Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2007-06-14 00:14:33
Co to znaczy lewe powietrze ? Patrzac od puszki na lewo ??? Matko......... jak do silnika moze dostawac sie za duzo powietrza ??? Ile sobie "possie" tyle bedzie mial. Wszyscy sie dwoja i troja o jak najlepszy przeplyw w dolocie a Ty sugerujesz ze to moze byc problemem...
| ||||||
Cytat: |
a moze filtr jest zły, moze nie przepuszcza wogole powietrza/ lub za dużo przepuszcza... |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-06-14 09:32:24
A zdejmij sobie wogole dolot i zostaw gołą przepustnice. Odpal auto zobaczysz jak się pięknie odpla. Przy jeździe dużo powietrza to zaleta, kolega ma problemy z rozruchem a to moze byc problem. Lewe powietrze to te które dostaje się nie poprzez filtr ale np nieszczelność. Silnik ma mieć w dolocie podcisnienie wiec wszelkie dziórki, nieszczelności są złe. Jeżeli nie mam racji dlaczego przy stożku mogą być problemy z odpalaniem? Czemu ludzie rezygnują ze stożków w zimie... NO czemu... Za dużo powietrza to tak dobrze? Chłopie dużo powietrza to dostajesz mocy na wysokich obrotach i moment się też podonosi na wyższe obroty(choć nie zawsze) co to ma wspólnego z odplaniem?
Za dużo powietrza sie dostaje, obroty mogą falować, mogą być problemy z roruchem. Napisze to konkretniej jezeli silnik dostanie za dużo powietrza(ssanie) to nie zapali dobrze. Proste jak cep. Przecież tak działa ssanie - musi być duzo paliwa, mało powietrza.
Widze ze lubisz się spierać i pewnie o tym wiesz że spręzarka nie załącza sie podczas rozruchu ale od określonej prędkości obrotowej. Na rozruchu z załączonym turbo byś silnika nie odpalił. Dlaczego? Za duzo powietrza.
Tak, dokładnie. Ale nie twierdze, że do jazdy, do uruchomienia najlepiej wogole zatkać dopływ powietrza i od razu odpali jak ma problemy z miesznką. To mysle fakt ogólnie znany. Lepiej uruchomi jak mam mało powietrza. Cały czas jest tu mowa o odpalaniu jakby ktoś nie zauważył... A nie o turbo. [ wiadomość edytowana przez: accent1 dnia 2007-06-14 09:40:52 ] |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2007-06-14 10:42:27
Zdejmowalem juz tylko tyle ze przeplywomierz musial zostac (zeby silnik nie zglupial) tak ze przepustnice bylo ladnie widac, wiec powietrza pod dostatkiem bez najmniejszego oporu jakim jest filtr. Odpalanie ? identyczne.
Przy osiaganiu maksymalnych osiagow napewno. Wtedy to juz mnostwo czynnikow ma wplyw na cala charakterystyke silnika, ale przy obrotach zblizonych do biegu jalowego to w dolocie zbytnio nic sie nie dzieje. Wyczuwalnie silnik zaczyna "ssac" przy wyzszych obrotach.
Im wiecej powietrza (tlenu) tym lepsza mieszanka. Jak dziala ssanie ? Nigdy nie slyszalem ze na ssaniu w jakis sposob ogranicza sie dojsice powietrza. Wiem tylko ze przepustnica jest w jakims stopniu otwarta. Zreszta jak mozesz spalic duza dawke paliwa bez tlenu ? Tak to mozna silnik zalac.
Nie mam pojecia czemu ludzie rezygnuja ze stozkow i co do tego ma zima. Ja jezdzilem tak cala zime i zadnych problemow nie odczulem. Jedyne czego sie obawialem i co kontrolowalem to czy w jakis sposob nie dostaje sie woda na filtr, ale zawsze byl suchutki.
Prosze, wytlumacz mi, jak silnik moze odpalic bez tlenu ? |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-06-14 12:58:02 Widze ze nie da się ciebie przekonać.... poszukaj sam na necie.
Na zimny jak rozumiem także jak i na ciepłym. I jak rozumiem zdjełeś wszystko ze została sama przepustnica. Moj nie ma przepływomierza i jakoś działa. Wiec co to za przykład?????????????????????????????????????????????? moge powiedzieć że bez przepływomierza wszystkie powinny poprawnie działać ![]()
Sugeruję zdjąc fitr powietrza i w tą rurę wsadzić rękę - zobaczysz co to znaczy - nic się nie dzieje. Wsysa jak cholera jakby nie wsysało to byś instalacji gazowej nie założył.
