Uszczelka pod głowicą - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-06-03 18:12:19, krzychu_ch pisze:
Ubawiłem się po pachy Nie rozumiem tylko sensu pewnej zależności: Kupuje ayto za x PLN Pada pierdułka za wartość 1% wartości x Naprawiam tę pierdułkę za 30% wartości rynkowej.


No bo tak to jest...
Przypuszczam, że pierścienie tłokowe tez same w sobie nie są drogie natomiast ich wymiana...
  
 
Cytat:
2007-06-03 18:34:39, Michal-500 pisze:
No bo tak to jest... Przypuszczam, że pierścienie tłokowe tez same w sobie nie są drogie natomiast ich wymiana...


Same pierścienie kosztują 45 zł
  
 
Witam

Wczoraj odebrałem esperka po wymianie uszczelki pod głowicą. Łaczny koszt (robocizna+ części) 410,00.

pozdrawiam
markus
  
 
Cytat:
2007-06-06 07:05:54, markus pisze:
Witam Wczoraj odebrałem esperka po wymianie uszczelki pod głowicą. Łaczny koszt (robocizna+ części) 410,00. pozdrawiam markus



mnie taki zabieg kosztował 405zł a wiec podobnie
  
 
Witam Wszystkich!
Co do uszczelki pod głowicą mogę też zabrać głos, bo mój esperak w zeszłym tygodniu zapadł na taką sama chorobę
Gratuluję tym wszystkim co zamknęli się w pięciu stówkach.
U mnie robocizna, uszczelka, planowanie głowicy i kilka innych pozycji /wybaczcie moja indolencję, ale nie pamiętam co to za pozycje / ma się zamknąć w granicach tysiąca. Robię esperaka u mechanika, który znał wszystkie moje dotychczasowe samochody i jestem przekonany co do jego uczciwości.
Sama wymiana uszczelki to koszt 330. Cenę nabija planowanie i te inne dupsy, dzięki którym mam nadzieję przejeździć jeszcze kawałek drogi.
  
 
Cytat:
2007-06-25 09:43:30, Wolf_Gliwice pisze:
Cenę nabija planowanie i te inne dupsy, dzięki którym mam nadzieję przejeździć jeszcze kawałek drogi.


16uszczelniaczy zaworowych to już 100zł.Do tego planowanie jakieś 200zł i dodatkowo rozrząd,bo podobno w 1,5 nie zakłada się starego paska.........
Oj rosną koszty
  
 
Już jakiś czas temu przeczytałem tego posta, następnie kilka późniejszych wypowiedzi, i mimo to się nie wypowiadałem.
W chwili obecnej jednak, po przeczytaniu kilku wywodów stwierdziłem, że warto zabrać głos w dyskusji.

Drogi kolego, piszesz, że nie zapłacił byś za wymianę uszczelki pod głowicą wartej ok. 50 zł. równowartości 500 zł. licząc niezbędne części, akcesoria oraz robociznę, podpierając się po drodze argumentem, że stanowi to X% wartości całego pojazdu.

Być może zaliczam się do osobników ograniczonych, jednakowoż wierzę uparcie w moc słowa pisanego jak też wolność wypowiedzi.

Pragnę Cię więc poinformować, że pomimo stosunkowo prostych konstrukcyjnie silników jakimi są jednostki montowane w Espero, w chwili obecnej (wyjątkowo) musisz zdać sobie sprawę, że wiedza połączona z pracą bądź co bądź fizyczną kosztuje.

Niezależnie od tego jakim autem byś nie przyjechał (mówię w tej chwili na swoim przykładzie) bądź też dostarczył mi z niego samą jednostkę napędową, koszt wymiany uszczelki głowicy miał byś bardzo podobny i gwarantuję, że w przypadku prostego konstrukcyjnie silnika 16V zapłacił byś za takową usługę sporo więcej aniżeli 500 zł.
Jeśli do wymiany uszczelki doliczył byś koszt ewentualnej naprawy głowicy (prowadnice zaworów, szlif gniazd, docieranie zaworów, i tym podobne elementy), w samym zakładzie obrabiającym elementy mechaniczne zmuszony byś zostawić 600 - 800 zł. w zależności od stopnia złożoności operacji.

