MotoNews.pl
  

Hyundai coupe 2.0 fx grzeje sie - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

wie`c zropilem to co polecil mi accent1, tzn otworzylem korki zbiornika wyrownawczego i chlodnicy i odpalilem na minute samochod.

Jak nacisnalem waz od silnika idacy do chlodnicy to od razu wylalo sie troche plynu z chlodnicy bo podniosl sie poziom, wylala sie z 50 ml, weza od reduktora nie zdusilem bo jest sztywny i z grubej gumy

reduktor jest umieszczony na tym samym poziomie co zbiornik wyrownawczy, redyktor zamontowany jest pionowo

czy dalo to jakis efekt zobaczymy jak sie zrobi cieplej bo dzis pada(

pozdrawiam
  
 
"reduktor jest umieszczony na tym samym poziomie co zbiornik wyrownawczy"

Na moje oko powinien być zamontowany niżej. Choć lekko. Ale tym się nie przejmuj.

Później jak bedzie cieplej napisz czy pomogło.
  
 
Witam,

niestety dzis w srednio cieply dzien i stanie w korku temperatura lekko wychylila sie poza normalny poziom (nieznacznie), ale tak nie powinno byc. Czyli problem nadal nierozwiązany

Chyba bede musial wymienic termostat, choc niedawno wymienialem, ale moze pomoze

Obym nie musial wymieniac chlodnicy

A jak sprawdzic czy to nie wina pompy wody, moze to ona jest winna, choc rok wstecz wymieniana

Moze ktos jeszcze ma jakis pmysl
  
 
Narazie nie szalej i poczekaj jak będzie w ciepły dzień. Na wymiany zawsze przyjdzie czas.

Uważaj na przegrzania - nie mozesz tak męczyć silnika. W innym poście ktoś pisze że u niego pompa siadła, ale jak mialeś wymienianą niedawno to powinno być ok.

Mozesz też spóbowac podotykać ostrożnie chłodnice i sprawdzić czy w każdym miejscu jest podobna temp, jak są rózne na tym samym poziomie to moze cos jest zapchane. Pokombinuj.

"A jak sprawdzic czy to nie wina pompy wody, moze to ona jest winna, choc rok wstecz wymieniana "

Pomacaj przewody jak będzie już obieg otwarty moze wyczujesz jak woda się pompuje, ew. mozesz od zimnego w miejscu otworzyć wlew od chłodnicy i poczekać aż temp sie podniesie żeby woda była pompowana i na oko sam zobaczysz. Ale to groźne bo można sie poważnie poparzyć wiec nie wiem czy warto to tak sprawdzać.

Nigdy tego nie robiłem. Wiec na oko, to pisze....Ale tak bym zrobił.

Ja potencjalnie stawiam na jakiś czujnik moze od temp silnika... czy czujnik od wskaznia na desce. Mozesz je sprawdzić omomierzem czy są ok. Ale nie znam wartości.
  
 
Witam,

jednak dzis temperatura sie podniosła, wlączylem na chwile ogzrewanie i momentalnie zeszla w dol do prawodlowego poziomu. Jak sprawdzic te czujniki, o ktorych piszesz to nie mam pojecia, bo nie wiem gdzie sa umieszczone.

zastanawiam sie czy nie wymienic jeszcze raz termostatu, tym razem na oryginal (teraz mam chyba verdete, na pewno prod. francuskiej)

Co do temp chlodnicy to sprawdzalem tam gdzie moglem dojsc reka i sie nie poparzyć o silnik, dotykajac palcami miedzi smiglami wentylatorow w roznych mijscach wydawala sie miec taka sama temperature, ale byla goraca (jak dotknalem ta od klimy to byla zimna), nie wiem jak bardzo rozgrzana moze byc chlodnica

Jesli chodzi o te rury z przeplywem chlodziwa zeby sprawdzic czy sprawna jest pompa to chyba jest ok bo ktoregos dnia sprawdzal to mechanik (i ja tez podotykalem ))) i jakby cos tam plynelo (mechanik sprawdzal i je naciskal, ponoc eliminowal m.in. tym sposobem uszkodzenie uszczelki pod glowica i niby jest ok)

Czy wymieniac ten termostat raz jeszcze, przypomne ze na verdete wymienilem niecaly misciac temu.

pozdrawiam

i czekam na posty
  
 
Klimatyzacja ma swoją chłodnicę moze to ona się podgrzewa i podnosi ci temp. za bardzo - bo nie załącza się na niej wiatrak. Klima jest jak lodówka - tyle da zimna co ciepła. Zimno do kabiny ciepło w silnika.


A moze tylko jednak ten wskaźnik szwankuje? Musi być gdzieś przy silniku pod głowicą, czy koło kolektorów wydechowych. Sprawdz go.
  