Ssanie to mówiąc prościej podanie wiecej paliwa niż trzeba, żeby silnik nie zgasł. A jak wtedy dostaje sie za duzo powietrza to mogą być problemy z rozruchem - niektórzy je mają np przy stożkach itp. To nie bajka. Przecież przytykając ręką itp, zabrudzony filtr to nie blokada przed powietrzem, tlenem. Nie bądzmi dziećmi. To sa patenty mi. z komarka, kiedyś tak pomogłem komuś uruchomić secento - facet kręcił chyba z 12 min i nic - przytkałem dolot powietrza(za filtrem) i odpalił.
Jakbyś wiedział to filtr stożkowy ma być nasączony specjalnym olejkiem nie ma być suchy. Rezygnują z nich bo dostaje sie za duzo zimnego powietrza przy rozruchu. Zmienia sie ilosc powietrza a mapy wtrysków nie i sa kłopoty. Gdzie trzymasz auto - bo jak w garażu to takich problemów nie masz. Zresztą jeszcze wszystko przed tobą. "Prosze, wytlumacz mi, jak silnik moze odpalic bez tlenu ?" Bez tlenu nie bedzie spalenia. Przytkanie dolotu to nie odpalanie bez tlenu.... to spowodowanie ze mieszanka dostanie mniej powietrza niż zwykle i szybciej zaskoczy. Ot taka bogata mieszanka na zimnym... czyli jakby ssanie lepsze. Przecież my nie odessiewamy powietrza i nie robimy próżni. A pomagamy tylko odpalić. To tak samo jakby próbować odpalić zapliczne na wietrze. Cieżko bedzie, a tlenu przecież pod dostatkiem. I na koniec: Jak masz dobry silnik to moze ci odpalić i bez dolotu i z dwoma świecami (mi. moja honda cbr) i zaskoczy ci od razu i nawet i tak bedzie szybsza od auta i to co powód że wszyscy tak mają mieć??? Przecież rozważamy przyczyne złego rozruchu. http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/art_9.htm O stożku art. Zwróc uwagę ze autor wyraznie pisze ze za dużo powietrza to także nie zdrowo. Co prawda nie pisze o problemach z rozruchem ale jak mozna wywniskować mogą się pojawić. Po prostu stożek zmienia skład mieszanki. Zimą dostaje się za duzo zimnego powietrza i niekiedy niektórzy maja problemy ze stożkami z tych powodów ze mapy wtrysków są stare i nie niedostosowane pod nowe warunki ilosci powietrza. A to pozatym to się ciesz że ci wszystko dobrze chodzi ![]() ![]() Ja zastanawiam sie nad stożkiem ale nie wiem czy na gazie podejdzie (blos + stożek) dolot i tak mam zdławiony mikserem i jeszcze scięty jest i zasysa ciepłe powietrze z silnika... wiec mysle zmiana coś da... [ wiadomość edytowana przez: accent1 dnia 2007-06-14 13:21:07 ] |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2007-06-14 14:34:50
Dokladnie to kawalek gumowej rury z 12cm + sam przeplywomierz o dlugosci z 10cm, wiec do przepustnicy byla wolna przestrzen o srednicy zblizonej do 60mm. Odpalalem tak napewno na zimnym silniku.
Bez przesady ![]()
Nie kolego. Filtry stozkowe dziela sie na filtry "suche" i "mokre", wiec nie wszystkie musza byc nasaczone olejkiem. Moj rzeczywiscie tak (K&N). Po to w samochodzie mam przeplywomierz i czujnik temperatury zeby parametry pracy byly dobierane dynamicznie w zaleznosci od tego ile powietrza sie dostaje i o jakiej temperaturze. Garazu niestety nigdy nie mialem ![]()
Rozne panuja teorie, herezje w internecie, np. wiele osob twierdzi ze stozek cos poprawia od 6 tys. ![]() Oryginalna srednica ukladu dolotowego 60mm. Ktos montuje "profesjonalny" zestaw rurek z aluminium o srednicy 70mm (chyba najpopularniejszy rozmiar w tiuningu jak nie 75m) no i filtr stozkowy. Po pomiarach ktos sie dziwi ze nagle "dołu" nie ma a minimalnie lepiej chodzi w maksymalnym zakresie obrotow. Tylko obnizenie osiagow to kwestia wiekszej srednicy ukladu dolotowego. Widzialem dziesiatki wykresow z hamowni (pomiar po pomiarze) w roznych konfiguracjach i m.in. na podstawie tego wysnulem wlasne wnioski. Jak jest wszystko zrobione dobrze i zadbamy o dobre doladowanie dynamiczne, rezonansowe to juz wyzsza szkola jazdy to wykres mocy i momentu praktycznie w calym zakresie obrotow sie poprawi, dlaczego ? Bo mozna uzyskac lepsza mieszanke. To tak w duzym skrocie. ![]() Co do mojego Accenta, to jestem zadowolony. Poczatkowe proby stoperem (nie twierdze ze sa dokladne) elastycznosci na IV biegu 60-100 km/h wyszly praktycznie identyczne przy sredniej z 3 pomiarow. Co do sprintu to sa to niewielkie roznice, ktore trudno wyczuc. Dzwiek za to jest przepiekny ![]() Chodzi tak: www.accent.brzoskwinka.pl niedlugo moze zrobie stronke pod tym adresem ![]() ![]() ![]() |