Z góry uprzedzam, że jestem niewrażliwy na komentarze w stylu "... bardziej opłaca mi się zakupić używaną głowicę...".
Jest to indywidualną kwestią każdego klienta, ponieważ nie zaglądam nikomu do portfela a jedyne cz mogę w takiej sytuacji zrobić to doradzić, jakie wg mojej opinii wyjście, uważam za lepsze.

Są też jednostki silnikowe, w przypadku których nawet wydawało by się tak błaha naprawa jak wymiana wspomnianej uszczelki głowicy idzie w tysiące złotych.
Żeby nie być gołosłownym dodam, że jednostką taką jest np. popularny silnik R5 montowany między innymi w samochodach Volvo i wyposażony w wymienne tuleje.
W przypadku planowania głowicy zachodzi tam konieczność pogłębiania specjalnych profilowanych kanałów kotwiczących tuleje w bloku cylindrów a tego typu operacja potrafi skutecznie nadszarpnąć portfel.

Dodatkowo widziałem bardzo wiele takich jednostek, po niefachowej naprawie (nawet w ASO), które na skutek braku wymaganej wiedzy u mechanika, który dany silnik obsługiwał (naprawiał) zostały zniszczone. Popękane tuleje tłokowe to w takiej sytuacji najmniejsza z awarii.

Wobec tego, postaraj się nie krytykować pracy (tu: naprawy), której nie widziałeś, lub o której efektach nie dane było Ci się przekonać, gdyż jak w każdym zawodzie są mechanicy oraz "mechanicy"!

Między innymi z tego powodu, nie sygnuję już swoim podpisem dokumentów, które otrzymywał klient w kilku miejscach, gdyż nie mam ochoty szargać swojej reputacji w warsztacie, który robi tzw. "masówki". Na naszym rynku jest pełno takich miejsc, a moim odwiecznym marzeniem było stworzenie miejsca, w którym domniemany klient może bez stresu i w miłej atmosferze zostawić swoje auto jak również powierzyć czynności obsługowe pracującym tam ludziom.
Jest kilka takich punktów, których właścicieli znam i poniekąd podziwiam, jak na ironię najczęściej poza granicami naszego kraju.

Wbrew pozorom powyższa wypowiedź, zamieszczona przeze mnie celowo, jak najbardziej pasuje do tego wątku

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2007-06-25 15:21:52, SpeedR pisze:
Już jakiś czas temu przeczytałem tego posta, następnie kilka późniejszych wypowiedzi, i mimo to się nie wypowiadałem. W chwili obecnej jednak, po przeczytaniu kilku wywodów stwierdziłem, że warto zabrać głos w dyskusji. Drogi kolego, piszesz, że nie zapłacił byś za wymianę uszczelki pod głowicą wartej ok. 50 zł. równowartości 500 zł. licząc niezbędne części, akcesoria oraz robociznę, podpierając się po drodze argumentem, że stanowi to X% wartości całego pojazdu.


Udam gupiego*
Czy są to rozważania o wyższości świąt Bożego Narodzenia nas świętami Wielkanocnymi,czy też jest konkretny odbiorca twojego posta
  
 
Cytat:
2007-06-03 13:54:40, krzychu_ch pisze:
Czy wypada przy tym zmienić rozrząd przy okazji i ewentualnie wymienić sprzęgło Pytam bo wolę wiedzieć ile tysięcy złotych przygotować za wymianę uszczelki wartej paredziesiąt złotych pozdrowionka z Sosnowca Krainy tańszych mechaników



To ja krótko, z rozrzadem jak z kondomem, mozesz użyć wiecej jak raz ale efekt jest łatwy do przeiwdzenia.