 
Witam,

klime wykluczylem tym ze nawet jak nie mialem jej wlaczonej to i tak w korku temperatyra wzrosla

Czujnik chyba tez moge wykluczyc, bo jak temperatura wzrosla to przy wlaczonej klimie spada jej wydajnosc znacznie

dzis zrobilem trase 2 razy po 240 kilomertow i na trasie wszystko ok, predkosc 160 i temperatura odpowiednia, tylko jak dluzej stoje to jest problem ((
  
 
A ile masz obrotów na jałowym?

A kiedy była regulowana instalka gazowa? Może na luzie ma za ubogą mieszankę stąd grzanie a podczas jazdy wszystko jest ok.

Sprawdzałeś na benzynie jak chodzi?
  
 
smiac sie troche chce ze sposobu jakim sie porozumiewacie
ale jak to mowia troche smiechu nie zaszkodzi, wracajac do tematu...

binblady

proponuje wyjac termostat calkiem i jezdzic przez jakis czas bez, oczywiscie bacznie obserwujac temperature.

jesli chodzi o wentylator to wlacza go czujnik ktory jest w chlodnicy, procz tego sa jeszcze 2 czujniki cieczy umiejscowione w kolektorze jeden podaje info do ECU drugi na wskaznik w liczniku.

a sprobuj podczas postoju i wzrostu tem, zwiekszyc obroty powiedzmy na ok 2000rpm i zaobserwowac to sie bedzie dzialo z temp czy bedzie rosla czy spadać??

wyglada na to ze masz problemy z obiegiem, przy predkosci 160km/h masz pewnie ponad 4000rpm wiec woda swobodnie krazy w ukladnie do tego duza predkosc=duzej masie powietrza ktora przyplywa przez chlodnice dlatego problem nie wystapil.

na biegu jalowym nie ma ani wydajnego krazenia i to bedzie prawdopodobnie problem, poniewaz za mase powietrza ktora ma chlodzic wode odpowiada wentylator ktory jak piszesz załącza sie prawidlowo.czyli pozostaje obieg

takie sa moje wnioski. ja bym posciagal wszystkie weze gumowe i sprawdzil czy kanaly nie zalepily sie jakims syfem
  
 
Witam,

accent1 na jalowym mam obroty w granicach 900, sprawdzalem na samej benzynie i jest to samo, temperatura rosnie, ale jak juz pisalem tylko stojac jak jade po jakkims czasie spada, i nie musze jechac szybko

grzesik1

Nie rozumiem dlaczeko kolega sie smieje ze sposobu porozumiewania, przecież od tego sa fora i grupy dyskusyjne

co do termostatu to tez bralem rozwazalem ta opcje z jego wyjaciem, ale jakos padla...

wentylator sie zalacza wiec czujniki chyba dzialaja, bo nawet jak wylacze silnik i po kilkunastu sekundach wlacze to tez potrafi sie wlaczyc, w zaloznosci od tego czy ma taka potrzebe

sprawdze to co napisales z obrotami okolo 2000, przypomne ze mam automat i jak stoje w korku nie zmieniam biegu z D(rive) na P(ark), ale dla sprawdzenia bede musial

co do tych 4000 obrotow i predkosci 160 to nie jade tak zawsze, jadac do pracy 80 km/h temperatura rowniez nie rosnie

co do droznosci moze masz racje, choc juz kilka osob spoza formum twierdzi ze moze to byc zakamieniona (zaszlamiona) chlodnica (znajomy mial tak w mitsubishi eclipse - po wymianie chlodnicy problem rosnacej temperatury zniknal), tylko ja chce przed wymana chlodnicy wyeliminowac wszystkie inne mozliwosci - wymiana pare groszy kosztuje

pozdrawiam wszystkich
  
 
Obtory masz ok. Jezeli na benzynie to samo to nie wina mieszanki.
A jako chodzi ci silnik lekko faluje? Moze jakiś cylinder dostaje mniej paliwa niż reszta itp. To moze powodować grzenie się.

Z tego co piszesz to wynika jasno ze tylko na postoju chłodzenie jest nie tak - moze to i była by wina pompy ale przecież jadąc 140 km/g też niezle grzejesz silnik.

Moze być to co piszesz zakamieniona - zasyfiona chłodnica. Mozesz pokombinować i spróbować ją przemyć - przedmuchać. Moze przepłukanie cilit kalgonem albo innym ustrojstwem na kamien moze pomóc.

Tyle ze tyle aut jeździ na słabiutkich chłodnicach i żadnych problemów nie ma...

Mi hondza cbr 900rr tez sie lekko grzeje na postoju.

Toyota yaris 1.2 tez sie lekko grzeje jezdząc powoli.
Kiedys jak zdawałem na prawko ćwiczyłem na seicento 900 i tez sie lekko grzał na placu - w obu przypadkach cały czas sie wentylator włączał.
Golf 2 krewniaka grzeje sie cały czas

A jaką moc ma ten wentylator co się u ciebie załącza?
Na oko silnie wieje?

