprzez odpowiednie przekaźniki następuje ich załączenie w konfiguracji:
- po włączeniu klimy - M54 oraz M11+M4 szeregowo połączone,
- po przekroczeniu przez czynnik chłodniczy w klimie temperatury X lub ciśnienia Y (X,Y - nieznane) - M11, M4, M28 - równolegle
- po załączeniu czujnika temp wody (niezależnie od klimy) - M4+M11 szeregowo oraz M28
(dla X20XEV, X20SE, 20SE)
M11 - cooling fan motor
M4 - radiator cooling fan motor
M28 - blower motor
Poprzez odpowiednie przekaźniki następuje ich załączenie w konfiguracji:
- po włączeniu klimy - M11+M4 szeregowo połączone,
- po przekroczeniu przez czynnik chłodniczy w klimie temperatury X lub ciśnienia Y (X,Y - nieznane) - M11, M4, M28 - równolegle
- po załączeniu czujnika temp wody (niezależnie od klimy) - M4+M11 szeregowo oraz M28
(dla X25XEV, X30XEV)
M11 - cooling fan motor
M4 - radiator cooling fan motor
M54 - coolant pump timing control
M28 - blower motor
M35- cooling fan motor
Poprzez odpowiednie przekaźniki następuje ich załączenie w konfiguracji:
- po włączeniu klimy - M11+M4 szeregowo połączone,
- po przekroczeniu przez czynnik chłodniczy w klimie temperatury X - M11, M4 - równolegle
- po przekroczeniu przez czynnik chłodniczy w klimie ciśnienia Y - M11, M4, M28 - równolegle
- po załączeniu czujnika temp wody I stopień (niezależnie od klimy) - M4+M11 szeregowo, M28, M54 oraz M35 przez rezystor szeregowy
- po załączeniu czujnika temp wody II stopień (niezależnie od klimy) - M4+M11 szeregowo, M28, M54 oraz M35 bezpośrednio
ciekaw jestem jedynie co to jest to "coolant pump timing control" oraz "blower motor"
pozdrawiam
ILKU

  
 
Ja to mam teraz zagwozdkę podobnej natury. Ze dwa lata temu wymieniłem termostat bo słabo grzało. I od ręki zaczęło grzać. Teraz też mi nie grzeje najlepiej w stosunku do ubiegłego roku a co ciekawe z kolei wskaźnik temperatury wskazuje temperaturę taką jaka była w ubiegłym sezonie a przy tych wskazaniach powietrze było gorące a nie ciepłe. Nagrzewnica jest ok na bank bo wymieniałem rurki od niej w czerwcu i sprawdzałem przepływ i był bez zarzutu. Niemniej raczej sprawdzę termostat bo to raczej wpierwszej kolejności należy uczynić. Jednak gryzie mnie to zagadnienie nieziemsko. Z drugiej strony irytuje mnie też pompa wody, którą dwa lata temu wymieniłem. Nic to jak obaczę co jest nie tak to zrelacjonuję zagadnienie może komuś się przysłużę.

Pozdrawiam
  
 
jedyne co mnie dziwi tylko w omesi, to to ze obojetnie jaka jest temp. silnika, to jak go wylacze wentylator milknie.

Dla przykladu w Punciaku jezeli silnik byl cieply wylaczalem go i wentylator pochodzil jeszcze przez ok. 2minuty....

,,ten model tak ma?''
  
 
Witam,

troche odgrzebane, ale nie znalazlem nic lepszego...

Omega 2.5 TD, '95
Jak sprawdzic czy wisko dobrze dziala?

Otoz od paru dni temperatura w czasie jazdy w miescie (wlaczona klima) dochodzi do 100st, dzisiaj ja nawet przekroczyla. Wylaczenie klimi powoduje ze temperatura bardzo powoli spada do 95, czasem 92 st.