Chytry dwa razy traci
  
 
Cytat:

To ja krótko, z rozrzadem jak z kondomem, mozesz użyć wiecej jak raz ale efekt jest łatwy do przeiwdzenia.



hmm ja bym oponował wymiane rozrzadu przy obróbce glowicy skoro np założyłbym go 15-20 tys km wcześniej
  
 
Kolejny argument dla mnie, żeby nie szukać użuwanego auta....
"- Panie - klocki się kończą - trzeba wymienić..."
" - A po co ? Dotnij Pan z dykty i jadziem"

Auto to skarbonka, niestety...
Ehhh...
  
 
Cytat:
2007-06-25 19:06:14, rafalko pisze:
hmm ja bym oponował wymiane rozrzadu przy obróbce glowicy skoro np założyłbym go 15-20 tys km wcześniej


Rozwalają mnie takie opinie. Nowy pasek GATES do 1.5 kosztuje 37 zł, i spokój na te przykładowe 20 tyś km więcej.
  
 
Cytat:
2007-06-25 21:31:56, Adam4302 pisze:
Rozwalają mnie takie opinie. Nowy pasek GATES do 1.5 kosztuje 37 zł, i spokój na te przykładowe 20 tyś km więcej.


Ja właśnie tak zrobiłem.
Przy wymianie uszczelki kazałem założyć nowy pasek.Rozrząd wymieniany był rok temu,przebieg ok.20k.
  
 
Cytat:
2007-06-25 19:06:14, rafalko pisze:
hmm ja bym oponował wymiane rozrzadu przy obróbce glowicy skoro np założyłbym go 15-20 tys km wcześniej



ale trzeba go zdjac i zalozyc, przy koszcie 30 zł, i ryzyku uszkodzenia, a na dodatek przy 16V oszczedność zadna nawet po 15 bym wymienial. Nie znam mechanika ktory po naprawie uszczelki zaklda drugi raz ten sam pasek
  
 
no tak z tym sie zgodze bo pasek gatesa mozna za 25 zł kupic...tylko ze kwestia rozrządu to nie tylko pasek ale tez rolka i napinacz - z tego co wnioskowalem nie chodzilo o sam pasek ale o caly rozrząd a to kwota min 150 zł.
  
 
W Białymstoku: wymiana uszczelki + wymiana paska + rolka od klimatyzacji - 580 PLN.
Najlepszy mechanik od Espero w PnWsch. Polsce - wiadomość na privie. Robi wszystko prócz elektryki.
  
 
Cytat:
2007-06-26 22:26:07, amersand pisze:
Najlepszy mechanik od Espero w PnWsch Polsce ...



... na podstawie ankiety instytutu SMG/KRC z dnia ...

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2007-06-26 22:26:07, amersand pisze:
W Białymstoku: wymiana uszczelki + wymiana paska + rolka od klimatyzacji - 580 PLN. Najlepszy mechanik od Espero w PnWsch. Polsce - wiadomość na privie. Robi wszystko prócz elektryki.



Mocno powiedziane Moge mu podstawic mojego lanosa do zdiagnozowania, oby tylko nie wyrwal sobie wszystkich wlosow z glowy
  
 
Dopadło i mnie a raczej Esperaka
przebieg zacny 283000km
4 cylinder jest jest dodatkowo chłodzony bezpośrednio wodą
naszczescie nie mam mieszanki woda-olej koszt przewidywany 500zł z płynem, olejem, kilkoma uszczelkami, i robocizną
  
 
Cytat:
2008-05-23 21:50:57, Kula69 pisze:
Dopadło i mnie a raczej Esperaka przebieg zacny 283000km 4 cylinder jest jest dodatkowo chłodzony bezpośrednio wodą naszczescie nie mam mieszanki woda-olej koszt przewidywany 500zł z płynem, olejem, kilkoma uszczelkami, i robocizną


Kurcze, gdzie tak tanio? Ja w poniedziałek odebrałem aranosa po wymianie uszczelki i kompletnego rozrządu i musiałem zapłacić za całość prawie 1100 zł