Przyczyny przegrzania jakie mogą być:
Zbyt luźno naciągniety pasek napędu pompy wody ew. pękniety. - pompa ok, pasek nie wiadomo... o ile jest pasek
Zbyt mało plynu w układzie chłodzenia - jest ok.
Zatkana, zanieczyszczona chłodnia z zewnątrz lub wewnątrz.
Uszkodzony, mniej wydajny wentylator. ew. uszkodzony jego czujnik kiedy bedzie załanczany - to bym sprawdził.
Niewłasciwe ustawienie zapłonu lub uszkodzenie w układzie zapłonowym - z tego co piszesz obtory sa normlane, ale mieszanka moze być za uboga. Jak chcesz mozesz wywołać chek engine który uśredni wartości i sprawdzić. Np wypiąć czujnik połozenia przepustnicy (bedzie ci gasł ale nogą jak przytyrzymasz obroty to bedzie ok). Ale to na własną odpowiedzialnośc - bo potem moze ci się ten błąd wyświetlać

Niedokładny czujnik wskaania temp - ten co pisałem - moze on zawyża temp na wyswietlaczu a reszta jest ok. Weź termometr (do 100C) o ile taki znajdziesz i sprawdz...

No i oczywiscie ostatnia przyczyna zapowietrzony układ.

Przyczyn wiele a sprawdzić cieżko.... stawiałbym na zapłon, czujnik, chłodnice o ile na oko - wygląda na zapyźiałą i do wymiany.

[ wiadomość edytowana przez: accent1 dnia 2007-06-10 23:29:08 ]
  
 
Czesc,

Wentylator ładnie dmucha po załączeniu
Według mechaników z paskami jest wszystko OK
Płynu w układzie chłodzenia jest akurat, w zbiorniku wyrównawczym na zimno jest do kreski max, jak odkrece koren na chlodnicy tez jest plyn
Z zewnatrz chlodnice delikatnie przepukalem karcherem, bo bylo troche syfu ale to nic nie dalo
"Niewłasciwe ustawienie zapłonu lub uszkodzenie w układzie zapłonowym" na tym sie kompletnie nie znam
Czujnik wstkazania temp bedzie sprawny bo jak temp idzie w gore to mi wydajnosc klimy spada jesli jest wlaczona
Uklad odpowietrzalem wedlug wczesniejszych wskazowek

Muse zrobic to przegrzewanie sie bo za miesiac chce smigac na chorwacje a tam z przegrzaniem moge miec klopoty
  
 
uszkodzenie w układzie zapłonowym - np jeden cylinder bedzie miał dostarczane mniej gazu niż pozostałe albo coś bedzie nie spalane itp - silnik bedzie sie grzał.

A tak wogole to do jakiej wartosci ci sie nagrzewa? Probowałeś już ten trick z 1500-2000 obrotów na jałowym co kolega sugerował?
  
 
Trick 1500-2000 przetestuje dzis bo grzeje nizle i korek bedzie na pewno bo rondo rozkopali
  
 
co sam robie i polecam tylko na WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ czytającego.




1.. - mam nadzieję, ze chłodnica nie była naprawiana żadnym uszczelniaczem chodnic co to potrafi zalepić połowe chłodnicy ??

2. Jak juz spuszczać bedziesz płyn to przepłukaj chłodnice i silnik

3. na zimnym sprawdź poziom i dolej, odpal go z ogrzewaniem na max i obserwuj poziom płynu jak bedzie ubywac to dolewaj jak zacznie rosnąć to zakrecaj

4. sprawdź korek czy działa sprężyna dobrze - jak się gotował to czy wypuszczał do wyrównawczego?

5. układ chłodzenia skrzyni????
  
 
Witam,

odp 1. Od kiedy ja mam ten samochod nie wlewalem zadnego wynalazku do chlodnicy, auto przyprowadzone ponad dwa lata temu z niemiec wiec pewnie tez nic nie lali dziwnego, chyba ze sie myle

odp 2. po spuszczeniu plynu mam zalac woda i uruchomic wszystko tak jak w punkcie 3??? czy to plukanie robi sie jakos inaczej???

odp 4. korek wymienilem na nowy jakis miesiac temu bo byla sparciala guma

odp 5. jest mala chlodniczka od automatu - jak sprawdzic czy jest z nia wszystko OK???

Pozdrawiam
  
 
Witam,

przetestowalem ten trick z obrotami okolo 2000 na postoju ale niestety nic to nie dalo temperatura nie malala, maleje przy jezdzie tak jak wczesniej pisalem, temp spadla jak wlaczylem ogrzewanie

Mam pytanie jak sprawdzic czy woda ma obieg i kiedy powinna sie wylewac do zbiornika wyrownawczego

Pozdrawiam