Na autostradzie przy 140 km/h (wlaczona klima) wystarczy wieksza gorka i znowu do 100 st. dochodzi. Na plaskim trzyma 95-97
Generalnie slychac jak wisko zmienia predkosc wiatraka, ale mam wrazenie ze czasem nie zaskakuje, albo nie chodzi na pelnych obrotach.
Mozna jakos sprawdzic sprawnosc tego sprzegla?
Termostat wymieniony, plyn jest, korek trzyma cisnienie.

Czy przy goracym silniku i wylaczonej klimie wentylatory od klimatyzacji tez sie dodatkowo powinny wlaczac?

A moze chlodnica przypchana?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-06-25 23:28:29, Szymek_J pisze:
Jak sprawdzic czy wisko dobrze dziala?


W prosty sposób ,zakręć ręką za łopatki na zimnym silniku ,a później na gorącym i zobacz czy jest jakaś różnica . Jeżeli na gorącym kręci się ciężej to ok , jeżeli tak samo to do wymiany.
  
 
hym

u mnie włączają się wentylatory (wszystkie trzy) przy około 102 stopniach - przynajmniej tak wskazuje i gasi ogień do około 96 stopni i tak cały czas . Podobno jest jeszcze I stopień wentylacji? ale o tym słyszałem (przeczytałem) z opowieści na forum
u mnie takiego stopnia niet
Pozdro
  
 
Cytat:
2004-11-29 10:05:02, OLOBONO pisze:
jedyne co mnie dziwi tylko w omesi, to to ze obojetnie jaka jest temp. silnika, to jak go wylacze wentylator milknie. Dla przykladu w Punciaku jezeli silnik byl cieply wylaczalem go i wentylator pochodzil jeszcze przez ok. 2minuty.... ,,ten model tak ma?''



Tak, ten typ tak ma. Ale nawet przy obecnych upalach nic sie nie dzieje. Zdaza mi sie wylaczac silnik przy wskazywanej temp. rzedu 95-100 stopni i nie wystepuje zadne wyrzucanie plynu ani inne sensacje
  
 
Cytat:
OLOBONO:
jedyne co mnie dziwi tylko w omesi, to to ze obojetnie jaka jest temp. silnika, to jak go wylacze wentylator milknie.
(..)
ten model tak ma?'


Cytat:
lord_craven:
Tak, ten typ tak ma(..)


Nic podobnego. Po wyłączeniu gorącego silnika wentylator powinien dmuchać nawet do 2-3 minut jeśli jest taka potrzeba

T-T:
Byłeś sprawdzić czy u Ciebie z czujnikiem temp. wszystko w porządku?


[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2006-06-26 15:38:35 ]
 
 
Cytat:
2006-06-26 14:06:23, T-T pisze:
hym u mnie włączają się wentylatory (wszystkie trzy) przy około 102 stopniach - przynajmniej tak wskazuje i gasi ogień do około 96 stopni i tak cały czas . Podobno jest jeszcze I stopień wentylacji? ale o tym słyszałem (przeczytałem) z opowieści na forum u mnie takiego stopnia niet Pozdro



czy w dieslu jest tak samo?
a jesli sie te dwa wentylatory od klimatyzacji nie wlaczaja bez wzgledu na temperature silnika to czego moze to byc wina? jakiegos czujnika temperatury?
  
 
Cytat:
lord_craven:
Tak, ten typ tak ma(..)



Cytat:
2006-06-26 15:37:16, Immo pisze:
Nic podobnego. Po wyłączeniu gorącego silnika wentylator powinien dmuchać nawet do 2-3 minut jeśli jest taka potrzeba



Czyli co powinienem jeszcze sprawdzic i zrobic aby sie tak dzialo?
Silnik X20XEV z aftomatem jak to ma znaczenie
  
 
dzisiaj sprawdziłem i jak dojdzie do 97 to załącza się wentylator i spada do 92 ale jak w momencie załączenia sie wentylatora zgaszę silnik i przestaje wiatrak chodzić (co mnie dziwi ) i po minucie załącze zapłon to pokaże powyżej 102 st.C i tylko uruchomie silnik to szybko spadnie do 92 st.C
te temp. to oczywiście takie na oko w przyblizeniu