![]() Cobra_JM HF MEMBER Hyundai Accent Chorzów | 2007-06-14 17:48:17 A moze po prostu zrestartowac kompa zeby przyjal standartowe mapy wtryskow. W tej chwili ma przystosowane do brudnego filtra i malej ilosci powietrza i nie umie sie tak szybko przestawic. Znajomy mial cos podobnego. Mial zawieszony krokowy i autko mu mulilo. Po uruchomieniu krokowego autko dalej mulilo (komp pamietal ze krokowy jest zawieszony). Po restarcie kompa autko odzylo. |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-06-14 22:14:52 Tak reasumując to faktycznie moze ruch powietrza przy prędkości obrotowej małej jest niski ale jak się przykłada ręke zatykając dolot to od razu zassysa. Wiem bo tak robiłem. I to pomaga w wielu przypadkach przy kłopotach z rozruchem. Za dużo powietrza utrudnia rozruch jak są jakies defekty. Dlatego przytkanie jest tak skuteczne. Odpalłem juz tak niejeden sprzęt ![]() Nie wiedziałem ze stożki dzielą się na mokre i suche ja zawsze miałem w moto mokre, planuje też założyć do auta. Widziałem twoj filmik wg. mnie ładnie się zbiera do 100. Dzwięk zawsze w real lepiej brzmi. Ale dobrze Ci na obroty wchodzi. Ale lepiej się wyprzedza czy tak samo czy ciezko zauważyc?? Zauważyłem z filmika ze 1,2 idą ładnie, 3 troszke wolniej. Ale i tak szybciej ci sie zbiera niż moj. Własnie nie wiem czy mi się wydaje ale w accentach ta 3 jest za słaba w stosunku do 1,2 jak się je kręci... Druga spawa ze moj jest na gaz i ma dolocik zdławiony, odławienie mogłoby pomóc... narazie zbieram na blosika i chyba dodam do tego stożek i zrobie jakiś fajny dolot, albo zmienie dolot fabryczny na lepszy bez stozka. Może faktycznie ten restart pomoże kompa. |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2007-06-15 16:56:41 accent1 >> W kazdym samochodzie z wyzszym biegiem przyszpienie spada. Ja zadnych negatywnych skutkow nie zauwazylem. Moze nawet minimalnie nizsze zuzycie paliwa, albo to zwykly zbieg okolicznosci. Moze mi sie tylko wydaje, ale teraz od 4 tys. plynniej wchodzi na obroty. |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-06-15 23:17:47 A lepiej sie wyprzedza? czy róznicy nie poczułeś? |
![]() Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2007-06-15 23:58:16 Nie wiem co masz na mysli, chyba wszystko juz napisalem ![]() |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-06-16 05:01:25 Chodziło mi czy odczuwasz taką róznice wczesniej a teraz. Bo wiesz wiem ze lepiej wchodzi na obroty ale czy jest wyczuwalna różnica. Z tego co piszesz to wynika ze mniej wiecej jest tak samo.
"To tak na szybko-jutro zabieram się za zlokalizowanie awarii dlaczego pompa nie rusza po przekręceniu kluczyka w stan zapłon....i szczerze mówiąc nie wiem gdzie szukać przyczyny(jakiś przekaźnik,stacyjka )No ale mam cały dzień... " W tych dislowskich BMW omegach czesto pada ten pompowtrysk czy co tam jest i sobie jakoś chipują sterownik (coś tam zakładają) zeby podawał wiecej paliwa zeby jakoś uruchomić silnik na ciepłym. Moj sąsiad ma 325TD to mial duze problemy i bez regeneracji tej pompy tak skombinował moze to komp źle steruje.... i za mało podaje paliwa. |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-06-24 11:53:55 Dzieki teraz zaglądne do swojego jak bede miał czas i powiem czy to także to mam, o ile będzie chciało mi się to rozbierać ![]() |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-06-25 10:47:43 A ten wąż gumowy kupiłeś oryginalny czy dopasowałeś?
|
![]() swap HF MEMBER hyundai accent Olkusz | 2007-06-25 19:12:54
Dzięki-przynajmniej będe wiedział gdzie szukać przyczyny jak nie zapali ![]() A ten kawałek węża co mi został wrzuce do słoiczka z benzyną i będe obserwował czy się rozpuści-pozdr. ![]() |